0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Y.

Kendi el becerimizle teknede ani oluşan deliklere tıpa yapabilir miyiz? Kaza gibi beklenmedik acil durumlarda oluşan su sızıntıları için önlem önerileriniz var mı?


*

    Ö. Ö.

Ynt: Tekne hasarında su almaması için tıpa önerileri
« Yanıtla #1 : Nisan 07, 2024, 14:24:55 »
Kırılan vanalar için konik tapa, diğer büyük hasarlar için yastık/yorgan..

Bir de yüksek kapasiteli sintine pompası olarak elinde kova olan bir insan..


*

    Y. A.

Ynt: Tekne hasarında su almaması için tıpa önerileri
« Yanıtla #2 : Nisan 07, 2024, 20:10:24 »
Şemsiye


*

    A. D.

Ynt: Tekne hasarında su almaması için tıpa önerileri
« Yanıtla #3 : Nisan 08, 2024, 11:29:08 »
Alternatif : şişebilen herhangi bir plastik top, balon, usturmaça, yatak vb...


*

    A. Ç.

Ynt: Tekne hasarında su almaması için tıpa önerileri
« Yanıtla #4 : Nisan 08, 2024, 17:42:24 »
Fiberglas tekneler bir yere vurduğunda genellikle kırılmaz ysni gövdeden parça kopmaz, daha çok yırtılmış gibi çatlarlar. Bu durumda aynı bir elbiseyi tamir eder gibi çatlakları birbirine yaklaştırmak ve büyük bir sintine pompası ile su basmak, tekneyi çekerek bir çekek yerine ulaştırmak mümkün olabilir. Çatlakları bir arada tutabilmek için çatlağın iki tarafına geçirilmiş çubukları çatlaktan geçen bir el incesi ile bağlamak işe yarayabilir. Bir çıtanın ortasına el incesi bağlayıp, çıtayı çatlaktan dışarı itmek ve içeride ikinci bir çıta kullanarak çatlağı birbirine yaklaştırıp bağlamak yeterli olabilir. Özellikle salmayı vurduğunuzda salmanın kıça yakın bölümünde oluşacak böyle bir çatlağın su kaçırmasını azaltmak mümkündür.  .

*

    O. G.

Ynt: Tekne hasarında su almaması için tıpa önerileri
« Yanıtla #5 : Nisan 13, 2024, 22:34:44 »
“Su almaması” demeyelim de, mümkün olduğunca giren suyun debisini azaltmak ve tüm su tahliye imkanlarını kullanarak, şanslıysak kumluk bir sahile daha da şanslıysak lifte kadar ulaşacak zamanı elde etmek diyelim..

Tahta tıkaçlardan, bordayı saracağımız yelkenlere, su altında donan bant ve yapışkan harçlardan, zor yerdeki  çatlağa ulaşmak için mobilyayı parçalayabilecepimiz baltaya.. Acı yok Raki.. Asla asla deme.. O Mobidik ölecek!!

Bir ara burada soğuk havada denize atlamak zorunda kalındığında önce gres yağıyla iyice bir sıvanma fikirlerini bile okuduk..

Hazır olmanın, hazırlıklı olmanın daha basit yolları da var:
Sezon başındayız..
Tüm vana, hortum ve kelepçe ve anti sifon valfleri kontrol edelim.. Gerekeni yenileyelim.. Gereken kelepçeleri çiftleyelim.. Pompaları deneyelim.. Sintinenin en derin bölümüne bir su alarmı kuralım.. Seyirde hetçleri kapatalım, haritada nerede olduğumuzu göremeyecek kadar alkol almayalım..

Çok büyük ihtimalle bu sezon da teknemiz batmayacak!!

Not: Tahta tıkacın yanına çekici hazır etmeyen, tıkacı tava ile çakabilir.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: Tekne hasarında su almaması için tıpa önerileri
« Yanıtla #6 : Nisan 14, 2024, 09:33:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
..
Tüm vana, hortum ve kelepçe ve anti sifon valfleri kontrol edelim.. Gerekeni yenileyelim.. Gereken kelepçeleri çiftleyelim.. Pompaları deneyelim.. Sintinenin en derin bölümüne bir su alarmı kuralım..



CE standartları su altı bağlantılarının garantili ömrünü 5 yıl olarak öngörmüştür. Avrupalı üreticiler bu nedenle ucuz olan pirinç (sarı) malzeme kullanırlar. Pirinç ise bakır ve tutya karışımıdlr. deniz suyunda erir ve gözenekli bir bakır kalır. Bakır sağlam olsa da sünger yapısında bir bakır kırılmaya eğilimlidir. Bu nedenle 5 yılda olmasa da 7-8 yılda bir su altı bağlantılarını tamamen değiştirmek doğru bir davranıştır. Kauçuğun ömrü de 6 yıl kadardır, plastikler de koku geçrme nedeni ile yine zaman bağlı olarak sertleşme ve bozulma nedeni ile değiştirilmelidir.