0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Mesela german system teknede ana yelkeni dar orsa seyrinde orta hatta yaklastiramiyoruz, mumkun degil. Biraz pupa baski palanga yardimci oluyor trim etme acisindan ( gerci onu gerince de bumba orta hattan uzaklasiyor )
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapMesela german system teknede ana yelkeni dar orsa seyrinde orta hatta yaklastiramiyoruz, mumkun degil. Biraz pupa baski palanga yardimci oluyor trim etme acisindan ( gerci onu gerince de bumba orta hattan uzaklasiyor )Alman sistemde şu yöntemle sıkı orsa trimi hakkıyla yapılabiliyor;1) rüzgaraltı ıskota tam boşlanır2) rüzgarüstü ıskota bumba orta hattı biraz rüzgarüstüne geçecek kadar alınır3) rüzgaraltı ıskota bumba tam orta hatta gelinceye kadar alınır4) trim kontrol edilir, istenilen trim sağlanamadı ise baştan başlanır, 2 nolu maddede bumba biraz daha fazla (veya daha az) rüzgarüstüne alınır.Yani her iki ıskota aynı anda alınmamalı, aradaki denge/oran öncelikle rüzgarüstü ıskotanın yeri sıkılığı ile ayarlanmalı.Bu yöntemde pupa palangası ile vb oynamaya gerek yok.Fakat burada alman sistemi diye söylenen iki farklı donatım var, karıştırmamak lazım.Benim bahsettiğim Bavaria'ların orijinalinde gelen, bumbayı iki bağımsız ıskota ile kontrol eden, aşağıdaki şemada aşağıda olan.Üstteki şemada tek ıskota ile kontrol edilen sistemde söylediğiniz sıkıntı çözümsüz.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bizim teknelerde direkçi , armacı o günkü hava durumuna göre bir ayar yapar ve sistem öyle kalır. Var mı sürekli ayarlayan