0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    V. G.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #45 : Mayıs 07, 2022, 15:18:17 »
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şekilde görüldüğü üzere bu boru karterin en alt noktasına bağlı. Boşalttıktan sonra 1 lt yağ kalmaması gerekir. Kalan çok daha az bir miktar olabilir. Yağı Boşalttıktan ve yeni filtreyi yerine taktıktan sonra bir miktar yağ koyup, marşa basıyorum. Birkaç dakika çalıştıktan sonra onu da çekince yeni konan yağın rengi tıpkı bidondaki gibi oluyor. Bu işlem için yağ seviye çubuğunun en alt seviyesine gelecek kadar yağ yeterli olur.
« Son Düzenleme: Mayıs 07, 2022, 15:34:19 Gönderen: Volkan Gorciz »


*

    M. İ.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #46 : Mayıs 07, 2022, 21:08:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Karterde bir miktar yağın kalması kaçınılmazdır, karter altındaki boşaltma tapasından boşaltma yapmak oldukça zahmetlidir. Bir diğer yöntem sabit bir yağ boşaltma pompası takmak olur, emiş ağzı karterin en dibine monte edilebilirse yağın tamamı olmasa bile çok önemli bir kısmı  boşaltılabilir.

Yağ boşaltmadan önce motoru çalıştırıp ısınmasını beklemek, yağ dolaşımı sağladığı için dipte birikebilecek pisliklerin önemli bir kısmını tüm yağa karıştırarak kalabilecek pislik miktarını oldukça azaltır. 

Ben de bunu yazacaktım.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Motorun tamamen temizlenmesi konusunda hassas olanlar için uygun fiyatlı yağ konup, 5dk kadar çalıştırılıp, sonra o yağ da çekilip orjinal yağ konabilir.
« Son Düzenleme: Mayıs 07, 2022, 21:12:49 Gönderen: Mutluay İzbudak »


*

    M. İ.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #47 : Mayıs 07, 2022, 21:10:09 »
Ayrıca dipte 1 litre yağ kaldı düşüncesi için; Belki dipte yağ kalmamıştır da motor 1lt yağ yakmış olabilir mi? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. E.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #48 : Mayıs 07, 2022, 22:41:58 »
Öyle olsa değişim öncesi yağ seviye çubuğundan yağ eksikliği fark edilir. Zaten yilda bir kez yağ degisimi yapılıyorsa benim motor 100 saat civarında çalışıyor.. Bu surede 1 litre yağ yaksa, çıkan egzoz renginden ve kokusundan rahatlıkla yağ yaktığı anlaşılır diye düşünüyorum.


*

    V. G.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #49 : Mayıs 07, 2022, 22:59:21 »
Ayranı kutusundan pipet ile içtiğinizi düşünün. Ayran bittiğinde duyduğunuz sesin aynısını duymanız gerekiyor yağı tamamen çektiğinizde.  Kullanılan hortum yağ emiş borusunun içine veya etrafına sıkıca geçmeli. Pompa ile yağ emildiğinde hortum bağlantılarından az da olsa giren havanın negatif vakum basıncını bozucu etkisi olur.

*

    A. Ç.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #50 : Mayıs 08, 2022, 07:41:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ayranı kutusundan pipet ile içtiğinizi düşünün. Ayran bittiğinde duyduğunuz sesin aynısını duymanız gerekiyor yağı tamamen çektiğinizde.  Kullanılan hortum yağ emiş borusunun içine veya etrafına sıkıca geçmeli. Pompa ile yağ emildiğinde hortum bağlantılarından az da olsa giren havanın negatif vakum basıncını bozucu etkisi olur.

Her ne kadar yağı kapalı bir karterde gibi düşünüyorsak da karter atmosfere açıktır. Bilinen tüm açıklıklar yağın etrafı kirletmemesi için conta ile kapalı olsa da motorun hava emişi yağ havalandırmasıdır ve karterde sürekl atmosferk basıncın olmasını sağlar, bu nedenle hortum bağlantılarından az da olsa giren havanın bir etkisi olmaz.
*

    V. G.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #51 : Mayıs 08, 2022, 08:30:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ayranı kutusundan pipet ile içtiğinizi düşünün. Ayran bittiğinde duyduğunuz sesin aynısını duymanız gerekiyor yağı tamamen çektiğinizde.  Kullanılan hortum yağ emiş borusunun içine veya etrafına sıkıca geçmeli. Pompa ile yağ emildiğinde hortum bağlantılarından az da olsa giren havanın negatif vakum basıncını bozucu etkisi olur.

Her ne kadar yağı kapalı bir karterde gibi düşünüyorsak da karter atmosfere açıktır. Bilinen tüm açıklıklar yağın etrafı kirletmemesi için conta ile kapalı olsa da motorun hava emişi yağ havalandırmasıdır ve karterde sürekl atmosferk basıncın olmasını sağlar, bu nedenle hortum bağlantılarından az da olsa giren havanın bir etkisi olmaz.

Yağ karterden çekilirken pompanın içinde oluşan vakum söz konusu. Burada oluşan vakum karterin dibine kadar inen bakır boru içerisinde oluşuyor karterin yağ hanesinde değil. Bu bakır boru içerisindeki vakum basıncını korumak gerek. Bu da ancak hava sızdırmayan bir hortum ile mümkün.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap