0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bir yere kadar yatlar ve salmalılar yine özel sektörde marinaların serbestçe(!) belirlediği fiyatların insafına kalsın da; <9mt boy <3mt en <2ton ağırlıkta, yani orta gelirlinin (orta direk yok artık) denizle bağlantısını sağlayan kayık ve kayık+ deniz araçları için devletin/belediyelerin ön-ayak olacağı barınma imkanları bence asıl öncelik.. Türkiye'de bağlama kütüklerinin %80'ini belki daha fazlasını bu araçlar oluşturuyor zaten... Devlet(!) oy deposu yığınların ihtiyacı olmayan hiçbir şeye karışmadığından; belediyelere, özellikle de başta kırmızı renge boyanan sahil belediyelerine iş düşüyor bu konuda... İstanbul özelinde düşünürsek; boğazda olsun her iki yakanın güney sahillerinde olsun, son 150-200 metresi denizle hemzemin ve bu kısmında 1 metreden fazla draftı olan pek çok dere var... Bu derelerin her birinin uygun yerine mekanik tekne-parklar kurulabilir mesela...Bir tanesi Bursa'da yıllardır çalışan robotik katlı otoparkların tekne versiyonu.. Araba olanı şöyle birşey ( bu dairesel, resmini bulamadığım Bursa otoparkı ise tekneye daha uygun dikdörtgen yapıda):Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapResimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapOrta büyüklükte bir çadır halı saha tesisi kadar alanda (60*30*15) 200 tane L<9mt B<3mt H<3mt W<2ton teknenin barınması, aynı anda 3-4 robotun tekne kaldırıp indirebilmesi özelliği ile oldukça hızlı çalışması, lokasyonları sayesinde insanların belki evinden yürüyerek teknesine gidebilmesi gibi pek çok cazip özelliği var... asıl önemli ise karada 1800m2 alana 200 orta orta- boy tekne almak demek; marinalarda sağlı sollu bağlanma hesabıyla denize uzanan 300mt boyunda plastik yüzer pontonu boşa çıkartmak demek...Üstelik bu iş YİD yöntemiyle bütçeye yük getirmeden ve/ya Yİ yöntemiyle daha ilk andan itibaren üste gelir de getirecek şekilde formüle edilebilir... Tekne park yatırımcısına aynı alanda bir de tekne kapasitesinin yarısı kadar mekanik otomobil parkı izni verilerek; sadece marin ruhsatlı yakıt iskelesi açtırılarak, pakete sosyal amaçlı bir yelken-denizcilik okulu mecburiyeti karşılığında su üstü iskele-kafe süslemesi ilave edilerek yaşayan (AVM değil tabi bahsettiğim) yerlere dönüştürülebilir... Şöyle kafamda yokladım da bunlardan Kurbağalıdere'ye 3 veya daha fazla sayıda fazla yaparak sadece Kadıköy - Pendik arası sahil boyuna 12-15 tane inşa edilebilir; mesela İspark işletmesi altında... Bunun daha boğazı, haliçi, Ambarlı'ya kadar karşı sahili olduğunu düşünürsek TR'de kayıtlı özel teknelerin yarısından fazlasının oldukça kısıtlı miktarda kara alanında ekonomik şekilde barınmasına yetecek kapasite inşa etmek tek bir marina yatırımından daha pahalı olmaz sanki... O zaman belki müşteri seçmek yerine kapasite doldurmak gibi bir problemi, dolayısıyla "biz niye bir tekneye bağlama parası olarak tekne fiyatının %10'unu istiyoruz ki" bir soruları olur...
İstinye,de bulunan istmarin,e ne diyeceğiz. Devlete ecrimisil ödemiyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapMilli emlak,a işgaliye ödemiyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ama fiyatlar özel teşebbüsten farklı değil.Sanırım herkez gibi devletimide bizleri yolunacak kaz olarak görüyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Rekabet Kurumuna yapmış olduğum başvuruya verilen yanıtı sizinle paylaşmak istiyorum. Kendileri tarafından soruşturulması gereken konuyu benim soruşturmam ve hafiye gibi delil toplamam gerekiyormuş. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapYorumu sizlere bırakıyorum. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAlmanyada Kuzey Denizinde (Nordsee) Senelik bağlama yerleri bulmak zor, Tekne Satanlardan sırf Bağlama yeri için Tekne alanlar oluyor. Sylt ve Helgoland da Bağlama yeri Borsaları var, burada Marinada yerleri olan ve İhtiyacı olmayanlar Yerlerini Kiraya veriyor. Durum Baltık Denizinde (Ostsee) farklı. oralarda halen yer bulabilme imkanınız oluyor. Mesela BalticSailing Flatrate adında bir Sistemde 15.04 den 15.10 Tarihi arası Teknenizi Suda Metrekaresi 56€ ya bırakabiliyorsunuz.Bu durumda asgari m2 yani 24 m2 1344 Eur ise burası yalovadan pahalı neredeyse tuzla kadar. Hem yalova merkez ve de istanbulun göbeginde.Murat kaptan yanlış anlasılmasın benim marinam yok ama galiba sizinkileri daha cok sömürüyorlar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBir farkla siz 1344 birim veriyorsunuz sizin asgari ücretten az, biz ise 5 asgari ücret veriyoruz . Ama olsun be bizim için para önemli değil, yeter ki işimiz görülsün.
Almanyada Kuzey Denizinde (Nordsee) Senelik bağlama yerleri bulmak zor, Tekne Satanlardan sırf Bağlama yeri için Tekne alanlar oluyor. Sylt ve Helgoland da Bağlama yeri Borsaları var, burada Marinada yerleri olan ve İhtiyacı olmayanlar Yerlerini Kiraya veriyor. Durum Baltık Denizinde (Ostsee) farklı. oralarda halen yer bulabilme imkanınız oluyor. Mesela BalticSailing Flatrate adında bir Sistemde 15.04 den 15.10 Tarihi arası Teknenizi Suda Metrekaresi 56€ ya bırakabiliyorsunuz.
Eğer fiyatlar pahalı ise bu fırsattır buyrun gelin yatırım yapın siz de kazanın biz de…..Keşke güzel memleketimin tek çirkin sorunu bu olsa…. Kötü yönetirsen tereyağı da et de marina da pahalı olur avrupadan