0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. B.

Ynt: Bir Hayal.... Bir Plan....
« Yanıtla #15 : Mart 11, 2024, 12:51:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
" yeşil pasaportta bir yıl yıl içerisinde 90 gün sınırı varmış... "

Sedat  Kaptanım yıl içinde değil ama son çıkışa  göre  180 günde  90 günü aşmama kuralı var diye biliyorum.  Yüksek sesle düşünüyorum ;  Nisan gibi  Yunanistana giriş-çıkış yapsanız,   kalışı 180 güne kadar uzatmak mümkün olmaz mı?


Evet sonradan ben de baktım, shengen 1 yıl içinde 90 gün, yeşil pasaport 180 gün içinde 90 gün... İşin komik tarafı bize yeşil pasaport hakkı 2020 şubatta çıktı, biz de hevesle çıkar çıkmaz aldık (sonraki iki yıl bırak yurtdışına çıkmayı, doğru dürüst evden çıkamayacağımızı bilmeden)... Bu yüzden seneye Mart ayında brand-new bir yeşil daha alacağız mecburen... TR'den yunan'a girer girmez (hadi geciktireyim geciktireyim; en fazla 2025 Temmuz ortasına kadar geciktirebilirim) 180 günüm ve 90 günüm başlayacak...

Sıkıntı da orada... Temmuz 1 desek, yıl sonuna kadar 180 günüm kalacak; onun da sadece 90 gününü Shengen bölgesinde geçirebileceğim... Okuduğum hemen tüm Türk gezginlerde Akdeniz içinde Tanca dışında EU dışı bir uğrak noktası yok (teknik olarak orası Akdeniz de değil aslında ya neyse)... Bir seçenek Yunanistan'dan Tunus için çıkış alıp shengen taksimetresini durdurmak, arada Malta'da giriş yaptırmadan biraz takılmak (teknelere izin veriyorlarmış)... Bir seçenek memlekete (Arnavutluk da ayrı memleket sayılır, soyadım Kastrati sonuçta  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ) uğramak... Onun dışında gidecek yer yok... Kanarya adalarından Cape-Verde için çıkış alana kadar idare etmek gerekecek... Hatta yılbaşı öncesinde de FR toprağı olan Martinique yerine Dominica veya Barbados gibi devlet adalarda durmak elzem olacak...

Sizin dediğinizi yapıp martta yeni yeşil gelir gelmez bir hafta sonu feribotla falan Midilli yapsam... O epey yardımcı  oluyor aslında; ilk 180 günü Eylül ayında sıfırlıyor - ki ekim/kasım/aralık full €U topraklarında geçecek... Karşı tarafta 3-4 tane Hollanda-Fransa kolonileri dışında çoğu bağımsız ülkeler...
Genel olarak 180 gün bir yabancının başka bir ülkede vergi ödemeden aralıksız kalabileceği maksimum süredir. 181 . gün çıkış yapıp tekrar girerek süreyi baştan başlatabilir.
Turistik vizelerde vize süresi değişkenlik gösterir ama 180 günü geçmez. Eğer 90 gün vize alındıysa bir giriş çıkış yapılarak süre yeniden başlatılır.

Yeşil pasaport için de sistem aynı şekilde işliyor.

« Son Düzenleme: Mart 11, 2024, 13:05:52 Gönderen: Orhan Barut »


*

    A. Y.

Ynt: Bir Hayal.... Bir Plan....
« Yanıtla #16 : Mart 11, 2024, 13:14:30 »
bende şeyi sormak istedim , seyahat yapılacak teknenin ' kanuni ' olarak alt limit boyutu varmı ? millet jetskiyle dünya turu yapıyor , gelip bizim sahillerde sahil güvenliğe takılıyormuş boyutlardan dolayı heralde , bilmediğimiz bir alt limit sınırımı var acaba kanuni olarak


*

    M. T.

Ynt: Bir Hayal.... Bir Plan....
« Yanıtla #17 : Mart 11, 2024, 20:10:31 »
Sedat korsan benim size tavsiyem su olur. Tekneyi okyanus gecisine hazirlayip yola cikacaginiza… ( rigging vs. ) yavas yavas Akdenizde batiya dogru hareketlenin.. tekneyi ceyrek / yari yolda birakir donersiniz Turkiyeye… 2-4 saatlik ucak Avrupadan. Aileniz cocuklariniz da bazi etaplarda size katilir.

Bir cok projeyi , tamirati yolda , o koyda bu limanda yaparsiniz. Yanmar servisi her yerde… Selden oyle.. bir cok tekne malzemesi online da alinabiliniyor, marinaya ship edilebiliyor.

Bu yolculuk boyunca fikir netlesir.. illa hedef Karayipler ise.. tekne Ispanya da hazirlanir ( Turkiyedeki tekne donanim / donatim fiyatlari Avrupa ulkelerinden ucuz degil ) sonra Kanaryalardan baslarsiniz 2-3 sezon sonra. Illa tek olmak zorunda da degilsiniz bu zaman zarfinda katilmak isteyenlerde belki olur.

White Spot Pirates diye bir youtube kanali var. Nike 40 yaslarinda Alman bir kiz, tekneyi Panamadan aldi.. 8 senedir oralarda simdi yukari Meksikaya gecti… Pasifik e kiramadi dumeni.

49-50 yasinda patir patir dokulen insanlari bir cogu kalpten gidiyordur.. basit bir stent ile senelerce yasayabilcek bir cok kisi… ne bir aspirin kullaniyor gunluk ne de kalp doktoruna gidiyo. Kalp en onemli organ.



*

    S. K.

Ynt: Bir Hayal.... Bir Plan....
« Yanıtla #18 : Mart 11, 2024, 23:25:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sedat korsan benim size tavsiyem su olur. Tekneyi okyanus gecisine hazirlayip yola cikacaginiza… ( rigging vs. ) yavas yavas Akdenizde batiya dogru hareketlenin.. tekneyi ceyrek / yari yolda birakir donersiniz Turkiyeye… 2-4 saatlik ucak Avrupadan. Aileniz cocuklariniz da bazi etaplarda size katilir.

Bir cok projeyi , tamirati yolda , o koyda bu limanda yaparsiniz. Yanmar servisi her yerde… Selden oyle.. bir cok tekne malzemesi online da alinabiliniyor, marinaya ship edilebiliyor.


Valla öncesinde kafamda bu işi daha sonraki bir zaman ve belki yıllara bölerek yapmak vardı da... Artık karar verildi; iyi de oldu... Normalde cumartesileri tekneye gidip kafamdaki to-do-list'e neredeyse hiç el sürmeden müzik dinler bir iki bira içer akşam dönerdim... Bir aydır her gidişimde bir sürü iş hallediyorum, kafaya bir hedef takınca herhalde  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yurtdışında yaptıracağım işleri de bir kenara ayırdım ufaktan... Denizciliği yoğun bir yerde - ki bu da herhalde Marsilya civarında, sıfır teknelerin teslim edildiği yerde olur - bazı pahalı şeyleri tax-free halledebilirim diye düşünüyorum...

Bu arada yedek parça istifleme ve teknedeki gereksiz ıvır-zıvırı da çıkartma işine başladım... İki seferdir marinaya dolu bagajla gidip yine dopdolu bagajla dönüyorum... 8 tane yastık varmış yav, iki tane o keçe tipi kocaman kışlık battaniye falan, n'apacaksak onları Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Önümüzdeki hafta salon kanepesinin altında, geçen sene halat sarması ve sonrasında ona bağlı pervane düşmesi olayı nedeniyle değiştirdiğimiz ve sigorta eksperi sovtaj bedeli yazmayınca bize kalan eski 130s sail drive'ı parçalayacağım... Housing darbe nedeniyle işe yaramaz, onu atacağım ama onun dışında her parçası en azından çalışır durumda full sail drive yedeği... Kayış - hortum - impeller - filtre grubundan oluşan motor sarf malzeme yedekleriyle birlikte bunlar salon sancak kanepe altının ön tarafına yerleşecek... yedek kablolar, yedek hortumlar, yedek manuel tuvalet gibi parçalarla birlikte orası tamamlanacak...

Birbirine eklenen Bosch system pack takım çantalarım vardı iki tane; onların sayısını 4'e çıkarıp tüm alet edevatı tek bir yere toplayacağım (tesadüfen bendeki M ve S çantaları birbirine eklediğim ve teknede 2-3 farklı yerdeki aletleri bir araya getirdiğim günün ertesi günü, youtube'da Sailing Project Atticus kanalındaki elemanın farklı tipte, benimkilerden daha akışıklı bir Bosch çanta grubuyla aynı şeyi yaptığını gördüm; aklın yolu bir demek)... Bunlar ve tel kesici(ler), matkap ve lokma takımları da yine sancak kanepenin altına, akülerle motor yedeklerinin arasına yerleşecek... Harita masasının 1 no'lu çekmecesi zaten günlük alet edevata aitti; biraz daha düzenlenip eksikleri giderilerek orası da o görevde kalacak; böylece teknede biri çok el altında, kalanı da hemen onun önünde olanlardan başka yerde herhangi bir parça veya el aleti olmayacak... Sancak kanepe altındaki bu ağırlığın tam karşı tarafını, yani iskele kanepenin altını biz zaten şişe su, kutu içecekler, paket yiyecekler ve konserveler için kullanıyoruz ve genelde çok dolu oluyor orası... bu şekilde ağırlığı da dengelemiş olacağım... 

Şu anda salon masasıyla az önce yedek parçaları istifleyeceğimi söylediğim sancak kanepe arasında deepfreeze var bizim... üstten kapalı 12v ve 50lt civarında... Onu harita masasının oturağının olduğu yere yerleştirmek için bir formül düşünüyorum... Şu an olduğu yerde kanepenin kullanımını zorlaştırıyor; salondan tuvalete girişiyse tamamen bloke ediyor... salon masasının kapağı katlanınca o 3cm yüzünden deepfreeze araya sığmıyor, kapak açıkken de bir şey almak için üstten uzanılamıyor, yarı çömelik stens halinde yanına kadar girip el yordamıyla birşey almak veya koymak gerekiyor illa... Ayrıca harita masasındaki oturak da kapaklı falan ama hiç kullanışlı değil... İçinde yanılmıyorsam sadece 10kg paket halinde bir tuz var şu an (bildiğiniz tuz, balık tuzlamak için herhalde, eski sahibinden kaldı, benim henüz 250+1 gr bir balık tutmuşluğum yok zaten)... Eğer oturakla oturduğunuzda ayağınızı dizinizi koyduğunuz masa altındaki alan tek bir hacim olarak açılabilirse bizim deepfreeze oraya cuk gelir; kapağı üsttten yine açılır ve kutusu da iki kayışla bir güzel sabitlenir... Orada MPPT ve motor-servis şalterleri var ama daha üstte kalıyorlar tam masanın alt kısmında...

Geçen yaz sonu falan, yine Bavaria kullanan bir korsanımız bu oturağı sökmeye kalkmıştı; whatsapp grubunda bir şeyler sormuştu ama o gün kafamda bu konu olmadığı için aklımdan çıkmış konuşulanlar... Okuyorsa ve konuyu anlatırsa müteşekkir olurum; belki arkasındaki duvarda illa erişilmesi gereken hayati bazı şeyler vardır falan... 


*

    S. K.

Ynt: Bir Hayal.... Bir Plan....
« Yanıtla #19 : Mart 11, 2024, 23:47:37 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şuraya oturtmak istiyorum kısacası...

*

    O. S.

Ynt: Bir Hayal.... Bir Plan....
« Yanıtla #20 : Mart 12, 2024, 08:20:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
- Direğe kelepçeli tip (direk delinmesin diye ) aç kapa basamak yapılabilir.

- Yelken Vinci bozulan (elektrikli olanların sigorta sorunları dışında) kayık var mı ? Ben duymadım ?

- İlk yardım kursu alınmalı. 

- Hidrolik tip otopilotlarda uzun yolda yaşanan arızalar genellikle basınç kaynaklı ve kontrol paneline su girmesi kaynaklı oluyor.

- 2009 model kayığın arması bu kadar yorulmuş olabilir mi ? Takipteyim bakalım armanın tamamı değişecek mi ?

- Navigasyon için windows pc istersen, yazılımlar konusunda destek verebilirim.

- Windpilot markasının Pasific Plus modelini, demonte acil durum yekesini ve Provane markasının (toplu siparişle imalat yapılıyor.) Windy modelini inceleyebilirsin.



Arma değişimi için küçük bir bilgi; ARC organizasyonu ile bu geçişi yapacak tekneler için çubuk çarmıh ve istralya şartı var.
Avantaj vs dezavantajları tartışılır ancak kural bu maalesef.

Kaptanım, ARC'nin sitesindeki yeterlilikler kısmında bu konuda bir bilgi bulamadım. Arma konusunda kuralları içeren bir link var mı sizde ?

Selam Erdem Korsanım,

Senin bulamadığın bir linki benim bulmam gibi bir durumu ima etmek bile yanlış, ne haddime.

Bu gerekliliği ARC' ye kendi teknesiyle giden bir kaç kaptan arkadaşımdan duydum. Hatta ismi bende saklı Akın Kaptan ise teknesini Karayiplerde bırakmış ve konteyner ile getirtmişti. Neden olarak da katılım için öne sürülen güvenlik kriterlerinin bıktırdığı yönünde idi. Bu arada o yıl sıfır aldığı teknesi Beneteau First 40 ile girmişti.

ARC düzenleyen World Cruising sitesine sordum, gelecek cevaplara göre bilglendirme yaparım.

Selamlar Sevgili Korsanlar,

Erdem korsanın başlattığı kıvılcım sonrası, ARC ile aramda bir kaç gün süren email trafiği sonucunda, ARC' nin teknedeki sabit arma ile ilgili bir diretmesi olmadığını öğrendim. Yazıştığım Emma Dymock (World Cruising Club), sabit armayı hazırlarken profesyonel bir armacı ile çalışmanızı tavsiye edip Atlantik Geçişi yapılacağını söylemeyi unutmayın diyor.

Konunun bu kısma gelmesinden önce, hatta verdikleri ilk cevapta, yelken planı hakkında çok dikkatli ve detaylı çalışın diyor. Özellikle anayelkende üçüncü camadanın mutlaka olmasını, rüzgaraltı seyir için simetrik-asimetrik balon, code zero yada çift önyelken edinilmesini şiddetle tavsiye ediyor. Daha sonra da, sabit armanın tüm bu yelken kombinasyonlarını basacak ve  yönlendirecek donanıma sahip olması gerektiğini belirtiyor.
Arkasından rüzgar veya güneş panelleri, akü monitörü, ekstra uzun sahil besleme kablosu ve su hortumu gerekliliğini belirtiyor.


*

    S. K.

Ynt: Bir Hayal.... Bir Plan....
« Yanıtla #21 : Mart 12, 2024, 12:20:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Konunun bu kısma gelmesinden önce, hatta verdikleri ilk cevapta, yelken planı hakkında çok dikkatli ve detaylı çalışın diyor. Özellikle anayelkende üçüncü camadanın mutlaka olmasını, rüzgaraltı seyir için simetrik-asimetrik balon, code zero yada çift önyelken edinilmesini şiddetle tavsiye ediyor.


Ben biraz araştırdım... furler üstünde code-0 da bir seçenek olmakla birlikte solo downwind seyir için en mantıklısı sanırım bu... Sonsuz yelken alanı ayarı sunabiliyor olması bir artı... cenova vinçlerini boşlamadan evvel, mevcut yüküyle epey bi sarılıp kapatılabilme olanağı bir artı... tek merak ettiğim, istralya üzerinde olmayan bir furler mapa üstünde ne kadar dayanır ani durumlarda gelebilecek açılma baskısına... bunun mandarı balon mandarı olacak sonuçta; ucunda bir svivel olacağını tahmin ediyorum... furler frenleme kontrolü sadece aşağıdan (cenova da aşağıdan ama onda 3-4cm kalınlığında krom sabitleniyor)...

i=q8gbK5Fmf6zwSGMY
*

    M. T.

Ynt: Bir Hayal.... Bir Plan....
« Yanıtla #22 : Mart 16, 2024, 20:18:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Konunun bu kısma gelmesinden önce, hatta verdikleri ilk cevapta, yelken planı hakkında çok dikkatli ve detaylı çalışın diyor. Özellikle anayelkende üçüncü camadanın mutlaka olmasını, rüzgaraltı seyir için simetrik-asimetrik balon, code zero yada çift önyelken edinilmesini şiddetle tavsiye ediyor.


Ben biraz araştırdım... furler üstünde code-0 da bir seçenek olmakla birlikte solo downwind seyir için en mantıklısı sanırım bu... Sonsuz yelken alanı ayarı sunabiliyor olması bir artı... cenova vinçlerini boşlamadan evvel, mevcut yüküyle epey bi sarılıp kapatılabilme olanağı bir artı... tek merak ettiğim, istralya üzerinde olmayan bir furler mapa üstünde ne kadar dayanır ani durumlarda gelebilecek açılma baskısına... bunun mandarı balon mandarı olacak sonuçta; ucunda bir svivel olacağını tahmin ediyorum... furler frenleme kontrolü sadece aşağıdan (cenova da aşağıdan ama onda 3-4cm kalınlığında krom sabitleniyor)...

i=q8gbK5Fmf6zwSGMY

Sedat korsan.. Genoa yi gonderle basmak yetmicek mi? Zaten gideceginiz 5-6 knot… 1-2 gun erken gec varirsiniz. Hafif ruzgarda bu ikiz yelkenler dolup bosalip sinir bozar mi? Gonder en azindan tutar yelkeni belli bi yerde…

Cok hafif havada asimetrik apaz balonu ya da code 0 alip onu apaz balonu gibi kullanmaca?

Gidis pupa seyri.. donus yolunda ruzgarlar nasil pek bilmiyorum, izledim 3-5 youtube videosu ama… Atticus cular su an Bodrumdalar onlari yakala istersen. Zingaro kanali Amerika - Avrupa gecisinde Code 0 kullandilar ve Azorlara dogru bayagi bir orsa seyri yaptilar.

Bence teknede 3. Yelken olacaksa Code 0, daha genis bir kullanim araligi var ki mandardan salarak biraz ust / alt tor / bombe yaparak bir apaz balonu gibi calistirmak mumkun… ( hadi 1 knot yavas gitsin )

Beneteau 46.1 , Code 0 102 m2 , apaz balonu 152 m2.
Bavaria C46 , Code 0 105 m2, apaz balonu 192 m2.

Tek basina 150-190m2 yelkeni handle etmek daha zor mudur?


*

    E. S.

Ynt: Bir Hayal.... Bir Plan....
« Yanıtla #23 : Mart 18, 2024, 15:05:27 »
Aldığın karar için Tebrik ederim Sedat Korsanım. Mayıs 2025 de ayakkabıların bırakılacağı iskelede bir kutlama şart o zaman. Yurtdışı çıkış noktasında mı olur yoksa Yalova'da olur mu bilmem ama ufak bir toplaşma yapar uğurlarız seni Sedat Korsanım. Yapılacaklar listesine bir Youtube kanalı, bir drone bir de gopro eklersen tadından yenmez. Darısı başımıza inşallah.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. K.

Ynt: Bir Hayal.... Bir Plan....
« Yanıtla #24 : Mart 18, 2024, 16:39:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bence teknede 3. Yelken olacaksa Code 0, daha genis bir kullanim araligi var ki mandardan salarak biraz ust / alt tor / bombe yaparak bir apaz balonu gibi calistirmak mumkun… ( hadi 1 knot yavas gitsin )


Twin-runner solo seyirde downwind seçeneklerini araştırırken gözüme takıldı... Tam o sırada yine Elvström'de benim kızın yeni ana yelkenini yaptırmakta olduğumdan dikkatimi de çekti... Ben bunu eğer havuzluktan aç-kapa yapabileceksem ve mandarını hiç ellemeden tüm geçişte basılı kalabilecekse almak istiyorum... Yani benim şahsi isterler dokümanım tek satır: en iyi down-wind sail olması değil; en "solo" down-wind sail olması...

O manada code-0 da bir seçenek... doğrudan aynı ray üzerine ters tarafa basılacak ikinci cenova da bir seçenek (bende birbirine 180 derece iki ray var baş istralyanın üzerindeki zımbırtıda)...

Orada sadece şeyi bilmiyorum; şu an cenova mandarının ucundaki kilitli mapa ray üzerindeki fırdöndüye takılı, yelkenin mandar köşesindeki halka ise fırdöndünün altındaki ikinci kilitli mapaya takılı (öyle hatırlıyorum sistemi)... Acaba ikiz cenova da aynı bu şekilde mi takılacak, hiç balon mandarını kullanmadan... Öyle yapılacaksa bu iki yelken birlikte indirilip kaldırılacak demektir; halbuki ben gerektiğinde tekini çekip alabileyim istiyorum; yani rüzgar dönerse açık durumdaki rüzgar üstü ikiz yelkenin iskotasını boşlayıp yelkeni de rüzgar altında güç karşılayan yelkene paralel yaslamak mümkün ama bu sürdürülebilir bir seyir şekli değil(dir herhalde)... Balon mandarına takınca da sarmaya kaltığımda mandarı da mı saracağım? gibi bir sorunsal çıkıyor...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Beneteau 46.1 , Code 0 102 m2 , apaz balonu 152 m2.
Bavaria C46 , Code 0 105 m2, apaz balonu 192 m2.

Tek basina 150-190m2 yelkeni handle etmek daha zor mudur?

Bu arada benim tekne 38' olduğu için ölçülerim de o verdiğin değerlerden çok daha küçük olur... Mesela ana yelkeni daha yeni sıfır yaptırdım, sadece 32-m2... Onu yaptırırken cenovam için de teklif almıştım; o da 42-m2 mi 48-m2 miydi neydi...

Bu anlamda bana göre yapılacak bir code-0 da sanmıyorum ki +65m2 olsun... Yine de alanı ne olursa olsun benim mesela bir çorap balonu basmam mümkün olmakla birlikte indirmem çok mümkün görünmüyor... Yani kapatırım çorabı da sonra hem mandarı salıp hem iskotaları toplayıp hem de baş tarafta durup yelkeni güverteye alamam (yani direk dibinden falan yapılır da bir sürü hazırlık gerektirir.. Balonu indiriyorsak bunun sebebinin %90 ihtimalle rüzgarın coşması olacağını düşününce indirme kolaylığı çok önemli benim şartlarımda)...

Neticeten dediğin gibi gönderli bir cenovayla ana yelkeni ayıbacağı yapmak sıfır maliyetli bir çözüm ama bu zaten her teknede olan bir donanım... Buna karşılık karşıya geçmiş kimi okusam illa bir down-wind donanımı olsun deniyor... Anladığım kadarıyla ticaret rüzgarlarının uçması-kaçması değil, kalması meşhur... O kalınca sen de kalıyorsun; sonra arkasından çok da lazım olmayan açılardan güçlü çok hava(lar) geliyor; istediğin hava eserken onu verimli kullanamadığın için de ya kuzeye tırmanan doldrumlara giriyorsun ya da hiç istemediğin, baş edebilmek için mecburen rotadan çıkartacak havaların içine düşüyorsun... Yoksa 3 gün 5 gün geç gitmişim umrumda değil; yalnızlığı çok sevdiğimden tercih bile edebilirim aslında... 

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aldığın karar için Tebrik ederim Sedat Korsanım. Mayıs 2025 de ayakkabıların bırakılacağı iskelede bir kutlama şart o zaman. Yurtdışı çıkış noktasında mı olur yoksa Yalova'da olur mu bilmem ama ufak bir toplaşma yapar uğurlarız seni Sedat Korsanım. Yapılacaklar listesine bir Youtube kanalı, bir drone bir de gopro eklersen tadından yenmez. Darısı başımıza inşallah.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Estağfurullah ya, ayakkabı falan atamam ben, dünya turu yapanlara ayıp en başta  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bizim proje iki yaz mevsimini uç-uca ekleyip arasını doldurup; şöyle bir üçer hafta gidip gelmek  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Youtube işinde daha doğrusu video işinde de çok beceriksizim... tek plan çekebiliyorum ama gerisi traş... Geçen yaz tam 90 gün denizdeydim... Telefonla çektiğim videoları montajlayayım dedim; ilk 30 günü becerebildim, 15 dakikalık saçma sapan bir video çıktı ortaya, içinde çoğunlukla whatsapp'ta millete attığım veya instagram short görüntüleri falan olan... Yapabilenlere büyük saygı duyuyorum, kendilerinden taviz veriyorlar kesinlikle... Benden youtuber olmaz yani o belli oldu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Olabilen kadarı şu işte:

i=vMBB1fFXzJIbI7Xk
*

    S. K.

Ynt: Bir Hayal.... Bir Plan....
« Yanıtla #25 : Mart 19, 2024, 00:00:49 »
Bu arada benim bir problemim var...


Herkes gibi bende de CPlotter dışında 3 tane küçük ekran var... Tridata - wind ve otopilot... Bavaria'nın 2000-2010 arasında kullandığı standart iki kademeli dashboard yerleşimini düşünün; bu üçü alt katta kendilerine ayrılmış yerde... Üstte A65 serisi bir chartplotter ve onun yanında üstte bowthruster kumandasıyla altta Quick zincir kumanda ve sayacı var...


Şimdi ben seyahat hazırlıkları kapsamında bu A65 ekranı yeni tip MFD ekranlardan biriyle (muhtemelen Axiom-9 olur) değiştirmek istiyorum... İstiyorum, çünkü class-B AIS transceiver takacağım ve onu da izleyebileceğim bir ekrana ihtiyacım var (hatta bu şekilde radar da izleyebileceğim eğer takarsam)... Tabi 9" bir MFD'nin sığabilmesi için de üst paneli tamamen boşaltmam lazım... Kullanımına alışabilmek için bunu bu yazdan önce yapayım diyorum...


Benim sistemimin yaşı gereği Nivea mıdır nedir onla değil seatalk ile haberleştiğini düşünüyorum... Aşağıda dolaplarda gördüğüm bir port da bu fikrimi doğruluyor (sarı soket yok, mavi ve siyah soketler var sadece)... AP kontrol ekranının sabit kalması gerektiğine göre yeri garanti olan bu arkadaş dışında wind ve tridata kalıyor geriye...


Çift dümenli teknesi olan korsanlar, tali dümenin (yani teknede gazı kontrol etmeyen ve motor gösterge panelinin olmadığı taraf) önünde de genelde bir ekran olduğundan bu konuya aşina olabilir... Yeni tip i70 ve üzeri multifunction gösterge ekranlarında tridata ve wind verileri arasında geçiş yapılabiliyor mu? ne raymarine global sitesinde ne de turimpeks sitesinde böyle bir bilgi göremedim ama mantıken kapalı hali herhangi bir işleve göre  dizayn edilmemiş, bomboş bir ekran olduğu için mutlaka geçiş(ler) yapılabiliyordur diye düşünüyorum... Geçilemiyorsa eğer bu i70' lere niye multifunction diyorlar ki zaten... 


Eğer tahmin ettiğim gibi böyle bir geçiş işi mümkünse bendeki wind ve tridata erkanlarıyla vedalaşıp tek bir i70 takacağım; kalan boşluğa da boyutu işlevinin 3 katı olan zincir sayacını monte edersem, bowthuster kumandasını bir köşesine yanlamasına veya çapraz falan koyarak (alışırım bi şekilde öyle kullanmaya) 9" axiom'u üst panele sığdırırım diye düşünüyorum...     
*

    Ö. Ö.

Ynt: Bir Hayal.... Bir Plan....
« Yanıtla #26 : Mart 19, 2024, 15:50:49 »
i70s oldukça gelişmiş bir çok fonksiyonlu kontrol ekranı..

Bağlı olduğu networkte (Eski Seatalk ve SeatalkNG-NMEA200 (veya Nivea!) destekliyor..) ne varsa hepsini ayrı ayrı sayfalardan gösterip kontrol ettirebiliyor..
Hatta eski modellerde olmayan AIS repeater özelliği de var, minik bir radar/ais ekranı gibi hedefleri oradan takip edebiliyorsunuz.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 19, 2024, 15:55:00 Gönderen: Özgür Ökten »
*

    C. D.

Ynt: Bir Hayal.... Bir Plan....
« Yanıtla #27 : Mart 19, 2024, 22:24:34 »

Selamlar Sedat Kaptan,
Liferaft olarak 8 kisilige tek kisi binmek bence riskli. Yuksek dalgalarda kontrol etmesi zor olabilir. Birde 8 kisilik liferafti suya atmak kolay degil. Bende benzer bir rotayi solo yapmayi dusunuyorum. Sizin maceranizi keyifle okuyacagim.
*

    S. K.

Ynt: Bir Hayal.... Bir Plan....
« Yanıtla #28 : Mart 20, 2024, 00:48:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlı olduğu networkte (Eski Seatalk ve SeatalkNG-NMEA200 (veya Nivea!) destekliyor..) ne varsa hepsini ayrı ayrı sayfalardan gösterip kontrol ettirebiliyor..


Tabi NMEA'dır o, Nivea olsa duramazsın  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yani özellik olarak 8 satır sayıp sayıp en sonunda "la bunu unuttuk!!!" kabilinden including:wind diye saçma bir kelime kullanmışlar... İnsanda "ya acaba yazmak son anda akıllarına geldi ama koymak hiç akıllarına gelmemiş olabilir mi?" duygusu uyandırıyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Fiilen kullanan birinden wind ekranı da kesin var duysam çok mutlu olacaktım ama senin paylaştığın broşür resmi de OK, en üstte biri daylight biri night-vision görüntülü WIND ekranı da var (en sevdiğim de o kırmızı ışıklı 3 parça wind+depth+speed ekranı, tam da benim istediğimi yapıp i60'taki iki monitörü birleştirmiş, all-in-one resmen...tek eksik satır o çok gereksiz su sıcaklığı satırı -ki bende su hep 51 santigrad derece zaten  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )... 

USA'de birinde çok temizini buldum; 325$ + 10USD NY teslim... %100 positive feedback bir satıcı (bir kişiyi de kızdırmadın mı be birader, marine parts satıcısı bir de, müşterisi de hep benim gibi kılkuyruk  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )... Tek potansiyel problem "to be shipped with any cable" yazmış... Any cable ne lem?!? HDMi kablosu mu koyacaksın pakete  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Şaka bir yana özellikle used-parts alanların yorumlarına baktım, herkes çok memnun... Sordum ne kablosu koyuyorsun yanına diye... modül tarafı kesin NMEA da diğer ucu ney, cevaba göre bakacağız artık... NMEA-NMEA koyacaksa bende onu karşılayacak çoklu port yok (sanırım), NMEA-2-seatalk kablo da 30-50$ civarında alınabilen bir şey...   Alayım sanırım ben bunu...
*

    E. Ç.

Ynt: Bir Hayal.... Bir Plan....
« Yanıtla #29 : Mart 20, 2024, 09:00:10 »