0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. K.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #270 : Şubat 23, 2022, 22:10:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim teknemde Oceanis 38, ben halatları carmık tellerinin alt ucundan gecirmeyi düşünmüştüm. Gökyay kaptan flok bağlantısndan geçirmiş daha pratik duruyor, ayak takılma riskide çok azalıyor, ama Kaptanım fonksiyon görüyor mu bu kadar yakın olunca.

Atilla kaptanım, kollar sadece yönlendriyor ama frenin ortasındaki makaralar üzeri pütürlü sonuçta direnci o bölge sağlıyor ve halatı gerince direnç artıyor diye anlıyorum. Deneyince göreceğim 2 haftaya.

Makara  donuyor herhalde , yoksa halat makaranin üzerinde sürtünerek mi fren yapıyor. Eğer öyleyse  cok saçma


*

    S. D.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #271 : Şubat 23, 2022, 22:41:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim teknemde Oceanis 38, ben halatları carmık tellerinin alt ucundan gecirmeyi düşünmüştüm. Gökyay kaptan flok bağlantısndan geçirmiş daha pratik duruyor, ayak takılma riskide çok azalıyor, ama Kaptanım fonksiyon görüyor mu bu kadar yakın olunca.

Atilla kaptanım, kollar sadece yönlendriyor ama frenin ortasındaki makaralar üzeri pütürlü sonuçta direnci o bölge sağlıyor ve halatı gerince direnç artıyor diye anlıyorum. Deneyince göreceğim 2 haftaya.

Şimdi siz söyleyince farkettim. Benim teknemde self tacking mekanizması yok, dolayısıyla o bölgede bağlantı yapabileceğim kuvvetli bir mapa da yok.

Benim tek şansım liftinlere bir bağlantı uydurmak.


*

    G. K.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #272 : Şubat 24, 2022, 08:51:31 »
Serkan Kaptanım, el incesi olmayınca bumba freni ağırlığından dolayı aşağı sarkıyor ve çapariz vermeye başlıyor. Bumba freni halatının sancak tarafındaki ucu sabit. İskele tarafında ise bir yönlendirici ile kilitten geçerek kasarada ki vincin yanına geliyor. Sert havada bumba hiç oynamasın istiyorsam halatı iyiyce geriyorum. Aslında bumba freni makaraları sürtünmeyi artıratak bumbayı daha kontrollü ve yavaş haraket ettirebilmek için. Ben kendimce bir ayarda halatın gerginginliğini sabit tutuyorum ki bumba normal zamanlarda rahat haraket edebilsin.

Evet bende flok bağlantılarına bağlı uçlar, floğum yok ama tertibatı var.
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 

Bir de bu resim var başka bulamadım kusura bakmayın...


*

    G. K.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #273 : Şubat 24, 2022, 08:52:40 »
Kırmızı/beyaz olan halat bumba freninin....


*

    S. D.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #274 : Şubat 24, 2022, 17:16:44 »
Sağolun kaptanım gayet yeterli ve açıklayıcı. Benim maalesef biraz daha farklı bir çözüm düşünmem gerekecek.

*

    H. T.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #275 : Şubat 26, 2022, 22:07:52 »
Kaptanlarım benim de bumba frenine ihtiyacım var, güzel bir tasarım olursa numune çalışmasını ben işletmemde üretebilirim.
Önce Demir malzemeden üretip denemesini yaparız, uygun görülürse talep toplayıp toplanan sayıya göre en uydun pvc ve 316 kalite malzemeden maliyetine üretebilirim.

*

    S. K.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #276 : Ocak 13, 2023, 14:10:52 »
konuyu hortlatayım... Softbreak satın almış korsanlar performans konusunda geri dönüş yapmamışlar... Ne dersiniz? alınır mı? Benim teknem 90'la 120 arasında sınır boyda (11,69) bu durumda 90 mı almak uygundur yoksa 120 mi?


Bir de kontrolü nereden sağladığınızı soracaktım... Benim bumba üzerinde ana yelken arabası bağlantı mapasıyla boomwang bağlantı mapası arasında aynı kanal üzerinde boşta gezen bir mapa daha var... 1. gurcata dibinden güverteye gelen iç çarmıh tellerinin liftinleri üzerine de kilitli U mapayla birer tane küçük makara takılı (ya şimdi yazarken düşündüm de sanırım bu teknede bumba freni varmış zaten, başka neye yarar ki bu tertibat)...


Fakat bu donanımla bir tarafı sabit de olsa iskele veya sancaktan bir halatın cenova vincine geliyor olması lazım; iskele tarafta cenova furler ıskotası olduğu için muhtemelen sancaktan gelecek... hiç istemiyorum zeminde dolanan halat sayısı artırmayı... Acaba, makul bir gerginlikte her iki tarafı da sabitlemek mümkün oluyor mu bu sistem kullanılırken? havuzluğa hiç halat gelmeden bütün işi liftinlerin üzerinde bitirerek?
*

    A. A.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #277 : Mart 31, 2023, 21:47:19 »
Soft break kullanım deneyimi mi anlatayım, hep soru soran oldum sanırım, umarım bu sefer katkım olur.
Geçen hafta Marmaris Göcek tek başıma seyrime çıknca ve pupaya yakın gelen rüzgarla bu sezon takmadığıma pişman olup hemen taktım. Sistemi sökmüştüm kara bakımın da takmak çok zor olmadı seyirde.
eski postlarımda da göreceğiniz gibi halat otomatik tremola mekanizması iskele ayağına bağlandı ordan bumbaya bağlanmış frende 3 tur döndü ve iskele tarafı tremola mekanizmasınından makaradan geçip iskele kıctaki vinç e getirildi.
Vinç den gerince, bumba freninden bumba sabitleyiceye dönüşüyor ve kavança atınca bumbanın atması imkansız hale geliyordu, gevşetince de tam görev görmüyordu. Kısacası istediğim kadar etkili gelmedi. Tek seyirde kuvvetli rüzgarda 6 saate göceğe ulaşıp uçarcasına gittim pek de üstünde uğraşamadım. Ama hiç i,stemsiz kavança atmadım.
Daha sonra Göcekte alarga da epey kafa yorup deneme yaptım. Söyleki kulandığım 10 luk halat eskiydi ve mekanizma üzerinde kaymıyordu. Gerince direnç olması ama biraz da kayması gerekiyor halatın. Halatı 3 turdan 2 tura düşürüncede çok kayıyordu. Sonra sorunun halattan olduğunu analdım. Yüzeyi epey pürüzlenmiş eski birhalat kullanmıştım.
Daha kaygan yeni bir halatla değiştirince 3 tur da sanki tam görev yapar oldu. Sanki diyorum çünkü dönüşte rüzgar hep kafadandı gerçek test edemedim amd alaragada elimle bumbayı itip çekerek kavança simule ettiğimde bu yeni halatla kontrollü kavança olabileceğini gördüm. gerdikçe halatı bumba daha zorda hareket ediyordu ama ediyordu.
Bu arada arka vinç yerine kasara üzerinde boş bir kilidim vardı ordan geçirip kitledim. daha az halat karmaşası oldu. Ordaki vinçle germeyi sağladım.
Bence çokı işe yarıyor ancak doğru halat seçimi de öenmliymiş onu anladım. Malesef resim çekmemişim tekrar tekneye gidince atar eklerim.