0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. Ç.

tornistan
« : Mayıs 21, 2023, 23:57:42 »
rota fisher 660 teknemde tornistan tutturamıyorum bu neden olur tuzla ünlü pervane ile görüştüm konumlanmasında bir problem olmadığını söylediler.Pervanenin konumlanmasında bir sorun olabilirmı? Motor yanmar 29 beygir gücünde tekne ağırlıgı 900 kilo ..teknenin karinası etken olabilirmi.Deneyimlerinizi rica edeceğim. sevgilerimle Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    C. A.

Ynt: tornistan
« Yanıtla #1 : Mayıs 22, 2023, 02:21:13 »
Torniston tutturamamak derken kastınız nedir?

Pervanenin padıl etkisinin,

Dümenin tornistan hızlardaki etkisinin farklı olacağının,

Veya sığ suda dümen ve pervanenin beklediğiniz etkileri yaratamaya bileceğinin farkında mısınız?

Selametle...



*

    A. K.

Ynt: tornistan
« Yanıtla #2 : Mayıs 22, 2023, 10:38:50 »
tornistan hep problem .  Ben pontona yanaşırken   tekne tek tarafa çektiğinden ona göre biraz açıkta tornistan pozisyonuna geçiyorum. Biraz fazla gaz vererek dümenden su geçmesini  ve teknenin biraz hız alarak  hareket etmesini sağladıktan sonra gazı kısıp dümen tutuyorum . sert havada bile şaşmaz.


Öncelikle teknenizi , möanevra kabiliyetini tanımanız lazım , yoksa o meşhur videolardaki gibi komik duruma düşersiniz. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. K.

Ynt: tornistan
« Yanıtla #3 : Mayıs 22, 2023, 10:44:43 »
Kitaba göre Tekne dümen palasının  üstünde bir miktar boşluk olması lazım , pervane ile dümen arası belli mesafe lazım yeterli mi yetersiz mi önemli değil  , nasılsa değiştiremeyeceksiniz. Elinizde sevabıyla günahıyla standart üretilmiş  bir tekne var , hiç bir tekne mukemmel değil  olamaz da hepsinde muhakkak yanlış detaylar vardır. Siz bence mevcut durumu kontrol altına almayı deneyin , alıştıkca işlem otomatik hale gelecektir.
« Son Düzenleme: Mayıs 22, 2023, 10:54:12 Gönderen: Atilla Kaplan »


*

    A. K.

Ynt: tornistan
« Yanıtla #4 : Mayıs 22, 2023, 10:47:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kitaba göre Tekne dümen palasının  üstünde bir miktar boşluk olması lazım , pervane ile dümen arası belli mesafe lazım yeterli mi yetersiz mi önemli değil  , nasılsa değiştiremeyeceksiniz. Elinizde sevabıyla günahıyla standart üretilmiş  bir tekne var , hiç bir tekne mukemmel değil  olamaz da hepsinde muhakkak yanlış detaylar vardır. Siz bence mevcut durumu kontrol altına almayı deneyin , alıştıkca işlem otomatik hale gelecektir.

*

    Ö. Ö.

Ynt: tornistan
« Yanıtla #5 : Mayıs 22, 2023, 10:57:45 »
Pervane çekme etkisi (Propeller walk) ile ilgili pek çok kriter vardır, ama en önemlisi pervane boşluğu denilen, pervane ile tekne karinası arasındaki mesafe ve bunu sağlayan pervane cebi denilen açıklık alan.

Dave Gerr'in TEKNE MEKANİĞİ EL KİTABI (ADF Yayınları - Doğan Çelen çevirisi) 'dan pervaneye yeterli su akışı sağlanabilmesi için gerekli pervane cebi (pervane boşluğu) ölçü tavsiyesi şu şekilde verilmiş;
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Pervaneye yeterli su akışı sağlanamadığında kanatlar üzerinde oluşan yanlara doğru çekme kuvvetleri birbirini dengeleyemiyor ve bir tarafa daha fazla çekiyor.

Bu boşluğu doğru şekilde oluşturmak için en pratik yöntem pervane çapını düşürüp hatvesini (pitch) arttırmak olabilir, ama o zaman da yüksek hatveli pervanelerde yana doğru çekme etkisi arttığı için istenilen verim alınamayabilir tabi.

Başka bir grafikte de bu boşlukların hesaplarını bulabiliriz;
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
1) Karina ile pervane üst ucu arasındaki boşluk : pervane çapının %17'si.
2) Pervane alt ucu ile omurga arasındaki boşluk : pervane çapının %4'ü.
3) Pervane ile şaftın çıktığı nokta arasındaki boşluk : pervane çapının %27'si.
4) Pervane ile dümen arasındaki boşluk : pervane çapının %10'u.


Bu arada, gezgin korsan foruma hoşgeldiniz. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Görüyoruz ki bu pervane derdiniz nedeni ile foruma hızlı bir giriş yapmışsınız, profil fotoğrafınızı ekleme fırsatınız olmamış henüz.
Gezgin Korsan'daki sıcak, dostane paylaşım ve yardımlaşma ortamının sürdürülebilmesi için üyelerin yüzlerini görebileceğimiz bir forum profil fotoğrafına (avatar) sahip olmalarını önemsiyoruz.

Böylece birbirimiz hakkında en temel bilgileri bilerek (sanki bir limanda, koyda karşılaşıp tanışmış, kendimizi tanıtmış gibi) ve karşılıklı yüzümüze (fotoğrafına) bakarak yazışarak çok daha sıcak, samimi, güvenli ve keyifli bir mecra olabileceğimizi düşünüyoruz.

Profil fotoğrafı konusunda yardım ihtiyacınız varsa Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 'den yararlanabilirsiniz.

Sağlıcakla..
« Son Düzenleme: Mayıs 22, 2023, 11:00:23 Gönderen: Özgür Ökten »
*

    S. Ç.

Ynt: tornistan
« Yanıtla #6 : Mayıs 22, 2023, 16:31:20 »
Herkese teşekkürler pontonlar çok sıkışık teknenin tornistanda hız alacak mesafesi çok kısa rüzgârıda iskeleden almam gerekiyor dolaysıyla sıkıntılı alışacağız...
*

    O. B.

Ynt: tornistan
« Yanıtla #7 : Mayıs 22, 2023, 17:01:18 »
Tekneyi yerine kadar getirip sonra tornistan vererek kumanda edemezsiniz. Çok önceden boş bir alanda tornistana geçip yerine kadar tornistan gelip rüzgarı da dikkate alarak tek hamlede yerine girmeniz lazım. Yapamıyorsanız baştan kara yapmalısınız.
*

    A. K.

Ynt: tornistan
« Yanıtla #8 : Mayıs 22, 2023, 17:37:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Herkese teşekkürler pontonlar çok sıkışık teknenin tornistanda hız alacak mesafesi çok kısa rüzgârıda iskeleden almam gerekiyor dolaysıyla sıkıntılı alışacağız...

kalamışta ve yalovada bir ponton ileride tornistana başlıyorum  , takriben 50-60 mt, ama en önemlisi yoluma çıkacak tekne varmı diye  kontrol edip öyle manevraya başlıyorum . tam girişte durdunmu al baştan   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Gerekirse barınak dısından tornistan tornistan  gelmen gerekecek   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. İ.

Ynt: tornistan
« Yanıtla #9 : Mayıs 22, 2023, 21:59:59 »
   Sedat kaptanım, tekne boyuna göre motorunuz güçlü, pervane, dümen palası yerli yerinde.
 Tekneye alışmak için biraz zamana ihtiyacınız olduğunu düşünüyorum.
*

    M. B. A.

Ynt: tornistan
« Yanıtla #10 : Mayıs 23, 2023, 17:42:06 »
Tornistan her teknede zor. Bolca alıştırma yapılmalı...