0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ö. Ö.

Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #150 : Kasım 08, 2023, 10:40:40 »
Jeneratör işinde şöyle bir açmaz var, herkes ,mücbir durumda (güneş yok, aküler boşaldı vb) bu aletleri yedek olarak kullanmak istiyor ama böyle bir durumda, atıyorum 100Ah akü kapasitesini 20A verebilen bir redresör ile şarj etmek için 5 saat jeneratör süresi çıkıyor ama bu süre bu gürültü ve yakıt ikmal ihtiyacı açısından portatif bir jeneratör için çok uzun.
Bu ihtiyacı 30dk-1saat içinde çözecek bir yöntem yok ne yazık ki.

Bu açıdan güneş paneli öncelikli olarak tüketim ve üretim ihtiyaçlarını doğru hesaplamak ve buna göre bir sabit altyapı kurmak gerekir.


*

    A. D.

Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #151 : Kasım 14, 2023, 16:18:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Jeneratör işinde şöyle bir açmaz var, herkes ,mücbir durumda (güneş yok, aküler boşaldı vb) bu aletleri yedek olarak kullanmak istiyor ama böyle bir durumda, atıyorum 100Ah akü kapasitesini 20A verebilen bir redresör ile şarj etmek için 5 saat jeneratör süresi çıkıyor ama bu süre bu gürültü ve yakıt ikmal ihtiyacı açısından portatif bir jeneratör için çok uzun.
Bu ihtiyacı 30dk-1saat içinde çözecek bir yöntem yok ne yazık ki.

Bu açıdan güneş paneli öncelikli olarak tüketim ve üretim ihtiyaçlarını doğru hesaplamak ve buna göre bir sabit altyapı kurmak gerekir.
Alternator To battery charger var baba. Jeneratör gibi şarj ediyorsun. Tabii ki 220V vermiyor ama gayet iyi şarj ediyor. Jeneratör koyacak yerin yok hava kapalı rüzgar da yok seyir yapman da gerek aküleri  çok iyi şarj eder. Alternatör normalde 30A verecekse atıyorum 50A  verir hale getirir.


*

    M. T.

Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #152 : Kasım 14, 2023, 20:09:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Jeneratör işinde şöyle bir açmaz var, herkes ,mücbir durumda (güneş yok, aküler boşaldı vb) bu aletleri yedek olarak kullanmak istiyor ama böyle bir durumda, atıyorum 100Ah akü kapasitesini 20A verebilen bir redresör ile şarj etmek için 5 saat jeneratör süresi çıkıyor ama bu süre bu gürültü ve yakıt ikmal ihtiyacı açısından portatif bir jeneratör için çok uzun.
Bu ihtiyacı 30dk-1saat içinde çözecek bir yöntem yok ne yazık ki.

Bu açıdan güneş paneli öncelikli olarak tüketim ve üretim ihtiyaçlarını doğru hesaplamak ve buna göre bir sabit altyapı kurmak gerekir.

20A redresor bu devirde cok dusuk kalir. En az 40A olmali. Yanmar 57 hp makina da 125A alternator var. Victron smartshunt ile 80Amper geldigini gorduk.. o sirada teknede 10-15A cekiyo olsa demekki 90-95A / saat akim basabiliyor alternator. Problem aku dolmaya yakin akim azaliyor… ama % 50 bos akuyu hizli bir sekilde % 70 lere tasiyabilir.

2200W portatif jenerator vardi.. motordan cok daha gurultulu. Cikarmasi , calistirmasi, geri koymasi problem. Ondan da 40A-45A alabildik.

Yer ve butce musaitse… aku banki da gunes panelleri de bol olsun.