0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. K.

Ynt: Tekne halat alımı
« Yanıtla #15 : Eylül 28, 2022, 09:51:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ahmet korsan terimlere de açıklık getirerek bir konu ancak bu kadar anlaşılabilir yazılabilir. Teşekkürler


*

    Ö. Ö.

Ynt: Tekne halat alımı
« Yanıtla #16 : Eylül 28, 2022, 16:21:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...ve palamar için de tekne boyu mt sinin iki fazlası mm cinsinden kalınlıkta halat seçilmesi.....
Benim palamar için pratik uygulamam; Koç boynuzuna tek elle rahatlıkla volta edilip çözülebilen en kalın halat..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Halatların kopma değerleri gözle bakıp tahmin ettiğimizden çok daha fazla..
Örnek 3 kollu polyester yüzen halatın tablosu aşağıda.. 10mm bile 2ton çekiyor..
Elbette tuz, yıpranma ve bağlar bu çekeri düşürecek ama hangi teknenin koç boynuzu kopmadan 1-2 ton yük çeker bilmiyorum..

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Aslında bir arkadaşım için kaya tırmanışı dağcılık antremanları için arduino ile el-kol-parmak tutma gücünü ölçüp uyguladığı güzün grafiğini çıkartan bir aparat üzerine çalışıyorum, onu tamamlayınca benzerinin daha kuvvetisini yapıp teknede koçboynuzu ile koltuk halatı arasına bağlayıp aslında ne yük bindiriyoruz koç boynuzlarına ölçebiliriz..

daha daha kolay Orhan Barut hocamız kesin hesaplamıştır, forumda yazmştır daha önce, şak diye koyar önümüze, negzel olur! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
(Ben baktım bulamadım.. forumda bişey aramak zor ya..)


*

    Ö. Ö.

Ynt: Tekne halat alımı
« Yanıtla #17 : Eylül 28, 2022, 16:34:11 »
aha! Onu (koç boynuzunun dayanma gücü) da buldum! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
(aslında tahminimden iyiymiş..)

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kaynak: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    K. G.

Ynt: Tekne halat alımı
« Yanıtla #18 : Eylül 28, 2022, 20:48:13 »
Benim arkadaşımın uygulamasında, 12 mm dynemaa yaklaşık 10 ton çekiyor, tabi doğru esnetmeyi sağlamak kaydıyla. Ve tabi halatın bitim fiyatı nedeniylede oldukça maliyetli. Ama dıiarıdan getirme imkanı olan biri için ise çok hesaplı.
Bu ağustos sonunda bir arkadaşımın teknesi kamyon üzerinde geldi. İhtiyaç listesini hazırlarken, biri ona Sahil Güvenlik’in, koltuk halatlarında sarı ve turuncu renk konusunda katı şartı olduğunu söylemiş. Tedarik edene kadar akla karayı seçti


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


*

    Ö. Ö.

Ynt: Tekne halat alımı
« Yanıtla #19 : Eylül 28, 2022, 21:29:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İhtiyaç listesini hazırlarken, biri ona Sahil Güvenlik’in, koltuk halatlarında sarı ve turuncu renk konusunda katı şartı olduğunu söylemiş. Tedarik edene kadar akla karayı seçti

Bu sarı ve turuncu renk koltuk halatı şartı gerçek mi.  Geçen yaz ve özellikle bu yaz teknelerin önemli bir kısmında sarı koltuk halatı gördük. 

*

    K. G.

Ynt: Tekne halat alımı
« Yanıtla #20 : Eylül 28, 2022, 21:53:18 »
BENİM ARKADAŞIMIN DUYDUĞU BU. EPEYDE BEKLEDİ  ALANA KADAR. ESASEN İNSANLAR ( ÖZELLİKLE TEKNE İLE KARA ARASINDA NE ARADIĞINI BİLEMEYEN PRİMATLAR ) OLDUĞU SÜRECE, TEHLİKELİ YERLERDE, ALMAKTA CİDDİ FAYDA  VAR
*

    A. Ç.

Ynt: Tekne halat alımı
« Yanıtla #21 : Eylül 29, 2022, 13:22:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir arkadaşım, 62 ft yelkenlisinde koltuk halatı olarak, bir çift 12 mm Dynemaa kullanıyor. Halatlar 100’er mt. Hafif olması gerekiyor. Her iki halatında teknenin botunda taşıyor. Hem karadaki uca, hemde koç boynuzu önüne kuvvetli esneticiler koyarak bağlanıyor.
Gulet kaptanları ısrarla, olmaz kaptanım diyorlarmış, ama hala bu metoda devam ediyor. Çünkü uygun çapta 100 mt halat taşınabilmesi mümkün olmayacak kadar ağır oluyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Dynema esnemeyen bir halattır ve yay şeklindeki esneticiler, açık denizde (marinada değil) yeterli esneme sağlamazlar, Esneme açısından kol sayısının bile dikkate alındığı şartlarda dynema uygun bir çözüm değildir. Esnetici olarak çelik yayların yanı sıra dynemaya örülmüş en az 10 m boyunda esnek bir halat kullanılırsa belki işe yarayabilir.
*

    K. G.

Ynt: Tekne halat alımı
« Yanıtla #22 : Eylül 29, 2022, 18:49:55 »
Kıyıdaki mapa veya kayaya ayrı bir kasa ile bağlanıyor ve halatın her iki ucunda yeterli güce sahip kauçuk esneticiler kullanıyor. Teknedeki gemiciyi önden bot ile kıyıya yollayıp,önce kıyıya bağlanarak,  diğer ucu tekneye sonra getirtiyor