0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. Ç.

Ynt: Bir Hayal.... Bir Plan....
« Yanıtla #30 : Mart 20, 2024, 10:41:31 »
i70 kurulum aşamasında şöyle bir menü varmış.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Özgür'ün paylaştığı broşürde, kurulum ekranında Power Cruiser seçilmiş sanırım.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


« Son Düzenleme: Mart 20, 2024, 10:52:25 Gönderen: Erdem Çakır »


*

    S. K.

Ynt: Bir Hayal.... Bir Plan....
« Yanıtla #31 : Mart 20, 2024, 12:36:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
i70 kurulum aşamasında şöyle bir menü varmış.

Özgür'ün paylaştığı broşürde, kurulum ekranında Power Cruiser seçilmiş sanırım.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


okudukça güzel şeyler çıkıyor... auto detection - auto trace orders, collision course alarms, wind-shift alarms... sistemi doğru kurunca istersen gece yat 8 saat uyu gibi bir durum var... ben yap(a)mam tabi de, var yani  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hatta şimdi hatırladım; geçen aylarda bir youtube kanalında eleman radarı "fırtına oluşumlarını izleyip onlarla kesişen rotalarda da alarm verecek şekilde" konfigüre etmişti... Ya benim tek istediğim ayak parmağımın ucuyla birkaç veriyi döndürüp kontrol ettikten sonra uyumaya devam edebilmek aslında  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 20, 2024, 12:40:34 Gönderen: Sedat Kasrat »


*

    M. T.

Ynt: Bir Hayal.... Bir Plan....
« Yanıtla #32 : Mart 20, 2024, 20:27:25 »
Sedat korsan, donus yolu da yapacagin icin Code 0 al gec dediydim. Tek yon gidip ordan da Bora Bora ya devam ediyor olsaydin, downwind donanimi ile cozerdin isi. Bence bir cruiser teknede en iyi yelken donanimi… self tacking jib, furling main ve Code 0. 4. Yelkene gerek yok.

Sonucta gece buyuk yelken birakmicaksin direkte.. nolur ne olmaz. Ayi bacagi bile gitsen ana yelkeni de muhtemelen kapatican. Gonderle basilmis Genoa kalacak, ana yelken ortada fayda olur mu yalpa ya?

Internetten yanlis okumadiysam 12 saat gun isigi olacak Aralik - Ocak aylarinda. 12 saat buyuk yelken / 12 saat genoa… 21-22 gunde gidersin.


*

    S. K.

Ynt: Bir Hayal.... Bir Plan....
« Yanıtla #33 : Mart 20, 2024, 22:09:50 »
Adı ne olursa olsun benim için "downwind sail" seçimi seyir performansından çok asıl yelkeni indirmekte, direkten almakta belirleyici olacak... 


Code-0 için biraz bakındım aslında Meriç korsan... furler sarılıyken furler iskotasını kilitleyince sarılı halde kalıyor... O pozisyonda mandar sancak kasara vincindeyken (tüm donanım sancakta diyelim) yelkenin kendi iskotasını sancak cenova vinciyle hafifçe gerip bu sırada mandarı da hafif hafif bırakınca sarılı yelken yavaşça katlanarak güverteye kontrollü şekilde indirilebiliriyor... Bunu yapabilirim çünkü halihazırda bir taraftaki cenova vinciyle aynı taraftaki kasara vincine aynı anda kumanda edebiliyorum benim teknede - ki benim teknede kasaraya daha yakın yere iki cenova vinci daha takılacak port var, why knot yani  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Zaten her seferinde sürekli mandar kurcalama durumuna giremeyeceğim için 5. ve 6. vinçleri takma niyetim vardı. Hatta 35'lik kasara vinçlerini oraya takıp yukarı 45'lik vinçler düşünüyorum eğer bunu yapacaksam...


Yani aslına bakarsan şişelerin, varillerin, hatta sargassum denen yosunların bile yaklaşık 2kts süratle katettiği rotayı  üstüne +3kts daha koyup 450-500 saatte gtmek bütün amaç... Çok da şeyetmemek lazım; varsın 5 gün geç olsun...