0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. E.

Ynt: Yüzey akımı
« Yanıtla #15 : Ağustos 12, 2025, 14:46:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
HDA Enerji ile görüştüm. Akümün aslında dolu olduğunu söyledi. ilk kullanımda bir defaya mahsus akünün tam şarj edilip, tam deşarj edilmesi gerektiğini, BMS in dip ve tavan değerlerini bu şekilde anladığını söyledi. SOC değerini %100 yaparak kaydetsek de daha sonra BMS doğru değerleri veremeyeceğini söylediler. En doğru işlem tam Şarj Tam deşarjmış.
Bu arada sistemimde Shunt yok. Shunt ve Cerbo box ile izlemek daha kolay olacak gibi ne dersiniz? Uzaktan izlemek için de cerbo gerekli sanırım? Sizce Bu yatırımı yapmak gerekli mi değil mi?

Eğer şarj ayarlarını değiştirdi iseniz bugün yarın düzelebilir. Zira ilk başta düzgün göstermemesinin sebebi MPPT de yaptığınız default şarj voltajları idi. Bu voltaj değerleri akünün datasheetinden daha düşük olduğu için "Charge Cut off Voltage" a gelmediği için tam doluya geçmiyor.  Mosfetleri kapattığında Daly %100 yapacak. Bunun için Şarj voltajının bir tık şarj kesme voltajından yüksek olması lazım.

Takip için
Ekrano GX
Cerbo GX
olabileceği gibi
satışı bitmekte olan Color Control GX de eski ama fiyat avantajı için düşünülebilir ihtiyaca göre.

Onun dışında tam ekonomi olsun derseniz Raspberry Pi de sağlıklı bir yöntem sayılır. 2-3 yıldır sorunsuz kullanan tanıdıklarım var.

Aküyü yüzdelik olarak takip etmek ve giren çıkan akımı uzaktan görmek için ekranlı ekransız bir shunt olması gerekiyor. Ama akü voltajı yeterli ordan kendim çıkarım yapıyım masraf olmasın derseniz aciliyeti size kalmış.


*

    M. E.

Ynt: Yüzey akımı
« Yanıtla #16 : Ağustos 12, 2025, 16:47:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
HDA Enerji ile görüştüm. Akümün aslında dolu olduğunu söyledi. ilk kullanımda bir defaya mahsus akünün tam şarj edilip, tam deşarj edilmesi gerektiğini, BMS in dip ve tavan değerlerini bu şekilde anladığını söyledi. SOC değerini %100 yaparak kaydetsek de daha sonra BMS doğru değerleri veremeyeceğini söylediler. En doğru işlem tam Şarj Tam deşarjmış.
Bu arada sistemimde Shunt yok. Shunt ve Cerbo box ile izlemek daha kolay olacak gibi ne dersiniz? Uzaktan izlemek için de cerbo gerekli sanırım? Sizce Bu yatırımı yapmak gerekli mi değil mi?

Daha önce gönderdiğiniz fotoğraflara bakınca zaten MPPT, Orion, Lynx distributor vs Victron altyapısına doğru gidiyorsunuz. Teknenizi uzaktan izlemek istediğinizi de biliyoruz. Dolayısıyla bir GX cihazı VRM için gerekli. Eğer şimdi bir shunt koymak istiyorsanız ekransız SmartShunt 500A koyarsınız, onu da Ve.Direct ile GX cihazına bağlarsınız. Dolayısıyla VRM üzerinden izlersiniz. Ama SmartShunt 175 USD gibi maliyeti var. Yarın akünüzü sayısal kontrollu bir NG LFP'ye geçirmek isteyecekseniz alacağınız SmartShunt çöp olacak. Size kalmış yani. Ben olsam (demesi kolay değil mi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )
- GX cihazı alır, VRM entegrasyonunu yapar
- Bir Victron Smart Battery Sense ile MPPT ve Orion'un LFP akü sıcaklığını takip etmelerini ve şarjı ona göre regüle etmelerini sağlar
- Mevcut MPPT regülatörü VE.Direct ile GX cihaza bağlar ve bu şekilde VRM üzerinden bile hem akü voltajını, hem de float modunu vs takip edebilir
- Orion 12/12 30A DC-DC şarj cihazını Orion XS 50A ile değiştirip (alternatör çıkış şarjı bu seviyede ise) VE.Direct ile GX cihaza bağlar
- Bu aşamada dururum. Yarın öbür gün aküyü NextGen LFP ile değiştirme zamanı gelirse Linx Distributor üzerine Lynx Smart Shunt takardım ve onun üzerinde kendi shunt'ı olduğu için hem rahat ederdim, hem de sayısal kontrol olduğu için hazır şarj cihazlarım Victron, GX cihaz sayesinde DVCC - Digital Voltage Current Control (Sayısal Voltaj ve Akım Kontrol) kabiliyetine ulaşırdım.

Dediğim gibi "ben olsam" demesi kolay. Eğer derseniz ki teknedeki LFP akülerin daha ömürleri var, yakın zamanda değiştirmeyi düşünmüyorum... o halde listeye bir adet de SmartShunt 500A eklersiniz. Eğer bu aşama sisteme shunt ekleyecekseniz tüm şarj ve deşarj negatif kabloların bir Ortak Negatif Barasında toplanması ve aküye dönerken shunt üzerinden geçmesi ve hiçbir negatif kablonun shunt'ı atlamaması gerektiğini hatırlatmış olayım. Eğer fotoğrafını gönderdiğiniz Lynx Distributor'ı atlayıp da aküye doğrudan giden negatif kablo yoksa kolaylıkla yaparsınız.

Selametle,


*

    M. E.

Ynt: Yüzey akımı
« Yanıtla #17 : Ağustos 12, 2025, 17:05:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Biraz hızlı baktım, daha detay çalışma için daha fazla bilgi gerekebilir.

1. Öncelikle MPPT 100/30 410W solar panel için çok sınırda. Eğer doğru kablo ve bağlantıları varsa paneller soğuk iken 40A, ısındığında 35A civarında şarj alınabilir gibi görünüyor. Gerçi konuyla ilgisi yok, ama bu tespiti yapmış olalım. Panelinizin bilgilerini gönderirseniz daha detaylı bakılabilir.


2 Adet Pantec 205 Watt panelim var.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aküm HDA Poseidon

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Pantec 205W x 2 panellerinizin verilerine göre yaptığım analiz sonucu:
- Eğer kabloda %3'ten fazla voltaj düşümünüz yoksa
- MPPT 100/30 regülatör paneller soğukken az geliyor, sistem aslında 37 Ampere kadar çıkmak istiyor
- Paneller ısındığında ise 30A seviyesinde kalıyor ve MPPT kapasitesi de buna göre. Bence sorun yok, şöyle ki...

200Ah LFP servis aküsüne mukabil solar panellerinizden günde 130Ah gibi bir enerji alabiliyorsunuz. Eğer teknenin günlük normal operasyonel deşarjı bu seviyede ise sistem dengesi epeyi iyi kurulmuş durumda, LFP akünün %65'ini kullanıyorsunuz ve bu size daha fazla döngü sayısı olarak geri gelecek. Ve fakat günlük deşarjınız 130 Ah üzerinde bir yerlerde ise her gün LFP akünüz her gün biraz daha az dolacak. LFP teknolojisi açısından bunda bir sorun yok, ama her gün cepten yediğiniz bu enerjiyi akü sona gelmeden bir şekilde sahil elektriği, motor vs geri  koymak gerekecek. sözün özü günlük operasyonel deşarjınız solar şarjdan azsa süper, çoksa size bir görev daha çıkacak.

*

    M. A. Z.

Ynt: Yüzey akımı
« Yanıtla #18 : Ağustos 12, 2025, 17:35:23 »
Selçuk ve Murat korsanım verdiğiniz bilgiler çok değerli kendi adıma çok teşekkür ederim. Aküyü geçen ay taktığım için uzun süre kullanırım diye düşünüyorum. Hatta 2. aküyü almış olmama rağmen takmadım. Bir süre yeterliğini ölçmek istiyorum. Teknemde sürekli çalışacak olan 1 modem, 1 kamera ve bir buzdolabı olacak. Öncelikle Shunt alıp deşarjı izleyip, sistemi geliştireceğim.
Elektrik konusunda kör cahil olan ben, sizin gibi bilgisini paylaşmaktan haz duyan korsanlar sayesinde, diğer denizci arkadaşlarıma da tavsiyelerde bulunur oldum. Minnettarım.
*

    M. A. Z.

Ynt: Yüzey akımı
« Yanıtla #19 : Ağustos 12, 2025, 17:41:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

- Orion 12/12 30A DC-DC şarj cihazını Orion XS 50A ile değiştirip (alternatör çıkış şarjı bu seviyede ise) VE.Direct ile GX cihaza bağlar
- Bu aşamada dururum. Yarın öbür gün aküyü NextGen LFP ile değiştirme zamanı gelirse Linx Distributor üzerine Lynx Smart Shunt takardım ve onun üzerinde kendi shunt'ı olduğu için hem rahat ederdim, hem de sayısal kontrol olduğu için hazır şarj cihazlarım Victron, GX cihaz sayesinde DVCC - Digital Voltage Current Control (Sayısal Voltaj ve Akım Kontrol) kabiliyetine ulaşırdım.


Aslında Orion XS 50A elimde var ama md2030 volvo nun şarj dinamosunu zorlayabileceğini söylediğiniz için LFP akümü 110A lik Exide sulu aküm üzerinden şarj etmeye başladım.