0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    İ. I.

Şanzıman kavrama sorunu
« : Nisan 09, 2024, 21:33:42 »
Denize gönül vermiş değerli büyüklerim ve kardeşlerim öncelikle herkese selamlar..Yeni yaptırmış olduğumuz balıkçı teknemde çift silindir 28 hb lombardini motor ve hurt marka şanzıman var.. Başlarda şanzıman ileri ve geriyi sorunsuz şekilde yapıyordu yalnız son dönemde geri vitese yine canavar gibi geçiyor yalnız gel gör ki ileri vitese bazen geçmiyor veya çok ağır ağır geçiyor(yaklaşık 30 sn.beklediktrn sonra)..Bunun sebebi ne olabilir? Bu konuda siz değerli gonuldaslarin yorumunu bekliyorum..(daha önce benzer konular açılıp bilgi paylasilmissa şimdiden affınıza sığınıyorum)) şimdiden herkese iyi bayramlar..


*

    A. Ç.

Ynt: Şanzıman kavrama sorunu
« Yanıtla #1 : Nisan 10, 2024, 07:58:22 »
Yeni yaptırdığınıza göre akla şanzımanı kontrol eden telin (veya kola neyle bağlanyorsa) ileride kısa tornistanda uzun olması geliyor. Kontrol telini söküp şanzıman üzerinde el ile deneyin.


*

    İ. I.

Ynt: Şanzıman kavrama sorunu
« Yanıtla #2 : Nisan 10, 2024, 08:26:05 »
Öncelikle ilginize teşekkür ederim Ahmet bey,şanzıman ikinci el olarak alındı..Kontrol kolu sökülüp manuel olarak denedik ancak yine aynı şekil ileride geç kavrıyor.. Aslında ben sizin daha çok hurt şanzıman hakkında düşüncelerinizi merak ediyorum.


*

    A. Ç.

Ynt: Şanzıman kavrama sorunu
« Yanıtla #3 : Nisan 10, 2024, 09:13:20 »
Hurt hakkında fazla bilgim yok, uzun süre sorunsuz kullanıldığını biliyorum. Kontrol kolunu şanzıman gövdesine bağlayan parçanın altında ayar vidaları olması lazım, bir ihtimal ayarla kurtulabilir.


*

    İ. I.

Ynt: Şanzıman kavrama sorunu
« Yanıtla #4 : Nisan 10, 2024, 12:59:25 »
Değerli bilgileriniz ve ilginiz için çok teşekkür ederim..

*

    M. Ü.

Ynt: Şanzıman kavrama sorunu
« Yanıtla #5 : Nisan 12, 2024, 14:43:34 »
İzzet kaptanım bu benim de başıma geldi. Şanzıman içinde kavrama yapan elemanın kullanımla aşındığı anlaşılıyor. Lebleme denen bir yöntemle bu parça üzerindeki dişlilere bakım yapılabiliyor. Bu benim tornistan kavrama problemimi çözdü ancak aynı sorun ileride tekrarladı ve parça değiştirildi. Bu arada, bu sorun özellikle motor sıcakken daha belirgin hale geliyor. Bunun nedeni de şanzıman yağının ısınarak akışkanlığının artması. Şanzımanınızı işi iyi bilen bir ustaya -tercihen motorun yetkili servisine- göstermenizi öneririm.
*

    İ. I.

Ynt: Şanzıman kavrama sorunu
« Yanıtla #6 : Nisan 12, 2024, 23:50:05 »
Öneriniz için teşekkür ederim Murat kaptanım.. Şanzıman makine çalıştıktan hemen sonra da ileri vitese alınınca yaklaşık 30-35 sn.kadar bekliyor bazen çok yavaş yavaş dönüyor ancak tekne ilerlemiyor çok ağır döndüğü için ancak makineye çeyrek yol verip tekrar rolantiye alınca makine tam rolantiye gelirken o sıra kavrama yapıyor..Malum bayram tatili dolayısıyla henüz baktiramadik şanzımanı bakalım hafta içi baktırıp çözümü bulabilirsek buradan da paylaşıcam..
*

    O. G.

Ynt: Şanzıman kavrama sorunu
« Yanıtla #7 : Nisan 13, 2024, 19:49:25 »
İzzet Kaptan,

Kumanda kolunuz gaz ve vites olarak ayrı iki kol mu, yoksa tümleşik tek kol mu yazmamışsınız. Ama söylediğiniz gibi eğer tornistanda sorun yoksa, sadece ileriye aldığınızda sorun oluyorsa, dikkatinizi
1) kumanda koluna
2) kumanda kolunun gaz ve şanzıman teli bağlantılarına ve ayarına
3) şanzımanın üzerindeki tel bağlantısına ve ayarına yöneltmenizi tavsiye ederim..

Büyük ihtimalle kumanda kolunun ilerisi ile şanzımanın ilerisi arasında ayarsızlık var..

Bu kontrolleri yaptıktan sonra hala sorun devam ediyorsa ve şanzımandaki yağın nasıl bir yağ olduğundan emin değilseniz, içindeki yağı boşaltıp “şanzıman yağı” ile yenilemeniz..

Hurth mekanik ve sağlam bir şanzımandır.. Büyük ihtimalle yukarıdaki işlemler sonunda, şanzımana anahtar vurmadan sorununuz çözülecektir..

Kolay gelsin..
*

    İ. I.

Ynt: Şanzıman kavrama sorunu
« Yanıtla #8 : Nisan 13, 2024, 20:59:19 »
Onur kaptan ; öncelikle ilginize teşekkür ederim..Vermiş olduğunuz tavsiyelere istinaden kumanda kolu bağlantılarını şanzımandan ayırıp şanzımanı manuel olarak ileri geri yaptırmaya çalıştım ancak aynı sorun yine devam ediyor maalesef.
Bende aynı şekil hurt şanzıman hakkında olumsuz birsey pek duymadım ancak buralarda (Trabzon ve çevresi) maalesef bu şanzımanlar pek yaygın olmadığı için parça sorunu yasanabiliyormus..
Bakalım hafta içi ustaya bı gostericez.. Hayırlısı olsun inşallah..Esen kalın..
*

    O. G.

Ynt: Şanzıman kavrama sorunu
« Yanıtla #9 : Nisan 13, 2024, 22:44:14 »
İzzet Kaptan,

Hurth şanzıman ZF olarak değişti.. Orjinal parça için ZF’nin Türkiye distribütörü ile iletişime geçebilirsiniz..

Hatırladığım kadarıyla Uygar şanzımanın da uyan parçaları var.. Kendilerini arayabilirsiniz..

Problemi çözüp çayınızı yudumlarken, lütfen bizi de unutmayıp buraya yapılanları yazın ki, bilgi kaynağımız artsın..

Kolay gelsin..
*

    İ. I.

Ynt: Şanzıman kavrama sorunu
« Yanıtla #10 : Nisan 14, 2024, 11:18:36 »
Tabiki Onur kaptan, sorunu paylaştık nasip olursa çözümü de paylaşmak isterim..
Değerli önerileriniz ve bilgileriniz için teşekkür ederim..
*

    C. İ.

Ynt: Şanzıman kavrama sorunu
« Yanıtla #11 : Nisan 20, 2024, 09:53:40 »
 Yüzeyleri, alaşımlı bronz kaplı, üç tanesi ileri, üç tanesi tornistan olmak üzere 6 adet plaka vardır.
İleri yönündeki plakalar doğal olarak daha çabuk aşınır. Otomatik vites yağı (ATF) kullanmalısınız.
Çözüm için İrfan usta : 05423125125
Kolay gelsin.
*

    İ. I.

Ynt: Şanzıman kavrama sorunu
« Yanıtla #12 : Nisan 24, 2024, 12:06:06 »
Cevat kaptan öncelikle bilgilendirmeniz için teşekkürler.Bu vesileyle de sorunun çözümünü sizinle de paylaşmak isterim..Şanzımanı ustaya getirdiğimiz zaman sizin dediğiniz gibi plakaları tekrardan düzenlediğini ve sorunun çözüldüğünü gördük..Herhangi bir şekilde parça değişimi yapılmadan (keçeler hariç) sorun çözülmüştür..Gezgin korsan ailesine tekrar teşekkür ederim..