0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ö. Ö.

Ynt: 12V akü ile çalışan klima deneyimi
« Yanıtla #15 : Ekim 31, 2023, 13:54:57 »
Bunun tartışılacak bir yanı yok, elektrik tesisat tekniği açısından yanlıştır.

Yüksek güçler özel mecburiyetler yoksa yüksek voltaj ile çalıştırılır ki daha verimli, güvenli ve sorunsuz olsun.

Birilerinin bu yanlışı uygulaması ve 20 yıldır sorunsuz çalışması da bunu doğru yapmaz. Seninki çalışır öbürü yanar.

Tekne gibi sallantılı ve nemli bir ortamda 50A DC akımı uzun süreler kablo, konnektör, klemens, kutup başı, bara vb gibi yerlerden geçirmek risklidir, tehlikelere gebedir.

Yüksek gerilim bu riskleri azaltmak ve güçlü aletleri verimli çalıştırmak için var. Keyfi birşey değil bu, bilim.

Doğrusu ya yüksek voltaj kullanmak ya da kaynağında voltajı yükseltmek ve öyle kullanmaktır.


*

    A. K.

Ynt: 12V akü ile çalışan klima deneyimi
« Yanıtla #16 : Ekim 31, 2023, 14:50:15 »
Yüksek akım dan her zaman kaçmak lazım . Aletiniz 30 amp çeker ancak bağlantılarında oksitlenme olmustur ısınma yapar al sana 15-20 amp daha . Isınma da enerji sarfıyatıdır , dolayısıyla yangınlar bu sebepten çıkar.

bilmem bilirmisiniz eskiden arabalar 6 voltla çalışırdı . Hep sorun hep sorun. Daha yakını istanbul 110 volt, anadolu yakası 220 voltla çalışırdı. Istanbuldaki kablolar kavrulurdu.
« Son Düzenleme: Ekim 31, 2023, 14:53:30 Gönderen: Atilla Kaplan »


*

    O. G.

Ynt: 12V akü ile çalışan klima deneyimi
« Yanıtla #17 : Aralık 08, 2023, 22:19:03 »
Yüksek akım nedeniyle risktir.

Bu risk, tasarım aşamasında giderilir, uygulamada (kesin) şaşar.. Uygulaması doğrudur, bakımında (tabiat ana) şaşar..

Bu nedenle tasarlayan, tasarladığı sistemin tasarlanmış önrü boyunca halen güvenle kullanılabileceğinden emin olmak ister..

Deniz ortamında, 20 sene sonra 45 A. kompresör motorunu çalıştırmak çok kolay, öngörülen riski elimine etmek zor gibi.. (özellikle nihai kullanıcının teknik bilgisi olması beklenmiyorsa)

Bu arada güneş panelleri ile şarj olan LifePo4 akülerden, sadece gecel uyunan başaltı kamarasını soğutan mazbut bir 12V klima uygulaması için:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




*

    E. Ç.

Ynt: 12V akü ile çalışan klima deneyimi
« Yanıtla #18 : Aralık 08, 2023, 23:08:16 »
500-600 dolarlık 12v klimalarla dolu amazon ve ebay.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yorumlara bakılırsa işe yarıyor gibi.

Bu cihazların kara elektriğine bağlı teknelerde çalışacak modellerini üreten çıkmadı daha galiba...


*

    Ö. Ö.

Ynt: 12V akü ile çalışan klima deneyimi
« Yanıtla #19 : Aralık 09, 2023, 00:06:44 »
Biri 960W (~80A), diğeri 850W (~70A) yazıyor.

Irgat 5-6 saat sürekli yükte çalışıyor..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Düşüncesi bile terletti!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    E. Ç.

Ynt: 12V akü ile çalışan klima deneyimi
« Yanıtla #20 : Aralık 09, 2023, 10:22:18 »
O kadar mühendis vs kafası çalışan insanlarsınız, yüksek akım dc'yi güvenli şekilde iletmenin yolunu bulamadınız gitti  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. Ö.

Ynt: 12V akü ile çalışan klima deneyimi
« Yanıtla #21 : Aralık 09, 2023, 10:35:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
O kadar mühendis vs kafası çalışan insanlarsınız, yüksek akım dc'yi güvenli şekilde iletmenin yolunu bulamadınız gitti  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
onu bulduk ama ekonomistler bakır kabloyu ucuzlatamadı gitti!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. Ç.

Ynt: 12V akü ile çalışan klima deneyimi
« Yanıtla #22 : Aralık 09, 2023, 11:19:04 »
Treeligo marka olanını inceledim biraz.

Paket içeriğindeki 350cm akü kablosunun müsade ettiği mesafeye takabilirsiniz diyor dış üniteyi.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Montaj videosunda kablo kesiti böyle görünüyor.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




*

    Ö. Ö.

Ynt: 12V akü ile çalışan klima deneyimi
« Yanıtla #23 : Aralık 09, 2023, 14:46:23 »
Eh, resimlerden görülen parmak kalınlığında bir kablo..
20mm çap desek (kendi parmağımı ölçtüm), 300mm^2 gibi bir kablo 12V sistemde 80A'i 3,5m mesafe için ~%3 gerilim düşümü (12,5'dan ~12,1V'a) ile taşır. Limitlerin içinde bir kablo diyebiliriz.

DC kablo kesit hesabını Nejat hocamız şurada vermişti;
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. G.

Ynt: 12V akü ile çalışan klima deneyimi
« Yanıtla #24 : Aralık 09, 2023, 21:40:03 »
Özgür Korsan,

Üretici Çinli..  O kablo 300 değil, en fazla 35 mm2. Güç düşüm hesabını tekrar yapman gerekecek..   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu arada motorlar için %10 güç düşümü genel kabul. Ama ırgat üreticileri bunun kat be kat fazlasına yönlendiriyorlar teknik kılavuzlarında. Bunu daha önce yazmıştım..

Nejat Korsan’ın formulü kitabi.. Güneş altında pişerken hatırlaması zor..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Herkes alsın, herkes kullansın diye ev yapımı formülümü tekrarlıyorum..

(Tek yön metre x taşınacak amper) / 10
Yani
(3.5 x 85) / 10 => 30 mm2

12V sistemde max. %3 gerilim düşümü için motor dairesinde güvenle kullanılabilecek kablo kesidi