0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    G. B.

Merhaba sevgili gezgin korsanlar  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap , geçtiğimiz yaz için planladığım denizden bot ile Türkiye yolculuğumu ani gelişen bir göz problemi nedeni ile ertelemek zorunda kalmıştım. Doktorum denizden düşündüğüm bu yolculuğun ağır olacağını, mümkünse erteleyip karadan yapmamı önermişti. Bunun üzerine deniz yolculuğunu bırakıp, 81 günde 81 ilin tamamını arabam ile dolaştım. Burada gezi hakkında notlarımı da paylaşacaktım ama yolculuklar ardı ardına olduğu için vakit bulamadım. Yolcuğun üzerine tren ile de batıdan doğuya, doğudan batıya bir yolculuk yaptım. Bu yolculukta ise deniz yolculuğuma Van gölünü de ekleme kararı aldım.

Önümüzdeki haftalarda bir Mısır yolculuğu ve ardından kısa bir Avrupa yolculuğum olacak, bunlardan sonra derhal deniz yolculuğum için ekipman satın alımı ve hazırlıkları yapmaya başlamak niyetindeyim.

Bu yolculuğa başlamadan önce bir çok benzer yolculuğu inceledim, okudum ve göz gezdirdim. Türkiye'de Hakan Güvenç ve Enes Save gibi isimler bu ve buna benzer yolculuklara çıkmış ve başarılı olmuşlar. Bunlar bizim aramızdaki isimler ve böyle yolculuklara çıkan isimlerin dediklerini, yazdıklarını tek tek dinleyip, okumaya çalışıyorum çünkü ülkemizde bot ile böyle yolculuklara çıkan, çıkmak isteyen az ve anladım ki çıkmak isteyene de deli gözü ile bakan çok fazla. Oysa ingiltere'de around the uk diyerek bir çok genç ve orta yaşlı bot ile uzun soluklu yolculuklar yapıyor.

Aklımdaki rota


Enez'den başlayarak Saros körfezi ve Kabatepe istikametinden Çanakkale boğazına girerek, Tekirdağ istikameti üzerinden İstanbul boğazından çıktıktan sonra İğneada üzerinden Bulgaristan sınırına kadar gitmek. Buradan sonra Hopa'ya kadar ulaşmak hatta Kemalpaşa'ya kadar giderek Gürcistan sınırına varmak. Hopa'dan botu nakliye yaparak Van gölüne inip burada 7-10 gün arasında bir tur yapıp, botu tekrar İskenderun'a veyahut Samandağ'a sevk etmek ve Hümeyra Plajından başlayarak Akdeniz üzerinden Ege'ya doğru ilerlemek. Bu ilerleme Çanakkale boğazı önlerine kadar gidebilirse, oradaki ruh halime, enerjime ve durumuma bakarak tekrar boğazdan içeri girip, bu sefer Marmara denizi içinde doğu istikametini takip ederek Poyraz ilmana kadar ulaşmak. Yazması kolay, gitmesi çok zor bir yolculuk. Araba yolculuğunun bile yazması kolay, gitmesi zor iken bunun seviyesi gerçekten çok ileri boyutta zorlu.

Bot seçimi fikirleri

Bu yolculuğa başlama fikrinde ilk aklımdaki olan bot Highfield markasının 2.90 classic modeli idi. Gerek alüminyum v tabanının ona kazandırdığı hafiflik, gerekse bu tabanla oldukça dengeli olması nedeni ile aklımdaki ilk model buydu lakin şimdi araya iki nakliye girdi. Hopa - Van, Van - İskenderun. Burada portatif bir botun daha iyi sonuç getirebileceği düşüncesine girdim ama katlanır tabanlı bir bota ne kadar güvenebilirim? Bot önerilerinde bu soruyu da yanıtlarsanız sevinirim. Katlanır botlarda bu aralar gözüme takılan Gala'nın Sprinter modeli, 2.70 veyahut 3.00 boyutunda bir bot işimi görecektir diye düşünüyorum.

Asıl olan 2.70 - 3.00 arasındaki botlar çok kısa kalıyor bunun farkındayım ve bazı yerlerde insanı oldukça yorabilir ama ilk önceliğimiz hafiflik. Benim bu botu tek başıma sahile çekip, tekrar atabilmem gerekli, bu nedenle hafifliğin önemli olduğunu düşünüyorum.

Türkiye'de Hakan Güvenç abinin kullandığı bot sanıyorum 2.70 veyahut 2.90 Sea master ve 6 beygirlik bir motor kullanıyor. Enes Save abinin botu ise Zodiac 2.85 ve ona da 6 hp lik bir motor eşlik ediyor. Aslında fizik kuralları gereği 6 hp lik bir motor tek kişilik bir botu oldukça iyi hızlara çıkarabilir, benimde aklımda 6 beygirlik bir motor var. Hem yakıt anlamında, hem hafiflik anlamında iyi olacaktır gibi yinede ingilizlere baktığım zaman 15-30 beygirlik motorlar ile ada etrafında dönüyorlar. Sizce bu boydaki bir bota 6 beygirlik bir kombinasyon nasıl olur?

Sorularım;

+ Bot seçimini Fiber tabandan yana mı kullanmalı? Taşıma açısından ahşap katlanır dediğim gibi bu aralar aklımı karıştırıyor. Yinede alüminyum taban veyahut şişme taban bir botu listeme hiç almadım. Bot çok kaliteye göre çok değişiklik gösteren bir araç, 15 bine de bot var, 150 bine de. Aklınızda olan bot modellerini + motor önerisi yapıp yazarsanız sevinirim.

+ Rota konusunda düşünceleriniz nelerdir?

Bot - Motor seçimini yaptıktan sonra ekipmanlar üzerinde de konuşacağımız günler umarım yakındır. Fikirleriniz benim için değerli, umarım bu yolculuk tarafımca yapılabilir. Tüm gezgin korsanlara selamlar.



*

    Ö. Ö.

Öyle ekstrem bir projeden bahsediyorsun ki buradan bizim koy içindeki dakikalarla sınırlı tatlı su bot tecrübelerimiz çok havada, anlamsız kalacaktır.

Sana damdan düşmüş Enes Save 'deki bilgiler lazım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bot değil ama açıkdeniz kürekçiliği konusunda HÜSEYİN ÜRKMEZ ve okyanus kürekçiliği açık ara dünya rekortmeni ERDEN ERUÇ 'u da unutmamak gerekir. Hey ikisiyle de sosyal medya üzerinden iletişim kurulabilir sanırım.


*

    Ç. Ş.

Bot seçiminizde, ve aslında tüm rotanızda bence en önce belirlemeniz gereken şey; yanınızda benzin taşımayı düşünüyorsanız (12-20 lt standart harici depodan başka) ne kadarlık benzin yanınıza alacaksınız. Zira düşündüğünüz botun içine koyacağınız birçok acil malzeme ile paylaşılan alan bu benzini de içerecek mecburen. Bu boy bir bot ile kıyı kıyı giderek ancak tamamlayabilirsiniz. Ama bu durum bir yandan da çok malzeme taşımadan ihtiyaçlarınızı kısa aralıklar ile temin etmenizi sağlayabilir

Yiyecek su giyim vs derken botunuz o kadar kolay dolar ve ağırlaşır ki şaşarsınız. Bence 9.9 beygir motor düşünün.

Kullanacağınız botun en basit hava için üretilmiş durgun deniz aracı olduğunu unutmayın. 50 cm dalga bile sizi zorlayacaktır. Rüzgar ve akıntıları da hesaba katarsak yedek benzin ve 9.9 bg motoru önemseyin derim.


*

    A. Ç.

Rota olarak önceliği Van gölüne vermenizi öneririm, sonra, Doğu Karadeniz'e çıkar, İğneada'ya kadar gider, döner, İstanbul boğazından Marmara'ya girersiniz. Sonrası Ege ve Akdeniz'dir. Ege'de rüzgar kuzeyden, Akdeniz'de batıdan eser, rüzgara karşı dövüşmektense kıçtan gelsin.. mantığı daha doğrudur.


*

    G. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Öyle ekstrem bir projeden bahsediyorsun ki buradan bizim koy içindeki dakikalarla sınırlı tatlı su bot tecrübelerimiz çok havada, anlamsız kalacaktır.

Sana damdan düşmüş Enes Save 'deki bilgiler lazım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bot değil ama açıkdeniz kürekçiliği konusunda HÜSEYİN ÜRKMEZ ve okyanus kürekçiliği açık ara dünya rekortmeni ERDEN ERUÇ 'u da unutmamak gerekir. Hey ikisiyle de sosyal medya üzerinden iletişim kurulabilir sanırım.

Öncelikle teşekkür ederim, kara yolculuğumun notlarını da dikkatle takip ediyordunuz. Bakalım bu sefer daha zorlu bir yola adım atmak niyetindeyiz.

Erden bey sanırım şimdilerde bir bisiklet rotası üzerinde, 3 okyanusu kürekle geçmek olağan üstü bir başarı, umuyorum bizde ülkemizin etrafını bu projede dolaşabiliriz. Bakalım başımıza neler gelecek. Selamlar.

*

    G. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bot seçiminizde, ve aslında tüm rotanızda bence en önce belirlemeniz gereken şey; yanınızda benzin taşımayı düşünüyorsanız (12-20 lt standart harici depodan başka) ne kadarlık benzin yanınıza alacaksınız. Zira düşündüğünüz botun içine koyacağınız birçok acil malzeme ile paylaşılan alan bu benzini de içerecek mecburen. Bu boy bir bot ile kıyı kıyı giderek ancak tamamlayabilirsiniz. Ama bu durum bir yandan da çok malzeme taşımadan ihtiyaçlarınızı kısa aralıklar ile temin etmenizi sağlayabilir

Yiyecek su giyim vs derken botunuz o kadar kolay dolar ve ağırlaşır ki şaşarsınız. Bence 9.9 beygir motor düşünün.

Kullanacağınız botun en basit hava için üretilmiş durgun deniz aracı olduğunu unutmayın. 50 cm dalga bile sizi zorlayacaktır. Rüzgar ve akıntıları da hesaba katarsak yedek benzin ve 9.9 bg motoru önemseyin derim.

Öncelikle değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Yakıt elbette taşıyacağım muhtemel olarak toplamda 30 yada 40 litrelik bir yakıt bulundurursam sanıyorum 6 beygirlik motorda 2-3 gün yeterli olacaktır gibi çünkü sürekli bir seyir olmayacak sabah erken kalkıp 4-5 saatlik bir ilerleme veyahut rota üzerindeki şehirlerin uzaklık durumuna göre seyir saati arttırılabilir, düşürülebilir. Kıyıdan gideceğim için yakıt bulmanın zor olacağını düşünmüyorum ama bazı yerlerde zorluk çekebiliriz.

Ağırlık dengesi çok önemli, araba yolculuğunda da hep minimal olacağız derken gördüm ki, hiç kullanmadığım şeyleri de arabaya almışım. Bu sefer alacağımız eşyalar konusunda gerçekten çok daha dikkatli olacağım.

Motor konusunda 6 beygir gibi düşünüyoruz ama 9.9 luk bir motor ile Enez - Gökçeada arasında bir kaç test yapabilirim. Bundan sonra karar vermek daha iyi olacaktır. Yine de 6 hp lik motor 26 kg ağırlında, 9.9 luk motorlar 38 kg ağırlığında. Taşıma ve nakliyeleri de hesaba katınca sanki küçük olan mantıklı gibi lakin dediğiniz gibi 9.9 luk bir motor kaçmak için daha iyi olabilir.  Mart ayında umarım bunların hepsini çözmüş oluruz. Selamlar.
*

    G. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Rota olarak önceliği Van gölüne vermenizi öneririm, sonra, Doğu Karadeniz'e çıkar, İğneada'ya kadar gider, döner, İstanbul boğazından Marmara'ya girersiniz. Sonrası Ege ve Akdeniz'dir. Ege'de rüzgar kuzeyden, Akdeniz'de batıdan eser, rüzgara karşı dövüşmektense kıçtan gelsin.. mantığı daha doğrudur.

Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Van gölü değil lakin mevsimsel şartları da göz önünde bulundurarak, rüzgarı arkamıza alarak Kuzey Ege'den Güney istikametini takip ederek, İskenderun'dan kıyıya çıkarak Van ve oradan Doğu Karadeniz'den devam ederek İstanbul boğazını geçerek Marmara içerisinde bir program belirlemek daha iyi olabilir. Rota için tekrar üzerinde düşünmeli, iyi akşamlar diliyorum.
*

    Ö. Ö.

Şişme botunuza bir yelken donanımı düşünüyor musunuz, yoksa sadece motor+kürek mi olacak?

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    G. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şişme botunuza bir yelken donanımı düşünüyor musunuz, yoksa sadece motor+kürek mi olacak?

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bildiğim kadarıyla Enes abinin botunda öyle bir donanım vardı. Yine Bahadır Eği abi Zodiac botuna yıllar önce yelken ekleyip ufak çaplı geziler yapmış diye biliyorum. Aslında gönül ister ki bir Laser ile yelkenle böyle bir yolculuk yapalım ama arada iki nakliye olması bu durum için elverişsiz. Burada botun tercih sebebi Akdeniz - Van - Karadeniz arasındaki nakliyede kolaylık olması. Tüm bunları göz önünde bulundurunca + eklediğimiz her donanım ve eşya bize nakliye ve diğer tüm aşamalarda zorluk çıkaracaktır. Bu arada önerebileceğiniz bot markaları varsa, onlara göz atmak isterim. İyi pazarlar diliyorum.
*

    E. Ç.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Piyasadaki tüm şişme botlar için yelken seti mevcut.

Bu markadan esinlenerek üretim yapmaya çalışan yerli bir firma hatırlar gibiyim ama, bir türlü ulaşamadım bilgilerine. (Ya da ben yanlış hatırlıyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )

Edit: DIY projeleri için 20 dolara kitapçık satıyorlar.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ocak 15, 2023, 13:44:29 Gönderen: Erdem Çakır »
*

    Ö. Ö.

Marka model bilmem ama basit bir yelken donanımı yanınızda taşıyacağınız benzin miktarını azaltmaya faydası olacağı gibi bazı körfez geçişlerini kıyı kıyı yerine uçtan uca yaparak zaman tasarrufu da sağlayacaktır.

Şişme bot için yelken çok verimli birşey olmasa da kolayına (pupa ve geniş apaz) seyirlerde büyük avantaj sağlayabilir.

Şişme kanolara bile monte edilebilen yelken donanımları var. Şişme bot için belki sizin zihnisinir projesi yapmanız gerekebilir.
veya yabancı kaynaklarda pek çok örneği bulunabilir diye düşünüyorum.

Merak ettim, şöyle kabaca bir ölçtüm, Enez'den Samandağ'a Ege ve Akdeniz rotası tüm körfezlerin içine girerek gidince 1200 mil rota çıkıyor, belli başlı körfezleri direk uçtan uca geçince ise 850 mil gibi çıkıyor. %30 gibi bir fark fena değil.. (ki bu fark nereden baksan 100 küsür seyir saaati (günde 5 saatten 20-25 gün) demek..)

Sahi sizin bu proje için ortalama hız ve toplam süre düşünceniz/hedefiniz nedir?
*

    E. Ç.

Birde neden sadece Van Denizi.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Atatürk barajı gölünün sahilleri de görülmeyi hak eder gibi.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Önümüzdeki bahar ayları bir rota hazırlayıp o bölgeyi gezmek istiyorum.
*

    G. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Piyasadaki tüm şişme botlar için yelken seti mevcut.

Bu markadan esinlenerek üretim yapmaya çalışan yerli bir firma hatırlar gibiyim ama, bir türlü ulaşamadım bilgilerine. (Ya da ben yanlış hatırlıyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )

Edit: DIY projeleri için 20 dolara kitapçık satıyorlar.

Bahadır Eği yerli üretime geçirmiş olabilir. Nokta diye bir projesi vardı sonra projeyi sanırım büyüttü. Yelken bizim bot projesini zora sokar gibi duruyor, onun için pek bakmadım.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    G. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Marka model bilmem ama basit bir yelken donanımı yanınızda taşıyacağınız benzin miktarını azaltmaya faydası olacağı gibi bazı körfez geçişlerini kıyı kıyı yerine uçtan uca yaparak zaman tasarrufu da sağlayacaktır.

Şişme bot için yelken çok verimli birşey olmasa da kolayına (pupa ve geniş apaz) seyirlerde büyük avantaj sağlayabilir.

Şişme kanolara bile monte edilebilen yelken donanımları var. Şişme bot için belki sizin zihnisinir projesi yapmanız gerekebilir.
veya yabancı kaynaklarda pek çok örneği bulunabilir diye düşünüyorum.

Merak ettim, şöyle kabaca bir ölçtüm, Enez'den Samandağ'a Ege ve Akdeniz rotası tüm körfezlerin içine girerek gidince 1200 mil rota çıkıyor, belli başlı körfezleri direk uçtan uca geçince ise 850 mil gibi çıkıyor. %30 gibi bir fark fena değil.. (ki bu fark nereden baksan 100 küsür seyir saaati (günde 5 saatten 20-25 gün) demek..)

Sahi sizin bu proje için ortalama hız ve toplam süre düşünceniz/hedefiniz nedir?

Yelken donanımı gündemimde yok gibi çünkü botta tam verim alamayacağımız gibi hava patlak verdiğinde bot içerisindeki malzemelerin kontrolü çok zor olacaktır.

Türkiye turum için 81 gün harcamıştım lakin deniz yolculuğu için 6 ay gibi bir süre kendimi boşa çıkarmak niyetindeyim. Muhtemel olarak mayıs gibi projeye başlamak niyetindeyim, mayıs ayından ekim ayına kadar vakit yaratacağım. Burada bir zaman kısıtlamamız yok, kaldı ki botla her zaman seyir yapma şansımız pek yok. Fırtınalarda 2-3 gün kıyıda bekleme durumumuz olacaktır diye düşünüyorum. Bir tentemiz olmayacağı için sabah erken kalkıp 4-5 saatlik bir seyir yaparak, uygun bir plaja çıkarak kamp yapmayı planlıyorum. Bakalım ne kadar başarılı olacağız, zaman bunu bize gösterecek.
*

    E. Ç.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Piyasadaki tüm şişme botlar için yelken seti mevcut.

Bu markadan esinlenerek üretim yapmaya çalışan yerli bir firma hatırlar gibiyim ama, bir türlü ulaşamadım bilgilerine. (Ya da ben yanlış hatırlıyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )

Edit: DIY projeleri için 20 dolara kitapçık satıyorlar.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bahadır Eği yerli üretime geçirmiş olabilir. Nokta diye bir projesi vardı sonra projeyi sanırım büyüttü. Yelken bizim bot projesini zora sokar gibi duruyor, onun için pek bakmadım.



Hayır, Nokta değil. Sadece şişme bota takılacak yelken donanımı imalatı ile ilgiliydi. Neyse...

Yelken donanımı dediğiniz parçaların tümü 120 cm x 30 cm x 30 cm ölçülerinde bir çantaya sığıyor.

Nakliye ihtiyacı olduğunda sökülüp çantaya alınana bir donanım neden zora sokacak projenizi anlamadım.

Eminim benim gözden kaçırdığım, sizin bildiğiniz bir şey vardır.

İlgiyle takip edeceğim.

Kolaylıklar dilerim...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap