0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. U.

Genleşme Tankından Su Eksilmesi
« : Haziran 01, 2026, 18:19:19 »
Sevgili Kaptanlar,

Uzun bayram tatilinde teknemizi İstanbul'dan Didim'e götürme fırsatı bulduk. Salimen hedefe ulaştık. Fakat halen kafamı kurcalayan bir sorun için görüşlerinizi almak istiyorum.

Teknemizde Volvo Penta D1-20 motora sahibiz. Rüzgarın düştüğü ve motor ile seyir yaptığımız dönemde her saat motor kontrolü yaparken devir daim pompası ve ısı eşanjörü arasındaki hortumda ufak bir kaçak olduğunu ve antifrizli suyun sintineye damladığını fark ettim. Yanmaz bantlar vs ile o alanı biraz kapatsam da tüm seyir boyunca bu damlama devam etti. (Hortumu değiştireceğim sipariş aşamasındayım)

Ama asıl kafamı kurcalayan şeyin, genleşme tankında su seviyesinin hortumdaki kayıptan çok daha hızlı düşmesi olduğunu gözlemlemem oldu.

Bazen tanktaki minumum seviyesine hatta altına kadar indi. Motor sıcaklığımız ise hep stabil yaklaşık 50 derecelerde seyir etti.  Motoru durdurduğumuz da ise seviye hızla yükseliyor ve olması gereken seviyeye tekrar geliyordu.

Sonuçta bu kapalı devre bir sistem ise, sistemden bir kaçak olsa bu suyun tekrar yerine gelmesi mümkün olmazdı diye düşünüyorum.

egzosda bir dumanlanma yok, motor yağ bakımını yolculuk öncesi yapmıştım orada da bir su karışma durumu söz konusu değil gözlemlediğim kadarı ile.   

Bu durum başına gelmiş bir korsanımız var mıdır ?

Çok teşekkürler şimdiden yorumlarınız için.





*

    Ö. Ö.

Ynt: Genleşme Tankından Su Eksilmesi
« Yanıtla #1 : Haziran 01, 2026, 20:26:14 »
Muhtemelen sistemde hava var ve sıcaklığa göre havanın hacmi değiştiğinden tanktaki suyun seviyesini değiştiriyor.


*

    O. U.

Ynt: Genleşme Tankından Su Eksilmesi
« Yanıtla #2 : Haziran 02, 2026, 10:16:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Muhtemelen sistemde hava var ve sıcaklığa göre havanın hacmi değiştiğinden tanktaki suyun seviyesini değiştiriyor.

Çok teşekkürler Özgür Hocam. bu durumun bir sakıncası var mıdır? sistemdeki havayı da hortumu değiştiriken çıkartmayı deneyeceğim.

*

    Ö. Ö.

Ynt: Genleşme Tankından Su Eksilmesi
« Yanıtla #3 : Haziran 02, 2026, 10:49:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Muhtemelen sistemde hava var ve sıcaklığa göre havanın hacmi değiştiğinden tanktaki suyun seviyesini değiştiriyor.

Çok teşekkürler Özgür Hocam. bu durumun bir sakıncası var mıdır? sistemdeki havayı da hortumu değiştiriken çıkartmayı deneyeceğim.
Az bir hava sorun değil ama miktar çoksa sorun olabilir.

Çünkü bu su sistemi ısıyı bir yerden başka yere taşımak, istenmeyen yerden uzaklaştırmak için kullanılıyor.
İçindeki su ısıyı sığası (yüklenme kapasitesi) yüksek bir akışkan olarak bu görevi güzelce yapıyor ama hava bu konuda su kadar iyi değil.
Bu nedenle sistemin bir yerinde bir hava cebi oluşması bu noktadan ileri ısının taşınmasını zorlaştırabilir.
Ayrıca pompa vb. gibi elemanlar da su ile çalışmak için tasarlandığından hava ile su karışımı geçtiğinde verimleri düşecektir.

En güzeli hortumu değiştirdiğiniz zaman suyu boşaltıp yeniden doldurmanız olur sanırım.
Doldururken aşağıdaki uyarıları dikkate alırsanız sistemde hava olmadan doldurabilirsiniz.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. U.

Ynt: Genleşme Tankından Su Eksilmesi
« Yanıtla #4 : Haziran 02, 2026, 11:45:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Muhtemelen sistemde hava var ve sıcaklığa göre havanın hacmi değiştiğinden tanktaki suyun seviyesini değiştiriyor.

Çok teşekkürler Özgür Hocam. bu durumun bir sakıncası var mıdır? sistemdeki havayı da hortumu değiştiriken çıkartmayı deneyeceğim.
Az bir hava sorun değil ama miktar çoksa sorun olabilir.

Çünkü bu su sistemi ısıyı bir yerden başka yere taşımak, istenmeyen yerden uzaklaştırmak için kullanılıyor.
İçindeki su ısıyı sığası (yüklenme kapasitesi) yüksek bir akışkan olarak bu görevi güzelce yapıyor ama hava bu konuda su kadar iyi değil.
Bu nedenle sistemin bir yerinde bir hava cebi oluşması bu noktadan ileri ısının taşınmasını zorlaştırabilir.
Ayrıca pompa vb. gibi elemanlar da su ile çalışmak için tasarlandığından hava ile su karışımı geçtiğinde verimleri düşecektir.

En güzeli hortumu değiştirdiğiniz zaman suyu boşaltıp yeniden doldurmanız olur sanırım.
Doldururken aşağıdaki uyarıları dikkate alırsanız sistemde hava olmadan doldurabilirsiniz.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Özgür Hocam, çok teşekkürler çok yararlı oldu. Sezon başında soğutma sıvısını boşaltıp yenilemiştim fakat uyarıları dikkate almadan yaptığımı fark ettim.