0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    U. C. O.

Ynt: Tekne elektronikleri beyin fırtınası daveti
« Yanıtla #30 : Ekim 25, 2022, 17:28:44 »
Biz tarım makinalarinda Siemens yada ucuz olacaksa delta marka plc kullanırdık. Tık demezdi tarlada. Tarım işi tekneden daha ağır şartlar bence. Ama tabi fiyatları Arduino ile kıyaslanamaz.

Aslında en temizi kendi kartınızı tasarlamak.
Bionluk.com da canavar gibi kart tasarimcilari var. Çok ucuza yapıyorlar. Onlara tasarlatip kendiniz de programlayabilirsiniz.


*

    H. E.

Ynt: Tekne elektronikleri beyin fırtınası daveti
« Yanıtla #31 : Ekim 26, 2022, 12:07:29 »
Her şeyi, her şeye bağlama kutusu...

Bu analog göstergelerin, motorun müşir kablolarını falan bu kutuya bağlayacaksın, app'tan kablosuz izleyeceksin. Hatta internetten izleyeceksin.
Ayrıca, SeaTalk, Simnet, Garmin, Raymarine bütün göstergelerin ve sensörlerin kablosunu bu kutuya takacaksın, hem birbirine çevirecek (NMEA protokolleri üzerinden) hem de app'tan izleyeceksin. Dandik bir soket yapısına dünya para ödemekten ve bir yerlerinden uydurdukları NMEA sentence'ları için B&G rüzgar ölçeri Axiom'a bağlayamamak gibi sorunları aşmak lazım. "Hepiniz aynı haltı kullanıyorsunuz lan!" kutusu yani.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. K.

Ynt: Tekne elektronikleri beyin fırtınası daveti
« Yanıtla #32 : Ekim 26, 2022, 13:23:30 »
Üretimci ve elektronikçi olarak maliyetlerine bakarak Verilen paralara o kadar acıyorum ki . Çok basıt ürünler için Elin yabancısını zengin ediyoruz. Tamam birebir kazan bire 3 kazan da bire  yüz de kazanma birader


*

    Ö. Ö.

Ynt: Tekne elektronikleri beyin fırtınası daveti
« Yanıtla #33 : Ekim 26, 2022, 13:51:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Her şeyi, her şeye bağlama kutusu...
Bunu ben de hayal ediyorum, bir şekilde çok ucuza mal edip ucuza piyasaya sürüp tüm markaları gıcık etmek lazım aslında! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ama "herşeyi-herşeye" deyince iş biraz çetrefilleşiyor..
Öncelikle NMEA0183 ve 2K 'yı kablolu-wireless olarak dönüştürücü bişey yapıp sonra zaman içinde buna diğer marka dillerini eklemeyi düşünüyorum..


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Biz tarım makinalarinda Siemens yada ucuz olacaksa delta marka plc kullanırdık. Tık demezdi tarlada. Tarım işi tekneden daha ağır şartlar bence. Ama tabi fiyatları Arduino ile kıyaslanamaz.

Aslında en temizi kendi kartınızı tasarlamak.
Bionluk.com da canavar gibi kart tasarimcilari var. Çok ucuza yapıyorlar. Onlara tasarlatip kendiniz de programlayabilirsiniz.
PLC'ler elbette yıllardır endüstride kullanılan, güvenilir bir platformlar, okul zamanı öğrenmiştim ama çok zaman geçti üzerinden.

Arduino ve türevleri zaten "geliştirme kartı" olarak tanımlanıyor, dolayısı ile bunun üzerinde geliştirilen bir proje daha sonra kendi tasarladığımız daha güvenilir ve amaca özel yapılmış verimli bir devreye taşınabilir. Analog devreler zamanından devre tasarımı tecrübem var, biraz okuyup arayı kapatırsam mikroişlemcili devre de tasarlayabilirim sanırım.. yeter ki iş o aşamaya gelsin.. Şimdilik tatlı hayaller kuruyoruz işte.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. E.

Ynt: Tekne elektronikleri beyin fırtınası daveti
« Yanıtla #34 : Ekim 26, 2022, 13:56:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Her şeyi, her şeye bağlama kutusu...

Bu analog göstergelerin, motorun müşir kablolarını falan bu kutuya bağlayacaksın, app'tan kablosuz izleyeceksin. Hatta internetten izleyeceksin.
Ayrıca, SeaTalk, Simnet, Garmin, Raymarine bütün göstergelerin ve sensörlerin kablosunu bu kutuya takacaksın, hem birbirine çevirecek (NMEA protokolleri üzerinden) hem de app'tan izleyeceksin. Dandik bir soket yapısına dünya para ödemekten ve bir yerlerinden uydurdukları NMEA sentence'ları için B&G rüzgar ölçeri Axiom'a bağlayamamak gibi sorunları aşmak lazım. "Hepiniz aynı haltı kullanıyorsunuz lan!" kutusu yani.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu meretlerin aliexpressten olan çakmaları bile pahalı. Bir de bazı teknikerler illa orjinal alın cünkü içerisinden geçen güç kablosu için ayrı izolasyon gerekiyor yoksa parazit-gürültüden veri kabloları hata verir diyor.
Merak ediyorum yok mu  burada  bir kablo üreticisi şu işe el atsın. Kurtarsın bizi seatalk ng to nmea2000 için usd 45 euro vermekten. Daha bunun T konnektorü var, kablosu var...

*

    Ö. Ö.

Ynt: Tekne elektronikleri beyin fırtınası daveti
« Yanıtla #35 : Ekim 26, 2022, 15:06:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dikkat çekici projeleri var  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Fırsat bulup şimdi inceleyebildim, gerçekten de bu sayfada (Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap) benim de hayal ettiklerim dahil pek çok güzel proje varmış! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teşekkürler, her zamanki gibi internetin karanlık (gugıllayınca şak diye ilk sayfada karşımıza çıkmayan) tarafından güzel bilgiler bulmuşsun Erdem!   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Y. A.

Ynt: Tekne elektronikleri beyin fırtınası daveti
« Yanıtla #36 : Ekim 27, 2022, 17:17:21 »
Raspberry Pi için endüstriyel IO kutuları üreten yerli bir firma var. Bol bol analog ve dijital giriş içeriyor, programlama kısmı da Python'la hızlı bir şekilde çözülebilir. Benim de aklımda kışlama sürecinde böyle işlerle uğraşıp tekneyi uzaktan gözlemlemekle ilgili bir şeyler vardı. Bizim teknede şu an her şey minimum gerekliliğe göre yapılmış vaziyette, mesela mazot deposuna bakmak için 15-20 kilo ağırlığındaki kapağı kaldırıp, motorun üstünden aşağı eğilip deponun yanındaki seviye hortumuna bakmak gerekiyor. Pis su ve tatlı su depolarında herhangi bir ölçüm zaten yok. Motor saati sayacı yok.. Çok lazım mı, tartışılır. Az önce ciddi bir kışlama ücreti hazırlığı yaptığım için içimdeki oyuncaklara para harcama şevki bir miktar kırıldı sanırım.
*

    M. B. A.

Ynt: Tekne elektronikleri beyin fırtınası daveti
« Yanıtla #37 : Ekim 29, 2022, 08:17:26 »
Özgür vallahi tam kışlık mevzu olmuş. Benim de bir heves, oğlumla beraber birşeyler yaparız diye aldığım ancak ilgilenmeye fırsat bulamadığımız Arduino, Raspberry Pi ve bir sürü yan zımbırtıları şeffaf plastik kutularda zaman dolduruyorlar. Birkaç ufak tefek proje yaparken yararlandığım Arduino programlama kitabım da var, bakalım belki beni de harekete geçirirsin...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Fikirlerin hepsi güzel ama cep telefonundan veya tabletten bir uygulama vasıtasıyla otopilota kumanda edebilmek güzel olurdu...

*

    Ö. Ö.

Ynt: Tekne elektronikleri beyin fırtınası daveti
« Yanıtla #38 : Ekim 30, 2022, 11:40:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Fikirlerin hepsi güzel ama cep telefonundan veya tabletten bir uygulama vasıtasıyla otopilota kumanda edebilmek güzel olurdu...
Sanki ben daha çok telefondan ırgat kumandasına yükseliyorum gibi..
onu yapınca otopilot kumandasına da geçiş kolay olur..

hadi bakalım, herkes kışlık projelerini çıkartsın ortaya! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    L. K.

Ynt: Tekne elektronikleri beyin fırtınası daveti
« Yanıtla #39 : Ekim 31, 2022, 11:33:14 »
Merkezi olmayan sistemi öneririm, önceden evimde Pixtend Pro diye bir sistem kullanıyordum. Bunun içinde bir RaspberryPi vardı ve Codesys üzerinden 'Pascal' a benzeyen ve ST (Structured Text) denilen bir programlama dili ile kontrol ediyordum. 2 Sene önce 'Shelly' wlan şalterleri ile çalışmaya başladım ve bendeki merkezi devre dışı bıraktım. Şu an evdeki Işık sistemi, Pajurlar, Robot süpürge, Çim biçme robotu ve Akvaryumlar da dahil, bu sistemin üzerinden çalışıyor. Hepsi ya Wlan üzeri ya da burada olan Amazon Echo aleti ile ses komutu sayesinde çalışıyor.
ilgilenenler için:  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ekim 31, 2022, 11:38:33 Gönderen: Levent Kayaloğlu »
*

    Ö. Ö.

Ynt: Tekne elektronikleri beyin fırtınası daveti
« Yanıtla #40 : Ekim 31, 2022, 18:58:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
... 'Shelly' wlan şalterleri ile çalışmaya başladım...
Bu Shelly'ler güzelmiş.. Bi mikroişlemci ve röleyi bir araya getirip güzel bir ürün yapmışlar..
Küçük olması, 12-220V çalışması ve ayrı switch girişi olması iyi özellikler..
Fiyatı azcık yüksek gibi geldi ama derli toplu olması ve yazılım işini çözmüş olmaları açısından değer görünüyor..

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    G. Ö.

Ynt: Tekne elektronikleri beyin fırtınası daveti
« Yanıtla #41 : Kasım 23, 2022, 03:42:20 »
Ozgur Korsan, gecen gun solo seyir ile ilgili bir konuyu okurken aklima geldi. yalniz seyirde tekneden dusme durumunda tekneyi durduracak bir sistem cok guzel olabilir. Var mi bilmiyorum ama entegre olmayan otopilot muhtemelen uzaktan kumanda yanimizda olsa bile tekneden dusme durumunda tekneyi durdurmayacaktir. Bu sebeple uzaktan kumandali bir kill switch, tekneden dusme durumunda cok ise yarar gibi (surat teknelerindeki bilege takilan manuel kill switch gibi). Yelken seyrine karsi da otopilotu ruzgar yonune cevirse, tekne de bir yere gidemez. durumu bir tik ileri goturup, dijital bir immobilizer olarak da kullanmak mumkun, calistirmak icin de bu kumanda gerekebilir, bu durumda bu baglantiyi bilmeyen birisi tekneyi motoru ile calmak isterse, motoru calistiramaz. Birisi kumanda olmadan calistirmaya kalkarsa, icinde kayitli kisiye bildirim gidebilir vs.
*

    E. S.

Ynt: Tekne elektronikleri beyin fırtınası daveti
« Yanıtla #42 : Kasım 23, 2022, 11:27:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ozgur Korsan, gecen gun solo seyir ile ilgili bir konuyu okurken aklima geldi. yalniz seyirde tekneden dusme durumunda tekneyi durduracak bir sistem cok guzel olabilir. Var mi bilmiyorum ama entegre olmayan otopilot muhtemelen uzaktan kumanda yanimizda olsa bile tekneden dusme durumunda tekneyi durdurmayacaktir. Bu sebeple uzaktan kumandali bir kill switch, tekneden dusme durumunda cok ise yarar gibi (surat teknelerindeki bilege takilan manuel kill switch gibi). Yelken seyrine karsi da otopilotu ruzgar yonune cevirse, tekne de bir yere gidemez. durumu bir tik ileri goturup, dijital bir immobilizer olarak da kullanmak mumkun, calistirmak icin de bu kumanda gerekebilir, bu durumda bu baglantiyi bilmeyen birisi tekneyi motoru ile calmak isterse, motoru calistiramaz. Birisi kumanda olmadan calistirmaya kalkarsa, icinde kayitli kisiye bildirim gidebilir vs.

Süper fikir bence Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kaptan denize düştüğünde motoru stop edip, tekneyi rüzgar üstüne döndürecek, aynı zamanda telsizden distress call ve/veya koordinatlarla birlikte panpan mesajı geçecek. Böyle bir sistem yapılırsa pek çok hayat kurtulur, hem kullanan kaptanların hem de bu sistemi ticari olarak hayata geçiren kişinin ve 2. 3. kuşak torunlarının hayatları:)
*

    A. Ç.

Ynt: Tekne elektronikleri beyin fırtınası daveti
« Yanıtla #43 : Kasım 23, 2022, 13:34:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
.... Yelken seyrine karsi da otopilotu ruzgar yonune cevirse, tekne de bir yere gidemez.....

Teknenin dümen dinlemesi için tekne üzerinde yol olması gerekir. Motoru stop ettiğinizde tekne durduğunda, yol bir süre sonra sıfırlanacağından dümen kumanda etmez, tekne rüzgara yan döner ve rüzgar altına doğru sürüklenir, yelken seyrinde de  rüzgara döndüğünüzde tekne yol yapmayacağı için dümen kumanda etmez, yelken trimine göre orsa seyrine girer veya yanal olarak sürüklenirken az da olsa yol yapar, kör tramolada klama olasılığı hemen hiç yoktur. 
*

    E. S.

Ynt: Tekne elektronikleri beyin fırtınası daveti
« Yanıtla #44 : Kasım 23, 2022, 14:55:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
.... Yelken seyrine karsi da otopilotu ruzgar yonune cevirse, tekne de bir yere gidemez.....

Teknenin dümen dinlemesi için tekne üzerinde yol olması gerekir. Motoru stop ettiğinizde tekne durduğunda, yol bir süre sonra sıfırlanacağından dümen kumanda etmez, tekne rüzgara yan döner ve rüzgar altına doğru sürüklenir, yelken seyrinde de  rüzgara döndüğünüzde tekne yol yapmayacağı için dümen kumanda etmez, yelken trimine göre orsa seyrine girer veya yanal olarak sürüklenirken az da olsa yol yapar, kör tramolada klama olasılığı hemen hiç yoktur. 

Tekneden düşen kişi yaralı veya baygın değilse sürüklenen tekneye yüzerek yetişebilir ancak tekne üstünde yol varsa bu hiç bir şekilde mümkün olmaz.