0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Ampermetre ile ölçme şansım olmadı. Kullandığım elektrikli aletlerin aşağı yukarı kaç amper harcadığını biliyorum, oradan tahmin ediyorum harcamamı. Bahsettiğiniz hemen hemen tüm sistemleri tek aküyle yapmam imkansız. Yine 2 3 akü paralel yapmam gerekecek. Paralel aküden kurtuluş yok anladığım kadarıyla. Şu an kullandığım sistemi 4-5 saatte bir marş ile takviye edip kullanmaya devam. Sonrasında 2 jel akü ile aynı sistem devam etmek mantıklı görünüyor. Lion işi çok teferruatlı. O kadar teferruatı aşabileceğimi sanmıyorum.
... aküleri birleştirmeden ayrı ayrı güneş panelinden şarj etmenin yolunu bulmam lazım.
Aküleri 120A ile şarj ederseniz (veya 1 saatte doldurmak isterseniz) zaten ölür.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapKurşunasit akülerin max şarj akımı kapasitelerinin 1/10 'u kadar olmalı.İdeali ise C20 akü değeri, yani akünün 20 saat boyunca verebildiği akıma denk bir şarj akımıdır.Evet, oldukça düşük ve uzun süreli işler ama bu eski teknoloji ile ilgili gerçek bu.Ne kadar hızlı şarj ederseniz akünün ömrü o kadar kısalıyor.Alternatörlerin böyle bir ayarı olmadığı için, özellikle boş aküleri hunharca dolduruyorlar, sonra da duracakları noktayı bilmiyorlar.Vahşi şarj denmesinin sebebi bu.Jel aküler bulk (boş akünün ilk yüklü şekilde şarj olduğu ilk aşama) şarj sırasında daha düşük voltaj (hücre başına 2,35V, agm ise 2.45V) istedikleri için sulu ve agm'ye göre ayarlanmış şarj sistemlerinde daha çok zarar görebiliyorlar.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap... aküleri birleştirmeden ayrı ayrı güneş panelinden şarj etmenin yolunu bulmam lazım. Bunu otomatik yapan akıllı şarj röleleri var.Yüksek şarj voltajını görünce aküleri birleştiriyor, şarj kesilince ayırıyor.Victron, Mastervolt gibi küresel markalar dışında yerli Elo'yu öneririm.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Özgür Korsanım benim anlamadığım bir nokta var. 125ah lik alternator(Yanmar 3ym20 fabrika verisi) ile 70 ah Sulu marş aküsü, çok uzun süre bu vahşi şarja maruz kalmasına rağmen neden ölmüyor? Ya da ölüyor da ben mi farkında değilim?
Bu aletin kaç amper olacağına satın alırken neye göre karar veriyoruz?.Akülerin toplam kapasitesi olamaz. Geriye alternatörün yüklerken basacağı güç kalıyor.Doğru mu?Benim bilmediğim başka bir şey mi?Bu aleti takınca, both şalter de gerekmiyor mu?Peki servis akülerine ihtiyacımız olduğunda, motor aküsü işe yaramadığı an ne yapıyoruz?