0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. K.

Ynt: Hangi Dinghy Motoru Alınmalı ?
« Yanıtla #15 : Kasım 21, 2023, 09:23:45 »
Artık matafora gibi bir mekanizma yapmak gerekir. mümkünse fazla ağır malzeme kaldırmaktan kaçının sonra bunlar disk kayması , fıtık vs olarak geri dönüyor.
Piyasada mekanik çıkrıklar var alın takın . Ben bir ara hevesle çıkrık alıp  İİstanbul imes de krom kaplatmıştım. Senelerce kaldı sonra bot işi bitince çıkardım . Orijinal marin tipin  10 % fiyatına geliyor du...

Matafora denince bot çekmeyecekseniz öyle komplike bir şeye gerek yok . Kaldırdığınız zaman Motorun kulakları verdaveladaki bağlantı yerine denk gelecek yükseklikte olsa yeter . Kafasını da bottan alıp 90 veya 180 derece döner parça takabilirseniz süper olur .
« Son Düzenleme: Kasım 21, 2023, 09:29:35 Gönderen: Atilla Kaplan »


*

    O. T.

Ynt: Hangi Dinghy Motoru Alınmalı ?
« Yanıtla #16 : Kasım 21, 2023, 09:33:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Artık matafora gibi bir mekanizma yapmak gerekir. mümkünse fazla ağır malzeme kaldırmaktan kaçının sonra bunlar disk kayması , fıtık vs olarak geri dönüyor.
Piyasada mekanik çıkrıklar var alın takın . Ben bir ara hevesle çıkrık alıp  İİstanbul imes de krom kaplatmıştım. Senelerce kaldı sonra bot işi bitince çıkardım . Orijinal marin tipin  10 % fiyatına geliyor du...

Matafora denince bot çekmeyecekseniz öyle komplike bir şeye gerek yok . Kaldırdığınız zaman Motorun kulakları verdaveladaki bağlantı yerine denk gelecek yükseklikte olsa yeter . Kafasını da bottan alıp 90 veya 180 derece döner parça takabilirseniz süper olur .

Teknemde matafora var aslında, botu kıç tarafta taşıyorum. Ancak yine de botu indirip, motoru bağlamak için araya bir aparat yaptırmam lazım galiba. Sonra onu da sök çıkar falan pratik olur mu acaba ? 


*

    A. K.

Ynt: Hangi Dinghy Motoru Alınmalı ?
« Yanıtla #17 : Kasım 21, 2023, 09:57:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Artık matafora gibi bir mekanizma yapmak gerekir. mümkünse fazla ağır malzeme kaldırmaktan kaçının sonra bunlar disk kayması , fıtık vs olarak geri dönüyor.
Piyasada mekanik çıkrıklar var alın takın . Ben bir ara hevesle çıkrık alıp  İİstanbul imes de krom kaplatmıştım. Senelerce kaldı sonra bot işi bitince çıkardım . Orijinal marin tipin  10 % fiyatına geliyor du...

Matafora denince bot çekmeyecekseniz öyle komplike bir şeye gerek yok . Kaldırdığınız zaman Motorun kulakları verdaveladaki bağlantı yerine denk gelecek yükseklikte olsa yeter . Kafasını da bottan alıp 90 veya 180 derece döner parça takabilirseniz süper olur .

Teknemde matafora var aslında, botu kıç tarafta taşıyorum. Ancak yine de botu indirip, motoru bağlamak için araya bir aparat yaptırmam lazım galiba. Sonra onu da sök çıkar falan pratik olur mu acaba ? 

Vardavelanın İskele tarafına 40 mm çapında vardaveladan 40 cm yukarıda 2 mm kalınlığında paslanmaz boru kaynattım.
Borunu üstünede 20 mm çapında 5cm yüksekliğinde mil kaynattım . Bende motorla vardavela arası 40 cm . Kaynattığım 20lik mile tatlı geçecek şekilde bir borunun bir tarafına ucunda makaralı 45 cm , diğer tarafına da 25 cm  etli profil kaynattım.
25 cm olan yere  300 kg kapasiteli cırcırlı vinç kaynattım . İstediğim zaman depodan mile taktığım aparatı çıkarıp motoru çektikten sonra kaldırabileceğim bir sistem oldu .  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 


*

    A. K.

Ynt: Hangi Dinghy Motoru Alınmalı ?
« Yanıtla #18 : Kasım 21, 2023, 09:58:20 »
Resim için özür dilerim tam çıkarken çabucak yaptım. İnsallah anlaşılır


*

    O. T.

Ynt: Hangi Dinghy Motoru Alınmalı ?
« Yanıtla #19 : Kasım 21, 2023, 10:23:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resim için özür dilerim tam çıkarken çabucak yaptım. İnsallah anlaşılır

Rica ederim kaptanım, acelesi buysa , daha ne olsun Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Sistem çok güzel. Ama ekstra bir kurulum emek gerektiriyor .Benim açımdan, hafif bir motor almak daha kolay olabilir gibi. Çizim için çok teşekkürler,

*

    A. K.

Ynt: Hangi Dinghy Motoru Alınmalı ?
« Yanıtla #20 : Kasım 21, 2023, 16:37:26 »
Bot çekmek için  ayı bacağı kullanmak. Motor çekmek içinde ya bumba ya da böyle bir mekanizma gerekiyor
*

    A. A.

Ynt: Hangi Dinghy Motoru Alınmalı ?
« Yanıtla #21 : Kasım 22, 2023, 19:37:24 »
3 yıldır e propulsion kullanıyorum 9 kilo motor 9 pil tek başıma kötü havada bile o kadar kolay takıyorum ki pil kapasitesihiç azalmadı full gaz zodiac 2.70 sisme tabanı 3-4 mil götürüyor bir saat.
Çalıştı çalışmadı derdi yok bakımınyok alıp pişman olan hiç görmedim. Tek kötü tarafı derseniz şarjı 4-5 saat sürüyor. Haftalık çıkışlarda hiç şarj bitirmedim hergün kullnadığımda dahil. Bir daha düşünün derim. İçten yanmalı motor çok hamalık bu çağda sizin bot da küçükmüş hiç pişman olmazsınız benim tekneye bakım yapan chater firması bir kendi charter yatlarına bunlardan koydular.
*

    O. T.

Ynt: Hangi Dinghy Motoru Alınmalı ?
« Yanıtla #22 : Kasım 23, 2023, 23:55:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
230 bota 6 hp çok ağır. Pişman olur satarsınız. 13 kg civarı 2.5 hp motor pratik olur. Suzuki su soğutmalı...

Suzuki 2.5 hp karar verdim kaptanım, honda için yüksek ses ve sıkıntı çıkardığı ( suzukiye göre göreceli olarak ) geri bildirimleri aldım kaptan arkadaşlardan. Selamlar.
*

    M. A.

Ynt: Hangi Dinghy Motoru Alınmalı ?
« Yanıtla #23 : Kasım 24, 2023, 21:03:43 »
Sesini bilmem ama benim Honda 2.3 hp tam 5 yıldır hiç bakım yapmadan çalışmaya devam ediyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. T.

Ynt: Hangi Dinghy Motoru Alınmalı ?
« Yanıtla #24 : Kasım 24, 2023, 21:26:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sesini bilmem ama benim Honda 2.3 hp tam 5 yıldır hiç bakım yapmadan çalışmaya devam ediyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Maşallah , güzel günlerde kullanın.
*

    O. D.

Ynt: Hangi Dinghy Motoru Alınmalı ?
« Yanıtla #25 : Kasım 25, 2023, 12:48:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sesini bilmem ama benim Honda 2.3 hp tam 5 yıldır hiç bakım yapmadan çalışmaya devam ediyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Küçük outboard motorların bakımı çok kolay, en azından motor yağı ve kuyruk yağını değiştirin derim, pervane misina sardı ise kuyruk keçesini bozarak su alıyor içine, zamanında fark edilmez ise kuyruk dişli takımına ciddi zararlar verip maliyetli onarımlar çıkarabilir.

*

    A. K.

Ynt: Hangi Dinghy Motoru Alınmalı ?
« Yanıtla #26 : Kasım 25, 2023, 13:42:54 »
En azından dıştan takma motorda bakim için omuzuna atip tamirciye götürebiliyorsunuz
*

    İ. K.

Ynt: Hangi Dinghy Motoru Alınmalı ?
« Yanıtla #27 : Kasım 25, 2023, 14:24:44 »
Kaptanım karar vermişsiniz, hayırlı olsun ama ben de Ahmet Akman kaptanım gibi 3 sezondur elektrikli Epropulsion Spirit 1 Plus modeli, 1kW gücünde olan motorunu kullanıyorum. Daha önce ne zaman ihtiyacım olsa marşı basayan motorlardan bıkıp sinirle almıştım, çok memnunum. Çalıştı çalışmadı derdi yok, ileri yol ve tornistan manevra kabiliyeti çok yüksek, tek başıma lego gibi takıp çıkartma pratikliği ve sıfır ses ile daha ne olsun diyorum. Bir daha sanırım içten yanmalı motorla uğraşmam.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. Ö.

Ynt: Hangi Dinghy Motoru Alınmalı ?
« Yanıtla #28 : Kasım 25, 2023, 15:03:26 »
Hazır bu kadar elektrikli motor "güzellemesi" (kötü anlamda kullanmıyorum.. hak ediyorlar.. ama her güzelin de bir kusuru vardır çekincesi ile birlikte..) yapılmışken tekne ortamında bataryaların şarjı konusunu da konuşalım mı?

Bişeyler yazarsanız bu konudan itibaren kesip ayrı bir konu başlığına taşıyabilirim.

Batarya kapasiteleri ne kadar?
Bu motorlarda kullanılan batarya opsiyonları nedir?
Nasıl şarj oluyor?
Teknede şarj kolay mı zor mu?
Ek yatırım gerekiyor mu?
Bir bataryanın dolumu için kaç TL harcıyoruz?
Benzine göre ekonomik mi pahalı mı?

vb diğer aklınıza gelenler.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Kasım 25, 2023, 15:04:45 Gönderen: Özgür Ökten »
*

    O. T.

Ynt: Hangi Dinghy Motoru Alınmalı ?
« Yanıtla #29 : Kasım 25, 2023, 17:49:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kaptanım karar vermişsiniz, hayırlı olsun ama ben de Ahmet Akman kaptanım gibi 3 sezondur elektrikli Epropulsion Spirit 1 Plus modeli, 1kW gücünde olan motorunu kullanıyorum. Daha önce ne zaman ihtiyacım olsa marşı basayan motorlardan bıkıp sinirle almıştım, çok memnunum. Çalıştı çalışmadı derdi yok, ileri yol ve tornistan manevra kabiliyeti çok yüksek, tek başıma lego gibi takıp çıkartma pratikliği ve sıfır ses ile daha ne olsun diyorum. Bir daha sanırım içten yanmalı motorla uğraşmam.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teşekkürler kaptanım, aldım suzukiyi teslim edilmesini bekliyorum . Elektrikli motoru ben de çok düşündüm aslında. Bunlar aldığımız son fosil yakıtla çalışan motorlar zaten 5-10 yıla zaten herşey elektrik motorlu olunca mecburen geçerim dedim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap