0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. Ç.

Ynt: UPS - Inverter Farkı ?
« Yanıtla #15 : Ekim 24, 2023, 11:22:01 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

3kw olanı 96VDC den güç alıyormuş.

12Vdc to 220Vac çevrilebilir mi acaba içindeki inverter basit şekilde ?

Ayrıca bunun içinde 96v akü şarj cihazı var demek oluyor değil mi ? Akü şarj cihazlari da bir dünya para aynı zamanda.


*

    Ö. Ö.

Ynt: UPS - Inverter Farkı ?
« Yanıtla #16 : Ekim 24, 2023, 11:43:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
3kw olanı 96VDC den güç alıyormuş.

12Vdc to 220Vac çevrilebilir mi acaba içindeki inverter basit şekilde ?

Ayrıca bunun içinde 96v akü şarj cihazı var demek oluyor değil mi ? Akü şarj cihazlari da bir dünya para aynı zamanda.
Bu inverter 12 değil 96V DC'yi çevirmek için tasarlanmış, değişmez.

Akü şarj kısmı nasılsa teknede sorun değil, alternatör -redresör-solar gibi şarj kaynaklarımız var.

Ups'i yüksek DC voltaj ile beslemek zor kısmı. Dc-dc çeviriciler var elbet ama 6-12, 12-24 gibi yakın seviyeler için. 12-96v çevirici diye bişey yok. Özel üretilebilir elbette ama yüksek güç ihtiyacı nedeniyle oldukça pahalı bir cihaz olur.

Şimdi teknedeki 12V ile çalışan 2-3kw'lık inverterlerimizin farkı ve değerini anladık mı? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. K.

Ynt: UPS - Inverter Farkı ?
« Yanıtla #17 : Ekim 24, 2023, 11:52:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aa, bir de önemli birşeyi söylemeyi unuttum;

Bu büyük 3-5-10kva lık ups'ler 12V ile çalışmaz.
Genelde 20-25 adet 12V'luk akü seri bağlanarak 250-300V DC besleme sağlanır, bu 220V AC'ye çevrilir.

Yani teknedeki 12V'luk akü sisteminizi direk entegre edemezsiniz.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Doğru, benimki 12 volt ile çalışıyordu. Portatif olanlar 2kw civarındakiler  1-2adet 12 voltluk ups aküsü diye adlandırılan akü ile çalışıyor. Tabi portatif upslerin  aküleri taşınması gerektiğinden bunlar küçük aküler.


*

    M. A.

Ynt: UPS - Inverter Farkı ?
« Yanıtla #18 : Ekim 24, 2023, 12:25:22 »
2 tane 110-120 amper veya daha fazla  aküyü veya 3 aküyü seri bağlasak ve şarjı redresör üzerinden yapsak veya solar panel üzerinden şarj yapsak olmaz mı ?

Aşağıdaki linkte birisi yat aküsüne bağlanır mı diye sormuş zamanında ...

Ç-Alıntı linki

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap         

2 adet akü ; örneğin 1000 VA'lık tunçmatik UPS'sinde yer alıyorsa bunlar kesin olarak içten seri bağlıdırlar, yani 12+12=24 voltluk çalışma voltajıyla UPS'niz yine dıştan takılacak 2 adet seri bağlı 24 volt 80-120 A-h 'lik jel akülerle çalışabilir. 12 voltluk tek yat aküsüyle çalışamaz. Daha büyük VA, kVA değerindeki UPS'ler 3, 4, 6 veya daha fazla sayıda içten aküyü içerip 36, 48, 96 volt veya daha büyük voltlarla çalışabilir, yani bu yüksek güçlü UPS'lerde içten yer alan aküler kesin olarak seri bağlı olurlar. Paralel olan bir akü bağlantısını ise sadece kullanıcılar UPS'nin mevcut destek süresini daha çok artırabilmek için zaman içindeki bazı kullanım dezavantajlarına rağmen yine kullanabilirler.

Sadece 650-850 VA 'lık UPS'lerde / ve 9 A-h olarak tek bir 12 voltluk akü yer alır ve bunlar örneğin oto çakmaklık jakı çıkışıyla ile (650-850 VA'lık tunçmatik line interaktif UPS'leri) bu jakın tam orta ucundan akünün + ucu gelecek şekilde kendi aküleri çıkarılıp (Kendi aküleri çıkarılmadan paralel çalıştırılmaz, bazı sıkıntılar olabilir çünkü) dıştan aracın kendi 60-75-90 A-h'lik harici aküsüyle sıkıntısız olarak çalıştırıabilir. UPS iç inverteri sadece aküden kendi ihtiyacına yetecek amper değerini çekerek eksiltecektir. Akü kapasitesinin büyük olması saat bazına destek süresini bu şekliyle çok fazla uzatabilmiş olur.

Bağlantı yapılırken akü kutuplarına yanlış bağlantıyı önlemek için kırmızı kablo + uç, siyah kablo - uç olarak inverter çıkışında yapılmış ve uçlarında akü pabuçları konulmuştur. 120 A-h, 24 voltluk aküye bağlantı yaparken bu pabuçlara aküden gelen 24 voltluk bağlantı için yeni bir bağlantı düşünmelisiniz.

Bir de ters olarak yapılabilecek olan bir yanlış bağlantıyı önlemek kırmızı (+) ve siyah (-) kabloları akünün + ve - kutuplarına bağlarken düşünülmüştür. Çoğu inverterde ve UPS inverterinde bu amaçla bir iç koruma yer alabilir. Anacak yer almadığı durumlarda kesin olarak inverter kısmına zarar verebilmek söz konusudur, bağlantıyı kablo renklerine göre doğru yapmak ve büyük kapasiteli akülerin bağlantısından hemen önce UPS inverterinin çekebileceği amper kadar araç sigortası akü + kutbundan sonra (30-50 amper gibi) emniyet için seri olarak lehimlenmelidir. (İnverterin akü giriş kısmında bu amaçla konulmış bir akım koruma sigortası yer almıyorsa eğer konması çok uygun olur.)

« Son Düzenleme: Ekim 24, 2023, 12:32:31 Gönderen: Mustafa Alp »


*

    E. Ç.

Ynt: UPS - Inverter Farkı ?
« Yanıtla #19 : Ekim 24, 2023, 13:04:32 »
Benim anladığım kadarıyla durum şöyle.

- 12v sisteme sahip bir tekneye;

12VDC olan modelleri direkt bağlayabiliriz.

24VDC olan modelleri 12v-24v Konvertör desteği ile bağlayabiliriz.

24VDC den daha yüksek güçle çalışan modelleri bağlayamayız.

 

- 24v sisteme sahip tekneye.

12VDC olan modelleri 24v-12v Konvertör desteği ile bağlayabiliriz.

24VDC olan modelleri direkt bağlayabiliriz.

72VDC ye kadar olan modelleri, 500w 24VDC to 81VDC inverter kartı desteği ile bağlayabiliriz. (Kontrol kalemi forumunda sorunsuz kullanıldığı konusunda yorum var.)

72VDC den yüksek güçle çalışanları bağlayamayız.
« Son Düzenleme: Ekim 24, 2023, 13:08:31 Gönderen: Erdem Çakır »

*

    E. Ç.

Ynt: UPS - Inverter Farkı ?
« Yanıtla #20 : Ekim 24, 2023, 13:18:15 »
Not: UPS lerin içinde akü olmadan sisteme direk olarak bağlanması gereken duruma göre yazdım. Eğer içinde sağlıklı olarak şarj edilebilen aküleri varsa iş değişir diye düşünüyorum.

Edit: Piller sağlıklı ise aşağıdaki gibi bir kartı kullanarak 12v dan UPS akülerine destek verilebilir mi ?


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ürün Özellikleri:
Giriş gerilimi: 8-60V
Giriş akımı : 20A
Yüksüz harcanan güç : 15mA
Çıkış gerilimi : 12-80V
Çıkış akımı 15-20A (20A max değer olup bu güçlerde soğutucuyu fan ile besleyiniz)
Sabit akım aralığı : 0.5-20A
Çalışma sıcaklığı : -40 ° ~ 85 °
Çalışma frekansı : 150 Khz
Dönüşüm verimliliği %95
Boyutlar : 130x52x46mm
Aşırı akım koruması.
Kısa devre koruması vardır.
Ters voltaj koruması yoktur.
« Son Düzenleme: Ekim 24, 2023, 13:33:48 Gönderen: Erdem Çakır »
*

    Ö. Ö.

Ynt: UPS - Inverter Farkı ?
« Yanıtla #21 : Ekim 24, 2023, 15:54:24 »
Evet, ihtiyaç duyulan güce uygun bir Dc-dc çevirici ile mümkün, ama yüksek güçlerde böyle cihaz bulmak zor, sanayi ürünlerinde var fiyatı marin ürün fiyatını aratır! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ne yazık ki 3-5-7 kva gibi büyük güçler için ups kullanmak fizible bir yöntem değil.

Kendi içindeki aküler sağlam ise (ve bu kadar ağırlığı tekneye koymaya razı iseniz!) belki her akü için küçük bir dc-dc şarj cihazı bağlanarak bir çözüm bulunabilir ama 20-25 tane akü için oldukça karmaşık (ve hassas) bir sistem olur.

1,5-2kw'a kadar olan ups'ler genelde 2x12V akü seri bağlanıp 24v ile beslenirler. Bu tip bir cihaz makul bir 12-24v çevirici/şarj edici ile inverter olarak kullanılabilir. Bunun üstü gereksiz karmaşık ve verimsiz olacaktır.

Airfryer da koymayın tekneye artık! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. Ö.

Ynt: UPS - Inverter Farkı ?
« Yanıtla #22 : Ekim 24, 2023, 15:58:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
2 tane 110-120 amper veya daha fazla  aküyü veya 3 aküyü seri bağlasak ve şarjı redresör üzerinden yapsak veya solar panel üzerinden şarj yapsak olmaz mı ?
Kullanacağınız ups'in DC giriş voltajına göre değişir. Kaç gerekiyorsa o kadar sayıda akü seri bağlanır. Zaten karada öyle kullanılıyorlar ama denizde biz teknede var olan akülere adapte etmeye çalışıyoruz ya, o yüzden ayrı akü hesabı anlamsız.

Teknede halihazırda kullandığınız aküleri seri bağlayamazsınız, çünkü tekne sisteminiz 12 volt.
Onun yerine 12-xxV DC-DC çevirici (converter) kullanmak gerekiyor. (xx=ups'in dc giriş voltajı)
*

    E. Ç.

Ynt: UPS - Inverter Farkı ?
« Yanıtla #23 : Ekim 24, 2023, 16:17:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Airfryer da koymayın tekneye artık! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Invertör tröstleri senide ele geçirdi demek  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Airfryer hakkımız söke söke alırız...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. A.

Ynt: UPS - Inverter Farkı ?
« Yanıtla #24 : Ekim 24, 2023, 18:55:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
2 tane 110-120 amper veya daha fazla  aküyü veya 3 aküyü seri bağlasak ve şarjı redresör üzerinden yapsak veya solar panel üzerinden şarj yapsak olmaz mı ?
Kullanacağınız ups'in DC giriş voltajına göre değişir. Kaç gerekiyorsa o kadar sayıda akü seri bağlanır. Zaten karada öyle kullanılıyorlar ama denizde biz teknede var olan akülere adapte etmeye çalışıyoruz ya, o yüzden ayrı akü hesabı anlamsız.

Teknede halihazırda kullandığınız aküleri seri bağlayamazsınız, çünkü tekne sisteminiz 12 volt.
Onun yerine 12-xxV DC-DC çevirici (converter) kullanmak gerekiyor. (xx=ups'in dc giriş voltajı)

O kadar strese girmeye gerek yok , kendi adıma en azından...
2x 2000 Tam sinus inverter hali hazırda var zaten ...Yetmez ise ebay dan alırım artık ilerde...Vergi yok , gümrük yok , kapıya bırakıp gidiyorlar....
*

    M. A.

Ynt: UPS - Inverter Farkı ?
« Yanıtla #25 : Ekim 24, 2023, 19:19:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
2 tane 110-120 amper veya daha fazla  aküyü veya 3 aküyü seri bağlasak ve şarjı redresör üzerinden yapsak veya solar panel üzerinden şarj yapsak olmaz mı ?
Kullanacağınız ups'in DC giriş voltajına göre değişir. Kaç gerekiyorsa o kadar sayıda akü seri bağlanır. Zaten karada öyle kullanılıyorlar ama denizde biz teknede var olan akülere adapte etmeye çalışıyoruz ya, o yüzden ayrı akü hesabı anlamsız.

Teknede halihazırda kullandığınız aküleri seri bağlayamazsınız, çünkü tekne sisteminiz 12 volt.
Onun yerine 12-xxV DC-DC çevirici (converter) kullanmak gerekiyor. (xx=ups'in dc giriş voltajı)

O kadar strese girmeye gerek yok , kendi adıma en azından...
2x 2000 Tam sinus inverter hali hazırda var zaten ...Yetmez ise ebay dan alırım artık ilerde...Vergi yok , gümrük yok , kapıya bırakıp gidiyorlar....
Yada bu ürün için ne dersiniz ? Tescom ürünleri çok iyidir..
Buradaki 3000-watt-24v  <------ Bu 24v kısmını anlamadım ...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Ö. Ö.

Ynt: UPS - Inverter Farkı ?
« Yanıtla #26 : Ekim 25, 2023, 00:25:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yada bu ürün için ne dersiniz ? Tescom ürünleri çok iyidir..
Buradaki 3000-watt-24v  <------ Bu 24v kısmını anlamadım
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu inverter 24V DC akü voltajı ile çalışıyor demek.
Yani 2 adet 12V akünün seri bağlanması gerek.

Bu arada acaba karadaki alışkanlıkları tekneye taşımadan, daha minimal, geleneksel bir tekne hayatı düşündünüz mü?

Airfryerlara son! Yaşasın derin yağda kızartmanın lezzeti!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. K.

Ynt: UPS - Inverter Farkı ?
« Yanıtla #27 : Ekim 25, 2023, 09:49:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yada bu ürün için ne dersiniz ? Tescom ürünleri çok iyidir..
Buradaki 3000-watt-24v  <------ Bu 24v kısmını anlamadım
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu inverter 24V DC akü voltajı ile çalışıyor demek.
Yani 2 adet 12V akünün seri bağlanması gerek.

Bu arada acaba karadaki alışkanlıkları tekneye taşımadan, daha minimal, geleneksel bir tekne hayatı düşündünüz mü?

Airfryerlara son! Yaşasın derin yağda kızartmanın lezzeti!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hep söylerim deniz suyunda makarna ve midyeli pilavın tadını karada bulamazsın .

Üstat kara hayatı demeyelim de apartman hayatı diyelim . Aramızda kara hayatında kampa giden börtü böcekle çadır kuran , doğal hayatı tanıyan, doğada çıplak ayakla veya şıpıdık terlikle gezen , yol kenarından böğürtleni , elmayı tshirtünne silerek yiyen kardeşlerimiz de var . Alınmasınlar  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yalova marinayı neden seviyorum . Çünkü etrafta , komşularımda kasıntı insanlar yok. Teknede yemek yerken komşusunun canı çeker diye yan tekneye ikramda bulunur. 
T shirt şort ve terlikle marinadan çıkıp pazara gidiyorum , balıkçıya gidiyorum , sokak köftesi yiyorum ve kimse bana bakmıyor, karışmıyor ve ben bakışlardan etkilenip kendimi toparlamıyorum . Ama İstanbula gidince yine takım elbisemi giyerek bir sonraki hafta sonunu iple çekiyorum .

Bu arada airfrier büyük bir pazarlama harikası
« Son Düzenleme: Ekim 25, 2023, 09:59:09 Gönderen: Atilla Kaplan »
*

    E. Ç.

Ynt: UPS - Inverter Farkı ?
« Yanıtla #28 : Ekim 25, 2023, 10:04:17 »
Elektrik enerjisi kullanarak ısı ortaya çıkarmak daha pratik ve bence güvenli.

Ayrıca konumuz hurdacıların elinde hunharca parçalanan aletlerin bir ihtimal farklı bir şekilde kullanılıp kullanılmaması idi.

Airfryer son yılların en başarılı mutfak ürünüdür.



*

    Ö. Ö.

Ynt: UPS - Inverter Farkı ?
« Yanıtla #29 : Ekim 25, 2023, 11:01:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elektrik enerjisi kullanarak ısı ortaya çıkarmak daha pratik ve bence güvenli.

Ayrıca konumuz hurdacıların elinde hunharca parçalanan aletlerin bir ihtimal farklı bir şekilde kullanılıp kullanılmaması idi.
Airfryer son yılların en başarılı mutfak ürünüdür.
Sen evdeki eski upslerden 20 akülü 5kva civarı bir tane bul bak ben nasıl o hurdaya can verip yine evde ona görev vereceğim! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tekne işleri düşük voltaj, mobil ve yüksek güçlü olduğundan biraz daha özel aletler gerekiyor.

Airfryer deyince de aklıma hep şu philipsin meşhur actifry makinesi geliyor, 1 kaşık yağla kızartma yapıyordu, çok popüler oldu, herkes aldı filan.. sonra yok oldu gitti.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap