0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    R. E.

Ynt: Akü seçimi
« Yanıtla #90 : Mart 08, 2024, 17:22:45 »


Çok teşekkür ederim.
Her ikisi de servis aküsü. Mutlu 125 A kurşun asit motor aküsünü kullanmaya devam edeceğim. DC -DC  charger aldım. Akıllı röle gerekmiyormuş, onu iade ettim. Haftaya aküler bağlanmış olur herhalde.
Bekliyorum yazınızı..
Teşekkürler,  saygılar..



*

    G. I.

Ynt: Akü seçimi
« Yanıtla #91 : Mart 08, 2024, 17:56:19 »
Marş aküsü için AGM kullanıyorum Servis akülerimi geçen yıl Megacell 3 x 200 Amp. Değiştirdim. Gayet memnunum. 2 dolap 1,000 lik inverter sorunsuz çalışıyor. Güneşli havalarda hiç kesinti yaşamıyorum. Hava kapalı ise koyda 3 gün sorunsuz çalıştı. DC to DC de olduğu için olası sorunlarda motordan besliyorum.


*

    O. G.

Ynt: Akü seçimi
« Yanıtla #92 : Mart 08, 2024, 20:48:52 »
Recep Korsan,

Marş aküsünü kurşun asit bırakmışsınız. Dolayısıyla lityum akülerinizin BMS’i şarj talebini aniden kestiğinde, alternatörün yükünü kurşun asit aküler tamponlayacak.. Alternatörünüz diyotları korunacak..

 DC-DC şarj ünitesi de akım kısıtlayıcı özellikte (maks 30A). Bu da lityum akülerin şarj olurken alternatörü saatlerce tam güçte çalıştırmasını ve alternatörün soğutma/ısınma/ kavrulma sorunlarını bertaraf edecek.. Daha mutedil bir şarj akımında Alternatörün sargıları korunacak..

İlk soracaklarım bunlardı.. Siz zaten planlayıp çözmüşsünüz..

VSR’yi lityum-kurşun asit paralellenesinde şarj için kullanamayacaktınız.. zaten iade etmişsiniz..

Devamı sistemi devreye alıp denemek.. İlk önce günlük kullanım şartlarında, fırsat buldukça da zorlayarak ve gözlemleyerek..

Hayırlı olsun.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Not: DC şarj cihazının kullanım kılavuzuna baktım.. çift yönlü şarj diyor ama yanlış anlamadıysam servis aküsünden marş aküsüne doğru 3A’lik tali şarjı kontrol ekranından elle seçmeniz gerekiyor.. yani ya 30A’lık marş=>lityum ya da 3A’lık lityum=>marş sarjı manuel olarak seçmek gerekiyor.. Eğer öyleyse güneş panellerini de motor aküsüne bağlayıp devamında lityum aküleri beslemek gerekecek ki paneller hem marş aküsünü hem de servis aküsnü sürekli dolu tutsun.. Kullanmaya başladıktan sonra bu özellik otomatik mi manuel mi, bilgi verbilir misiniz?









« Son Düzenleme: Mart 08, 2024, 20:50:41 Gönderen: Onur Gölge »


*

    O. G.

Ynt: Akü seçimi
« Yanıtla #93 : Mart 08, 2024, 21:27:17 »
Gökhan Korsan,

Geçen sene Megacell’in ürünlerini internetten incelemiştim..  Yerli ve kaliteli ürünlerdi..
Yanlış hatırlamıyorsam:
1- Akülerin BMS’leri anlık maks 100A deşarja izin veriyordu.. Her ne kadar lfpo4 aküleri servis aküsü olarak kullanacak olsam da, gerektiğinde ırgat ve marş için de kullanabilmek istiyorum. 100A bu ihtiyacımı karşılamıyordu..
2- Akü kapasiteleri silindirik pillerin (kalem pil diyelim) paralel ve sonra 6lı olarak seri lehimlenmesi ile oluşturuluyordu.. Tüm akü üreticileri de neredeyse aynı şekilde üretiyorlar.. Ticari olarak en verimlisi demek ki bu.. Ama teorik olarak problem şu ki akünün BMS’i herbir silindirik pil gubunu kontrol edilmesi gereken tek hücre olarak görüyor.. Oysa o hücrenin içinde o amperajı sağlamak için misal 50 tane silindirik pil var.. Yani arıza çıkartma ihtimali olan tek bir büyük prizma hücre yerine, 49 tane daha ek hücre.. Toplamda  akü kutusunun içinde 300 hücre.. Bakalım sektör nasıl evrilecek..

Tabii benim bu bahsettiğim işin teorik düzeyi.. Siz pratikte sorunsuz şekilde kullanıyorsanız, ben de bunu olumlu kullanıcı deneyimi olarak alırım..


*

    R. E.

Ynt: Akü seçimi
« Yanıtla #94 : Mart 08, 2024, 21:30:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Not: DC şarj cihazının kullanım kılavuzuna baktım.. çift yönlü şarj diyor ama yanlış anlamadıysam servis aküsünden marş aküsüne doğru 3A’lik tali şarjı kontrol ekranından elle seçmeniz gerekiyor.. yani ya 30A’lık marş=>lityum ya da 3A’lık lityum=>marş sarjı manuel olarak seçmek gerekiyor.. Eğer öyleyse güneş panellerini de motor aküsüne bağlayıp devamında lityum aküleri beslemek gerekecek ki paneller hem marş aküsünü hem de servis aküsnü sürekli dolu tutsun.. Kullanmaya başladıktan sonra bu özellik otomatik mi manuel mi, bilgi verbilir misiniz


Öncelikle çok çok teşekkür ederim ilginiz ve paylaşımınız için.
Bu dediğinizden benim anladığım şuydu, motor çalışırken 30 A ayarına getirip, motor aküsü dolunca  servis akülerini beslemek. Tekne bağlandığında ise servis aküleri dolu iken azar azar motor aküsünün durduk yerdeki olağan eksilmesini telafi etmek. Ama böyle mi olacak? Onu çalışıp öğrenmem lazım.sorunuz iyi geldi.

Bağlayalım hele bir. Gerek soru, gerek cevap şeklinde paylaşımlar yaparım.
Çok çok teşekkür ediyorum




*

    R. E.

Ynt: Akü seçimi
« Yanıtla #95 : Mart 09, 2024, 21:57:09 »


Eski model redresöre lityum akü bağlanır mı?
Akü seçme şansınız yok, bildiğiniz düz redresör. Üstünde sadece akü durumu ışığı olan?
Sanırım italyan malı. Quick marka..

*

    O. G.

Ynt: Akü seçimi
« Yanıtla #96 : Mart 10, 2024, 14:30:40 »
Lityum yeni bir teknoloji. Şarjı da tartışma konusu.
Temelde 2 ekol var..
Her ikisi de kendisinin doğru olduğunu söylüyor:
1.ekol: Aküyü bulk ile 13.8V ile max 1C akımda %90 dolduruyor. %10’a kadar tüketiyor. Ara dolum ve top-up yapmıyor. Float yok.
Bu grup şarjı akü monitörü üzerinden manuel kontrol ediyor..
2.ekol: Aküyü bulk-absorption olarak %10-%90 arasında ama her fırsatta devamlı şarj-deşarj ediyor. Sonrasında %100 dolu olarak floatta..
Bu grup şarjı BMS limitlerinde ve kontrolünde devam ettiriyor.

Redresörünüz kurşun-asit (belki artı olarak AGM/Jel) şarj etmek için.. Ama;
Siz alternatör için zaten lityum da şarj eden yeni model bir DC-DC şarj kullanacaksınız.
Diğer şarj kaynaklarını da (güneş panelleri, redresör) alternatör ile tek bir şarj barasında toplayıp DC-DC şarjınıza girebilirsiniz.. Böylece DC-DC şarjı lityum akülerinizin şarjı için tek kontrol noktası olur ve şarj ayar parametreleriniz (akü üreticisinin tavsiye ettiği) tüm kaynaklar için tek ve geçerli olur.. Akü BMS’i de en son noktada ve geri planda çalışmaya devam eder..

Akıllı şarj cihazlarının, “akıllı” olduklarını kabul ettiğimiz sürece, gerisi çocuk oyuncağı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 10, 2024, 14:38:48 Gönderen: Onur Gölge »
*

    R. E.

Ynt: Akü seçimi
« Yanıtla #97 : Mart 10, 2024, 19:50:59 »


Çok teşekkür ederim.
Kazara yazdığım her şey uçtu. Bu "ekol" işi başta olmak üzere epey şey yazmıştım. Rahat bir zamanda yazarım ümidindeyim.

BMS konusunda epey yazı yazıldı. Okudum da bazılarını. Ama bir şey anladığımı söyleyemem. Az daha çalışmam lazım.

Akünün üstünde ekran var. Ekrana basınca 93-96 arası doluluk görüyorum şimdilik..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Du bakali nolcek?