0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. U.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #15 : Mart 29, 2022, 17:40:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...(sezon 180 gün olarak hesaplanırsa)
Gazete makalelerinde de yapılan bu gün hesabı doğru değil.

İlk aşamada ihalesi yapılan Göcek merkeze yakın koylar kışın bile dolu olan, teknelerin denizde kışladığı, sezon dışında bile pek yer bulunmayan koylar. Zaten marina gibi işgal edilmiş durumda.

Muhtemelen öncelikle bu potansiyeli nakde çevirme planları yapılmış.

Bu açıdan işletmeci 6 ay yoğun sezon, 3 ay hafif ve 3 ay kışlama müşterisi gibi hesap yapacaktır.

Son olarak şunu söylemek isterim;

2007'de yayınlanmış ve hali hazırda yürürlükte bulunan "öçk alanı göcek dalaman koyları koruma kollama usulleri" belgesinin neden uygulanmadığını sorgulamayan hiçbir amatör denizcinin şimdiki uygulamaya itirazı samimi olmayacaktır.

Herkes kendine ucuz tonoz bulma derdinde, koyları çayırları düşünen olduğunu sanmıyorum! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


öZgür (mobil tapatalk)



Özgür Kaptan her zamanki gibi teşhisi net bir şekilde koymuş.

haberdeki itirazlar da dikkat ederseniz özünde neden bize verilmiyor diye kızıyorlar. Baksan ihaleye bile girmemişler.


*

    B. B.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #16 : Mart 30, 2022, 11:31:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...(sezon 180 gün olarak hesaplanırsa)
Gazete makalelerinde de yapılan bu gün hesabı doğru değil.

İlk aşamada ihalesi yapılan Göcek merkeze yakın koylar kışın bile dolu olan, teknelerin denizde kışladığı, sezon dışında bile pek yer bulunmayan koylar. Zaten marina gibi işgal edilmiş durumda.

Muhtemelen öncelikle bu potansiyeli nakde çevirme planları yapılmış.

Bu açıdan işletmeci 6 ay yoğun sezon, 3 ay hafif ve 3 ay kışlama müşterisi gibi hesap yapacaktır.

Son olarak şunu söylemek isterim;

2007'de yayınlanmış ve hali hazırda yürürlükte bulunan "öçk alanı göcek dalaman koyları koruma kollama usulleri" belgesinin neden uygulanmadığını sorgulamayan hiçbir amatör denizcinin şimdiki uygulamaya itirazı samimi olmayacaktır.

Herkes kendine ucuz tonoz bulma derdinde, koyları çayırları düşünen olduğunu sanmıyorum! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


öZgür (mobil tapatalk)

Özgür korsan doğru konuya işaret etmiş bence de. Dünyada pek çok yerde çevre koruma alanları oluşturuluyor ve demirleme sınırlandırılıyor. Ben mısır' da dalış turizmi bölgelerinde şahit olmuştum. Ticari teknelere öncelik ve ayrıcalık veriliyor, zira onlar turizme dayalı ekonomik kalkınmanın lideri oluyor. Fakat tabi ki amatörler göz ardı edilmemeli. Muhtemelen pek çok korsan bu uygulamanın aslında doğaya verilen zararı azalttığına katılır. Ancak bizde konu farklı ele alınıyor. Sadece şu anki siyasi iktidar değil neredeyse hepimiz önce günü kurtaralım, sonra cebi dolduralım mantığı ile hareket ediyoruz. Doğayı koruma bahanesi ile başlıyoruz, taraflar arasında çıkar çatışmaları ile şişmiş garip bir kanuna sahip oluyoruz, sonra kimseye yaramayan bir uygulama ortaya çıkıyor. İşin doğrusunu söylemem gerekirse Göcek' te ilk defa 20 yıl önce demirleyen biri olarak şu andaki deniz trafiği durumunun kontrol altına alınması gerektiğini düşünüyorum. Bu ihale bir işe yarar mı bilmiyorum. Ancak bildiğim şudur; bu konu (gezgin korsan formu vb. gibi) sivil inisiyatifler tarafından ne kadar çok konuşulur değerlendirilir ve pratikte katkı sunulursa kamu yararı o kadar artar.


*

    Y. D.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #17 : Ekim 08, 2023, 20:54:46 »
Son gelen bilgilere göre ihalelerin yenilenmesi için Ankara’da sıkı bir çalişma yürüyor… Vazgeçmeyecekler.


Detaylarda boğulmaya gerek yok. Göcek’te zaten mapa/baba ve şamandra (tonoz) sistemi var ve ücretsiz. Yapılması gereken sadece bakımlarının yapılıp, sayılarının artırılmasıdır.


 Örgütlenip hep bir ağızdan bağırmadıkça, ciddi eylem yapmadıkça… Birileri bu saçmalıkları denemeye cesaret edecek, haydutluk yapacak…


Biz de sadece adı korsan aslı tatlı su balıkları olmaya devam edeceğiz.


Var mısınız eyleme…


*

    A. K.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #18 : Ekim 09, 2023, 10:53:30 »
Öneriniz nedir .


*

    A. E.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #19 : Ekim 10, 2023, 11:04:27 »
Merhabalar...
Konu üzerinde sıkı çalışma ve mesai harcadığımız bir konu, öncelikle neye karşı olduğumuzu çok iyi bilmemiz gerekir, sadece göcek değil tüm kıyılarımız için tonoz ve baba ve şamandıralama deniz ekosistemi adına hayati mecburiyet, bu bağlamda karşı çıkmaması gerekiyor, sıkıntılı kısım ihale ile yapılıyor olması, son ihale bedeli / tonoz sayısı hesabı günlük bağlama ücretlerini 3- 4 bin tl bandında hesap ediliyordu ki bu sadece ihale maliyeti, bununla ilgili deniz ticaret odasına görüş bildirdik, yunanistandaki örneğindeki gibi bir vergilendirme gelsin (TAPAI) Yabancı bayraklı teknelerden cuzzi miktarlarda  tekne sahiplerini yormayan bir vergi alınsın ve bu hizmete aktarılsın, ve kendi kendini besleyen bir sistem olsun  fakat kıymetli DTO uğraşmak istemedi, zaten var olan bi hizmeti işletmek bukadar sor olmaması lazım, öncelikle tonoz yapılmasın diyen arkadaşlara denizlerin öldüğünü hatırlatmak isterim, neye niçin karşı olduğumuzu ve neyi neden desteklediğimizide anlatmak istedim. Bana dokunmayan yılan bin yaşasın yok, bu tonoz hizmeti zaruri bir hizmet, olmazsa olmaz, olmazsa denizler yaşayamaz, fakat bunun yapılış sistemi ihale değil, ya belediye yada dto elini taşın altına koymalı ve bu sorunu çözmelidir
 

*

    A. K.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #20 : Ekim 10, 2023, 12:30:38 »
" Yabancı bayraklı teknelerden cuzzi miktarlarda  tekne sahiplerini yormayan bir vergi alınsın ve bu hizmete aktarılsın, "

Türk bayraklılardan vergi alınsın mı, alınmasın mı anlayamadım . Eğer bağlama maliyeti 3-4 bin ise bize yansıması en az 5-6 bindir ki takriben 200 eur üzeri  yapar.

Artık bu tip hizmetleri ücretsiz olarak beklemek hayalciliktir , çünkü ilgili merciler buradan gelecek paranın kokusunu aldı . Üstelik gelecek kaynak  ona da, sorumlu oldukları kesime de dokunmuyor.  Yetkili Belediye ise onlar için ilave bir kaynaktır . Neden olmasınki . . Belediyenin İsparkındaki ücretler aldı başını gidiyor.
İhale ise  , dediğiniz gibi rakkamlar belli . 
Konuşulan rakkamlarda 33-72 ft tekne denmiş . Bunlar spor amaclı tekneler olduğu için bunlardan para almak Türk sporunu baltalamaktır.
Üstelik boy kısıtlamasından dolayı Efe korsan tonoza bağlayamayacak , orada burada mağdur olacak . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Artık tekne almak değil sürdürmek pahalı , dünyanın her yerinde çok özel durumlar hariç beş aşağı beş yukarı  aynı .
« Son Düzenleme: Ekim 10, 2023, 12:39:25 Gönderen: Atilla Kaplan »
*

    E. S.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #21 : Ekim 10, 2023, 14:53:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
" Yabancı bayraklı teknelerden cuzzi miktarlarda  tekne sahiplerini yormayan bir vergi alınsın ve bu hizmete aktarılsın, "

Türk bayraklılardan vergi alınsın mı, alınmasın mı anlayamadım . Eğer bağlama maliyeti 3-4 bin ise bize yansıması en az 5-6 bindir ki takriben 200 eur üzeri  yapar.

Artık bu tip hizmetleri ücretsiz olarak beklemek hayalciliktir , çünkü ilgili merciler buradan gelecek paranın kokusunu aldı . Üstelik gelecek kaynak  ona da, sorumlu oldukları kesime de dokunmuyor.  Yetkili Belediye ise onlar için ilave bir kaynaktır . Neden olmasınki . . Belediyenin İsparkındaki ücretler aldı başını gidiyor.
İhale ise  , dediğiniz gibi rakkamlar belli . 
Konuşulan rakkamlarda 33-72 ft tekne denmiş . Bunlar spor amaclı tekneler olduğu için bunlardan para almak Türk sporunu baltalamaktır.
Üstelik boy kısıtlamasından dolayı Efe korsan tonoza bağlayamayacak , orada burada mağdur olacak . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Artık tekne almak değil sürdürmek pahalı , dünyanın her yerinde çok özel durumlar hariç beş aşağı beş yukarı  aynı .

Tonoza bağlı teknelerden Geko Flamalı olan birini denk getirip onun arkasına bağlarız artık Ginger'ı:)

Not: Ginger 32 feet
*

    S. K.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #22 : Ekim 10, 2023, 18:43:31 »
Bence Göcek özelinde fiyattan çok tekne sayısını sınırlamak lazım - ki fiyat da burada bir kılıç olarak kullanılabilir pekala...


Artık nasıl yaparlar bilmem; herkeste mavi kart var nasıl olsa, onu tonozları da kapsayan bir uygulamaya çevirebilirler..


mesela derler ki Göcek'te bir takvim yılında 21 günden, bir seferde 7 günden ve aynı noktada 2 günden fazla kalamazsın... ilk 3 gün bedava, 4. gün tonoz ücreti 1000 liradır, 7. günden itibaren 5000 liradır, 15. günden 21. güne kadar 10.000 liradır ve 22.'de yakalanırsan cezası 50.000 liradır... gibi...


daha ötesine geçip günübirlik gir-çık yapanlar dışında Göcek'te 1000+1 tekne (ister tonoz ster alarga) geceleyemez derler mi mesela? deseler iyi olur... şu kadar ticari bu kadar özel o kadar da günlük gezi teknesini geçemez diyebilirler... mi? 


Göcek restoran iskeleleri koy büyüklüğüne göre koyun tekne kapasitesinin 1/3'ünden fazla tekne bağlayamaz; kafasına göre tonoz atıp insanları restorana zorlayamaz; restoran iskelelerinin altında başıboş demir borular olamaz; buralarda tekne kışlayamaz... derler mi? deseler keşke... 
*

    U. C. O.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #23 : Ekim 10, 2023, 22:17:54 »
O fiyatlara charter pazarı Göcek Bolgesinde küçülür. Sadece Euro, ruble kazanan yabacilar gelir kiralar.

Günde 200 Euro
Haftada 1200 Euro kiralama bedelinin ebatta göre yarısı yada 1/4 ü yapar.

Küçük tekneler de gelemez. Zaten küçük tekne. 500 metre motor yatlar da mis gibi parasını öder aylarca tonozda kalır. Sonuç olarak da Göcek belli bir zümrenin özel alanı haline gelir.

Aklıbaşında yapılmayan her ihale, düzenleme ülkemde peşkeş, faiş fiyat, özgürlük kısıtlaması olarak geri geliyor.

Deniz bilimcisi değilim.
Ama kıyı şeridi boyunca var olan deniz çayirlari vs 20 metre üzeri sularda bulunan cayrilar diye baksak sanırım oran matematiksel olarak 0 a yakın çıkar.

Ben olacakları biliyorum.
Kaptanli teknelerin kaptanları ordaki tonoz degnekcisiyle zaten arkadaş olacak. Heryer rezerve olacak. Normal insan olan ben yer bulamayacağım. Faiş bahşis o degnekci için normal olacak. Hatta o degnekciler tekneleri bordalicak üst üste parayı da cepleyecek. Yada planlanandan fazla halat bağlıcak ki daha çok para kazansın.

Bir işi yaparken fayda maliyet analizi yapmak lazım.

Var mı bilen gocege demirleyince tam olarak çevreye etkimiz nedir? Kactane ot kopariyoruz. O otlardan bizim denizlerimizde nekadar var?

Tonoz atarsak bu tonozlari işletme maliyeti personelin altındaki bilmemkac beygir motorun çevreye etkisi ne olacak?
*

    Ö. Ö.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #24 : Ekim 11, 2023, 02:44:36 »
Göcek için zaten 2007'den beri geçerli bir uygulama kararı var, koyların tekne kapasitesi, koyda ve göcekte toplam kalma süresi, hız sınırı, demirleme yasağı vb. Herşey var.
Tek sorun hiç uygulanmadı bu karar.
Altında "uygulayıcı" olarak adı yazan kurumların yetkilileri de hiç utanmadan o koltuklarda oturuyorlar.

Göcek ve Dalaman koylarının kapasitesi ve korunması gereken doğal özellikleri ile ilgili 2 ayrı zamanda 2 ayrı üniversitenin yaptığı kalınca bilimsel raporları var. Kim okumuş, kimin haberi var acaba?

Tek istenen, tüm ülke gibi buranın da sadece zenginlere özel bir tüketim alanı olması.

Biz daha forumlarda, sosyal medyada yazıp kendinizi eyleyelim.
*

    E. S.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #25 : Ekim 11, 2023, 09:24:44 »
Sorun amatör denizciyi temsil edecek hiç bir kurum, vakıf, dernek vs olmaması. Ya da var olanların(adf gibi) işini yapmaması olarak da ifade edebiliriz. Hangi sorunumuzdan kimin haberi var? Derdimizi kime, nasıl anlatacağız? Temsilcimiz olmadığı gibi temsil edilebileceğimiz bir ortam da yok. Kendi aramızda konuşup dertleşmekten öte gidemiyoruz, taşın altına elimizi sokmak istemiyoruz, soksak bir şeyler değişir mi onu da bilmiyoruz.

Tatlı Su korsanı olarak yaftalama yapılması her ne kadar sevimsiz de olsa haksız değil ama ne yapalım kardeşim kendimizi greenpeace aktivistleri gibi zincirle tonozlara mı bağlayalım?

Tonoz sistemi hem ekosistemin hem de denizcinin faydalanabileceği bir şekilde (sınırlı zaman ve makul fiyat) düzenlenir ve teftiş edilirse faydalı olacaktır.

Alıntı
Göcek'te 1000+1 tekne (ister tonoz ster alarga) geceleyemez derler mi mesela? deseler iyi olur... şu kadar ticari bu kadar özel o kadar da günlük gezi teknesini geçemez diyebilirler... mi?

Abi Göceğin girişine turnike mi koyacaklar, elektronik ortamda takip edilsin diyeceksin belki o da öyle radar reflektörü ile çözülecek iş değil, her tekneye ais transceiver bağlasan belki yapılabilir ama kolay değil.
Bir koyu, çevreyi, maviyi, yeşili korumak bu kadar zor olmamalı.
*

    A. K.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #26 : Ekim 11, 2023, 11:27:58 »
Öneri olmadığına göre bizim  gençliğimizde 70lerde gördüğümüz abilerimizin yaptığı ama tavsiye etmediğimiz eylem şekilleri bunlar.
En agresif ve sert ve cezası ağır olanlar :
-Kendimizi Taksim meydanındaki demirlere zincirleyip istediklerimizi haykırırız.
-fruko , Cola kamyonlarının önünü kesip istediklerimizi haykırırız
-Geceleri boyaya çıkıp duvarlara isteklerimizi yazar , gündüzleri de bildirilerimizi dağıtırız.
-Basına haber vererek bir kahvehane basar bildiri okuruz.
Bu maddelerin hepsinde temiz birer sopa yer, 2. şubede bilmem kaç gün gözaltında   sabahlar, belki hapis kararı çıkar ve olay sicilimize işlenir.

Daha masum olanlar:
-Göçek marina önünde teknelere pankart asıp daire şeklinde turalarız.
-tonazları işgal ederek para vermeyiz.(SG gelir dağılın der, tabi dağilmayız o zaman SG ye mukavemetten  2 defa ağırlaştırılmış 10bin TL ceza + ayrıca mukavemetten en az 2 gun hapıs yeriz. Çok zırlarsan idama kadar gider Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)


Bize yakışan, Kendimizi ifade etme şeklimizin Doğrusu aşağıdakiler ve biraz da tembel işi :
-saygı çerçevesinde Cimere şikayetlerimizi gerekçeleriyle sunarız.
- Abartma ve hakaret olmadan sosyal medyada isteklerimizi  yayınlarız.
-imza toplayarak ilgili mercilere konu ile ilgili hassasiyetimizi iletiriz.

Çok şikayetçi olan kardeşlerimizden bize yol göstermesini  bekleriz. Aman dikkat  Nasrettin hocanın Timurun filleri gibi olmasın  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ekim 11, 2023, 11:37:59 Gönderen: Atilla Kaplan »
*

    E. S.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #27 : Ekim 11, 2023, 11:43:52 »
70 ler taktiği en eğlenceli olan gibi görünüyor ama bir kaç da slogan bulmalıyız, Gece çıktığımızda köprü ayaklarına yazmak için...
"Tek Yol Tonoz"
"Çare Gezgin Korsan"
"Göcek Yeşildir, Yeşil kalacak" vs vs. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. K.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #28 : Ekim 11, 2023, 11:48:14 »
Aman ha Yazıya çıkarken sokağın her iki başına birer erkete koymayı unutma.
*

    S. T.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #29 : Ekim 12, 2023, 18:42:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aman ha Yazıya çıkarken sokağın her iki başına birer erkete koymayı unutma.
"Korsan" koymayı unutmusun. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap