0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Ama teknik bilgi mükemmel, kendim yaparım şeklinde gaza gelmedim değil, Volkan korsan teşekkür ederim bunun için.
Özgür korsan benimki verdiğin resimdeki half-cut'lardan birisi... anladığım kadarıyla kısmi gölge düşmesi durumunda feda ettiğim şarj alanını küçültüyor o sistem... Bu durumda en kötü %18-20 aralığında verimi var diyebiliriz (verim ne demek tam anlamamış olsam da, sanırım 7/24 kullanımda ortalamada %20 diyor (mu?)...
Benim anladığım henüz var olmayan bir ürünün değişik seviyede beta sürümlerini alıyor alanlar... Mars'ta su bulunmuş... ama kuyu suyuymuş içilmiyormuş muhabbeti gibi... Yani teknede, özellikle yelkenli teknede hemen hiçbir şey plug&play değil aslında ama bu konu sadece tekneyi ilgilendiren bir konu değil... Şimdilik eşit nazari güçte AGM aküye geçmekle yetineceğim sanırım... Bir sonraki ömür döngüsünde yeni akü ararken (2028 falan herhalde); muhtemelen Volkan korsanın o kadar emek harcayıp verdiği bilgiyi (o da bana değil, almasını bilecek altyapısı olana) bilmesen de olur haline getirecek gerçek tüketici ürünleri çıkmış olur (dinimiz amin)...
Yanlış anlaşılmasın lütfen, yeni Lifepo4 akü teknolojisinden uzak durun, aman, yanarsınız falan demek istemiyorum. Bu teknolojiye geçmek için bence yeterli gerekçeler var. Bu kararı verirken karşınıza çıkacak olan sorunlardan ve risklerden haberdar olmalısınız. Kurşun asit aküyü kaldır, drop-in Lifepo4 aküleri aynı yere koy tamamdır, şeklinde basit çözümler olduğunu düşünmeyin demek istiyorum. Yeni akülerinizi 2-3 e katlayan gelişmiş, güvenli bir izleme altyapısı ile veya akü bedelinin %30-40 ını aşmayan mütevazi alt yapı değişiklikleri ile bu yeni akü teknolojisine geçebilirsiniz. Risklerin alternatör ile şarj esnasında fazla olduğunu bilmeli ve güvenli Lifepo4 akü şarjı için gerekli önlemleri almalısınız. Lifepo4 akülerin şarj seviyelerinin dikkatli izlenmesi, aralıklar ile tepeleme şarjının hassas bir şekilde yapılması gerekiyor. Bu şekilde dikkatli kullanıldığında bu aküler için vaad edilen ömür, kurşun asit akülerin kat be kat üzerinde. Performans derseniz, açık ara öndeler. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapYanlış anlaşılmasın lütfen, yeni Lifepo4 akü teknolojisinden uzak durun, aman, yanarsınız falan demek istemiyorum. Bu teknolojiye geçmek için bence yeterli gerekçeler var. Bu kararı verirken karşınıza çıkacak olan sorunlardan ve risklerden haberdar olmalısınız. Kurşun asit aküyü kaldır, drop-in Lifepo4 aküleri aynı yere koy tamamdır, şeklinde basit çözümler olduğunu düşünmeyin demek istiyorum. Yeni akülerinizi 2-3 e katlayan gelişmiş, güvenli bir izleme altyapısı ile veya akü bedelinin %30-40 ını aşmayan mütevazi alt yapı değişiklikleri ile bu yeni akü teknolojisine geçebilirsiniz. Risklerin alternatör ile şarj esnasında fazla olduğunu bilmeli ve güvenli Lifepo4 akü şarjı için gerekli önlemleri almalısınız. Lifepo4 akülerin şarj seviyelerinin dikkatli izlenmesi, aralıklar ile tepeleme şarjının hassas bir şekilde yapılması gerekiyor. Bu şekilde dikkatli kullanıldığında bu aküler için vaad edilen ömür, kurşun asit akülerin kat be kat üzerinde. Performans derseniz, açık ara öndeler. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapYanlış anlaşılmasın lütfen, yeni Lifepo4 akü teknolojisinden uzak durun, aman, yanarsınız falan demek istemiyorum. Bu teknolojiye geçmek için bence yeterli gerekçeler var. Bu kararı verirken karşınıza çıkacak olan sorunlardan ve risklerden haberdar olmalısınız. Kurşun asit aküyü kaldır, drop-in Lifepo4 aküleri aynı yere koy tamamdır, şeklinde basit çözümler olduğunu düşünmeyin demek istiyorum. Yeni akülerinizi 2-3 e katlayan gelişmiş, güvenli bir izleme altyapısı ile veya akü bedelinin %30-40 ını aşmayan mütevazi alt yapı değişiklikleri ile bu yeni akü teknolojisine geçebilirsiniz. Risklerin alternatör ile şarj esnasında fazla olduğunu bilmeli ve güvenli Lifepo4 akü şarjı için gerekli önlemleri almalısınız. Lifepo4 akülerin şarj seviyelerinin dikkatli izlenmesi, aralıklar ile tepeleme şarjının hassas bir şekilde yapılması gerekiyor. Bu şekilde dikkatli kullanıldığında bu aküler için vaad edilen ömür, kurşun asit akülerin kat be kat üzerinde. Performans derseniz, açık ara öndeler. Öncelikle çok teşekkürler. Tüm yazıları okudum. ( Çok bilmesem de heyecan verici) İki sorum olacak. Tüm yaşadığınız süreç sonunda benzer bir sistemin maliyeti ( elbette güvendiğiniz ürünler kapsamında) bugün için tahmini ne kar bir bütçe gerektirir. İkincisi bu sistemin kurulumu için siz veya güvendiğiniz bir ekip var mı bizlere destek olacak
Yanlış anlaşılmasın lütfen, yeni Lifepo4 akü teknolojisinden uzak durun, aman, yanarsınız falan demek istemiyorum. Bu teknolojiye geçmek için bence yeterli gerekçeler var. Bu kararı verirken karşınıza çıkacak olan sorunlardan ve risklerden haberdar olmalısınız. Kurşun asit aküyü kaldır, drop-in Lifepo4 aküleri aynı yere koy tamamdır, şeklinde basit çözümler olduğunu düşünmeyin demek istiyorum. Yeni akülerinizi 2-3 e katlayan gelişmiş, güvenli bir izleme altyapısı ile veya akü bedelinin %30-40 ını aşmayan mütevazi alt yapı değişiklikleri ile bu yeni akü teknolojisine geçebilirsiniz. Risklerin alternatör ile şarj esnasında fazla olduğunu bilmeli ve güvenli Lifepo4 akü şarjı için gerekli önlemleri almalısınız. Lifepo4 akülerin şarj seviyelerinin dikkatli izlenmesi, aralıklar ile tepeleme şarjının hassas bir şekilde yapılması gerekiyor. Bu şekilde dikkatli kullanıldığında bu aküler için vaad edilen ömür, kurşun asit akülerin kat be kat üzerinde. Performans derseniz, açık ara öndeler.
Uzun uzun yazıp, düzelteyim derken sildim..Recep Korsan,Tasarladığınız sistemin marş/ırgat tarafına da minik bir solar koyarsanız (20W), basit ve sorunsuz bir sistem olur..Ben sizin düşündğünüz yapının aynısını teknemde tasarladım..Marş/Irgat tarafında Kurşun Asit, tenvirat tarafında da LDF.Tek farkla.. Denizde herşeyin yedeği olsun felsefesiyle benim akülerim bağlantılı”.. Amacım ihtiyaç halinde LDF (LiFePO4) ile marş basabilmek veya ırgat kullanabilmek, ya da LDF tarafında bir sorun olduğunda tüm tekneyi marş/ırgat aküleri üzerinden besleyebilmek..(Sistem şarj dışında paralellenmiyor, yani Both değil)..İş uygulamaya geldiğinde şimdilik her iki tarafta da Kurşun Asit aküler kullandım..Dıştan takma motorumun aküsü LFP. Hem kapasite hem de şarj/deşarj imkanları müthiş.. Bunu elbette teknede de kullanmak istiyorum..Ama birkaç problem var..İlki BMS, sistemde sadece yönetici mi, yoksa hem yönetici hem de bekçi mi?Hazır kapalı kutu olarak satılan ithal/yerli üretim akülerde okuduğum/izlediğim kadarıyla prizmatik veya torba hücreler yerine piller kullanılanılıyor.. komponentler toplama..Genel bir standart yok..İyi markaların iyi ürünleri de var, çöpler de.. Hepsinin vaadi elbette aynı. Al, bağla, sorunsuz kullan.. Hepsi yerleşik bir BMS kullanıyor ve bu BMS’e hem idarecilik hem de bekçilik yaptırıyor.. Bu iki görevin nerede kimin ürettiğini bilemediğim minik bir devredeki bir kaç elektonik parçaya teslim edilmesi içime sinmiyor..LFP narin bir teknoloji.. İyi bir iidareci gerek..LFP hırçın bir teknoloji.. İyi bir bekçi gerek..Oturup içime sinecek bir batarya toplamak da var, ama bu yol üzerinde gümrük vergilerini sineye çekmeye razı olsam bile, günrük memurlarının “olmaz”ları var..Pek dikenli yol..Bu nedenlerle şimdilik sadece “özenmekle” yetiniyorum..
Maliyeti düşürmek, "usta bilgisi" kaynaklı kazalardan korunmak için aklıma gelen çözüm. Servis aküsü ile motor aküsünün birbirine değmemesi, birbirini hiç görmemesi. Solar panel destekli lifepo4 servis aküsü, ihtiyacın 1,5 katı kadar amper olmalı.Motor aküsü de starter olarak motorun gerektirdiği ve seyir ışıklarını yakmaya yetecek kadar. Irgat da bağlanabilir motor aküsüne hesabı kitabı içinde. Servis aküleri sadece kendi işini yapar, starter kurşun asit akü de kendi işini.Ya da bastırıp parayı sistemi tümüyle yenilemek. BMS özellikli lifepo4 akü almak, alternatör şarjını ehlileştirecek şarj rölesi, dc dc charger vd vd vd...En kestirmesi de kurşun asit kamyon aküsüne devam gibi... Tekneye balast katkısı da yan ürün Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap