0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. T.

Sevgili korsanlar,

Hanse 590’in haberini simdi aldim…. Hanse atakta… yeni dizayn serisine yeni ilave 590 i tanitiyorlar. Demode 45-55-58 ( 445-455-458 gibi olan seri ) serilerinden sonra dizayner degistirerek ( Fransiz Berret Racoupeau ile calismaya basladilar ) Hanse 460 ile yakaladigi cikisi, hizli bir sekilde 510-410 ve 360-590 a yayarak en azindan en cok satilan boylari tamamlamis oldular.

Her ne kadar 460’i ve Hanseleri genel olarak begenmesem de… ( daha once uzun bir sekilde 460’in eski seriye nazaran cok iyi oldugunu ama tam olmadigini ve kanaatimce bazi eksikliklerin oldugunu yazmistim )

Hansenin bayragi bir tik ileri goturmesini, rakiplerin de buna bir cevap vereceklerinden dolayi memnuniyetle karsiliyorum. Bavaria C46 ile kismen bir cevap verdi ama hala Cruiser 46 uretmekle mesguller. Kimbilir ne zaman C51 ve C58 i yaparak C serisini tamamlayacaklar… hala C38 in altini da dusunmediler.

Beneteau iddiali gelebilir… onlar da 35-38-41-45-48 le baslayan sonra .1 ilavesi ile devam eden seriyi ufak ufak elden gecirmeye baslamali… herhalde 46.1 ve 51.1 ile baslicaklar bu seriyi yenilemeye… eli kulaginda olsa gerek.

Jeanneau’nun ne yaptigi belli degil, tekne isimlendirmelerindeki yaptiklari uzunluk hilesini cok yanlis buluyorum… ( tamam herkes yapiyo ama 2 feet de cok… Hanse 460 da 45.5 feet mesela ) hadi hile yaptin..440 diye 42 feet tekneyi satiyosun ama bari 42 feet fiyatina sat… )

Shrinkflation tekneleri de vurdu demek.

Jeanneau Yacht 55 ile yeni konsept kafasi ve 51 i biraktilar. Aslinda Yacht 55 ile Odyssey 490 arasi bir boy fena olmazdi.

Dufour da kendi yagiyla kavruluyor, rakiplerine gore bence geride kalmis bir marka.

Yorumlarinizi beklerim, onumuzdeki sene hangi yeni modeller piyasaya cikacak. Beneteau bir cikis yakalar mi?

Bu arada demin bir karsilastirma yazisi okudum, Bavaria, Hanse ve Dufour hakkinda.

Bavaria tekne govdesini su hattinin uzerini foam ile sandwich construction olarak yapiyor. Hanse ve Dufour icin full laminate yazilmis. Hanse vinlyester kullaniyor. ( Hanse bu vinlyester konusunda cok hava atar… asagidaki paragraf da sadece dis katmanda kullanildigi yazmakta.. gene de daha iyi kaliteli malzeme ise, iyi birsey )

Full laminate or sandwich in the fuselage
Dufour and Hanse build the hulls of their 38s in hand lay-up as a GRP full laminate with polyester resin. Hanse also uses higher quality vinyl ester resin for the outer barrier layer for better osmosis protection. The hull of the C38 from Bavaria is also made by hand, but as a GRP sandwich construction with a PVC foam core. The boat is only fully laminated below the waterline. Sandwich in the hull generally means stiffer structures, less weight and better insulation.


Bu sayede Bavaria nin daha sert oldugunu belirtilmis. Ve daha hafif demisler, aslinda dikkat ettiyseniz tekne karsilastirmalarinda / teknik verilerde.. Bavarialar hep % 5-8 daha agir.

Bu bir avantaj mi sizce.. tercih edilir mi? Guverteler ise… Dufour ve Bavaria icin sandwich, foam ile… Hanse’nin ise balsa wood core kullandigini yazmis.

Aramizda Bavaria ya da Fransiz kizlara / Hanselere Webasto taktirmis korsanlar vardir.. hatirliyor musunuz govdedeki et kalinliklarini ?

Weblink:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 23, 2024, 04:02:36 Gönderen: Meriç Taşer »


*

    M. P.

Ynt: Hanse ve digerleri ( Hanse yeni model ve karsilastirma )
« Yanıtla #1 : Mart 26, 2024, 13:24:38 »
Selamlar,

Diğerlerini bilmesem de Bavaria C38 ile geçen haftalarda baya uzun bir seyahat yaptım. Toplam 1200 mil civarında, Slovenyadan, Fethiyeye teknemizi getirdik bir kaç arkadaş ile.

Yorumlardan doğru bulduklarım, tekne fazlasıyla ağır, bunu iyi yönde de, kötü yönde de bolca hissettik. Gövdesi fazla rigid, yine iyiye de kötüye de yorulabilir.

Yelken performansı o kadar iyi değil, ana yelken devasa be Jib yelken nispeten küçük. Dolayısıyla iyi rüzgarda iyi gidiyor ama düşük rüzgarda teknenin ağırlığı fazla bastığı için bence biraz ağır kalıyor.

İncelemeden farklı olarak son gazda 40 hp yanmar motor ile tekne 8.2 knot hızlarda seyredebiliyor. İdeal motor devri de 2350 rpm bandında, burada da 6.9- 7.0 knot arası bir hız üretiyor.

Genel olarak 38 ft tekneye göre fazlasıyla geniş ve hakikaten çok fazla saklama alanı var. 15 günlük erzak, kıyafet vs düzgün yerleştiğinde ortalıkta hiçbirşey kalmadı diyebilirim.

Tekne pruvadan gelen dalgalarda kafasını kaldırmakta bi tık zorlanıyor hissi verse de, aşırı bir konforsuzluk yaratmıyor.

Yer yer 25 knot rüzgarlara girdik ama üzerine de girmedik, dolayısıyla zor koşulları test etme fırsatı buldum desem yalan olur.

Dümen hassasiyetini ve otopilotunu fazlasıyla sevdim, bu baya güçlü artı.