0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. B.

Ynt: tekne tipi ve motor gücü karmaşası
« Yanıtla #15 : Nisan 26, 2023, 13:44:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Gördüğümüz kadarıyla tekne hızını 1 knot arttırmak  için en az iki misli motor gerekiyor.
30 ft 6000kg
5 kt  3,5 Hp
6kt     8,8 Hp
7kt     19,0hp
8kt     39hp

Fark çok fazla
Bu artışın nedeni suda hareket eden cisimlere gelen direnç kuvvetinin hız ile olan bağıntısı. Aşağıdaki grefik bunu gösteriyor:
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Gördüğümüz gibi iki tip direnç var: Sürtünme ve Residuary(dalga yaratma etkisi, yelkenlilerde bahsedilen ve gövde tipine bağlı olan).
İkincisi 1.2 speed/length oranından sonra asimptotik artıyor.


*

    R. E.

Ynt: tekne tipi ve motor gücü karmaşası
« Yanıtla #16 : Nisan 26, 2023, 15:10:34 »


Orhan Barut Hoca bu konularda epey öğretici yazılar yazmıştı.
Yine Çelenoğlu kaptan ve başka kaptanlarımız da.
Ara ara hatırlamakta fayda olduğunu düşünüyorum.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu linklerin dışında başka konu başlıkları içinde de bu konunun epey konuşulduğunu hatırlıyorum.


*

    A. Y.

Ynt: tekne tipi ve motor gücü karmaşası
« Yanıtla #17 : Mayıs 01, 2023, 18:38:06 »
peki bir teknenin üzerine konan yükmü daha çok performans kaybına yol açar ? yoksa arkasına bağlanan küçük bir platform üzerindeki yükmü ?  mantıken kendi üzerine konan yük daha fazla draft yaratacağı için daha fazla kayıp yaşar diye düşünüyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  jetskiyle uzun yol yapan kişilerin hiç birinin skisinin üzerinde yük yok hep arkadaki bir platforma bağlıyorlar bunu görünce bu mantığı yürüttüm doğrumu acaba


*

    E. S.

Ynt: tekne tipi ve motor gücü karmaşası
« Yanıtla #18 : Mayıs 01, 2023, 19:40:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
peki bir teknenin üzerine konan yükmü daha çok performans kaybına yol açar ? yoksa arkasına bağlanan küçük bir platform üzerindeki yükmü ?  mantıken kendi üzerine konan yük daha fazla draft yaratacağı için daha fazla kayıp yaşar diye düşünüyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  jetskiyle uzun yol yapan kişilerin hiç birinin skisinin üzerinde yük yok hep arkadaki bir platforma bağlıyorlar bunu görünce bu mantığı yürüttüm doğrumu acaba

Güverteye alınan dinghy ile seyir, kicta yedeklenen dinghy ile yapılan seyirden daha hızlı oluyor.  Jet skiler alan kazanmak için bu şekilde yük taşıyor olabilir.


*

    O. B.

Ynt: tekne tipi ve motor gücü karmaşası
« Yanıtla #19 : Mayıs 01, 2023, 19:48:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap