0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. K.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #15 : Mayıs 19, 2023, 10:14:24 »
Tertemiz bir boşta dönme sesi geliyorsa motor şaftına bağlı küçük çaplı 1. dişlinin piminin kırıldığı veya çıktığı, dolayısıyla dişlinin de yerinde olmadığı düşünülebilir... Ses biraz çamaşır makinesi tadındaysa ara dişlilerde (sıyırma veya yerinden çıkma) bir problem olması muhtemel... 


*

    M. B. A.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #16 : Mayıs 20, 2023, 19:22:45 »
Irgat mevzusuna rastlamışken; düzgün çalışan ırgat'a bakım yaptırılır mı? Yapılırsa ne yapılır? Yoksa illa bir sorun olana kadar beklemek mi gerekir? (çalışıyorsa elleme kuralı bunda geçerli mi?)


*

    C. İ.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #17 : Mayıs 20, 2023, 22:57:17 »
  Mahir'ciğim, bu soruyu ben de kendime sordum. Ancak sonunda kararımı verdim ve söktüm.
İyiki de sökmüşüm.
M8 tabana bağlama, 4 ad. paslanmaz  saplamalarından bir tanesi alüminyum ( dilimiz fonetiğine aykırı bir
kelime olduğu için Alüminyum deme kursuna gitmek gerekir. Bu madenin halk arasında çok adı var
Alumiyon, Alimiyon, Aluminyum, Alumiyum, Aliminyom. Oysa hepsi aynı kapıya çıkıyor. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )
ile galvanik korozyon nedeni ile laçka olmuş. Onu M10 yaptım. Dişli çark (malz pirinç SnBz12) hafif
aşınma nedeni ile şanzıman yağı sararmış ve özelliğini yitirmiş. Keçeler, rulmanlar ve yağ (90 no)değişti.
Kablo pabuçları yorgun ve korozyon olmuş. Bu arada şanzıman tapası 7mm. allen anahtar.
6 veya 8 açamaz. Uzun sözün kısası söktüğüm ve bakım yaptığım için içim rahat.
Kolay gelsin.


*

    Ö. Ö.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #18 : Mayıs 21, 2023, 11:06:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Irgat mevzusuna rastlamışken; düzgün çalışan ırgat'a bakım yaptırılır mı? Yapılırsa ne yapılır? Yoksa illa bir sorun olana kadar beklemek mi gerekir? (çalışıyorsa elleme kuralı bunda geçerli mi?)
Kesinlikle periyodik bakım yapılması gereken aletlerin başında gelir ırgat.

Çünkü hem açık havada en kötü deniz şartlarına maruz kalıyor, hem çok güçlü bir elektrik motoru olduğu için elektriksel olarak çok yüksek akımlar geçiriyor, kavuruluyor, zorlanıyor hem de mekanik olarak ağır yükler ve darbeler yaşıyor.

Bu nedenle bence;

Her yıl:

Elektrik motor bağlantıları, pabuçları, kömürleri sökülüp temizlenmeli, aşınma oksitlenme kavrulma durumları kontrol edilmeli.

5 yılda bir:
Güverte bağlantı civataları ve görünmeyen alt kısımları korozyon ve sızdırmazlık açısından kontrol edilmeli.
Selenoid kontrol rölesi sökülüp kontakları kontrol edilip temizlenmeli.

10 yılda bir:
Mekanik dişli şanzıman kısımları sökülüp temizlik, aşınma kontrolü ve yağ değişimi yapılmalı. Sızdırmazlık elemanları yenilenmeli.


Hiçbir ırgat minnoş bir günde bozulmamıştır, her zaman en lazım olduğu, mutlaka demir alıp kaçmak gerektiği zamanda bozulur!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mayıs 21, 2023, 11:07:40 Gönderen: Özgür Ökten »


*

    A. Ç.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #19 : Mayıs 21, 2023, 12:10:31 »
Sızdırmazlık elemanlarının değişimi için 10 değil 5 yıl öneririm. Kauçuk aksamın ömrü 6 yıl kadardır. 5 tyılda değişmesi daha doğru olur.

*

    M. B. A.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #20 : Mayıs 21, 2023, 15:21:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Irgat mevzusuna rastlamışken; düzgün çalışan ırgat'a bakım yaptırılır mı? Yapılırsa ne yapılır? Yoksa illa bir sorun olana kadar beklemek mi gerekir? (çalışıyorsa elleme kuralı bunda geçerli mi?)
Kesinlikle periyodik bakım yapılması gereken aletlerin başında gelir ırgat.
...

Teşekkürler... Ben kendime o konuda güvenemem. Teknede çok iş yaptım ama bu zor gibi... Birini bulmam gerekecek...
*

    M. B. A.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #21 : Mayıs 21, 2023, 15:22:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
  Mahir'ciğim, bu soruyu ben de kendime sordum. Ancak sonunda kararımı verdim ve söktüm.
İyiki de sökmüşüm.
M8 tabana bağlama, 4 ad. paslanmaz  saplamalarından bir tanesi alüminyum ( dilimiz fonetiğine aykırı bir
kelime olduğu için Alüminyum deme kursuna gitmek gerekir. Bu madenin halk arasında çok adı var
Alumiyon, Alimiyon, Aluminyum, Alumiyum, Aliminyom. Oysa hepsi aynı kapıya çıkıyor. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )
ile galvanik korozyon nedeni ile laçka olmuş. Onu M10 yaptım. Dişli çark (malz pirinç SnBz12) hafif
aşınma nedeni ile şanzıman yağı sararmış ve özelliğini yitirmiş. Keçeler, rulmanlar ve yağ (90 no)değişti.
Kablo pabuçları yorgun ve korozyon olmuş. Bu arada şanzıman tapası 7mm. allen anahtar.
6 veya 8 açamaz. Uzun sözün kısası söktüğüm ve bakım yaptığım için içim rahat.
Kolay gelsin.

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Alemiyom iyidir...

Abi Quick mi senin de ırgatın?
*

    S. K.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #22 : Mayıs 21, 2023, 18:41:59 »
Yatık ırgatın yan kapağını (karterli değil kapalı gresli sistem) kapatırken conta olarak n'apmak gerekir? bütün allenleri sıktıktan sonra tırnak girecek kadar kalan boşluğa üstten parmakla silikon sürmek yeterli midir? silikonu kapak açıkken temas yüzeyine sürmek gerekir denirse eğer; sonra yerine takmak için yan çevirdiğimizde akmaz mı?


Bir de kapatmadan önce avuç avuç gresi dişli aralarına şlap-şlop sıva yapar gibi sürüp hızlıca kapatmayı düşünüyorum (yerine monte şekildeyken yapacağım bu işi), bu kadarı yeterli olur?   
*

    Ö. Ö.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #23 : Mayıs 21, 2023, 22:05:13 »
Irgat ve korozyon deyince başımıza gelen bu olayı tek geçerim;
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. İ.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #24 : Mayıs 21, 2023, 23:10:37 »
 Evet. Quik 750
*

    C. A.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #25 : Mayıs 22, 2023, 01:18:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Irgat mevzusuna rastlamışken; düzgün çalışan ırgat'a bakım yaptırılır mı? Yapılırsa ne yapılır? Yoksa illa bir sorun olana kadar beklemek mi gerekir? (çalışıyorsa elleme kuralı bunda geçerli mi?)

Ben seksenlerin sonları, doksanların başında deniz subayı iken, mecburen Amerikan Deniz Kuvvetlerinden hibe vs yollar ile alınmış çeşitli tipte savaş gemilerinde çalıştım. O yıllarda gemi üzerindeki her türlü cihaz/aksam için, türkçe çevirisiyle planlı bakım sistemi PBS, ingilizcesiyle planned maintenance system PMS denilen bir sistem vardı.

PBS için, gemi üzerindeki her bir cihaz/aksam için belli aralıklarla yapılması gereken bakım ve tutumların ayrıntılı açıklaması diyebiliriz. PBS ufağından büyüğüne her bir cihaz ve aksam için vardı ve o yıllarda, genç bir deniz subayı iken şıkır şıkır çalışmakta olan bir aksamın, onca zahmetle sökülüp takılmasına, PBS'de belirtilen parçalarının değiştirilmesine (muhtemelen Türk kafası nedeniyle) bir türlü anlam veremiyordum.

2000'li yılların başlarında ticaret gemilerinde de ISM (international safety management) adı altında, Amerikan ve Amerikan Deniz Kuvvetlerini birebir kopyalayan Türk Deniz Kuvvetlerinde yıllardır kullanılan PBS uygulanmaya başladı. Ben de geçen yıllar sonrasında edindiğim tecrübelerle PBS'nin öneminin farkına vardım.

Ticaret bahriyemizde PBS uygulanmaktadır ancak maalesef armatördeki (tecrübeli gemi adamlarında değil) Türk kafalarımız nedeniyle (işletim maliyetlerini düşürebilmek adına) gerekli parça değişimleri PBS dışına çıkılarak zamanında değiştirilmemektedir.

Amatör denizciler tekneleri üzerinde bulunan tüm cihaz ve aksamın, kullanım kılavuzlarını incelemeli ve mümkün olduğunca kılavuzlarda belirtilen talimatlara uymalıdır. Ya benim ırgatım çalışıyor, ne diye ben bunu sökeyim yağlayayım derseniz uzun vadede işletim maliyetlerinizle başa çıkamazsınız.

Tecrübe ile sabittir.

Selametle...

   
« Son Düzenleme: Mayıs 22, 2023, 01:21:26 Gönderen: Cenk Ayvacı »
*

    B. B.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #26 : Mayıs 22, 2023, 09:45:35 »
32 feet tekne, zincirlik girişinin büyük kısmı dikey ırgatın zemini, önünde tabanı 1 karış olan bir üçgen açıklık var. Irgatın arkasına düşen saplamaların somunlarına anahtarla ulaşmak neredeyse imkansız. 4-5 saat uğraştık, hadş ben elkütün tekiyim de uzun boylu sanayi gençliği de ulaşamadı.
İstanbul anadolu yakasında bu işi yapabilecek bit usta ismi verin noolur, yoksa baş altı kamara dibinden bölme duvarını kesicez, bakım onarım sonrasında tekrar fiberlicez. Kıyamadım
*

    B. B.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #27 : Mayıs 22, 2023, 09:49:22 »
Cırcır tabir edilen anahtar veya bijon anahtarı demeyin, elektrik motoru nedeni ile saplama alt ucunda ancak somun yüksekliği kadar boşluk var.
*

    H. H. A.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #28 : Mayıs 23, 2023, 08:56:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
32 feet tekne, zincirlik girişinin büyük kısmı dikey ırgatın zemini, önünde tabanı 1 karış olan bir üçgen açıklık var. Irgatın arkasına düşen saplamaların somunlarına anahtarla ulaşmak neredeyse imkansız. 4-5 saat uğraştık, hadş ben elkütün tekiyim de uzun boylu sanayi gençliği de ulaşamadı.
İstanbul anadolu yakasında bu işi yapabilecek bit usta ismi verin noolur, yoksa baş altı kamara dibinden bölme duvarını kesicez, bakım onarım sonrasında tekrar fiberlicez. Kıyamadım



Bülent korsan geçmiş olsun,ağır ve zor işe girmeden önce :
- ırgat motorunun alt tarafında bir kama vardır ve bu kamayı onun altındaki bir sekman tutar. Irgat zorlandığı zaman bu sekman kırılmış olabilir ve ozaman kama boşalıp zincir dolabının içine düşer.Bu durumda ırgat motoru çalışır (vin sesi gelir ama zinciri toplamaz) Eğer böyle birşey olduysa , zincir dolabının içinden kamayı bulup uygun sekmanı edinip yerine takmanız yeterlidir.Aynı olay benim başıma geldiğinde,sekmanı edinene kadar geçici olarak sekmanın yuvasına bakır tel sıkarak çözmüştüm. Umarım bu işinize yarayıp probleminizi çözer. Selametle