0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAkıllı şarj rölesi ile akü izalatörü aynı şey değil mi ?Değil.İzolatör tek bir kaynaktan (alternatör) çıkan enerjiyi akülere paylaştırıp, kaynak devrede değilken (motor çalışmazken) birbirlerini deşarj etmesini engelleyen sistem. (Both şalterin otomatiği gibi düşünülebilir..)Akıllı şarj rölesi ise iki akünün arasında gerektiğinde (o akü üzerinde şarj voltajı geliyor ve bir seviyeye kadar şarj olduysa) otomatik olarak bağlantıyı yapıp birbirlerini beslemesini sağlayan veya gerektiğinde bağlantıyı kesen bir sistem.Sizin durum için kabaca bir şema çizdim, çok çirkin ama sanırım anlaşılır..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Akıllı şarj rölesi ile akü izalatörü aynı şey değil mi ?
Akıllı röle ile DC-DC cihazı farklı şeyler mi?Bu şemada akıllı röleyi çıkartıp DC-DC koyduğumuzda da şema doğru oluyor sanki, bu sebeple kafam karıştı.
Sanki eger imkan varsa DC-DC secmek daha dogru olurmus gibi geldi, yaniliyor muyum?
Yıllar önce bluesea marka bir sarj rölesi almıştım..motor mars,alternatör 24 volt,ancak iki aküyü sıgdırdım tekneye..Röleyi baglamadım bu yüzden..Baglamanın bir faydası olurmu? Aküye gelen voltajı düzenliyorsa,baglıyayım?Yok olmuyorsa yine kenarda kalsın..
ama bunu sadece ilk satınalma maliyeti olarak düşünme, uzun yıllar kullanım sonucu toplam sahip olma maliyeti olarak plan yapmalı.invertör her durumda akülerine daha çok yük bindirecek, aküler daha çok şarj deşarj döngüsüne girecek, oradan bir ömür kaybı var, ayrıca tek tük deşarj derinliği (DoD) sınırını aştığında onlar da ömür kaybı olarak akü maliyetini arttıracaktır.Şimdi bunu hassas olarak hesaplamak zor tabi, ama teoride ne kadar enerji çeşitleri arasında çevrim-değişim yapmaz isen o kadar verimli olacaktır herşey.kablo, bağlantı güvenlik kriterlerini saymaz isek en pahalı ve ömürlü cihazlar olan akü için en kritik dikkat etmen gereken deşarj derinliği limitini geçmeyecek bir sistem kurmak.(Havuzlukta bir bira musluğu da çılgınmış!)
Fridgers dolabın ne kadar çektiğini bulamadım . Kaç watt veya 12 voltta kaç amper.
Marka model bilmem ama genel prensip (verimlilik) olarak teknelerde önden kapaklı değil üstten kapaklı veya çekmeceli dolapları tercih etmeli.Önden kapaklı dolaplar her açıldığında içindeki soğuk hava kütlesi aşağı doğru çökme (soğuyan hava çöker, ısınan yükselir) yaparak dolap dışına çıkar, üstten içeri sıcak hava girişi olur.. kapak ne kadar sık ve uzun süre açılırsa bu olumsuz sıcak hava girişi dolap performansını gözle görülür şekilde kötü etkiler. Hem enerji sarfiyatı artar hem de buzlanmaya sebep olur. (Buzlanma=havanın içindeki nemin soğuk yüzeylere değince buz kristaline dönüşmesi)Üstten kapaklılar ise bu soruna sebep olmadığı için çok daha verimli çalışırlar.marketlerde bakkalardaki sık ve kontrolsüz açılan dolapların üstten kapak olma sebebi budur.hatta dondurucu değil de normal dolap (+4 derece) için kapaksız modeller bile vardır, soğuk hava öyle yoğundur ki üstte kapak olmasa dahi yeterli miktara dolap içinde kalır. Önden kapaklı dolapdan daha iyi verim almak için mümkün olduğunca içinde çekmeceler, kapalı/kapaklı bölümler (sebze çekmecesi, kahvaltıklık bölümü kapağı gibi) olanı tercih etmek olacaktır.