0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ö. Ö.

Ynt: Graywolf Kazası (4 Ağustos 2025)
« Yanıtla #30 : Ağustos 14, 2025, 19:13:24 »
AIS kayıtlarına göre olay yerinden geçerken AREL 7 gemisinin hızı 7,8 knots ve draftı 5,8m

Bence bu gemi kazaya sebep olmamış, sadece enkazın üstünden bilinçsizce geçmiş.
Suçu ise bot indirip detaylı araştırma yapmaması ve gerekli mercilere haber vermemiş olması.

Bunun sebebini de armatör baskısı altında Marmara ve Karadeniz'de çalışan kötü gemilerin halini, şartlarını az çok bilen sektördeki herkes tahmin ediyor.
Önceki mesajımda linkini verdiğim "Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap" belgeselini izlerseniz ne demek istediğimi anlayacaksınız.
*

    A. Y.

Ynt: Graywolf Kazası (4 Ağustos 2025)
« Yanıtla #31 : Ağustos 15, 2025, 01:39:29 »
son çıkan resimlerle birlikte bu geminin bu tekneye vurduğu belli oldu , fakat soru şu iki deniz taşıtıda birbirini nasıl göremedi ? graywolf un enkazına bakıyorum tam kafadan bu gemiye vurmamış gibi duruyor ,sanki ortadan bölmüş gibi. aklımı kurcalayan şeylerden biride , gaz kolları neden stop konumunda duruyor , carpma anında o elektronik kollar kendini orta konumamı getiriyor ?


*

    A. K.

Ynt: Graywolf Kazası (4 Ağustos 2025)
« Yanıtla #32 : Ağustos 15, 2025, 10:04:03 »
Geminin burnu  cok kalindir.  Motoryatin burnu bu kadar ezebilmesine sasirdim

*

    E. D.

Ynt: Graywolf Kazası (4 Ağustos 2025)
« Yanıtla #33 : Ağustos 15, 2025, 12:08:34 »
Eziklik önceden var olmuş olabilir. Teknenin burnunda sadece motoryatın boya izleri olduğu yazılmıştı.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Graywolf Kazası (4 Ağustos 2025)
« Yanıtla #34 : Ağustos 15, 2025, 12:55:01 »
Şu "gaz kolları boştaymış" iddiasının kaynağını gören bilen var mı?

*

    E. Ç.

Ynt: Graywolf Kazası (4 Ağustos 2025)
« Yanıtla #35 : Ağustos 15, 2025, 13:38:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şu "gaz kolları boştaymış" iddiasının kaynağını gören bilen var mı?

Atilla Gökova nın yazısında okudum ilk olarak 11 Ağustos ta bu iddiayı. Aynı günün akşamı Vural kaptan Facebook gönderisin de bahsetmişti bu durumdan. Daha öncesinden bir kaynak görmedim duymadım.
*

    M. E.

Ynt: Graywolf Kazası (4 Ağustos 2025)
« Yanıtla #36 : Ağustos 15, 2025, 14:18:21 »
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Koltugu bulundu, koltugun ön kismi yukariya alinmis.
Yani kaptan koltugunda ayakta seyir yapmak icin kaldirmis ve ayaktayken o yukseltiye yaslaniyor. Buyuk gemiyi gormemesi cok zor olduguna gore acaba oncesinde denize dusmus olabilir mi? Teknede kapali alan yok, kapı yok. Teknede otopilot acik miymis




*

    S. E.

Ynt: Graywolf Kazası (4 Ağustos 2025)
« Yanıtla #37 : Ağustos 15, 2025, 16:16:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şu "gaz kolları boştaymış" iddiasının kaynağını gören bilen var mı?

Gaz kolları çarmanın etkisi ile pozisyon değiştirmiş olabilir. Sonuçta çok ciddi bir çarpmadan bahsediyoruz. Çoğu gaz kolu boş konumda kilitlenir. Bundan dolayı bence gaz kolu ciddi bir ipucu olarak değerlendirilmemeli. (tipine ve modeline bağlı olarak).  Tekne başı boş sağlam bir halde bulunsaydı değerlendirilebilirdi.

Aynı şekilde koltuk pozisyonuda önemli değil. Ağaç tabanlı bir tekne olduğu gibi parçalanıyor ve millerce sürükleniyor koltuk pozisyonu çarpma, sürüklenme ve kıyıda dalgalarla bir ileri bir geri esnasında çok rahat değişebilir.  Koltuk pozisyonundan o anda dümende olup olmadığı anlaşılabilir bir şey değil. Koltuk pozisyonunuzu daimi sürüş rahatlığınıza ayarlarsınız sonra tuvalete gitseniz, içeri uyumaya da gitseniz koltuk pozisyonu değişmez. Denize düşseniz de dur bir sn. koltuk pozisyonunu normale alıyım da düşeyim bari demezsiniz.

Teknesinden delil niteliğinde çıkabilecek tek şey MFD den alınabilecek veriler. Bunlarda sınırlı, bazı kullanıcılar geçmiş izleride kapatıyor. Onun için tekne üzerindeki çarpma izleri boya kalıntıları dışında delil niteliğinde elle tutululur kabul edilebilir bir iz çıkacağını zannetmiyorum.

Önemli olan bu tip kazalardan dersler çıkartabilmek, gerek yönetmelikler kurumların, kanunların bu tip olaylar sonrası eğer sistemde bir eksiklik varsa mantıklı değişiklikler yapması, amatör denizcilerinde bu tip kazaları engellemek için gerekli önlemleri alması ve ders çıkarması.

*

    N. A.

Ynt: Graywolf Kazası (4 Ağustos 2025)
« Yanıtla #38 : Ağustos 15, 2025, 16:56:15 »
Halit çok iyi kaptandı. Çok vizyoner, başarılı bir girişimciydi. Çok güzel bir marka yarattı. Çok büyük kayıp, hem sevenleri hem de ülke için. Ailesine ve sevenlerine sabırlar diliyorum.


Aynı teknenin 38 feet olanını beraber kullandık. Gaz kollarını ve dümeni hiç kullanmadan IPS joystick ile tekneyi kullanabiliyorsunuz. Bu nedenle gaz kollarının pozisyonuna takılmamak lazım. Müthis dengeli bir tekne. İlk yaptığı 38 feet tekneydi sanıyorum, çok sert havalarda denizden fransa da cannes fuarına götürmüştü yıllar önce.


Bence en olası senaryo, kaza öncesinde Halit ya denize düştü, ya da bir rahatsızlık geçirdi ve bilinci yerinde değildi. Geminin altında kalma senaryosunu hayal etmek bile istemiyorum. Çok çok üzgünüm.
*

    A. Y.

Ynt: Graywolf Kazası (4 Ağustos 2025)
« Yanıtla #39 : Ağustos 16, 2025, 12:45:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şu "gaz kolları boştaymış" iddiasının kaynağını gören bilen var mı?

özgür abi dümen konsolunun resmi var internette , gaz kolları boş konumda duruyor
*

    Ö. Ö.

Ynt: Graywolf Kazası (4 Ağustos 2025)
« Yanıtla #40 : Ağustos 17, 2025, 15:37:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şu "gaz kolları boştaymış" iddiasının kaynağını gören bilen var mı?

özgür abi dümen konsolunun resmi var internette , gaz kolları boş konumda duruyor
Çok googleladım ama bu fotoları bulamadım, dedim ben beceremiyorum, yapay zekaya derin araştırma yaptırdım, o da bulamadı..
Bir örnek görsel kaynağı paylaşırsanız çok sevinirim.

Niyazi korsanın dediği gibi, kolların pozisyonunun bir önemi de yok zaten ama merak ettim bu iddianın kaynağını.
Bana bu haliyle biraz whatsapp dedikodusu gibi geliyor çünkü.
*

    S. E.

Ynt: Graywolf Kazası (4 Ağustos 2025)
« Yanıtla #41 : Ağustos 17, 2025, 19:17:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Halit çok iyi kaptandı. Çok vizyoner, başarılı bir girişimciydi. Çok güzel bir marka yarattı. Çok büyük kayıp, hem sevenleri hem de ülke için. Ailesine ve sevenlerine sabırlar diliyorum.


Aynı teknenin 38 feet olanını beraber kullandık. Gaz kollarını ve dümeni hiç kullanmadan IPS joystick ile tekneyi kullanabiliyorsunuz. Bu nedenle gaz kollarının pozisyonuna takılmamak lazım. Müthis dengeli bir tekne. İlk yaptığı 38 feet tekneydi sanıyorum, çok sert havalarda denizden fransa da cannes fuarına götürmüştü yıllar önce.


Bence en olası senaryo, kaza öncesinde Halit ya denize düştü, ya da bir rahatsızlık geçirdi ve bilinci yerinde değildi. Geminin altında kalma senaryosunu hayal etmek bile istemiyorum. Çok çok üzgünüm.

Ben dediklerinizin bazılarına ne yazık ki katılamıyorum.  "Çok vizyoner, başarılı bir girişimciydi. ", çok iyi bir insandı vs. gibi merhumun insani özelliklerine tabiki olumsuz bir şey söylenmez, söylenmemeside lazım bu kişi kim olursa olsun.

Becerileri, bilgisi konusunda da yapılan eleştirilere ve yorumlarada tanıdıklarının, sevdiklerinin kırılmaması ve mantıklı düşünerek yaklaşmaları gerekir zira yapılan yorumum amacı merhumu yermek için değil ileride bu şekilde seyahet edecek diğer denizcilerin bu kazadan bir ders çıkarmaları ve önlem almaları için yapıldığının farkında olmalıdırlar. Bu olmadığı takdirde zaten bir ilerleme veya gelişme mümkün değildir. Bunun en önemli ispatı havacılık sektörüdür. HAvacılık sektörünü günümüz şartlarına getiren üretim servis teknik dahil  payı olan her bir bireyin hataları incelenerek akış, üretim ve işletme süreçlerinin daha doğru bir şekilde değişmesini sağlayan bu tür incelemelerdir.  Eğerki bu kaza sonrası gerekli merciler, kurumlar, kurslar, eğitimciler bu kazadan ders alarak kanun, kural ve eğitim süreçlerini değiştirirse ilerleyen günlerde bu tip kazaların tekrarlanmasını önleyebilir yada daha seyrek olmasını sağlayabiliriz.

Şimdi dediklerinizden de yola çıkarak "BENCE" yanlış olan bir noktaya değinmek istiyorum.
"İlk yaptığı 38 feet tekneydi sanıyorum, çok sert havalarda denizden fransa da cannes fuarına götürmüştü yıllar önce."
Kaptanın makbulu risk almayandır. Mümkün olan en az kazaya karışmış, en az hata yapmış, başkalarının ve kendisinin canı ile oynamayandır. Kaptanlık, savaş kahramanlığı değildir. Onun için sizin deyiminizle "çok sert havalarda fransa ya gitmek"  gibi bir icraatı olması,  esasında konuştuğumuz kazanın önceden habercisidir.  Tekneye güvenmek, kendine güvenmek zamanla insanın dikkatini defansını gerçekliği görmesini azaltır. Sonrasında da bir zaman gelir yanlışlar, aksilikler ve tesadüfler ortak noktada buluşur böyle bir kazanın olmasına imkan verir. Aynı şekilde böyle bir kazaya karışan kaptanı fırtınalı havada seyir yapardı, yapmıştı diye övmek "BENCE" çok doğru değil. Çünkü siz belki kendi değer yargılarınıza ve bilginize göre deneyimliydi demek istiyorsunuz ama bazı insanlarda bunu risk alan bir kişilik olduğu yönünde  algılıyor.

IPS konusunda çok yorum yapmayacağım, IPS üzerinden de rota, hız ve auto pilot ayarı yapabiliyorsunuz. Bu teknedeki bunu destekliyormu bilmemekle birlikte normalda IPS in sadece yanaşma ayrılma esnasında kullanılması, uzun seyirde  ise klasik kullanım ile devam edilmesi  çoğunluğun kullanım tarzı. Fakat tabi bu olayda ne nasıl kullanıldı büyük ihtimal ile netlik kazanmayacak. Onun için gaz kolları, IPS önemsiz.

Ben şahsen 43 yaşında birinin sağlık sıkıntısı çekmiş olduğunu çok düşünmüyorum. Daha yaşlı olsaydı ihtimal yüksek olabilirdi. Olmaz değil olabilir .

Tabiki denize düşmüş olma ihtimalide yüksek, fakat o zamanda tek başına seyir yapan bir kişinin can yeleği neden üzerinde değildi sorusuna deneyimsizlik veya kendine aşırı güven ve ihmal dışında bir cevap bulamıyoruz.  Zira böyle bir seyirde ilk temel kural olan can yeleği giymeyi ihmal etmeseydi,  tekneden kaza ile yada bir sağlık sorunu ile düşme durumu olsaydı büyük ihtimalle çok çabuk bulunacaktı.

Her ne olursa olsun, bence bu kazada iki tarafında çok fazla eksik noktaları ve ihmalleri var. Talihsizlikleri yollarının kesişmeleri olmuş.

Başınız sağolsun.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Graywolf Kazası (4 Ağustos 2025)
« Yanıtla #42 : Ağustos 17, 2025, 23:36:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"İlk yaptığı 38 feet tekneydi sanıyorum, çok sert havalarda denizden fransa da cannes fuarına götürmüştü yıllar önce."
Kaptanın makbulu risk almayandır. Mümkün olan en az kazaya karışmış, en az hata yapmış, başkalarının ve kendisinin canı ile oynamayandır. Kaptanlık, savaş kahramanlığı değildir. Onun için sizin deyiminizle "çok sert havalarda fransa ya gitmek"  gibi bir icraatı olması,  esasında konuştuğumuz kazanın önceden habercisidir. 
Tek bir cümleden/anıdan da kaptanın risk almayı seven/tercih eden bir yapısı olduğu çıkarımını yapmak doğru olmaz.
Böyle bir çıkarımı ancak tanıyanlar, yakın çevresinde olanlar yapabilirler, merhumu sadece bir olay ve basında çıkan haberlerden tanıyan bizlerin bu tip bir yargıya varması büyük ihtimalle yanlış olacaktır.

Buradaki çoğu kişinin iyi bildiği gibi denizde şartlar çok hızlı ve öngörülemez şekilde değişebilir ki bence denizcilik de bu değişkenleri yönetebilme yeteneğidir.
Bazen hiç istemesek de bazı riskler alır, zor kararlar veririz ve elbette hatalar da yaparız.

Diğer yandan yıllarını bir işe vermek, kendine güvenmek, aracına güvenmek gibi faktörlerin insanı risklere karşı duyarsızlaştırdığına da kesinlikle katılıyorum.

Umarım bu felaket ile ilgili çok zaman geçmeden soruşturma tamamlanır, resmi kaza raporu yayınlanır ve hepimiz kendimizi buna göre yeniden değerlendirip dersler çıkartırız.
*

    A. Y.

Ynt: Graywolf Kazası (4 Ağustos 2025)
« Yanıtla #43 : Ağustos 18, 2025, 01:35:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şu "gaz kolları boştaymış" iddiasının kaynağını gören bilen var mı?

özgür abi dümen konsolunun resmi var internette , gaz kolları boş konumda duruyor
Çok googleladım ama bu fotoları bulamadım, dedim ben beceremiyorum, yapay zekaya derin araştırma yaptırdım, o da bulamadı..
Bir örnek görsel kaynağı paylaşırsanız çok sevinirim.

Niyazi korsanın dediği gibi, kolların pozisyonunun bir önemi de yok zaten ama merak ettim bu iddianın kaynağını.
Bana bu haliyle biraz whatsapp dedikodusu gibi geliyor çünkü.


Doğru yükledimmi bilmiyorum gözükürmü

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. E.

Ynt: Graywolf Kazası (4 Ağustos 2025)
« Yanıtla #44 : Ağustos 18, 2025, 10:27:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Halit çok iyi kaptandı. Çok vizyoner, başarılı bir girişimciydi. Çok güzel bir marka yarattı. Çok büyük kayıp, hem sevenleri hem de ülke için. Ailesine ve sevenlerine sabırlar diliyorum.


Aynı teknenin 38 feet olanını beraber kullandık. Gaz kollarını ve dümeni hiç kullanmadan IPS joystick ile tekneyi kullanabiliyorsunuz. Bu nedenle gaz kollarının pozisyonuna takılmamak lazım. Müthis dengeli bir tekne. İlk yaptığı 38 feet tekneydi sanıyorum, çok sert havalarda denizden fransa da cannes fuarına götürmüştü yıllar önce.


Bence en olası senaryo, kaza öncesinde Halit ya denize düştü, ya da bir rahatsızlık geçirdi ve bilinci yerinde değildi. Geminin altında kalma senaryosunu hayal etmek bile istemiyorum. Çok çok üzgünüm.

Ben dediklerinizin bazılarına ne yazık ki katılamıyorum.  "Çok vizyoner, başarılı bir girişimciydi. ", çok iyi bir insandı vs. gibi merhumun insani özelliklerine tabiki olumsuz bir şey söylenmez, söylenmemeside lazım bu kişi kim olursa olsun.

Becerileri, bilgisi konusunda da yapılan eleştirilere ve yorumlarada tanıdıklarının, sevdiklerinin kırılmaması ve mantıklı düşünerek yaklaşmaları gerekir zira yapılan yorumum amacı merhumu yermek için değil ileride bu şekilde seyahet edecek diğer denizcilerin bu kazadan bir ders çıkarmaları ve önlem almaları için yapıldığının farkında olmalıdırlar. Bu olmadığı takdirde zaten bir ilerleme veya gelişme mümkün değildir. Bunun en önemli ispatı havacılık sektörüdür. HAvacılık sektörünü günümüz şartlarına getiren üretim servis teknik dahil  payı olan her bir bireyin hataları incelenerek akış, üretim ve işletme süreçlerinin daha doğru bir şekilde değişmesini sağlayan bu tür incelemelerdir.  Eğerki bu kaza sonrası gerekli merciler, kurumlar, kurslar, eğitimciler bu kazadan ders alarak kanun, kural ve eğitim süreçlerini değiştirirse ilerleyen günlerde bu tip kazaların tekrarlanmasını önleyebilir yada daha seyrek olmasını sağlayabiliriz.

Şimdi dediklerinizden de yola çıkarak "BENCE" yanlış olan bir noktaya değinmek istiyorum.
"İlk yaptığı 38 feet tekneydi sanıyorum, çok sert havalarda denizden fransa da cannes fuarına götürmüştü yıllar önce."
Kaptanın makbulu risk almayandır. Mümkün olan en az kazaya karışmış, en az hata yapmış, başkalarının ve kendisinin canı ile oynamayandır. Kaptanlık, savaş kahramanlığı değildir. Onun için sizin deyiminizle "çok sert havalarda fransa ya gitmek"  gibi bir icraatı olması,  esasında konuştuğumuz kazanın önceden habercisidir.  Tekneye güvenmek, kendine güvenmek zamanla insanın dikkatini defansını gerçekliği görmesini azaltır. Sonrasında da bir zaman gelir yanlışlar, aksilikler ve tesadüfler ortak noktada buluşur böyle bir kazanın olmasına imkan verir. Aynı şekilde böyle bir kazaya karışan kaptanı fırtınalı havada seyir yapardı, yapmıştı diye övmek "BENCE" çok doğru değil. Çünkü siz belki kendi değer yargılarınıza ve bilginize göre deneyimliydi demek istiyorsunuz ama bazı insanlarda bunu risk alan bir kişilik olduğu yönünde  algılıyor.

IPS konusunda çok yorum yapmayacağım, IPS üzerinden de rota, hız ve auto pilot ayarı yapabiliyorsunuz. Bu teknedeki bunu destekliyormu bilmemekle birlikte normalda IPS in sadece yanaşma ayrılma esnasında kullanılması, uzun seyirde  ise klasik kullanım ile devam edilmesi  çoğunluğun kullanım tarzı. Fakat tabi bu olayda ne nasıl kullanıldı büyük ihtimal ile netlik kazanmayacak. Onun için gaz kolları, IPS önemsiz.

Ben şahsen 43 yaşında birinin sağlık sıkıntısı çekmiş olduğunu çok düşünmüyorum. Daha yaşlı olsaydı ihtimal yüksek olabilirdi. Olmaz değil olabilir .

Tabiki denize düşmüş olma ihtimalide yüksek, fakat o zamanda tek başına seyir yapan bir kişinin can yeleği neden üzerinde değildi sorusuna deneyimsizlik veya kendine aşırı güven ve ihmal dışında bir cevap bulamıyoruz.  Zira böyle bir seyirde ilk temel kural olan can yeleği giymeyi ihmal etmeseydi,  tekneden kaza ile yada bir sağlık sorunu ile düşme durumu olsaydı büyük ihtimalle çok çabuk bulunacaktı.

Her ne olursa olsun, bence bu kazada iki tarafında çok fazla eksik noktaları ve ihmalleri var. Talihsizlikleri yollarının kesişmeleri olmuş.

Başınız sağolsun.

her cümlesine katılıyorum,