0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. A.

Ynt: TEKNEN Mİ VAR DERDİN VAR
« Yanıtla #15 : Haziran 17, 2017, 23:08:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kolay gelsin,aslında çok ta zor bir iş değil,gel bir de benim halimi gör;Güverte komple değişti,havuzluk dahil tüm tikler sökülüp yenisi yapıldı,kamaranın içindeki bütün vernikler ham kaplamaya kadar kazınıp yeniden verniklendi,bu çok zorlu bir süreçti,sprey vernik işine bir daha tövbe girmem.farşların kaplamaları yenilendi,bütün tanklar tekneden çıkarılıp temizlendi,mutfak tezgahı sökülüp yerine yenisi yapıldı,makinanın dahil bütün hortum ve kelepçeler değişti,zincir ırgatı,vinçler komple sökülüp bakım yapıldı,sprayhood sıfırdan,bimini ise bir boru daha eklenip yenilendi,bunların kumaşlarıda yenilendi.Bütün döşemeler atılıp sıfırlandı,teknede tekstil namına ne varsa sıfırlandı.Elektrik aksamı baştan aşağı elden geçip eksikler giderildi.Bunların büyük kısmını tek başıma marinada yaptım.Güverte tiklerinde ve tente kumaş işlerinde yardım aldım.Şuan yapılacaklar listesinde birkaç kalem iş kaldı.Marinada benden bıktılar,sözleşmemin bitmesini dört gözle beklediklerine eminim:)
Ama teknen güzel oldu Kurmay
*

    u.

Ynt: TEKNEN Mİ VAR DERDİN VAR
« Yanıtla #16 : Haziran 17, 2017, 23:12:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sirf bu tarz seyler yuzunden tekne boyunu kucuk tutup, butun bakimlari kendi bos zamanlarinizda yapabilecek sekilde bir ortam yaratmak oldukca mantikli bence. Bircok durumda paranla rezil olunabildigi gibi, yardim edecek eli is tutan arkadaslara bile artik agiz yuz egmek istemez oldum. Birine isin dusunce bin dereden su getiriyorlar.
Bu konuda çok haklısınız
Benimde yanımda bir gofi bağlı bi ona bakıyorum bir benimkine resmen göğsüm darlanıyor
Bende benim haricimde uğraşıcak bir adamda yok  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bilader ile sıkıntılı bir transfer yaptık beni arama sorma dedi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap galiba iyi param gidecek


*

    u.

Ynt: TEKNEN Mİ VAR DERDİN VAR
« Yanıtla #17 : Haziran 17, 2017, 23:15:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hamdi teknenizde şaft varmı bilmiyorum ama kuyruk şaftı  contasını kontrol ettinizmi? Benim manuellerde 7 senede bir değişmeli yılda birde gres yapılıp kontrol edilmeli diyor

*

    H. A.

Ynt: TEKNEN Mİ VAR DERDİN VAR
« Yanıtla #18 : Haziran 17, 2017, 23:16:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 O nasil bir uygulama oyle ya...Ilk defa duyuyorum. O isi profesyonel firma yapmissa yaziklar olsun.

Her usta veya firma bu şekilde yapıyor diye işini iyi yapan kişi ve kurumları suclamadim ama bu şekilde iş yapan çok kişi var dikkat çekmek için yazıyorum  ayrıca sadece diğer tekne sahibi olan ama tecrübesi olmayan arkadaşlara yol gösterici olmasi amacı ile paylaşıyorum
*

    H. A.

Ynt: TEKNEN Mİ VAR DERDİN VAR
« Yanıtla #19 : Haziran 17, 2017, 23:32:34 »
Yarın  kecelerden su giren kuyrugumuza daha önce yıkama amacıyla yağ koyup bekletip suzdurmustum bu gün baktım süzülen yağ hala biraz rengi bozuk geliyor sabah şanzımana biraz mazot koyup anında suzdurup ardından tekrar yağ banyosu yaptıracağım p.tesi kalıcı yağ konulduğunda şanzımanda kenar köşede bozuk yağ kalmasın
Uzun zamandır dişe dokunur birşey yazmiyordum  bu bölümün devamında ais bağlantılarını ais - chartploter nmea 0183 bağlantısını ,PC de bulunan maxsea time zero programi ile ais ı eş zamanlı kullanımını da paylaşacağım
Önce çekek yeri çilesi hikayesini bitirelim  arkası gelecek

*

    M. E.

Ynt: TEKNEN Mİ VAR DERDİN VAR
« Yanıtla #20 : Haziran 17, 2017, 23:35:44 »
S drive lastiğini sika ile yapıştırabilirsen, seni kocaman kucaklayacağım Hamdi ağabey... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. A.

Ynt: TEKNEN Mİ VAR DERDİN VAR
« Yanıtla #21 : Haziran 18, 2017, 00:00:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S drive lastiğini sika ile yapıştırabilirsen, seni kocaman kucaklayacağım Hamdi ağabey... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Vallahi Mehmet cim bu ilk kuyrugumuz Volvo cu çocuğun direktifleri doğrultusunda yaptım yarın bir asilayim çıkma eylemi yapacak mı
Her  zaman kucaklayabilirsin beni  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Lastiği bekleme


*

    H. Z.

Ynt: TEKNEN Mİ VAR DERDİN VAR
« Yanıtla #22 : Haziran 18, 2017, 01:44:03 »
Hamdi korsan,

Pala 11.5 bir teknede alüminyum çita ile çevirmiştik o kauçuğu. 2 Sene sonar çıktığında sıfır yerinden oynama ile başarılı sonuç almıştık..
*

    C. E.

Ynt: TEKNEN Mİ VAR DERDİN VAR
« Yanıtla #23 : Haziran 18, 2017, 08:16:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Saildrive in gövdeye girdiği yerde bir lastik var ...

Sika'nın önerdiği tüm astar ve aktivatörlerini kullanmama rağmen üç sezon dayandı. Daha başarılı bir sonuç alabilen var mı?
*

    u.

Ynt: TEKNEN Mİ VAR DERDİN VAR
« Yanıtla #24 : Haziran 18, 2017, 13:14:08 »
Benim motorumda volvo bir iki arkadaş ileride bir şey olursa volvo motor başkadır,servisinden başkası yapamaz sakın başkasına kurcalatma dedi bu kanı doğrumudur korsanlar? Volvo motor kendi tamircisinimi ister.
*

    H. A.

Ynt: TEKNEN Mİ VAR DERDİN VAR
« Yanıtla #25 : Haziran 18, 2017, 18:31:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim motorumda volvo bir iki arkadaş ileride bir şey olursa volvo motor başkadır,servisinden başkası yapamaz sakın başkasına kurcalatma dedi bu kanı doğrumudur korsanlar? Volvo motor kendi tamircisinimi ister.
Burda servis ile konuştuğumda herhangi bir işçilik ve parça hatasına karşı garantili olduğunu çekme atma dahil karşıladıklarını söyledi Volvo Didim servisi Oğulcan
Bu gün pazar çekek yeri bomboş bende teknenin yıkadım baştan aşağıya zaten bir kat zehirli astarı ve bir kat zehirli atmışım  selmar servis ile konuştum 9 adet vanayı bağlananlar yarın ben zaten hepsini söküp yerlerini temizleyip hazırladım

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Malzemeler hazır


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yarın sabah takılacak
Volvo Oğulcan  gelip bu gün mazot ve ardından yağ ile temizledigim kuyruğa yeni yağ koyup pervaneyi bağlayıp işi sonlandırarak


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Memnuniyet belirtmek gerekirse eğer reklama girmeden Oğulcan dan çok memnunum oğlum yaşında ama işini bilen makul bir esnaf
Devam edecek
*

    H. A.

Ynt: TEKNEN Mİ VAR DERDİN VAR
« Yanıtla #26 : Haziran 18, 2017, 21:22:07 »
Türk  bayrağına geçiş işlemlerini başlatmadan önce bir b class  ais  almak düşüncen vardı fakat fiyatları beni aşacak düzeyde olduğu için önce d aisy marka sadece alıcı  almayı düşünüyordum  son dakikada çok sevdiğim bir arkadaşım aracılığıyla westmarin b class ais aldım ikinci el

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Daha sonra GPS anteni ve VHF anteni alıp rollbar a bağladım sorun bundan sonra başladı chartploter dan nmea 0183 ,VHF ve GPS kablolarını harita masasına kadar cekmekti

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sırasıyla kıç kamara ve tuvalet duvar kaplamaları söküldü ve kablolar döşendi ais yerine bağlandı

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Araya kızımın resmini kistirayim bari



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Chartploter a bağlantıyı Garmin GPSMAP 720 şemasına uygun ve Özgür Ökten korsanın bilgilendirmesiyle bağladım

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Son resim ais e nmea bağlantısı bir üstteki chartploter bağlantısı
Daha sonra cihaza GPS ve VHF kablolarını bagladim

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cihaza ureticinin  tavsiye ettiği sigorta ile panoda bir anahtar ile Elektrik bağlantısını tamamladım
Bayrak değişimi ile birlikte telsiz ruhsatı başvurusunda mmsi numarası aldım fakat benim cihaz ikinci el ve üstünde USA mmsi numarası var Özgür kardeşim yardım teklif etti değiştirmek için fakat onunda başı o an kalabalık olduğundan iş başa düştü westmarin USA ya mail attım manuel book için gelen cevapta artık bu ürünü satmadiklarini  ama İngiltere'nin üretici ile temas kurabilecegimi yazıp e mail adresi verdiler üreticiye mail atıp cihazın hem driver ini hemde manuel book unu istedim aynı gün cevap verip yolladılar bu arada cihaz aracın bagajında geziyor ve eşim rahatsız olduğundan tam bir mülteci konumundayiz t.reis te bacanaklar ikamet ederken d marin in karşısında Garmin sevisi gördüm daldım içeri gençten bir delikanlı anlattım derdimi at su kutuya bir mmsi dedim rs  232  ile PC ye bağlanıp atılıyor yazılım çok ugrasti ama eski mmsi ı silemedi hemen üreticiye bir mail daha attım 1 saate cihaz sıfırlama kod larını yolladılar ve artık numarayı işledikleri cihaza
Pruva marin elektronik. Tuncay
Hiç bir ücret talep etmedi ayrıca teşekkür ederim.
Tekneye tekrar takip PC ile bağlantısını yapmak için uğraşıyorum cunki bende maxsea time zero var neyse PC ye rs 232  USB dönüştürücü ile bağladım

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Maxsea time zero için kullandığım USB gps ı bağladım

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ve önce  ais cihazını PC de açtım bu çok zor bir süreçti cunki her rs 232 -usb dönüştürücü tam randımanlı çalışmıyor iki tane almak zorunda kaldım
Ais cihazına PC den girdim ve GPS antenini tekne üzerindeki konumunu teknenin diğer bilgilerini girdim çalışmasını kontrol ettim ful çalışıyor

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Harika gerçekten çok mutlu oldum ve artık sıra harita üzerinde yani maxsea time zero üzerinde gelip geçen gemileri görmek vardı ve açtım programı
Açıldı normal bir şekilde çalışıyor fakat öldür Allah ais ı kabul etmiyor kanlı bıçaklı düşmanlar mübarek deli olacağım nerdeyse  hatta wassup gurubuna ilgili kismada yazdım ama tık yok bir hafta saçımı yolduktan sonra
PC üzerindeki usbgps cihazını söktüm ve sistemi tekrar çalıştırıp denedim BİNGO


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu resim chartploter üzerinde ais bilgileri

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sorun surdan kaynaklanıyor Mustafa ais cihazı zaten GPS bilgilerini PC ye aktarıyor ikinci bir USB gps ile aynı anda maxsea time zero çalışmıyor ikinci bir GPS cihaz bağlantısını kabul etmiyor umarım faydalı olmusumdur bu paylaşımla çünkü oldukça uzun oldu
Devam edecek
*

    H. E.

Ynt: TEKNEN Mİ VAR DERDİN VAR
« Yanıtla #27 : Haziran 18, 2017, 21:50:21 »
Kolay gelsin.
İki şeyi anlamadim;
1. Çalışan USB_rs 232 cihazinin markası ne?
2. Dönünce nesil calisti?
3. Mustafa Ais ne?
*

    H. A.

Ynt: TEKNEN Mİ VAR DERDİN VAR
« Yanıtla #28 : Haziran 18, 2017, 22:13:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kolay gelsin.
İki şeyi anlamadim;
1. Çalışan USB_rs 232 cihazinin markası ne?
2. Dönünce nesil calisti?
3. Mustafa Ais ne?
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Mustafa yi telefon eklemiş  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Rs232-usb dönüştürücü s link markayı ilk olan sonra Didim de başka marka aldım çalıştı sonra ilk calismayani tekrar taktım bu sefer o da çalıştı
Sorun bu dönüştürücü cihazların chip ini genelde bir firma uretiyorrmus ama her marka ayrı driver veriyor s link in sitesinden indirdiğim driver çok eski olduğundan ve site güncellenmesi günden çalışmamış ikinci aldığım farklı marka ama aynı chip e sahip cihazin güncel driveri bu sefer ikisinide çalıştırdı
Not: cepten büyük zahmetle yazıyorum arada Mustafa ,Ahmet ve imla hataları olursa kusura bakmayin Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    F. B. D.

Ynt: TEKNEN Mİ VAR DERDİN VAR
« Yanıtla #29 : Haziran 18, 2017, 23:22:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim motorumda volvo bir iki arkadaş ileride bir şey olursa volvo motor başkadır,servisinden başkası yapamaz sakın başkasına kurcalatma dedi bu kanı doğrumudur korsanlar? Volvo motor kendi tamircisinimi ister.
Reklam olduğunu düşünmüyorum:
Rıza İLİ "Usta",
Kişisel görüşümdür: Bana masraf kapısı açmas ama bir şeyin değişmesi gerekiyorsa, maliyete bakmaz,  bana bırakmaz, "bu değişecek!" der.
 Her motor üreticisi, elbette yedek parça tedarikçisi olan yetkili servisinin arkasında durur. , ürettiği motorlarla ilgili her türlü bilgi akışına da bu servisler hakimdir.
Ama,
İşini iyi bilen, iyi yapan hiç bir usta serviste emir kulu olmayı sindiremez!
 Sonuçta, içinden deniz suyu geçirilerek soğutulan ( marinize edilmiş) dizel motor söz konusu olan.
 Ben, iyi ve iyi niyetli ustayı, her zaman servise tercih ederim..