0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. Y.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #105 : Eylül 15, 2023, 19:00:00 »
Teknemde flap sistemi de var.Flapları hiç aşşağı basmadan tekneye tam gaz verdiğimde teknenin burnu havaya kalkıyor, kıç tarafı suya gömülüyor. Devir 4000 , hız 12 mil civarı oluyor.Flapları açınca kafa basmaya başlıyor hız 14-15 mile geliyor.Ama devir 4400 ü geçmiyor. çürük su yapıyor.Acaba diyorum motor çok muaşşağıda yada daha küçük pitch pervane taksam sorun çözülür mü ?


*

    O. Y.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #106 : Eylül 17, 2023, 00:24:32 »
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne giderken çok çürük su yapıyor.Motorun sağından solundan yukarı doğru sular çıkıyor.
Motoru sonradan taktığımız için yeniden arka tarafa flap yaptırdım.Flabın altında usta kutu gibi bişey yaptı resimlerde görünüyor.Acaba o yüzden mi çürük su yapıyordur


*

    Ö. Ö.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #107 : Eylül 17, 2023, 10:16:50 »
Yepyeni motor ve orijinal pervanesinin çürük su yapması ona temiz düzgün bir su akışı olmadığı anlamına gelir.

Karinada oluşan türbülanslar pervaneye doğru düzgün bir su akışını engelliyor demek.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. K.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #108 : Eylül 18, 2023, 09:32:41 »
Motor bağlantısının altındaki kutudan mı bahsediyorsunuz . Sonradan mı yapıldı .
Çürük su olduğuna eminmisiniz , alttaki kutunun sağ ve solundan  fışkıran su olabilir mi .
« Son Düzenleme: Eylül 18, 2023, 09:36:00 Gönderen: Atilla Kaplan »


*

    O. Y.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #109 : Eylül 18, 2023, 11:37:23 »
Motor bağlantısının altnıdaki kutudan bahsediyorum. O Kutu sonradan yapıldı.O kutudan sıçrayan su gibi geliyor bana. Aşşağıda motor saatini ve motorun gidişini videoya çekip yüklemeye çalıştım.Orda görünüyor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motor bağlantısının altındaki kutudan mı bahsediyorsunuz . Sonradan mı yapıldı .
Çürük su olduğuna eminmisiniz , alttaki kutunun sağ ve solundan  fışkıran su olabilir mi .

*

    A. K.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #110 : Eylül 18, 2023, 15:30:12 »
Dıştan takma motor kullanan arkadaşlar daha iyi bilebilir ama bana kutudanmış gibi geliyor. Ayrıca motorda çürük su atmasını gerektiren bir şey göremedim .
*

    Ö. Ö.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #111 : Eylül 19, 2023, 14:59:19 »
Videodan benim gördüğüm ciddi bir çürük su durumu yok.
Motorun etrafında garip sıçramalar, hareketler var ama aşağıdaki fotoda işaretlediğim yerdeki çıkan sular pervanenin kuvvetli ve yeterli miktarda suyu ittiğinin göstergesi.

Zaten çürük su olsa motor devriniz çok daha yükseğe çıkar ama tekne ilerlemez idi. Devir 4400 üstüne çıkmıyorsa zaten motor zorlanıyor, çürük su yapıpıp boşa dönmüyor demek.

Muhtemelen sorun motorunuzun montajı veya triminde.
Flapları sadece dalgalı havalarda başı kontrol etmek için veya tekne içi bir dengesiz yükleme varsa sancak-iskele dengesini sağlamak için kullanmalısınız. Normal bir seyirde (planing hızında) flapların hiçbir fonksiyonu yoktur.
Flaplar aşağıda olduğunda ciddi bir sürtünme yaratacak, hızınızı kesecektir. Düz denizde flapsız kullanmalısınız.

Düşük hızlarda giderken teknenin başını indirmek için kullanabilirsiniz tabi, veya planinge kalkma aşamasında faydalanabilirsiniz ama planing hızına eriştikten sonra kapatmazsanız gereksiz sürtünme yaratacaktır.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. Y.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #112 : Eylül 19, 2023, 19:00:18 »
Değerli bilgilerin için çok teşekkür ederim kaptanım.Daha önce motor 2 diş aşşağıdaydı ve üzerinde 16 pitch pervane vardı bu kadar hız bile yapmıyordu.20 saatlik bakımında motoru 2 diş yukarı aldırdım ve 15 pitch pervane taktım deviri arttı hızı da arttı.Ben pervanenin hala büyük olduğunu düşünüyorum.Servisden daha küçük pervane istiyorum ama  15 pitchden düşük pervane yok diyor.Honda'nın kendi sitesinden baktığımda bf250 ye uyumlu 13 pitch pervane görünüyor.Büyük ihtimalle ellerinde yok o yüzden yok çekiyorlar.Daha küçük pervane ile denesem  olmazsa ona göre başka şeylere yönelcem, çok canımı sıkıyor bu durum. Servisle en son kötü olacam bakalım ansıl çözcez bu işi.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Videodan benim gördüğüm ciddi bir çürük su durumu yok.
Motorun etrafında garip sıçramalar, hareketler var ama aşağıdaki fotoda işaretlediğim yerdeki çıkan sular pervanenin kuvvetli ve yeterli miktarda suyu ittiğinin göstergesi.

Zaten çürük su olsa motor devriniz çok daha yükseğe çıkar ama tekne ilerlemez idi. Devir 4400 üstüne çıkmıyorsa zaten motor zorlanıyor, çürük su yapıpıp boşa dönmüyor demek.

Muhtemelen sorun motorunuzun montajı veya triminde.
Flapları sadece dalgalı havalarda başı kontrol etmek için veya tekne içi bir dengesiz yükleme varsa sancak-iskele dengesini sağlamak için kullanmalısınız. Normal bir seyirde (planing hızında) flapların hiçbir fonksiyonu yoktur.
Flaplar aşağıda olduğunda ciddi bir sürtünme yaratacak, hızınızı kesecektir. Düz denizde flapsız kullanmalısınız.

Düşük hızlarda giderken teknenin başını indirmek için kullanabilirsiniz tabi, veya planinge kalkma aşamasında faydalanabilirsiniz ama planing hızına eriştikten sonra kapatmazsanız gereksiz sürtünme yaratacaktır.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. K.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #113 : Eylül 20, 2023, 10:04:09 »
Bana öyle geliyor ki pervane tekneyi götürmeye çalışırken, motor (daha doğrusu şanzuman ve pervanenin housing kısmı) frenleme etkisi yaratıyor; sanki teknenin kıçından 1-2mt çapa veya yarısı su dolu balon usturmaça sarkıtmışsınız gibi... Ne bileyim motorunuz bozukken, yukarı kaldıramamış vaziyette başka tekne tarafından çekiliyorken olacağı gibi...


Sebebi de kıç aynanın motordan yaklaşık 1mt ileride olması ve ikisinin arasının da boş olması sanki... Kıç platformun altı tekne formunda dolu olsa, altından akan su yukarı çıkmayacağı için motora çarpıp drag yaratmayacak, zaten hemen oradaki pervane de önünde ne var ne yok emip arkaya püskürtecekti... Tabi onun da başka hesapları olması lazım, kıçta yaratacağı ekstra yüzerliğin teknenin baş-kıç dengesini bozmaması için hesaplanmış bir ağırlığın oraya konması gerekir vs. vs.


Yani motor fazla aşağıda değil su fazla yukarıda (bence)... Bu etkinin de aslında tekne hız kazandıkça azalması lazım, bir noktada motorun hız nedeniyle orada oluşan boşlukta kalması lazım ama nedense 22kts hızda bile bu olmamış...
*

    T. M.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #114 : Eylül 22, 2023, 11:55:09 »


Merhabalar benim gördüğüm motor montajınız çok aşağıya yapılmış gibi duruyor.(resimlerden tespit zor).Gövde altından gelen su,platform altında yükselerek motora çarpma etkisi yaratıyor, ayrıca motor derinde kaldığı için sürtünme çapa etkisi yaratıyor.Yukarıdaki video bu konuda bilgilendirici 2 serilik bir video.
Hesaplaması şu şekilde motor braketinizi tekne kıç aynasından uzaklaştırdığınız her 3 inc için 1 inc yukarı kaldırmakta.Bu hesaplamayı yapar iken 0 noktanız tekne kıç aynanızın en düşük noktası ile motor kavitasyon plakasının aynı hizada olmasıdır.
Her şeyden önce bu ölçümü yapın,en düşük maliyetli olan bu ben probleminizin çözüleceğine inanıyorum.
*

    E. O.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #115 : Ekim 04, 2023, 13:43:11 »
Merhabalar,
İçten takma şaftlı teknemizin 19,30X17 dökme pervanesi var. Tam yolda (Motorun ulaşması gereken 3200 rpm'e ulaşıyor) bu pitch değerli %50 ye varan bir slip yaşıyoruz. Bu silip oranının makul bir orana %20-25 düşürmek için nasıl bir yol izlemeliyiz. Konu hakkında bilgisi olan arkadaşların yardımını rica ederiz. Teşekkürler
*

    O. Y.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #116 : Mart 08, 2024, 01:18:08 »
Ustam senin dediklerini dikkate aldım videoyu izledim.Servisi çağırıp motoru yukarı kaldırmak için aparat yaptırdım.Yaklaşık 15 cm daha yukarı kaldırdım ve tekne gitmeye başladı.Yaklaşık 30 mil yapıyor.Video linkini ekliyorum.Çok teşekkür ederim
[/youtube]

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Merhabalar benim gördüğüm motor montajınız çok aşağıya yapılmış gibi duruyor.(resimlerden tespit zor).Gövde altından gelen su,platform altında yükselerek motora çarpma etkisi yaratıyor, ayrıca motor derinde kaldığı için sürtünme çapa etkisi yaratıyor.Yukarıdaki video bu konuda bilgilendirici 2 serilik bir video.
Hesaplaması şu şekilde motor braketinizi tekne kıç aynasından uzaklaştırdığınız her 3 inc için 1 inc yukarı kaldırmakta.Bu hesaplamayı yapar iken 0 noktanız tekne kıç aynanızın en düşük noktası ile motor kavitasyon plakasının aynı hizada olmasıdır.
Her şeyden önce bu ölçümü yapın,en düşük maliyetli olan bu ben probleminizin çözüleceğine inanıyorum.