0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. Ç.

Ynt: 18 metre motoryata içten takma yerine dıştan takma motor takmak!
« Yanıtla #15 : Nisan 04, 2023, 11:46:04 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Nisan 04, 2023, 11:47:24 Gönderen: Erdem Çakır »


*

    S. K.

Ynt: 18 metre motoryata içten takma yerine dıştan takma motor takmak!
« Yanıtla #16 : Nisan 04, 2023, 12:14:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Nisan 04, 2023, 12:15:40 Gönderen: Sedat Kasrat »


*

    S. K.

Ynt: 18 metre motoryata içten takma yerine dıştan takma motor takmak!
« Yanıtla #17 : Nisan 04, 2023, 13:13:18 »
Nissan e-power sisteminde güç üreten içten yanmalı motor, değişken sıkıştırma oranlı bir motor. Dolayısıyla diğer içten yanmalılara göre gözle görülür bir verim avantajı mevcut. Verimlik değeri sanırım netten araştırılınca bulunur. (Biyel kollarının krank miline bağlandığı noktada değişken sıkıştırma oranını sağlamak için kurulan sistemin sağlamlığı zamanla belli olacak.)

Hibrit araçlarda asıl amaçlanan fayda, motorun ideal sıcaklık, devir ve hava koşulları gibi etkenlerin dışında kaldığı zamanlarda çok verimli elektrik tahriğinin işi üstlenmesi. Bunu zaten ilk kalkış anlarında neredeyse tümünün elektrik ile ilk hareketi başlatmasında görüyoruz.

Ben şahsen Yanmar 4JH80 için satılan bir hibrit dönüşüm kitini inceledim ve faydalı olabileceğini düşünmüştüm ancak 30K usd gibi bir yatırım için tekneyle nikahı kıymak gerek yani sonuna kadar aynı tekne ile devam edeceğini düşünmek lazım. Malum 2.el değerini ancak 7-8 kişi arttıracak bir eklenti olarak düşünecektir.

Fayda; 1-2 saatlik bir seyrin tamamen elektrik tahrikli yapılabilmesi sonra da motor start aldığında tahrik motorunun bataryaları çok kısa sürede doldurması. Bu sayede aynı pervane ve şaft üzerinde yedek bir tahrik sistemi bulunması ileride oluşacak arızalar için avantaj.

Tabi burada elektrik tahrik sisteminin neredeyse bakım gerektirmeyecek şekilde uzun süre kullanılabilmesi avantaj. 2. motor bulundurmaktan daha mantıklı. Sadece elektrikli bir tekne ise oldukça ütopik. Deniz şartlarında tek kısıtlı kaynak var o da elektrik üretimi, gidip o darboğazı daha da büyütmek mantıklı olmaz.