Lityum yeni bir teknoloji. Şarjı da tartışma konusu.
Temelde 2 ekol var..
Her ikisi de kendisinin doğru olduğunu söylüyor:
1.ekol: Aküyü bulk ile 13.8V ile max 1C akımda %90 dolduruyor. %10’a kadar tüketiyor. Ara dolum ve top-up yapmıyor. Float yok.
Bu grup şarjı akü monitörü üzerinden manuel kontrol ediyor..
2.ekol: Aküyü bulk-absorption olarak %10-%90 arasında ama her fırsatta devamlı şarj-deşarj ediyor. Sonrasında %100 dolu olarak floatta..
Bu grup şarjı BMS limitlerinde ve kontrolünde devam ettiriyor.
Redresörünüz kurşun-asit (belki artı olarak AGM/Jel) şarj etmek için.. Ama;
Siz alternatör için zaten lityum da şarj eden yeni model bir DC-DC şarj kullanacaksınız.
Diğer şarj kaynaklarını da (güneş panelleri, redresör) alternatör ile tek bir şarj barasında toplayıp DC-DC şarjınıza girebilirsiniz.. Böylece DC-DC şarjı lityum akülerinizin şarjı için tek kontrol noktası olur ve şarj ayar parametreleriniz (akü üreticisinin tavsiye ettiği) tüm kaynaklar için tek ve geçerli olur.. Akü BMS’i de en son noktada ve geri planda çalışmaya devam eder..
Akıllı şarj cihazlarının, “akıllı” olduklarını kabul ettiğimiz sürece, gerisi çocuk oyuncağı
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap