0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    İ. D.

Ynt: Zehirli boya uygulama ve detayları hakkında sorular..
« Yanıtla #810 : Nisan 23, 2023, 19:24:52 »
Değerli kaptanlar
Zehirli yaparken çok kat atmak mantıklı mıdır?
Zamanla eriyerek canlının yapışması önleniyor ise ne kadar kalın olursa o kadar uzun süre tekne altı temiz kalır, faraziyesi doğru mu?
Bu doğru ise ekonomi sağlamak için Tekno gibi uygun fiyatlı bir boya kullanabilirmiyim?


*

    C. İ.

Ynt: Zehirli boya uygulama ve detayları hakkında sorular..
« Yanıtla #811 : Nisan 23, 2023, 19:54:24 »
  Doğru.


*

    E. S.

Ynt: Zehirli boya uygulama ve detayları hakkında sorular..
« Yanıtla #812 : Nisan 23, 2023, 22:45:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Değerli kaptanlar
Zehirli yaparken çok kat atmak mantıklı mıdır?
Zamanla eriyerek canlının yapışması önleniyor ise ne kadar kalın olursa o kadar uzun süre tekne altı temiz kalır, faraziyesi doğru mu?
Bu doğru ise ekonomi sağlamak için Tekno gibi uygun fiyatlı bir boya kullanabilirmiyim?
Cevat Korsan'a katılıyorum. Ne kadar fazla kat, o kadar iyi koruma denklemi doğrudur. Tekno marine kendini kanıtlamış iyi bir markadir ancak markanın Teknomar isimli sezonluk ekonomik serisinin performansı beklediğimin çok altında kalmıştı,  bunu da belirtmeden geçemeyeceğim.


*

    T. U.

Ynt: Zehirli boya uygulama ve detayları hakkında sorular..
« Yanıtla #813 : Ocak 27, 2024, 23:25:28 »
Selamlar GeKo ailesi,
En son topic hortlamasının üzerinden 1 yıla yakın geçmesinin ardından güncel fikirlerinize danışmak için tecrübelerinizi rica ediyorum. 5-7 mil arası hızı olan 32 feet yelkenli tekneye zehirli boya tavsiyeleriniz nedir ? Son 2 senedir ecelak ile boyuyorum aslında çok şikayetçi değilim ama istiyorum ki kaç kat olsa da yapayım ve bir daha 2-3 sezon çıkmak zorunda kalmayayım. Şuan sakallar var teknede ama basınçla yıkasam tertemiz olacak midye ya da kekamoz yok altında.. ithalde seajet ve seahawk ı, yerlide de teknomarin ve ecelak ı kullanan büyüklerim bir iki satır yazarsanız sevinirim..

Selametle…


*

    A. Ç.

Ynt: Zehirli boya uygulama ve detayları hakkında sorular..
« Yanıtla #814 : Ocak 28, 2024, 07:24:23 »
Tekneniz nerede duruyor? Marmara'da ise iki sezon tüm boyalar için çok zor görünüyor, Ege ve Akdeniz'de ise şansınız daha yüksek. Tekne karaya sadece zehrli için çekilmez, dümeni, şaftı, tutyaları, salması, su emiş ve giderleri de kontrol edilir. Her yıl çekmenizi öneririm. Sadece sakal veya kekamoz hızı düşürmez, tekne altında oluşan lez de hızı ciddi anlamda düşürür. Teknenizi kullandığınız sürece, en az ayda bir, tekne altının bir sünger veya fırça ile temizlenmesi gerekir, böylece kekamoz oluşumuna yardımcı olan lez tabakası temizlenmiş olur. Türkiye'de yanlış bir düşünce zehirli boyanın üstünün silinmemesidir. İşlemin zehirli boyayı silip bitireceği düşünülür, halbuki zehirli boyanın çalışabilmesi için yüzeyinin temiz olması gerekir ki zehrini yüzeye salabilsin. Üstten kaybedeceğiniz boya tabakası önemsiz derecede azdır.

*

    R. E.

Ynt: Zehirli boya uygulama ve detayları hakkında sorular..
« Yanıtla #815 : Ocak 28, 2024, 10:28:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekneniz nerede duruyor? Marmara'da ise iki sezon tüm boyalar için çok zor görünüyor, Ege ve Akdeniz'de ise şansınız daha yüksek. Tekne karaya sadece zehrli için çekilmez, dümeni, şaftı, tutyaları, salması, su emiş ve giderleri de kontrol edilir. Her yıl çekmenizi öneririm. Sadece sakal veya kekamoz hızı düşürmez, tekne altında oluşan lez de hızı ciddi anlamda düşürür. Teknenizi kullandığınız sürece, en az ayda bir, tekne altının bir sünger veya fırça ile temizlenmesi gerekir, böylece kekamoz oluşumuna yardımcı olan lez tabakası temizlenmiş olur. Türkiye'de yanlış bir düşünce zehirli boyanın üstünün silinmemesidir. İşlemin zehirli boyayı silip bitireceği düşünülür, halbuki zehirli boyanın çalışabilmesi için yüzeyinin temiz olması gerekir ki zehrini yüzeye salabilsin. Üstten kaybedeceğiniz boya tabakası önemsiz derecede azdır.

Deneyimle ortaya çıkan bilgi, tekneye yapışmış kabuklu mahlukatı temizlemek doğru. Süngerle lez tabakasını sildiğinizde ve çok seyir yapmadığınızda sakal çıkıyor. Şayet yarış derdiniz yoksa, lez tabakası kalsın. Yumuşak bir katman olduğundan seyirde sorun oluşturmaz.

Çok kat elbette iyi. 2 yıl karaya almama imkanı veriyor. Sadece karaya alma maliyeti değil, zehirli,  astar, zımpara, işçilik vd vd maliyetlerden kurtarıyor. 2 yıl ile birlikte, tutya değişimi vd işler de var. O bakımdan 2 yılda bir karaya almak en iyi çözüm. Ama "3,5 yıldır tekneyi çözmedim. İş güç dertler boğdu" diyen tekne sahibi, dalıp altını temizleyip sezon sonuna kadar da devam etti. Sezon sonu karaya aldı.

Gözlediğim esas sorun, tekneyi karada takozladığınızda, takoz yerlerini zehirli sürerken değiştirip, oralarda da zehirlinin kurumasıdır. Tekneyi havaya kaldırdığınızda alel acele zehirli sürülen ve zehirli ıslakken suya atıldığında, en erken renk değiştiren yerler takoz yerleri oluyor.

Bu deneyim kuzey ege'ye ait bir deneyim. Marmara veya diğer yerlerde ne olur bilmiyorum.

Burada birçok kişi, ekim-kasım karaya alıyor. Mayıs haziran suya atıyor. Özellikle barınaklarda, kış risklerinden de kurtulmuş oluyor..

*

    T. U.

Ynt: Zehirli boya uygulama ve detayları hakkında sorular..
« Yanıtla #816 : Ocak 28, 2024, 12:21:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekneniz nerede duruyor? Marmara'da ise iki sezon tüm boyalar için çok zor görünüyor, Ege ve Akdeniz'de ise şansınız daha yüksek. Tekne karaya sadece zehrli için çekilmez, dümeni, şaftı, tutyaları, salması, su emiş ve giderleri de kontrol edilir. Her yıl çekmenizi öneririm. Sadece sakal veya kekamoz hızı düşürmez, tekne altında oluşan lez de hızı ciddi anlamda düşürür. Teknenizi kullandığınız sürece, en az ayda bir, tekne altının bir sünger veya fırça ile temizlenmesi gerekir, böylece kekamoz oluşumuna yardımcı olan lez tabakası temizlenmiş olur. Türkiye'de yanlış bir düşünce zehirli boyanın üstünün silinmemesidir. İşlemin zehirli boyayı silip bitireceği düşünülür, halbuki zehirli boyanın çalışabilmesi için yüzeyinin temiz olması gerekir ki zehrini yüzeye salabilsin. Üstten kaybedeceğiniz boya tabakası önemsiz derecede azdır.

Cevabınız için öncelikle teşekkür ederim,
Tekne Marmara’da duruyor, evet her yık karaya çıkmam uygun koşullarda benim de isteyeceğim bir şey ama geçen setur Yalova kampanyasına göre dahi yaptığım hesapta 35-45k arası masrafa denk gelecek benim 9 metrelik ihtiyar için. Bu maliyet gözümde büyüyor. İşten izin alıp kendim yapayım desem bu sefer yazın kullanacağım yıllık izinlerimden yemiş oluyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap geçen sezonda 3-4 haftada bir altına girip yumuşak süngerle o yapışkan tabakayı temizliyordum ama 4 aydır falan sabit durduğu için spatula ile girmem gerekecek ilk fırsatta.. dediğiniz gibi kekamoz yapsa bile yarış derdim olmadığı için sezon başında temizleyip 3-4 haftada bir temizlik yaparak sezonu çıkarmaya çalışacağım.. ya da kaynak oluşturup bu yıl da kampanyadan karaya çıkacağız Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    T. U.

Ynt: Zehirli boya uygulama ve detayları hakkında sorular..
« Yanıtla #817 : Ocak 28, 2024, 12:26:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekneniz nerede duruyor? Marmara'da ise iki sezon tüm boyalar için çok zor görünüyor, Ege ve Akdeniz'de ise şansınız daha yüksek. Tekne karaya sadece zehrli için çekilmez, dümeni, şaftı, tutyaları, salması, su emiş ve giderleri de kontrol edilir. Her yıl çekmenizi öneririm. Sadece sakal veya kekamoz hızı düşürmez, tekne altında oluşan lez de hızı ciddi anlamda düşürür. Teknenizi kullandığınız sürece, en az ayda bir, tekne altının bir sünger veya fırça ile temizlenmesi gerekir, böylece kekamoz oluşumuna yardımcı olan lez tabakası temizlenmiş olur. Türkiye'de yanlış bir düşünce zehirli boyanın üstünün silinmemesidir. İşlemin zehirli boyayı silip bitireceği düşünülür, halbuki zehirli boyanın çalışabilmesi için yüzeyinin temiz olması gerekir ki zehrini yüzeye salabilsin. Üstten kaybedeceğiniz boya tabakası önemsiz derecede azdır.

Deneyimle ortaya çıkan bilgi, tekneye yapışmış kabuklu mahlukatı temizlemek doğru. Süngerle lez tabakasını sildiğinizde ve çok seyir yapmadığınızda sakal çıkıyor. Şayet yarış derdiniz yoksa, lez tabakası kalsın. Yumuşak bir katman olduğundan seyirde sorun oluşturmaz.

Çok kat elbette iyi. 2 yıl karaya almama imkanı veriyor. Sadece karaya alma maliyeti değil, zehirli,  astar, zımpara, işçilik vd vd maliyetlerden kurtarıyor. 2 yıl ile birlikte, tutya değişimi vd işler de var. O bakımdan 2 yılda bir karaya almak en iyi çözüm. Ama "3,5 yıldır tekneyi çözmedim. İş güç dertler boğdu" diyen tekne sahibi, dalıp altını temizleyip sezon sonuna kadar da devam etti. Sezon sonu karaya aldı.

Gözlediğim esas sorun, tekneyi karada takozladığınızda, takoz yerlerini zehirli sürerken değiştirip, oralarda da zehirlinin kurumasıdır. Tekneyi havaya kaldırdığınızda alel acele zehirli sürülen ve zehirli ıslakken suya atıldığında, en erken renk değiştiren yerler takoz yerleri oluyor.

Bu deneyim kuzey ege'ye ait bir deneyim. Marmara veya diğer yerlerde ne olur bilmiyorum.

Burada birçok kişi, ekim-kasım karaya alıyor. Mayıs haziran suya atıyor. Özellikle barınaklarda, kış risklerinden de kurtulmuş oluyor..

Cevabınız için teşekkür ederim, yarış ve hız derdim yok ama gönül tabi ki temiz olsun istiyor, geçtiğimiz yıl mayıs ayında su üstü su altı vanalarından tüm tutyalata kadar şaft körüğü dahil iyi bir bakımdan geçtiğimiz için alt temizliği dışında biriken bir iş henüz olmadığından devam edip 2 yıla bir çıkabilir miyizin peşindeyim, ecelak ile bir derdim yok ama sosyal medyada takip ettiğim Cem Akdeniz kaptanın seahawk önerisi üzerine kullanıcı yorumu bulabilir miyim diye de danışmak istedim   
*

    A. Ç.

Ynt: Zehirli boya uygulama ve detayları hakkında sorular..
« Yanıtla #818 : Ocak 28, 2024, 13:13:27 »
Aylık temizlikler altının zehirlisi işe yaramdıktan sonra yetersiz kalır. Bu süre yaklaşık 1 hafta kadardır. Çok kısa sürede tekrar kaplanıyor. Marmara'da  bana göre en ucuz zehirliyi kullanıp her sezon çekmek en makul yöntem, hiç bir zehirli iki sezon gitmiyor.
*

    T. Ö.

Ynt: Zehirli boya uygulama ve detayları hakkında sorular..
« Yanıtla #819 : Mart 24, 2024, 23:59:36 »
Aynı marka zehirli boya herseyi ile aynı  ama farklı renk olsa bir zararı olurmu
*

    M. S.

Ynt: Zehirli boya uygulama ve detayları hakkında sorular..
« Yanıtla #820 : Mart 25, 2024, 11:04:23 »
Şu an karadayım. Zehirli uygulaması için sulu zımpara ile zemini astara hazırlıyorum. Dikkatimi çeken bir şey var. Çekek yerinde bazı ustalar astar atar atmaz; hatta astar uygulaması daha bitmeden zehirliyi uyguluyorlar(iki kişi astar atıyor bir kişi zehirli atıyor). Bu uygulama doğru mudur? Astar tam kurumadan zehirli atılır mı? Gerçi ben de daha ufak ölçekte bunu uygulamak zorundayım çünkü takoz yerlerinin zımpara+astar+zehirli uygulaması için sadece 30 dakikam var. Takoz yerlerinde hızla yapılan bu uygulamanın mahzurları nelerdir? Alternatifi var mı bunun?
*

    E. S.

Ynt: Zehirli boya uygulama ve detayları hakkında sorular..
« Yanıtla #821 : Mart 25, 2024, 12:49:19 »
Alıntı
Aynı marka zehirli boya herseyi ile aynı  ama farklı renk olsa bir zararı olurmu
Tekrar astar gerekmez, aynı marka boyanın  aynı modeli astarsiz kullanılabilir.

Alıntı
Şu an karadayım. Zehirli uygulaması için sulu zımpara ile zemini astara hazırlıyorum. Dikkatimi çeken bir şey var. Çekek yerinde bazı ustalar astar atar atmaz; hatta astar uygulaması daha bitmeden zehirliyi uyguluyorlar(iki kişi astar atıyor bir kişi zehirli atıyor). Bu uygulama doğru mudur? Astar tam kurumadan zehirli atılır mı?

Uygulamanın yanlış olduğunu düşünüyorum, markadan markaya bekleme süreleri değişkenlik gösterse de seajet markalı astar için 20⁰c de bekleme süresi 3 saat.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    H. Ç.

Ynt: Zehirli boya uygulama ve detayları hakkında sorular..
« Yanıtla #822 : Mart 25, 2024, 14:05:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şu an karadayım. Zehirli uygulaması için sulu zımpara ile zemini astara hazırlıyorum. Dikkatimi çeken bir şey var. Çekek yerinde bazı ustalar astar atar atmaz; hatta astar uygulaması daha bitmeden zehirliyi uyguluyorlar(iki kişi astar atıyor bir kişi zehirli atıyor). Bu uygulama doğru mudur? Astar tam kurumadan zehirli atılır mı? Gerçi ben de daha ufak ölçekte bunu uygulamak zorundayım çünkü takoz yerlerinin zımpara+astar+zehirli uygulaması için sadece 30 dakikam var. Takoz yerlerinde hızla yapılan bu uygulamanın mahzurları nelerdir? Alternatifi var mı bunun?

Bizde geçen hafta karadaydık. Dediğiniz gibi yapıyorlar bence iş aldıkları için beklemeden yeni işe geçmek için atıyorlar. Biz kendimiz yaptık.
*

    S. T.

Ynt: Zehirli boya uygulama ve detayları hakkında sorular..
« Yanıtla #823 : Mart 25, 2024, 14:23:49 »
Düz mantıktan gidelim..hiç bir astarın üstüne kurumadan asıl boya atılmaz...Hele zehirli hiç atılmaz,iki boya birbirine karışır,zehirli boyanın vasfı/özü seyrelir,zayıflar diye düşünüyorum..
*

    E. S.

Ynt: Zehirli boya uygulama ve detayları hakkında sorular..
« Yanıtla #824 : Mart 25, 2024, 16:18:05 »
Burada daha önce de konuşuldu,  maalesef uygulama direktiflerini okuyan usta bulmak çok zor. Her iş göz kararı yapılıyor. Zehirli Astarı özellikle ege günesi altinda gerçekten çok hızlı kuruyor. 10 dakikada dokunulabilir hale geliyor. Bunu gören usta, hele hele işi de acilse basıyor üstüne zehirliyi geçiyor. 1000 euro yu 1 günde cebe indiriyor.