0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapSu yapıcılar hakkındaki fikrim;Müthiş faydalı, insanı özgürleştiren aletler. Özellikle koylardaki yaz kalabalığında su bulma alma savaşlarının dışında kalmak harika.Fakat;Çok gürültülü aletler. Bu nedenle küçük teknelerde, kendi özel ses izolasyonlu yeri yoksa işkenceye dönebiliyor.Kapasite önemli, düşük kapasiteli olanlar saatlerce kafa şişiriyor ama çok az su yapıyor. Yüksek kapasiteli olanlar ise genelde 220v ile çalıştığı için jeneratöre ihtiyaç duyuyorlar ve çok pahalılar.Servis bakım filtre değişimi gibi karmaşık ve masraflı rutinleri var.Bence 15m ve üstü her teknede mutlaka olmalı. Daha küçük tekneler ek su tankı yatırımı ile bu açığı rahatça kapatabilir.Ek su tankı fikri çok iyi geldi. Firma ile konuşup, bunu mümkün hale getirmek süper olur aslında. Nasıl nereye yerleştirilir bilemiyorum tabii. Umarım bir çözümü vardır. Bu öneri için ayrıca teşekkürler.
Su yapıcılar hakkındaki fikrim;Müthiş faydalı, insanı özgürleştiren aletler. Özellikle koylardaki yaz kalabalığında su bulma alma savaşlarının dışında kalmak harika.Fakat;Çok gürültülü aletler. Bu nedenle küçük teknelerde, kendi özel ses izolasyonlu yeri yoksa işkenceye dönebiliyor.Kapasite önemli, düşük kapasiteli olanlar saatlerce kafa şişiriyor ama çok az su yapıyor. Yüksek kapasiteli olanlar ise genelde 220v ile çalıştığı için jeneratöre ihtiyaç duyuyorlar ve çok pahalılar.Servis bakım filtre değişimi gibi karmaşık ve masraflı rutinleri var.Bence 15m ve üstü her teknede mutlaka olmalı. Daha küçük tekneler ek su tankı yatırımı ile bu açığı rahatça kapatabilir.
Teknemiz 8.45 uzunluğunda ve 3.10 genişliğinde bir motoryat.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapTeknemiz 8.45 uzunluğunda ve 3.10 genişliğinde bir motoryat. Tekneniz Brama Yatçılık - Exertion 27 modeli değil mi? (Yazdığınız teknik özellikler bununla eşleşti..)Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapResimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapSu yapıcılar hakkındaki fikrim;Müthiş faydalı, insanı özgürleştiren aletler. Özellikle koylardaki yaz kalabalığında su bulma alma savaşlarının dışında kalmak harika.Fakat;Çok gürültülü aletler. Bu nedenle küçük teknelerde, kendi özel ses izolasyonlu yeri yoksa işkenceye dönebiliyor.Kapasite önemli, düşük kapasiteli olanlar saatlerce kafa şişiriyor ama çok az su yapıyor. Yüksek kapasiteli olanlar ise genelde 220v ile çalıştığı için jeneratöre ihtiyaç duyuyorlar ve çok pahalılar.Servis bakım filtre değişimi gibi karmaşık ve masraflı rutinleri var.Bence 15m ve üstü her teknede mutlaka olmalı. Daha küçük tekneler ek su tankı yatırımı ile bu açığı rahatça kapatabilir.Ek su tankı fikri çok iyi geldi. Firma ile konuşup, bunu mümkün hale getirmek süper olur aslında. Nasıl nereye yerleştirilir bilemiyorum tabii. Umarım bir çözümü vardır. Bu öneri için ayrıca teşekkürler.Su tankı kapasitenizi kesinlikle arttırmalısınız. Adam başı günlük su tüketiminiz ortalama 20 litre civarında olacaktır. Bu ortalama yazın artacak, kışın azalacaktır. Bu ortalama başta daha yüksek olacak, tecrübe kazandıkça azalacaktır. 2 yetişkin için günde yaklaşık 40 ltr su tüketeceksiniz. 15 günde yaklaşık 600 ltr su tüketimi yapar. Patili dostumuzu da unutmayın Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapTank kapasite hesabınızı buna göre yapmanızı öneririm.Selametle...
Burda pek bahsi geçmemiş ama 15 günlük biriken çöp sorununuda gözardı etmemek lazım!
Gördüğüm kadarıyla her iki konuda da bir çıkar yol bulmuşsunuz. Ben 1,5 yıl benzer bir teknede eşim ve golden retreiver' imizle birlikte marina' da yaşadım. Marina ortamı çok konforlu tabi ama tekne mürettebatının hayattan beklentileri ne kadar farklıysa uzlaşmak o kadar enerji tüketici oluyor. Çoğunlukla mürettebatın üçte ikisi karşısında azınlıkta olduğum için bizde uzlaşma kısa sürüyordu, çoğunluğun ihtiyaçlarına göre çözüm geliştiriyorduk. Ancak çabuk geçtiğiniz bir konuda özellikle size tavsiyede bulunmak isterim. Ben de bir yerli üreticiden sıfır tekne aldım. Farklı şehirlerde olduğumuzdan üretim aşamasında müdahil olamadım, sonrasında bazı eksikleri gidermek üzere teknecimle çok içli dışlı olduk. Bu samimiyet kendisinin bana 'tekneyi geri ver, sana new holland traktör vereyim' teklifiyle arşa çıktı. Şakası bir yana şu an yerli tekne fikrine, iki yıl öncesine göre çok uzağım. Üretim aşamasında olabildiğince tekneye ve ekibe yakın olmanızı öneririm. Neyi, nereye, neden koyduklarını, hangi imalata, hangi tamiratın nasıl yapılacağını iyice öğrenin derim ki çoğu imalat ekibi bu dediklerimi kendisi bile bilmiyor. Firma iyi niyetli olsa da çoğu zaman nitelikli çalışan bulamayıp, bazı işleri sadece yaptırmakla yetiniyorlar. Talep son yıllarda birden yükselince nitelikli arz eksik kaldı. Bir şekilde talebe yetişebilmek bu talebi paraya çevirebilmek adına, sizin de bahsettiğiniz gibi polyestere, kalıba, imalata kendini yakın hisseden herkes üretici oldu.
Aslında bir teknenin maliyetinde gövde %20 civarındadır, yani %80'i üreticinin değil, yan üreticilerin kontrolündedır. Tekne üstüne takılan her parça, her aksesuar teknenin kendisinden daha fazla önem taşır. Malzemelerin uygunluğunun yanı sıra nasıl ve nereye monte edildiği de önem taşır. Üreticiler u konuda fazla ilgili değiller veya çok önem vermiyorlar. Eskiden fuarlarda yerli tekne üreticilerinin yalan yanlış monte ettikleri parçalarla çok karşılaştım onun için artık yerli teknelere alıcı gözle bakmıyorum. Kabuk alıp donatmak iyi bir fikir olabilir veya üreticiyi ciddi anlamda denetlemekte yarar var.
Bahsettiğiniz teknede tam zamanlı yaşayan genç bir çift var, instagramda ve youtubedan takip edebilir aklınıza takılanları sorabilirsiniz belki. instagram isimleri : "bizgidiyoruzonline"
Sevgili Kaptanlar Selam,Teknemiz yapım aşamasında ve ben tekneyi oğlumun adına ruhsatlandırmak istiyorum. Sabit telsizimiz de olacak teknede. Oğlumun henüz ADB'si yok. Tabii telsiz ehliyeti de. Tekne ruhsatlandırma aşamasında bu belgeler istenecek mi ondan? Yoksa tekne denize indikten sonra, kullanıcının, yani benim ehliyetim yeterli olacak mı sabit telsiz için?Bilen varsa yanıtlamanızı rica ediyorum. Belki daha erken ama, kafama takılan bir soru oldu bu.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapSevgili Kaptanlar Selam,Teknemiz yapım aşamasında ve ben tekneyi oğlumun adına ruhsatlandırmak istiyorum. Sabit telsizimiz de olacak teknede. Oğlumun henüz ADB'si yok. Tabii telsiz ehliyeti de. Tekne ruhsatlandırma aşamasında bu belgeler istenecek mi ondan? Yoksa tekne denize indikten sonra, kullanıcının, yani benim ehliyetim yeterli olacak mı sabit telsiz için?Bilen varsa yanıtlamanızı rica ediyorum. Belki daha erken ama, kafama takılan bir soru oldu bu.Tekne alırken, satarken, yeni yaptırırken vb. hiçbir aşamada herhangi bir ehliyet istenmez.Ehliyetleriniz sadece liman başkanlıklarından seyir izin belgesi (transitlog) çıkartırken veya SG denetimlerinde sorgulanır.VHF Deniz telsizini kullanmak için teknede bir kişide KMT ehliyeti olması yeterlidir, kaptanın olmak zorunda değil.Telsiz ehliyeti (operatör belgesi) sahibi kişinin gözetiminde telsizi ehliyetsiz kişiler kullanabilir.