0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    V. K. .

Ynt: Folkboat Telli
« Yanıtla #15 : Ağustos 06, 2023, 18:25:23 »
Keyif duyarim


*

    N. G.

Ynt: Folkboat Telli
« Yanıtla #16 : Ağustos 06, 2023, 22:43:55 »
Ne güzel yazmışsınız! Teşekkürler.. Ayrıca 'Satılık Windy 580 yelkenli' başlığı altında tüm yazılanlar, hikâyenin başka bir yanını da tamamlıyor. Telli'nin (bu adı da çok sevdim) bütün hikâyesini bir arada okumak güzel bir tat bıraktı. Bu arada foruma hoşgeldiniz. Hep yazın lütfen!


*

    V. K. .

Ynt: Folkboat Telli
« Yanıtla #17 : Ağustos 07, 2023, 12:39:52 »
Teşekkür ediyorum, yazacağım hikayenin kalanını, ben de sizin hikayenizi keyifle okuyorum. Birgun denizlerde rastlasmak dileğiyle, esenlikler.


*

    V. K. .

Ynt: Folkboat Telli
« Yanıtla #18 : Ağustos 07, 2023, 12:41:36 »
Erdal bey merhaba, hava biraz sert ve ben diğer teknemle alargadayim, eşimi alargada yalnız bırakamadım bu günkü planı iptal etmek zorunda kaldım, başka bir sefere inşallah. Esenlikler


*

    V. K. .

Ynt: Folkboat Telli
« Yanıtla #19 : Ağustos 07, 2023, 13:25:45 »
Evet hikayeye kaldığımız yerden devam edelim.

Liman Başkanlığındaki işlemlerden sonra doğru Çandarli yoluna düştüm, aylardan ocak, kış. Aliağa 'dan bir boomlu vinç kiraladim (hiç kolay olmadı) fakat hep içime "Telli yolda dagilacak" gibi geliyor çünkü limanda anlatılanlara göre, ben almadan birkac yil önce epey bir süre tarlada toprağın üstünde yana devrik vaziyette yatmış, birkaç sargı ahşabı çürümüş onları da balıkçı barınağında bulunan ustalara degistirtip kusurlarını kapatmak maksadıyla da bordayi beyaza boyamislar. Benim yaptığım incelemede sancak baş bodoslamadaki iki sargida da çatlak vardı, macun ve boya ile dolgu yapmışlardı. Yani Çandarli-Marmaris arasını otoyolda bir vinci kasasında tamamlayamaz gibi geliyordu.  Denizden götürme şansım da yoktu çünkü direği sökülmüş ve çürümüş bir şekilde barınakta yerde yatıyordu.

Benden önceki sahibi olan (satinaldigim kişi) F.Ş. beyefendi elinde alüminyum direk olduğunu ve takmaya fırsatının olmadığından, çalıştığı isyerinde tuttuğunu söylemişti. O direği de alıp kısa sürede hazırlayıp bağlantılarını yapmam da mümkün degildi. Karadan götürmek tek seçenekti.
« Son Düzenleme: Ağustos 07, 2023, 13:38:03 Gönderen: Veli Karabudak »

*

    E. D.

Ynt: Folkboat Telli
« Yanıtla #20 : Ağustos 07, 2023, 13:58:36 »
  Merhaba Veli bey, mesajınızı yeni okuyorum. Ben 12 gibi Kaş Setur marinaya geldim, sizi göremeyince Kalkan'a döndüm. Artık bir dahaki sefere görüşürüz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
*

    V. K. .

Ynt: Folkboat Telli
« Yanıtla #21 : Ağustos 07, 2023, 14:02:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
  Merhaba Veli bey, mesajınızı yeni okuyorum. Ben 12 gibi Kaş Setur marinaya geldim, sizi göremeyince Kalkan'a döndüm. Artık bir dahaki sefere görüşürüz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
, tamam Erdal bey, başka sefere insallah
*

    V. K. .

Ynt: Folkboat Telli
« Yanıtla #22 : Ağustos 07, 2023, 15:04:19 »
Aşağıda nasıl götürdüğüme dair fotograflar. 8 saat boyunca yüreğim hep ağzımdaydı Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap .
*

    V. K.

Ynt: Folkboat Telli
« Yanıtla #23 : Ağustos 07, 2023, 15:39:47 »
Folkboatun, beni etkileyen doğuş hikayesinide yazmak isterim:

1935'de, Avrupa'nın çoğu İkinci Dünya Savaşı'nın etkisi altındayken, İsveç tarafsızdı. Fakat bu tarafsızlık İsveç' e faydadan çok zarar vermiş öyleki tüm ikmal yolları Almanya' nın işgal alanlarından geçtiği için gıda, tekstil vb.. ihtiyaç maddeleri Hitlerin orduları tarafından el konuluyor ve İsveç' te savaş olmamasına rağmen en mağdur ülke pozisyonuna düşüyordu. Halk açlıkla mücadele ettiğiiçin hem aç hemde mutsuz. İsveç Kralı bu duruma çözüm yaratmak adına, ülkenin konumu itibari ile denizden maximum faydalanarak hem gıda (balık) hem de moral ( haftasonları piknik) olması adına, ortalama 3-4 kişiden (baba/anne/1 veya2 çocuk) oluşan İsveç aile yapısına uygun, sert denizlerde dalga ve akıntıya dayanıklı, sıradan bir kişinin kullanabileceği, 1 yada 2 gece bir ailenin konaklayabileceği, 20-25 knot rüzgarda bile camadan atmaya gerek duymayan, üretimi hızlı ve ucuz bir tekne imalatının yapılmasını ister. İsveç Kraliyet Yelken Derneği, Körfez'de düzenlenen 1936 Yaz Olimpiyatları'nda, İsveç Kralının istediği özelliklerde yeni bir omurga teknesi için bir tasarımı seçmek üzere bir yarışma düzenlemeye karar verir. Bu yarışmaya Nordic ülkelerinden, tekne imalatında isim yapmış 58 tasarımcı davet edilir. Yarışmanın sonucunda Jüri bir kazanana karar veremez, bunun yerine tümü bazı iyi niteliklere sahip altı tekne projesine ikincilik ödülü verilir. O dönem jüride de yer alan genç bir deniz mimarı Tord Sundén'e her tasarımın en iyi özelliklerini alarak ve hepsini yeni tasarıma dahil ederek yeni bir tekne için planlar çizmekle görevlendirilir. Yapılan yeni planda FOLKBOAT hayat bulacaktır. İlk teknenin inşasına Ekim 1941'de Göteborg'daki Arendals tersanesinde başlanır ve sonraki baharda, 23 Nisan 1942'de denize indirildi. Bu tekne; o dönem Almanların gururu Wolksvagen (Halk arabası) den esinlenerek Folkboat (Halk teknesi) adını alır.    Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. K.

Ynt: Folkboat Telli
« Yanıtla #24 : Ağustos 07, 2023, 17:51:12 »
Veli kaptan yani kalbiniz iyi dayanmış.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    V. K. .

Ynt: Folkboat Telli
« Yanıtla #25 : Ağustos 07, 2023, 18:25:56 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap👍Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Veli kaptan yani kalbiniz iyi dayanmış.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    V. K. .

Ynt: Folkboat Telli
« Yanıtla #26 : Ağustos 08, 2023, 12:53:29 »
Kaptanlarim bu arada Telli min iskele tarafındaki yelken vincimi zorladım ve suya düşürdüm, acaba elinde olan yada nerede bulabileceğini bilen kaptanim yardımcı olabilirmi, çok minnettar olurum. Resmini aşağıya koyuyorum. Şimdiden çok teşekkürler.  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    V. K.

Ynt: Folkboat Telli
« Yanıtla #27 : Ağustos 10, 2023, 11:17:39 »
Değerli kaptanlarım, en son Telli' yi vince yükleyip, Maramaris yoluna düşmüştük.

Marmaris' te götüreceğim ustayı da M.S. beyefendi önermişti. Ben de kendisinden, "benim de için rica edermisiniz, bir folkboat alacağım refit işlemlerini yapabilirmi?" diye rica ettim. Sağolsun konuşmuş ve kendisini kıramayıp Telli' yi kabul etmiş. Fakat beni bir konuda da uyardı; "kendisi yeni kanser olduğunu ögrendi" diye.
Ben de İ.S. aradım ve frekanslarımız o kadar uydu ki, O da, ben de Telli için aynı heyecanı duyuyorduk. Bu benim için müthişti, ikinci bir bana,a emanet edecektim ve öyle de oldu. Ustanın atölyesi Marmaris Değirmenyanı köyünde idi, yani deniz ile bir alakası yoktu. Ben ise Çandarlı Balıkçı barınağında bulduğum hayalimi, karadan Marmaris' e götürüp tarlanın ortasına bırakmıştım.
*

    V. K. .

Ynt: Folkboat Telli
« Yanıtla #28 : Ağustos 10, 2023, 11:21:18 »
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    V. K.

Ynt: Folkboat Telli
« Yanıtla #29 : Ağustos 10, 2023, 11:34:54 »
İsmail usta kendine münhasır, ilginç bir karakterdi. Muhteşem entellektüel dolulukta, işine hakim ve titiz. Düzenli ve prensipli, kendi zeykine uymayanı asla kabul etmeyen, biraz gergin ve küsebilen, ama bence doğru usta!

Öncelikle folkboata hasta oldu, geçip karşısına O na bakarak sigarasını kahvesini içerdi. Bu benim için paha biçilmez bir kıymetteydi. her ziyaretimin sonrasında asla gözüm arkada kalmadan ayrılıdım. İşler bir sıraya koyuldu (boya kazınacak, motor çıkarılacak, postalar sökülecek, vb...) ama zamanlamaya asla uyulamadı. Ya çok sıcak o iş şimdi olmaz, ya çok soğuk o iş şimdi olmaz, sabırlı ol falan, yani ustaların tamamının yaptıkları gibi. çizelgedeki periyot sürekli zaman olarak öteleniyor (ama işçilikten çok memnunum, detaylı bir çalışma oluyor. Tabi buna bazı haklı sebeplerde var, boya kazınınca ortaya çıkan manzara çok da iç açıcı değildi. biz 7 çift posta değişecek gibi planlamıştık tamamı 24 çift değişti, 2 sargı ahşabı çatlak olarak tespit etmiştik 4 sargı çıktı vb... bu arada 1 yıla yakın bir süre geçti ve bu sürede ustamın kanseri çok hızlı ilerledi, bu musubetin ilerlemesi Telli' nin işlerini aynı oranda yavaşlattı ve tam bir yıl sonunda İsmail ustam 6 ocak 2022 de vefat etti.