0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. D.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #90 : Mart 01, 2022, 13:05:56 »
Erdal Kaptanım,
3-5 saatlik motor seyirlerinden sonra sıcak su musluklarımdan akıyordu en son. Sonrasında herhangi bir değişiklik ya da müdahalem olmadı.

220 v bağlantı imkânı limanda henüz  yok. Yani, hep motor ile ısınmış olmalı. Merakım, yarım saatlik 2000 d/d'da motor çalışması, sıcak su için kafi olup olmadığı aslında. Bu süre yeterli ise, bir arıza söz konusu olabilir, çünkü dediğim gibi en son haliyle sıcak su alabiliyordum ama motor çalışma süresi epey uzundu onlarda.
Esanjörde ısınan motor suyunun, ısıtıcı tankın içindeki suyu ısıtması bu soğuk havalarda belki çok daha uzun sürüyordur?

Cevat Kaptanım, 220 v prizim bahsettiğiniz yerde mevcut ama şebekeye bağlantısı şu an yok. Ama siz deyince dikkatimi çekti: belki de boiler'im hem motor, hem de rezistans ile suyu ısıtıyordur ve 14 nolu sigorta ile  220 v olduğunda bu rezistansı da devreye sokuyorumdur? (Ahmet Çelenoğlu abinin dediği şekilde sadece hidrofor ile depodaki suyun beslemesi yapılıyor ise ben onu 12 no.lu sigorta ile devreye sokuyorum. Bu durumda 14 no rezistansa ait olabilir? Sizdeki 220 v ve rezistansa ait sigortanın resmi var mi?
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bende bu şekilde pano.
Bu arada, 15 nolu sigorta sanırım webasto vb ısıtıcı takıldığında açmak için?


*

    E. D.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #91 : Mart 01, 2022, 13:20:07 »
   Fotoğraftaki sigorta panosu 12v panosu. 220v sahil besleme ayrı olması lazım, yani rezistansı devreye sokan sigorta orda olmaması lazım. 2000 devirde yarım saat çalışan motor suyu ısıtması lazım, az da olsa. Daha önce çalıştığına ve siz kurcalamadığınıza göre muhtemelen motordan gelen borularda tıkanma vardır.


*

    S. D.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #92 : Mart 01, 2022, 18:18:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
   Fotoğraftaki sigorta panosu 12v panosu. 220v sahil besleme ayrı olması lazım, yani rezistansı devreye sokan sigorta orda olmaması lazım. 2000 devirde yarım saat çalışan motor suyu ısıtması lazım, az da olsa. Daha önce çalıştığına ve siz kurcalamadığınıza göre muhtemelen motordan gelen borularda tıkanma vardır.
Erdal Kaptanım haklısınız, 220'nin sigortası orada olmamalı bence de.
Hortumları ve bağlantılarını tekneye gittiğimde bir kontrol edeyim.
Eğer motordan çıkan hortum çapında tortu vs kaynaklı bir daralma varsa, beyaz sirke veya porçözden biraz hortum içine döküp beklesem bir faydası olur mu acaba? Sonrasında bot pompası ile çıkış hortumuna hava bassam diyorum? (Muhtemelen 1 no.lu siyah hortum olması lazım çıkışın)

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #93 : Mart 01, 2022, 19:24:40 »
Öncelikle soğutma sıvısını kontrol etmenizi öneririm. Doğru olan bu sıvının da her sene değiştirilmesidir. Bu sıvı krozyonu önlediği için içinde tortu kolay kolay oluşmaz. Hortumların ömrünü de yaklaşık 7 yıl olduğunu akılda tutmakta yarar var.


*

    M. D.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #94 : Mart 01, 2022, 20:45:22 »
Selam, bu elektrik panelinde çizdiğiniz anahtar boilerin 220v anahtarı. Sahil elektriğine kablo ile bağlıyken bu anahtar açıksa boilere elektrik gidiyor. Bana kalırsa ilk iş coolant / soğutma sıvısı seviyesini kontrol edin. Eğer seviye normalse havaların soğukluğuna problemi bağlayabilirisiniz diye düşünüyorum.

*

    S. D.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #95 : Mart 01, 2022, 21:29:24 »
Ahmet abi,
Saildrive emiş deliklerinden, deniz suyu filitresine, vakum valfinden impellera, esanjördeki bakir borulara,  egzoz dirseğine kadar soğutma suyunun dolaştığı tüm kanal tertemiz, her yıl sistemdeki soğutma suyu dahil buraların temizlenmesini hiç ihmal etmem.
Ama motordan boilere giden 2 hortumdan siz bahsedince, buraları hiç temizlemedigimi fark ettim. Bunları yerinden çıkarıp bakmadan da içinin temizliğini anlamam sanırım mümkün değil. O nedenle içlerine bir miktar porçöz basayım mı diye sormuştum.

Bu arada, mehmet kaptanım tatlı su seviyesinde (bir ay önce doldurduğum günden beri) anlamlı bir artma/azalma gözlemlemedim (belki 1 mm filan). Belki de dediginiz gibi soğuk havalarda ilk defa suyun ısınma süresini ölçtüm, ondan uzun geldi süre.
O kırmızı düğmenin boiler rezistans düğmesi olduğunu öğrendiğim iyi oldu. Peki, 14 ve 15 no.lu panel düğmeleri nereye ait bilginiz var mı?
*

    A. Ç.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #96 : Mart 02, 2022, 08:12:07 »
Kontrol ettiğiniz bölümler tuzlu suyun, motor soğutma sıvısını soğutma sıvısını soğutmak için  geçtiği bölümlerdir. Motor soğutma sıvısı ise tamamen bağomsız bir kanalda çalışır. Bir otomobilde dolaşan soğutma sıvısı radyatöre gider ve hava ile soğutulur, deniz motorlarında ise sadece deniz suyu ile soğutulmuyorsa, soğutma sıvısı radyatörde hava yerine eşanjörde su ile soğutulur.

Soğutma sıvısı kanallarını temizlemek için özel katkılar var, porçöz de kullanabilirsiniz ama sonrasında iyi bir temizlik gerekir, porçöz kullandığınızda sonradan evyeye akıttığınız su temizliği sağlar ama kapalı devre olan soğutmada porçöz motor içinde dönüp durur, kuvvetli bir asit olduğundan zarar verme olasılığı yüksektir.

CE standartları teknelerde 12V ve 220V  panolarının ayrı olmasını öngörür. Tek bir pano olsa bile 12V ilw 220 V devreleri yanyanadır ama birbirinin içine geçmez.
« Son Düzenleme: Mart 02, 2022, 08:17:03 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »
*

    M. D.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #97 : Mart 02, 2022, 08:21:02 »
Bu panellerin bir kac çeşidi var. Benim eski tekne de 14 ün yanında iki küçük lamba bulunurdu. Bunlar tuvalet tankları %75 doluysa yanmaya başlıyordu. Ama sizin resim çok net değil bu panel mi göremiyorum. Ancak varsa yada takılabilir diye konmuş olan maceratör sigortası diyebiliriz. Altındakide yine varsa yada takılırsa diye webasto ısıtıcı sigortası. Panelin numarasına göre googledan diyagrami aratmak lazim.
*

    S. D.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #98 : Mart 02, 2022, 10:37:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu panellerin bir kac çeşidi var. Benim eski tekne de 14 ün yanında iki küçük lamba bulunurdu. Bunlar tuvalet tankları %75 doluysa yanmaya başlıyordu. Ama sizin resim çok net değil bu panel mi göremiyorum. Ancak varsa yada takılabilir diye konmuş olan maceratör sigortası diyebiliriz. Altındakide yine varsa yada takılırsa diye webasto ısıtıcı sigortası. Panelin numarasına göre googledan diyagrami aratmak lazim.

Teşekkür ederim🙏
*

    S. D.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #99 : Mart 02, 2022, 10:53:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kontrol ettiğiniz bölümler tuzlu suyun, motor soğutma sıvısını soğutma sıvısını soğutmak için  geçtiği bölümlerdir.
....
Bir an nedense, soğutma suyu da buralarda dolanıyor gibi basiretim bağlanmış anlaşılan.☺️
Haklısınız abi, porçöz kötü bir fikir. Belki kılavuz teli gibi bir şeyi kauçuk hortumların içinde çeviririm. Ama yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla bir tıkanıklık olduğunu pek sanmıyorum.
Bilgiler için teşekkür ederim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. D.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #100 : Mart 02, 2022, 10:55:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...sizin resim çok net değil bu panel mi göremiyorum...
Aynen dediğiniz gibi.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. K.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #101 : Mart 02, 2022, 12:13:04 »
Merhaba,
Boylerin ısınma süresi içerisindeki serpantin yüzeyiyle de alakalıdır. 2021 yaz başında boylerim delindiği için kendimiz paslanmaz 316 çelikten 30 lt boyler yaptık. İçerisine iletkenliği iyi olduğu için bakır barodan serpantin yaptık. Motor 2000 devirdeyken tamamen ısınması 15-20 dk sürüyor.
Motorunuz ısındıktan sonra, motorun ve boylerin giriş ve çıkışınındaki sıcaklıklara bakarak da bir fikir edinebilirsiniz. Borular haricinde serpantin içerisinde de tıkanma olmuş olabilir. Yada sistem hava yapmış olabilir.
*

    S. D.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #102 : Mart 02, 2022, 18:07:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba,
Boylerin ısınma süresi içerisindeki serpantin yüzeyiyle de alakalıdır. 2021 yaz başında boylerim delindiği için kendimiz paslanmaz 316 çelikten 30 lt boyler yaptık. İçerisine iletkenliği iyi olduğu için bakır barodan serpantin yaptık. Motor 2000 devirdeyken tamamen ısınması 15-20 dk sürüyor.
Motorunuz ısındıktan sonra, motorun ve boylerin giriş ve çıkışınındaki sıcaklıklara bakarak da bir fikir edinebilirsiniz. Borular haricinde serpantin içerisinde de tıkanma olmuş olabilir. Yada sistem hava yapmış olabilir.
Engin Kaptanım,
Motor çıkışındaki hortum ile boiler giriş ve çıkışındaki hortum sıcaklık farkı bir fikir verecektir, aklıma gelmemişti.
Serpantin boruları içinde dolaşan sıvı, motor soğutma sıvısı değil mi? Komple "antifriz" bende. Gerek deniz suyu soğutmasının sistemde çok iyi çalışması, gerekse sıvının antifriz olması nedebiyle, serpantin içinde dolaşan sıvının yeterince ısınması için geçen süre belki biraz daha uzun zaman alıyor olabilir benim motorda?
Ama dediğiniz gibi; hortum giriş çıkışındaki sıcaklık farkları teşhis için belirleyici olacaktır diye düşünüyorum.
*

    O. S.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #103 : Mart 03, 2022, 10:49:32 »
Motor soğutma suyu devresinde termostat yoksa (yada hep açık duruyorsa), kışın boylerdeki suyun ısınması çooook daha uzun sürebilir.
*

    E. K.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #104 : Mart 03, 2022, 12:41:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba,
Boylerin ısınma süresi içerisindeki serpantin yüzeyiyle de alakalıdır. 2021 yaz başında boylerim delindiği için kendimiz paslanmaz 316 çelikten 30 lt boyler yaptık. İçerisine iletkenliği iyi olduğu için bakır barodan serpantin yaptık. Motor 2000 devirdeyken tamamen ısınması 15-20 dk sürüyor.
Motorunuz ısındıktan sonra, motorun ve boylerin giriş ve çıkışınındaki sıcaklıklara bakarak da bir fikir edinebilirsiniz. Borular haricinde serpantin içerisinde de tıkanma olmuş olabilir. Yada sistem hava yapmış olabilir.
Engin Kaptanım,
Motor çıkışındaki hortum ile boiler giriş ve çıkışındaki hortum sıcaklık farkı bir fikir verecektir, aklıma gelmemişti.
Serpantin boruları içinde dolaşan sıvı, motor soğutma sıvısı değil mi? Komple "antifriz" bende. Gerek deniz suyu soğutmasının sistemde çok iyi çalışması, gerekse sıvının antifriz olması nedebiyle, serpantin içinde dolaşan sıvının yeterince ısınması için geçen süre belki biraz daha uzun zaman alıyor olabilir benim motorda?
Ama dediğiniz gibi; hortum giriş çıkışındaki sıcaklık farkları teşhis için belirleyici olacaktır diye düşünüyorum.

Dediğiniz gibi sistemde antifiriz dolaşıyorsa serpantinde de borularda da tıkanma olduğunu düşünmüyorum. Boruların geçtiği yerleri biliyorsanız dönüş noktalarında kıvrılma olup olmadığını da kontrol edebilirsiniz.