0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Youtube'daki videolardan birisindeki yoruma bir soru geldi. Pek karşılaşmadığımız bir konfigürasyon. Yelkenli bir tekne ve 33 feet. Servis aküsü kapasitesini artırmanın yolu bir aküyü sancak kanepe, diğerini de iskele kanepenin altına koymak. Bu durumda tekne sahibi akülerin paralellemesini baralarda yaparak ilerlemiş. Soru akü başı sigorta yuvasının amper dayanım değeri ile geldi. Sizlere de ilginç gelebilir?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Deşarj barasından ayrı bir kablo ile aküye giderek neden ek maliyet ve komplikasyon yaratıyoruz ? Zaten aküden uzakta baralar. Baralar yardımı ile aküler ortaya sanal olarak taşınmış zaten. Çizdiğimin bir mahsuru var mı ? Yada herhangi bir standarda veya koda aykırı mı ? Yada ikinci bir kablo çekmek bize ne yarar sağlıyor ? Yada kod gereği ayırmak gerekiyor ise neden altına üçüncü bir birleştirme barası koyup işleri o arada halletmeyelim ? Ek olarak bu sistem Inverter/Charger kullanan bir sisteme upgrade edilemiyor, edilse bile Deşarj noktası yine şarj noktası oluyor. Veya Irgat çalıştığında MFD veya voltaj hassasiyeti olan bir cihazı ayrı bir yerden çalıştıralım mantığında isek yine barayı ayırmak olayı çözmüyor zira biri şarj diğeri deşarj.
Murat Bey, Bu tip alternatifler düşünüyorum, eksi ve artılarını anlamak için hemde biraz beyin jimnastiği yapmak için inşallah yormuyorumdur. Dedikleriniz ışığında o zaman versiyon 2 =)))Şimdi Şarj ve Deşarjı BMS ile kontrol etmek istiyorsak ara bir yola röle koyduk. Bu sorunu hallettik. Sistem otomatik olduğu için bunu manuel de yapabilmemiz için hiç sevmediğimiz şalteride koyduk. Bu bize sistemi tümden kapama ve şarj ve deşarjı ayrı ayrı tekil aktif bırakma şansıda bıraktı. Aynı zamanda motor yada tesisat kısmında çalışırken bir kısmı manuel izole etmemizi veya uzun süre tekneyi bıraktığımızda şarjı açık bırakmamızı sağladı. Benim ilk çizimde rahatsız eden konu şuydu. Akülerin ayrı ayrı yerlerde olması alışılagelmiş bir şey değil. Buda sistemi bilmeyen birisinin gelip çalışma esnasında sadece kutup başını çıkartıp enerjiyi kestim sanması vs. gibi durumlar içindi. Ne dersiniz ? Hem ileriye dönük hemde mevcut ihtiyaçları karşılar mı ? Her ne kadar kablodan 10 lira tasarruf edip, 50 lira şaltere bayıldık ama =))) Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap