0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap" yeşil pasaportta bir yıl yıl içerisinde 90 gün sınırı varmış... "Sedat Kaptanım yıl içinde değil ama son çıkışa göre 180 günde 90 günü aşmama kuralı var diye biliyorum. Yüksek sesle düşünüyorum ; Nisan gibi Yunanistana giriş-çıkış yapsanız, kalışı 180 güne kadar uzatmak mümkün olmaz mı?Evet sonradan ben de baktım, shengen 1 yıl içinde 90 gün, yeşil pasaport 180 gün içinde 90 gün... İşin komik tarafı bize yeşil pasaport hakkı 2020 şubatta çıktı, biz de hevesle çıkar çıkmaz aldık (sonraki iki yıl bırak yurtdışına çıkmayı, doğru dürüst evden çıkamayacağımızı bilmeden)... Bu yüzden seneye Mart ayında brand-new bir yeşil daha alacağız mecburen... TR'den yunan'a girer girmez (hadi geciktireyim geciktireyim; en fazla 2025 Temmuz ortasına kadar geciktirebilirim) 180 günüm ve 90 günüm başlayacak...Sıkıntı da orada... Temmuz 1 desek, yıl sonuna kadar 180 günüm kalacak; onun da sadece 90 gününü Shengen bölgesinde geçirebileceğim... Okuduğum hemen tüm Türk gezginlerde Akdeniz içinde Tanca dışında EU dışı bir uğrak noktası yok (teknik olarak orası Akdeniz de değil aslında ya neyse)... Bir seçenek Yunanistan'dan Tunus için çıkış alıp shengen taksimetresini durdurmak, arada Malta'da giriş yaptırmadan biraz takılmak (teknelere izin veriyorlarmış)... Bir seçenek memlekete (Arnavutluk da ayrı memleket sayılır, soyadım Kastrati sonuçta Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ) uğramak... Onun dışında gidecek yer yok... Kanarya adalarından Cape-Verde için çıkış alana kadar idare etmek gerekecek... Hatta yılbaşı öncesinde de FR toprağı olan Martinique yerine Dominica veya Barbados gibi devlet adalarda durmak elzem olacak...Sizin dediğinizi yapıp martta yeni yeşil gelir gelmez bir hafta sonu feribotla falan Midilli yapsam... O epey yardımcı oluyor aslında; ilk 180 günü Eylül ayında sıfırlıyor - ki ekim/kasım/aralık full €U topraklarında geçecek... Karşı tarafta 3-4 tane Hollanda-Fransa kolonileri dışında çoğu bağımsız ülkeler...
" yeşil pasaportta bir yıl yıl içerisinde 90 gün sınırı varmış... "Sedat Kaptanım yıl içinde değil ama son çıkışa göre 180 günde 90 günü aşmama kuralı var diye biliyorum. Yüksek sesle düşünüyorum ; Nisan gibi Yunanistana giriş-çıkış yapsanız, kalışı 180 güne kadar uzatmak mümkün olmaz mı?
Sedat korsan benim size tavsiyem su olur. Tekneyi okyanus gecisine hazirlayip yola cikacaginiza… ( rigging vs. ) yavas yavas Akdenizde batiya dogru hareketlenin.. tekneyi ceyrek / yari yolda birakir donersiniz Turkiyeye… 2-4 saatlik ucak Avrupadan. Aileniz cocuklariniz da bazi etaplarda size katilir.Bir cok projeyi , tamirati yolda , o koyda bu limanda yaparsiniz. Yanmar servisi her yerde… Selden oyle.. bir cok tekne malzemesi online da alinabiliniyor, marinaya ship edilebiliyor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap- Direğe kelepçeli tip (direk delinmesin diye ) aç kapa basamak yapılabilir.- Yelken Vinci bozulan (elektrikli olanların sigorta sorunları dışında) kayık var mı ? Ben duymadım ?- İlk yardım kursu alınmalı. - Hidrolik tip otopilotlarda uzun yolda yaşanan arızalar genellikle basınç kaynaklı ve kontrol paneline su girmesi kaynaklı oluyor. - 2009 model kayığın arması bu kadar yorulmuş olabilir mi ? Takipteyim bakalım armanın tamamı değişecek mi ?- Navigasyon için windows pc istersen, yazılımlar konusunda destek verebilirim.- Windpilot markasının Pasific Plus modelini, demonte acil durum yekesini ve Provane markasının (toplu siparişle imalat yapılıyor.) Windy modelini inceleyebilirsin.Arma değişimi için küçük bir bilgi; ARC organizasyonu ile bu geçişi yapacak tekneler için çubuk çarmıh ve istralya şartı var. Avantaj vs dezavantajları tartışılır ancak kural bu maalesef.Kaptanım, ARC'nin sitesindeki yeterlilikler kısmında bu konuda bir bilgi bulamadım. Arma konusunda kuralları içeren bir link var mı sizde ?Selam Erdem Korsanım,Senin bulamadığın bir linki benim bulmam gibi bir durumu ima etmek bile yanlış, ne haddime.Bu gerekliliği ARC' ye kendi teknesiyle giden bir kaç kaptan arkadaşımdan duydum. Hatta ismi bende saklı Akın Kaptan ise teknesini Karayiplerde bırakmış ve konteyner ile getirtmişti. Neden olarak da katılım için öne sürülen güvenlik kriterlerinin bıktırdığı yönünde idi. Bu arada o yıl sıfır aldığı teknesi Beneteau First 40 ile girmişti.ARC düzenleyen World Cruising sitesine sordum, gelecek cevaplara göre bilglendirme yaparım.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap- Direğe kelepçeli tip (direk delinmesin diye ) aç kapa basamak yapılabilir.- Yelken Vinci bozulan (elektrikli olanların sigorta sorunları dışında) kayık var mı ? Ben duymadım ?- İlk yardım kursu alınmalı. - Hidrolik tip otopilotlarda uzun yolda yaşanan arızalar genellikle basınç kaynaklı ve kontrol paneline su girmesi kaynaklı oluyor. - 2009 model kayığın arması bu kadar yorulmuş olabilir mi ? Takipteyim bakalım armanın tamamı değişecek mi ?- Navigasyon için windows pc istersen, yazılımlar konusunda destek verebilirim.- Windpilot markasının Pasific Plus modelini, demonte acil durum yekesini ve Provane markasının (toplu siparişle imalat yapılıyor.) Windy modelini inceleyebilirsin.Arma değişimi için küçük bir bilgi; ARC organizasyonu ile bu geçişi yapacak tekneler için çubuk çarmıh ve istralya şartı var. Avantaj vs dezavantajları tartışılır ancak kural bu maalesef.Kaptanım, ARC'nin sitesindeki yeterlilikler kısmında bu konuda bir bilgi bulamadım. Arma konusunda kuralları içeren bir link var mı sizde ?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap- Direğe kelepçeli tip (direk delinmesin diye ) aç kapa basamak yapılabilir.- Yelken Vinci bozulan (elektrikli olanların sigorta sorunları dışında) kayık var mı ? Ben duymadım ?- İlk yardım kursu alınmalı. - Hidrolik tip otopilotlarda uzun yolda yaşanan arızalar genellikle basınç kaynaklı ve kontrol paneline su girmesi kaynaklı oluyor. - 2009 model kayığın arması bu kadar yorulmuş olabilir mi ? Takipteyim bakalım armanın tamamı değişecek mi ?- Navigasyon için windows pc istersen, yazılımlar konusunda destek verebilirim.- Windpilot markasının Pasific Plus modelini, demonte acil durum yekesini ve Provane markasının (toplu siparişle imalat yapılıyor.) Windy modelini inceleyebilirsin.Arma değişimi için küçük bir bilgi; ARC organizasyonu ile bu geçişi yapacak tekneler için çubuk çarmıh ve istralya şartı var. Avantaj vs dezavantajları tartışılır ancak kural bu maalesef.
- Direğe kelepçeli tip (direk delinmesin diye ) aç kapa basamak yapılabilir.- Yelken Vinci bozulan (elektrikli olanların sigorta sorunları dışında) kayık var mı ? Ben duymadım ?- İlk yardım kursu alınmalı. - Hidrolik tip otopilotlarda uzun yolda yaşanan arızalar genellikle basınç kaynaklı ve kontrol paneline su girmesi kaynaklı oluyor. - 2009 model kayığın arması bu kadar yorulmuş olabilir mi ? Takipteyim bakalım armanın tamamı değişecek mi ?- Navigasyon için windows pc istersen, yazılımlar konusunda destek verebilirim.- Windpilot markasının Pasific Plus modelini, demonte acil durum yekesini ve Provane markasının (toplu siparişle imalat yapılıyor.) Windy modelini inceleyebilirsin.
Konunun bu kısma gelmesinden önce, hatta verdikleri ilk cevapta, yelken planı hakkında çok dikkatli ve detaylı çalışın diyor. Özellikle anayelkende üçüncü camadanın mutlaka olmasını, rüzgaraltı seyir için simetrik-asimetrik balon, code zero yada çift önyelken edinilmesini şiddetle tavsiye ediyor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapKonunun bu kısma gelmesinden önce, hatta verdikleri ilk cevapta, yelken planı hakkında çok dikkatli ve detaylı çalışın diyor. Özellikle anayelkende üçüncü camadanın mutlaka olmasını, rüzgaraltı seyir için simetrik-asimetrik balon, code zero yada çift önyelken edinilmesini şiddetle tavsiye ediyor. Ben biraz araştırdım... furler üstünde code-0 da bir seçenek olmakla birlikte solo downwind seyir için en mantıklısı sanırım bu... Sonsuz yelken alanı ayarı sunabiliyor olması bir artı... cenova vinçlerini boşlamadan evvel, mevcut yüküyle epey bi sarılıp kapatılabilme olanağı bir artı... tek merak ettiğim, istralya üzerinde olmayan bir furler mapa üstünde ne kadar dayanır ani durumlarda gelebilecek açılma baskısına... bunun mandarı balon mandarı olacak sonuçta; ucunda bir svivel olacağını tahmin ediyorum... furler frenleme kontrolü sadece aşağıdan (cenova da aşağıdan ama onda 3-4cm kalınlığında krom sabitleniyor)... i=q8gbK5Fmf6zwSGMY
Bence teknede 3. Yelken olacaksa Code 0, daha genis bir kullanim araligi var ki mandardan salarak biraz ust / alt tor / bombe yaparak bir apaz balonu gibi calistirmak mumkun… ( hadi 1 knot yavas gitsin )
Beneteau 46.1 , Code 0 102 m2 , apaz balonu 152 m2.Bavaria C46 , Code 0 105 m2, apaz balonu 192 m2.Tek basina 150-190m2 yelkeni handle etmek daha zor mudur?
Aldığın karar için Tebrik ederim Sedat Korsanım. Mayıs 2025 de ayakkabıların bırakılacağı iskelede bir kutlama şart o zaman. Yurtdışı çıkış noktasında mı olur yoksa Yalova'da olur mu bilmem ama ufak bir toplaşma yapar uğurlarız seni Sedat Korsanım. Yapılacaklar listesine bir Youtube kanalı, bir drone bir de gopro eklersen tadından yenmez. Darısı başımıza inşallah. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlı olduğu networkte (Eski Seatalk ve SeatalkNG-NMEA200 (veya Nivea!) destekliyor..) ne varsa hepsini ayrı ayrı sayfalardan gösterip kontrol ettirebiliyor..