0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. A.

Ynt: Onarius 52...
« Yanıtla #15 : Aralık 12, 2023, 01:35:28 »
Ne yalan söyleyeyim, ben beğendim.

Orta havuzluğun o kadar da çukurda kaldığını düşünmüyorum.

Havuzluk su tahliyesi çok küçük bir detay, halledilebilir. Gerçi koskoca dökmeci bir yük gemisinde bile tershanenin güverteye gerekli sehimi vermemesinden dolayı, güvertedeki suyun yanlardan akmadığını görmüşlüğüm vardır.

Dümenin pozisyonunun yanaşma manevrasında çok bir önemi yoktur çünkü bu tip teknelerde kaptan boynuna küçük bir konsol asar, bu konsol bazılarında kablosuz, bazılarında flexi bir kabloyla kaptanın teknenin istediği yerinden, teknenin makinasına ve dümenine varsa thrusterlarına kumanda etmesini sağlar. Kaptan yapılan manevranın nevine göre teknenin her yerinde bulunabilir.

Walla ben beğendim ve alırdım ama küçük bir problemim var, Napolyon'un da dediği gibi;

Para, para, para Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Selametle...




*

    E. S.

Ynt: Onarius 52...
« Yanıtla #16 : Aralık 12, 2023, 11:24:57 »
Deck saloon diye tabir edilen, kasara yüksekliği fazla olan yelkenlilerde, ağırlık merkezi de yüksekte olduğu için yelken performansının düşüklüğünden şikayet edilir. Eğer Ds tasarımlı bir teknede yelken performansı düşük ise böyle bir tasarımda performans çok çok daha kötü olmaz mı? Dümenin pozisyonundan veya havuzluk tahliyesinden önce "bu tekne yelken yapabilir mi" yi konuşmak lazım sanırım. 


*

    A. Ç.

Ynt: Onarius 52...
« Yanıtla #17 : Aralık 12, 2023, 11:40:55 »
Deck salon tekneklerde ağırlık merkezinin he kadar yükseldiğini hesaplamak gerekir. Yükseleceği kesin ama miktarı da önemli, Yükselmede kullanılan malzeme ağırlığı çok fazla değil, bu nedenle ağırlık merkezinin çok az yükseleceğini söylemek yanlış olmaz, kaldı ki bu yükseklik farkı salmanın altındaki safra çok az arttırılarak dengelenebilir.


*

    E. S.

Ynt: Onarius 52...
« Yanıtla #18 : Aralık 12, 2023, 12:21:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Deck salon tekneklerde ağırlık merkezinin he kadar yükseldiğini hesaplamak gerekir. Yükseleceği kesin ama miktarı da önemli, Yükselmede kullanılan malzeme ağırlığı çok fazla değil, bu nedenle ağırlık merkezinin çok az yükseleceğini söylemek yanlış olmaz, kaldı ki bu yükseklik farkı salmanın altındaki safra çok az arttırılarak dengelenebilir.

Ahmet hocam yanlış anladınız, Ds teknelerde 15 -20 cm yükselen fiber kasaranın ağırlığından bile performans yönünde şikayet eden pek çok yelkenci varken böyle bir tasarımın yelken performansının oldukça düşük olacağını öngörmek yanlış olmaz sanırım. Ekstra yüksek bir direği yoksa yüksekte kalan bumbanın da ana yelken alanını düşüreceği çok bariz. Düşük ana yelken alanı eşittir düşük orsa kabiliyeti diyebilir miyiz?


*

    A. Ç.

Ynt: Onarius 52...
« Yanıtla #19 : Aralık 12, 2023, 12:54:49 »
Aslında yelken alanları eskiye göre çok azaldı. Rüzgar hızı zeminden 10 metre yüksekte ölçülüyor, bunun nedeni yüzeye yaklaştıkça rüzgar hızının düşmesidir.  Böyle bakınca bumbaları kısaltıp direkleri yükseltmek verimi artırdı. Eskiden teknelerde bumbalar tekne kıçına kadar hatta biraz daha uzun olurud, şimdi ise yarış teknelerinde bile havuzluğa kadar bile zor geliyor. Yelken alanından daha çok yelken şekli de önemli görünüyor. Geniş bir yelken yerine uçak kanadı gibi ince ve uzun bir yelken tercih ediliyor.