Adı ne olursa olsun benim için "downwind sail" seçimi seyir performansından çok asıl yelkeni indirmekte, direkten almakta belirleyici olacak...
Code-0 için biraz bakındım aslında Meriç korsan... furler sarılıyken furler iskotasını kilitleyince sarılı halde kalıyor... O pozisyonda mandar sancak kasara vincindeyken (tüm donanım sancakta diyelim) yelkenin kendi iskotasını sancak cenova vinciyle hafifçe gerip bu sırada mandarı da hafif hafif bırakınca sarılı yelken yavaşça katlanarak güverteye kontrollü şekilde indirilebiliriyor... Bunu yapabilirim çünkü halihazırda bir taraftaki cenova vinciyle aynı taraftaki kasara vincine aynı anda kumanda edebiliyorum benim teknede - ki benim teknede kasaraya daha yakın yere iki cenova vinci daha takılacak port var, why knot yani
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap Zaten her seferinde sürekli mandar kurcalama durumuna giremeyeceğim için 5. ve 6. vinçleri takma niyetim vardı. Hatta 35'lik kasara vinçlerini oraya takıp yukarı 45'lik vinçler düşünüyorum eğer bunu yapacaksam...
Yani aslına bakarsan şişelerin, varillerin, hatta sargassum denen yosunların bile yaklaşık 2kts süratle katettiği rotayı üstüne +3kts daha koyup 450-500 saatte gtmek bütün amaç... Çok da şeyetmemek lazım; varsın 5 gün geç olsun...