0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Evet sistem tam olarak dediğiniz gibi oldu. Eski iki aküyü servis aküsü yaptım şalter 2 konumunda paralel bağladım yani 2*110 bir adet yeni 110 luk akü aldım onu da marş aküsü yaptım o da şalterin bir konumunda. Tüm kablolar 50mm. Burda daha öncede konuşulan bir soru soracağım şimdi motoru 1 de çalıştırdım stop edince 2 ye alıyorum buzdolabı vs tüketimler için tekrar çalıştırken yine 1 e alıyorum. Ama seyir halinde şalter nerede durmalı both olup üç aküyü de mi şarj etmeli (edermi?) ya da 1 de gidip sadece marş aküsünü mü şarj etmeli?
Şu bothşalter denen mekanizmayı hayatınızdan çıkartın. Neden? İnsan hatasına neden olan bir mekanizma. Sorunlar tamamen insan kaynaklı hatalar genelde ve Both şalter buna çanak tutan bir ekipman. Servis aküsü ile makine start arasına bir röle koyun bitti gitti. Hata yapma şansınızı ortadan kaldırırsınız. Makine çalıştığı zaman makine start üzerinden servis aküleri şarj olur motor kapandığı anda devreden çıkar iki akü grubu birbirini görmez. Yok ben hata yapmam desenizde motoru kapattığınız zaman both şalter üzerinden paralellemeyi kesmeyi unutacaksınız bugün değil yarın değil ama bir gün unutacaksınız o kesin. Tecrübe ile sabit.
Seri baglanmış iki aküyü 24 v şarj aletim olmadığından akğleri sökmeden 12 v şarj cihazı ile şarj edebilir niyim