0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Karterde bir miktar yağın kalması kaçınılmazdır, karter altındaki boşaltma tapasından boşaltma yapmak oldukça zahmetlidir. Bir diğer yöntem sabit bir yağ boşaltma pompası takmak olur, emiş ağzı karterin en dibine monte edilebilirse yağın tamamı olmasa bile çok önemli bir kısmı boşaltılabilir.Yağ boşaltmadan önce motoru çalıştırıp ısınmasını beklemek, yağ dolaşımı sağladığı için dipte birikebilecek pisliklerin önemli bir kısmını tüm yağa karıştırarak kalabilecek pislik miktarını oldukça azaltır.
Ayranı kutusundan pipet ile içtiğinizi düşünün. Ayran bittiğinde duyduğunuz sesin aynısını duymanız gerekiyor yağı tamamen çektiğinizde. Kullanılan hortum yağ emiş borusunun içine veya etrafına sıkıca geçmeli. Pompa ile yağ emildiğinde hortum bağlantılarından az da olsa giren havanın negatif vakum basıncını bozucu etkisi olur.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAyranı kutusundan pipet ile içtiğinizi düşünün. Ayran bittiğinde duyduğunuz sesin aynısını duymanız gerekiyor yağı tamamen çektiğinizde. Kullanılan hortum yağ emiş borusunun içine veya etrafına sıkıca geçmeli. Pompa ile yağ emildiğinde hortum bağlantılarından az da olsa giren havanın negatif vakum basıncını bozucu etkisi olur. Her ne kadar yağı kapalı bir karterde gibi düşünüyorsak da karter atmosfere açıktır. Bilinen tüm açıklıklar yağın etrafı kirletmemesi için conta ile kapalı olsa da motorun hava emişi yağ havalandırmasıdır ve karterde sürekl atmosferk basıncın olmasını sağlar, bu nedenle hortum bağlantılarından az da olsa giren havanın bir etkisi olmaz.