0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. K.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #30 : Temmuz 20, 2023, 17:49:32 »
Tekneden esanjörü söktüm, iş yerine getirdim.
-Tatlı su çıkışına sarı hortumu bağlayarak körledim .
-Tatlı su Deposundan gelen girişi de kapattım .
-Tatlı su girişine de kırmızı hortumu bağlayarak sisteme 6 atu hava bastım.
-açık kalanlar sadece deniz suyu çıkışları
Mantık : Tatlı su girişine hava basınca her hangi bir yerden delik varsa oradan hava kaçacak , bu şekilde patlak çatlak yer tespit edilecek

tüm parçayı lastik tamircileri gibi  su dolu kovanın içine atarak hava nereden kaçıyor diye bekledim .

Parça hiç bir yerden hava kaçırmadı. Hava basınclı bir şekilde sistemin içerisinde kaldı .

Bu geçen sene tamirini yaptığım eşanjör için iyi haber ama nereden tatlı su kaçıyor sorusunu daha da zorlaştırdı .

İşyerinde komsum olan  motorcuya derdimi anlattım. Bloktan bir yerden kaçırıyor olabilir dedi.
Anlamanın tek yolu motoru dağıtmaktır ama sana bir ilaç vereyim onu bir dene biz bunları ufak kaçaklarda , radyatörlerde vs kullanırız dedi.

İlac "Wonder cooling system  stop leak" diye bir sıvı. Kullanımı :
tüm suyu boşaltıyorsun
1 kutu ilacı sisteme döküyorsun
üstünü suyla tamamlıyorsun
15 dakika motoru çalıştırıp 2 saat bekliyorsun
Sonra devam.

Bakalım insallah faydası olur , yoksa conta mı yandı derdine düşeceğim Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   

GÖzden kaçırdığım veya bilmediğim bir şey varsa yardımlarınızı beklerim.


*

    M. A.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #31 : Kasım 06, 2023, 18:27:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekneden esanjörü söktüm, iş yerine getirdim.
-Tatlı su çıkışına sarı hortumu bağlayarak körledim .
-Tatlı su Deposundan gelen girişi de kapattım .
-Tatlı su girişine de kırmızı hortumu bağlayarak sisteme 6 atu hava bastım.
-açık kalanlar sadece deniz suyu çıkışları
Mantık : Tatlı su girişine hava basınca her hangi bir yerden delik varsa oradan hava kaçacak , bu şekilde patlak çatlak yer tespit edilecek

tüm parçayı lastik tamircileri gibi  su dolu kovanın içine atarak hava nereden kaçıyor diye bekledim .

Parça hiç bir yerden hava kaçırmadı. Hava basınclı bir şekilde sistemin içerisinde kaldı .

Bu geçen sene tamirini yaptığım eşanjör için iyi haber ama nereden tatlı su kaçıyor sorusunu daha da zorlaştırdı .

İşyerinde komsum olan  motorcuya derdimi anlattım. Bloktan bir yerden kaçırıyor olabilir dedi.
Anlamanın tek yolu motoru dağıtmaktır ama sana bir ilaç vereyim onu bir dene biz bunları ufak kaçaklarda , radyatörlerde vs kullanırız dedi.

İlac "Wonder cooling system  stop leak" diye bir sıvı. Kullanımı :
tüm suyu boşaltıyorsun
1 kutu ilacı sisteme döküyorsun
üstünü suyla tamamlıyorsun
15 dakika motoru çalıştırıp 2 saat bekliyorsun
Sonra devam.

Bakalım insallah faydası olur , yoksa conta mı yandı derdine düşeceğim Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   

GÖzden kaçırdığım veya bilmediğim bir şey varsa yardımlarınızı beklerim.

Sorun çözüldü mü acaba ?


*

    O. S.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #32 : Kasım 08, 2023, 09:49:43 »
Hortum bağlantılarınızı ve tatlı su pompa gövdesini de kontrol edin derim.