0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    G. Y.

Ynt: Bisiklet Kullanım Profili Nedir, Ne İşe Yarar ?
« Yanıtla #15 : Aralık 24, 2022, 16:36:07 »
3 Tane bisiklet aldım satttım en son alığım bisiklet Carraro e Viva elektrikli bike, neden elektrikli tercih ettim ?
Çünkü dönüş planlaması önemli benim için.
Yaş 57 olunca bisikletle gezi aslında spor amaçlı olunca uzun mesafe yol yapmak önemli, hep aynı yerleri gezmekte sıkıntı her defasında daha uzak yerlere gitmeyi amaçlıyor insan.
Böyle onuncada gitmeye gidiyorsun ama dönüşte bacaklar iflas edince o zaman sıkıntı başlıyor.
Bu sefer planlamayı dönüşüde göze alarak yapıncada daha uzak yerleri maalesef gezemiyorsun.
E-Bike burada devreye giriyor, istersen 1. kademede efor sarf ederek, istersen 2. kademede daha az efor 3. kademede çok az efor sarf ederek gitmek mümkün.
Böyle oluncada dönüş yolunu çok fazla düşünmüyorsun, uzaklara git gidebildiğin kadar.
Haa,, eformu sarf etmek, kilomu vermek istiyorsun hiç açma makinayı 22 kg bisikleti kendi bacak gücünle kullan.
Buda imkan dahilinde.
Sonuç E-Bike büyük rahatlık.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ö. Ö.

Ynt: Bisiklet Kullanım Profili Nedir, Ne İşe Yarar ?
« Yanıtla #16 : Aralık 24, 2022, 17:15:31 »
Ben elektrikli araçlara "bisiklet" denilmesine karşıyım. Motorlu bir araç bisiklet olarak kabul edilmemeli.
Bisiklet adı kullanırken sıfır karbon ayak izine sahip, sadece insan kas gücü ile hareket edebilen araçlara ait olmalı. Aksini ruhuna aykırı buluyorum.

Kullananlara mutluluklar dilerim ama ölsem de kullanmam. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    G. Y.

Ynt: Bisiklet Kullanım Profili Nedir, Ne İşe Yarar ?
« Yanıtla #17 : Aralık 24, 2022, 18:11:21 »
Bende sizin gibi kullanmak istiyorum ama bacaklar iflas ediyor, yaş 60 oldu kaptanım.
Gençliğimde 3 vitesli Peugeot bisikletimin arkasına arkadaşımı alıp km gözetmeksizin ilçeler arası dolaşırdım.
Sene 80' ler
Ama artık ne bacaklarımın gücü nede nefesim yetiyor.
Ne yapalım bu durumda bisiklete binmeyelim mi ?
Bu durumda, bacaklar " ben gidemiyorum" dediği zaman elektrik devreye giriyor.
Yapacak birşey yok, ya bisiklete veda edecek yada teknolojiden yararlanıp gittiği yere kadar spora devam edeceğiz kaptanım.
Bu arada elektriktede 0 karbon bisikletimde egzozum yok.
Ha ayrıca benzinli motorum var mı var?
Karbonda var yani  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ö. Ö.

Ynt: Bisiklet Kullanım Profili Nedir, Ne İşe Yarar ?
« Yanıtla #18 : Aralık 24, 2022, 18:41:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu arada elektriktede 0 karbon bisikletimde egzozum yok.
Ama, karbon ayak izi öyle hesaplanmıyor hocam.
Aracınızı şarj ederken harcadığınız elektriğin tamamı yenilenebilir enerji kaynaklarından (rüzgar, güneş dalga vb.) üretilmediği sürece adınıza bolca karbon harcanıyor ne yazık ki.

Aman yanlış anlaşılmasın, ben kimseye neden bu araçlara biniyorsun demiyorum veya bu araçları ayıplamıyorum.
Sadece ben binmem ve bisiklet olarak adlandırılmasınlar diyorum. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hayatımda ulaşım veya keyif için kullanılan hiçbir içten yanmalı veya elektrik motoruna sahip değilim.
Olmaması için de çaba harcıyorum. (Hayati ihtiyaçlarım için kullandığım elektrik motorlarını (ev aletleri) mümkün olduğunca kendi ürettiğim güneş enerjisi ile kullanıyorum. Alışverişlerimi mümkün olduğunca yerel kaynaklardan temin ediyorum. (benim ihtiyaçlarım için başkaları dizel motor kullanmasın diye) Keyfi seyahat çok az yapıyorum, mümkün olduğunca bir taşla birkaç kuş vurabildiğim planlamalar yapıyorum... gibi.. gibi..)


*

    G. Y.

Ynt: Bisiklet Kullanım Profili Nedir, Ne İşe Yarar ?
« Yanıtla #19 : Aralık 25, 2022, 12:04:36 »
Takdire şayan bir şekilde çevreci yaşıyorsunuz kaptanım.
Ama içinde bulunduğumuz çağda sizin gibi yaşamak benim için pek mümkün gözükmüyor.
Bu yazıyı bir bilgisayarda yazarken kullandığım elektrik enerjisi santrallerden geliyor.
Çayımızı doğalgazla, televizyonumuzu elektrikle, arabamızı benzin harcayarak kullanıyoruz.
Maalesef şu anki yaşam standartlarımızda 0 karbon benim için mümkün değil.
İleride belki köye yerleşip kendi salatamızı ekip biçer tezek yakarsak belki, ama köydeki evimizde bile televizyon buzdolabı ve elektrik kullanıyoruz.
ısınma odunla.
merkeze gidip ekmek alma yine benzinli aracımızla.
0 Karbonu köyde bile yakalayamadık.   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Ö. Ö.

Ynt: Bisiklet Kullanım Profili Nedir, Ne İşe Yarar ?
« Yanıtla #20 : Aralık 25, 2022, 12:21:01 »
İnsan nefes aldıkça sıfır karbon mümkün değil elbette ama azaltmak elimizde.

Tek benim yaptığım ile ne değişir ki demeden doğrusunu yapmaya devam. Kahrolsun yeldeğirmenleri!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ç. Ş.

Ynt: Bisiklet Kullanım Profili Nedir, Ne İşe Yarar ?
« Yanıtla #21 : Aralık 26, 2022, 11:22:10 »
Kendi adıma konuşayım, biraz planlama manyağıyım. Yani bisikletimi de kullanırken gidiş dönüşü planlayarak kullanıyorum. E tabbii ki herkesin bir performans sınırı var.
Ancak e-bike bu değil zira bir süre sonra onun da aküsünün yetmediği yerlere gitmek istemeyecek misiniz.

e-bike bisikletin dışında bir olay bence. Bana akü kullanmadığım zaman da onun ağırlığını taşımak anlamsız geliyor.

Sonuçta elbette ki hepimiz farklıyız ve tercihlerimizi belirleyen bakış açılarımız da farklı.
Ben gücümün yeteceği yerleri hesaplayarak binmeyi seviyorum bende de yaş 55. Fiziken fena sayılmam ama her şeyin bir sınırı mutlaka var.
*

    B. M.

Ynt: Bisiklet Kullanım Profili Nedir, Ne İşe Yarar ?
« Yanıtla #22 : Aralık 26, 2022, 12:28:23 »
Şu yaşları bir kenara mi bıraksanız artık. Hepinizin maşallahı var
*

    H. Z.

Ynt: Bisiklet Kullanım Profili Nedir, Ne İşe Yarar ?
« Yanıtla #23 : Mart 11, 2023, 19:52:55 »
Ben marka ve model tavsiyesi rica edeceğim. Bianchi Toledo'ma oğlum el koydu. Genelde Bostancı salikde kullanılabilecek   192cm. 110 kg

Bir de elektrik takviyeliler hakkındaki görüşleriniz.
*

    U. C. O.

Ynt: Bisiklet Kullanım Profili Nedir, Ne İşe Yarar ?
« Yanıtla #24 : Mart 11, 2023, 23:05:12 »
Bu grafik sizi destekliyor ve artırıyor hatta.

Pil üretimi ve araç üretimi, kullanım senaryosu karbon ayak izi kıyaslaması.

Üretirken daha fazla karbon ayak izi üretildiği aşikar. Kullanırken de sıfır değil ama 250 birimlerden 190 Lara düşüyor gibi.
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu arada elektriktede 0 karbon bisikletimde egzozum yok.
Ama, karbon ayak izi öyle hesaplanmıyor hocam.
Aracınızı şarj ederken harcadığınız elektriğin tamamı yenilenebilir enerji kaynaklarından (rüzgar, güneş dalga vb.) üretilmediği sürece adınıza bolca karbon harcanıyor ne yazık ki.

Aman yanlış anlaşılmasın, ben kimseye neden bu araçlara biniyorsun demiyorum veya bu araçları ayıplamıyorum.
Sadece ben binmem ve bisiklet olarak adlandırılmasınlar diyorum. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hayatımda ulaşım veya keyif için kullanılan hiçbir içten yanmalı veya elektrik motoruna sahip değilim.
Olmaması için de çaba harcıyorum. (Hayati ihtiyaçlarım için kullandığım elektrik motorlarını (ev aletleri) mümkün olduğunca kendi ürettiğim güneş enerjisi ile kullanıyorum. Alışverişlerimi mümkün olduğunca yerel kaynaklardan temin ediyorum. (benim ihtiyaçlarım için başkaları dizel motor kullanmasın diye) Keyfi seyahat çok az yapıyorum, mümkün olduğunca bir taşla birkaç kuş vurabildiğim planlamalar yapıyorum... gibi.. gibi..)
*

    Ö. Ö.

Ynt: Bisiklet Kullanım Profili Nedir, Ne İşe Yarar ?
« Yanıtla #25 : Mart 12, 2023, 00:21:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Üretirken daha fazla karbon ayak izi üretildiği aşikar. Kullanırken de sıfır değil ama 250 birimlerden 190 Lara düşüyor gibi.
Elbette ki elektrik teknolojisi 100 yıldan eski içten yanmadan yeğdir ama halen elektriğin çoğunluğunu fosil yakıt yakarak ürettiğimiz dönemde hobareyy diye topyekûn geçiş olumlu değil, tam tersi gereksiz tüketim olarak zarar getirecektir.

Bu geçişe yüklenmekten önce elektriği daha temiz üretmek ve verimli kullanmak adına çalışmak gerekir.
*

    U. C. O.

Ynt: Bisiklet Kullanım Profili Nedir, Ne İşe Yarar ?
« Yanıtla #26 : Mart 12, 2023, 02:25:05 »
Otomobil üretilirkenki karbon ayak izinden bahsetmeye çalışmıştım aslında ama ben eksik yazmışım. Kusura bakmayın.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Üretirken daha fazla karbon ayak izi üretildiği aşikar. Kullanırken de sıfır değil ama 250 birimlerden 190 Lara düşüyor gibi.
Elbette ki elektrik teknolojisi 100 yıldan eski içten yanmadan yeğdir ama halen elektriğin çoğunluğunu fosil yakıt yakarak ürettiğimiz dönemde hobareyy diye topyekûn geçiş olumlu değil, tam tersi gereksiz tüketim olarak zarar getirecektir.

Bu geçişe yüklenmekten önce elektriği daha temiz üretmek ve verimli kullanmak adına çalışmak gerekir.
*

    Ç. Ş.

Ynt: Bisiklet Kullanım Profili Nedir, Ne İşe Yarar ?
« Yanıtla #27 : Mart 12, 2023, 09:20:41 »
Bisiklet kullanım profilinden, elektrikli otomobile nasıl geldik anlamadım ama galiba elektrikli bisikletten çıktı konu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ç. Ş.

Ynt: Bisiklet Kullanım Profili Nedir, Ne İşe Yarar ?
« Yanıtla #28 : Mart 12, 2023, 09:23:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben marka ve model tavsiyesi rica edeceğim. Bianchi Toledo'ma oğlum el koydu. Genelde Bostancı salikde kullanılabilecek   192cm. 110 kg

Bir de elektrik takviyeliler hakkındaki görüşleriniz.

Hakan korsanım, size tavsiye vermeyi isterdim ama kullanım profiliniz o kadar kısa ve net ki bunun içine giren marka model ve fiyat gerçekten çok geniş.
*

    H. Z.

Ynt: Bisiklet Kullanım Profili Nedir, Ne İşe Yarar ?
« Yanıtla #29 : Mart 18, 2023, 20:27:59 »
Çetin korsanım,

Buna ne diyorsunuz? Ben izlerken başım döndü..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap