Özgür Ozan Döker ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. B. A.

Ynt: Amatör Denizcilik Belgesi yeni yönetmelik duyurusu:
« Yanıtla #15 : Ocak 21, 2026, 18:08:36 »
Şimdi ADB almak isteyenler yine 24 alıyor o zaman?
*

    E. Ç.

Ynt: Amatör Denizcilik Belgesi yeni yönetmelik duyurusu:
« Yanıtla #16 : Ocak 21, 2026, 22:35:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şimdi ADB almak isteyenler yine 24 alıyor o zaman?

Benim anladığım şu şekilde;

Yönetmelik yürürlüğe girene kadar ve öncesinde verilen ADB ler 5 yıllığına ADB 24 olacak.  (5 yıl içinde sınava girip ADB 24 olarak kullanmaya devam edilecek, 5 yılın sonunda ADB 24 sınavına girilmez ise ADB 10 olarak kalacak)

Yönetmelik yürürlüğe girdikten sonra alınan tüm ADB ler, ADB 10 olacak, 1 yıl dolunca ADB 24 sınavına giriş hakkı verilecek.


*

    M. Ç.

Ynt: Amatör Denizcilik Belgesi yeni yönetmelik duyurusu:
« Yanıtla #17 : Ocak 22, 2026, 09:19:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dün birkaç liman başkanlığını aradım , 6 ay sonra yürürlüğe girer dedi ve 5 yıl içinde eğitimi almanız gerekli dedi adb belgemin 24 metreye kadar tanımli olması için. Yani 5.5 yıl var daha 🙂 türkiye yelken federasyonundan eğitim alınacak dediler

Özetle: "O-hoo, o zamana kadar10 kere daha değişir," he mi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    E. K.

Ynt: Amatör Denizcilik Belgesi yeni yönetmelik duyurusu:
« Yanıtla #18 : Ocak 23, 2026, 18:25:27 »
Yürürlük tarihi Temmuz 2026 olarak gözüküyor
*

    A. A.

Ynt: Amatör Denizcilik Belgesi yeni yönetmelik duyurusu hakkında soru
« Yanıtla #19 : Mayıs 15, 2026, 11:28:58 »
Yönetmelik dayanğı olarak gösterilen mevzuat içinde 14/4/1925 tarihli ve 618 sayılı Limanlar Kanunu'da var. Yani yönetmelik bu kanuna dayanılarak çıkarılmış. Bu kanunun 2. maddesinde aynen şöyle deniyor:
"Türkiye limanlarına girip çıkan bütün gemiler ve deniz araçları bu Kanun hükümlerine tabidirler. Limanların sınırları
ile kamu limanlarının yetki alanlarını belirleyen deniz koordinatları, limanlara gelen gemilerin ve gemi dışında kalan her türlüdeniz aracının liman içinde seyir, demirleme, rıhtım ve iskelelere yanaşma, şamandıralara bağlama ve buralardan ayrılmalarında uyulacak kurallar ile ticaret eşyası, patlayıcı, yanıcı ve benzeri tehlikeli maddelerin boşaltma ve yükleme  yöntemini, yer ve zamanlarını, gemilerin limanda kalabilecekleri süreleri, çevre kirliliğinin önlenmesi ile limanda düzen ve disiplinin sağlanmasına ilişkin diğer hususlar Denizcilik Müsteşarlığınca çıkartılacak yönetmelikle düzenlenir."

Burada görüleceği üzere seyir ve demirleme yarı ayrı, tadadi olarak belirtilmiş. Yani bir birlerinden ayrı hal oldukları, bir birini kapsamadığı belli bir ifade kullanılmış. Yeni çıkan yönetmeliğin 18. madde 6. bendinde ise aynen şu cümle yer alıyor:
"Nefeste saptanan kan alkol seviyesi (BAC) %0,05 ya da 0,25 mg/ml oranından fazla şekilde özel tekne ile seyredenlerin amatör denizci belgeleri 6 ay süreyle askıya alınır."

Görüldüğü gibi "seyredenlerin" diye açıkça ifade edilmiş. Kanunla beraber değerlendirildiğinde demirde alkol muayenesi yapılamayacağı, cezaya konu olmayacağı açık değil mi? Hukukçu arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.

Gezgin Korsan Sosyal Medya Hesaplarını Takip Ediniz

               


*

    T. E.

Ynt: Amatör Denizcilik Belgesi yeni yönetmelik duyurusu:
« Yanıtla #20 : Mayıs 17, 2026, 12:08:29 »
Bu konuyu geçenlerde Göcek'te Sahil Güvenlik'e sordum,
Limanda/marinada bağlı değilsek kıçtan kara da olsak alargada da olsak fark etmiyormuş — alkol testi yapabiliyorlar ve kaptanın alkollü olması durumunda işlem yapıyorlar.
Mantığı şu: Tekne her zaman kaptanın sorumluluğunda. Demirdeyken hava aniden bozabilir, demir tarayabilir veya teknedekilerden birinin başına bir şey gelebilir (hastalık, kaza vb.). Böyle bir durumda alkollü kaptanın müdahale yeteneği kısıtlı kalıyor.

Bu arada duyduğuma Yunanistan da bu konuda bu sene biraz sert olacak gibi, orada sınır 0.08 promil.


*

    M. C.

Ynt: Amatör Denizcilik Belgesi yeni yönetmelik duyurusu:
« Yanıtla #21 : Mayıs 20, 2026, 23:41:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu konuyu geçenlerde Göcek'te Sahil Güvenlik'e sordum,
Limanda/marinada bağlı değilsek kıçtan kara da olsak alargada da olsak fark etmiyormuş — alkol testi yapabiliyorlar ve kaptanın alkollü olması durumunda işlem yapıyorlar.
Mantığı şu: Tekne her zaman kaptanın sorumluluğunda. Demirdeyken hava aniden bozabilir, demir tarayabilir veya teknedekilerden birinin başına bir şey gelebilir (hastalık, kaza vb.). Böyle bir durumda alkollü kaptanın müdahale yeteneği kısıtlı kalıyor.

Bu arada duyduğuma Yunanistan da bu konuda bu sene biraz sert olacak gibi, orada sınır 0.08 promil.



  merak ettim koy restoranlarında iskele de bağlı olanlar ne olacak?


*

    M. B. A.

Ynt: Amatör Denizcilik Belgesi yeni yönetmelik duyurusu:
« Yanıtla #22 : Mayıs 21, 2026, 09:24:00 »
Saçma sapan işler. Adam evinde içkisini içerken de ani bir durum oluşabilir. Yolda, karavanında içerken de ani bir durum oluşabilir. İyice sapıttılar.
*

    M. H. G.

Ynt: Amatör Denizcilik Belgesi yeni yönetmelik duyurusu:
« Yanıtla #23 : Haziran 02, 2026, 12:05:55 »
göcek deria sistemiyle tonoza bağlanan her tekne içiyordu bu bayram. denetim vs de olmadı. restoran iskelesinde de aynı şekilde bir sorun oluşturmayacaktır. Zaten sahil güvenliğinde alkol avına çıkacağını sanmıyorum.

Teknede belgeler eksik olmasın, yeni güvenlik parametrelerine göre malzemeler vs her şey olursa, kaptan da zil zurna sarhoş olmayıp yoğun alkol kokmayacaksa bence sorun olmaz.


Ben alkolsüz yapamam, aşırı tüketirim diyenler de daha ıssız ana merkez dışı koylara gidebilir. zaten denetim vs olması oralarda imkansız. Bu koylarda genellikle telefon vs de çekmiyor.


Sonuçta artık modern dünya kurallar değişiyor.  Güneşi batırırken içilen bir bira ya da viski, ya da akşam yemeğinin yanında içilen 1-2 bardak içki sorun olmayacaktır ve kişi de yetisini kaybetmeyecektir. Şişenin dibi vurulacaksa da yedek kaptan olsun ya da tonoz,marina vs gibi daha güvenli zemin olsun.


Siz alargadayken acemi bir kaptan beceremedi size tosladı diyelim ( sonbaharda böyle ani rüzgarlar vs olabiliyor özellikle gün batımında ya da ani yağmur bulut geçişlerinde  ) , sahil güvenlik gelince her iki tekneye de alkol testi yapabilir ve de resmi olarak sizde 2. şahıs hatasıyla cezalı duruma düşebilirsiniz. Bizim ülkemizde bildiğiniz gibi pratikte uygulama olmaz ta ki bir olay gelişene kadar.