0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Amatör Telsiz Ehliyet sınzavları ne zaman yapılacak?
iyi akşamlarhadi konuyu biraz hareketlendireyim..2021 de aldığım baofeng A58s ile başladı amatörlük..o sene Ertan hocayı(TA1BE) bayağı yormuştum,o ne bu ne diye !*.2022 biraz karışık geçti,bodrumdan erken dönmek zorunda kaldım (büyük oğlumun düğün telaşı nedeniyle) daha sonrası dönemedim geriye..tabi bu arada istanbul da devam etti arayışlar..teknolojik bir zıplamayla anytone 878uv 2 plus DMR bir cihaz aldım..hadii gene uğraşlar vs..cihazın hem kendi yapısı hemde yazılım tarafı öğrenilene kadar bayağı bir uğraş verdik Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap o dönemde de sağolsun gene bodrumdan selim hoca ( TA4ABZ) çok yardımcı oldu..ama şimdi içine girip girmemekte tereddüt ettiğim HF konusu var..du bakalım ne olacak Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapvee uzun araştırmalar sonucu xeigu x6100 ve jpc 12 anten ile HF dünyasına da adım attım,şu anada wmo dan sipariş ettiğim psu (power supply unit) bekliyorum.çünkü kendi bataryası max 5w çıkış yapıyor ve toplamda 40dk civarı gidiyor..Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap TR de de var çeşitli psu'lar,ama kimi uygun değil,kimi abi bişey olmaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap kimide üzerinde yazan değerlerlerle alakasız..bu cihaz direkt HF cihazlar için üretilmiş...
Bende burdayım! TB1CXF Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Antalya’dan merhabaHenuz hic bir aktif frekans bulamadim veya beceremedim. Bu bolgede olup aktif kullanilan frekanslari paylasacak bir korsan olursa memnun olurum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap TA4KKM73
Öncelikle hoşgeldiniz! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAmatör Telsizcilikte adım adım ilerlemekte fayda var, uzak mesafe iletişimden önce yerel iletişim imkanları iyice öğrenilip tecrübe edilmeli, sonrası zaten oradan gelen tecrübe ile çok daha kolay ilerleyecektir.Yerel amatör telsiz iletişimin en kolaylaştırıcı yöntemi ise röleleri kullanmak.Böylece az bütçe, küçük cihazlar, düşük güçler, minik antenler ile tüm şehri (hatta bölgeyi) kapsayacak iletişim mümkün oluyor.AKRAD ve TRAC gibi derneklerin ve Amatör Telsizci gruplarının web sayfalarında güncel röle frekans bilgilerini bulmak kolay, oralardan başlamak en doğrusu gibi.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cihaz ayarları ve röle kullanımı konusunda kulüp sayfalarından okuyup öğrenebilirsiniz, dublex + ton kullanımı olduğu için ayarlar biraz karışık olabilir. Sadece frekansı seçip kullanmak mümkün değil.Örnek1Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapÖrnek 2Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapResimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Biraz yeni ve çok özellikli bir cihazınız var, uzaktan fikir vermek zor ama anladığım kadarı ile bilgisayar bağlantısı ile ayarlar daha kolay yapılıyor olabilir. İnternette model ismi ile arama yaparsanız pek çok video ve kılavuz çıkıyor gibi.Amatörlük biraz da merak ve kurcalama gerektiriyor netekim.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekrar teşekkür ederim. Sanırım ayarlarım doğru fakat bu aralar ilk teknemizin işleri, kendi işlerim vs derken denemeleri hep evde yaptığım için sinyal almada sorun yaşıyorum sanırım. Bugün Kuşadası’na gideceğim, orada annemin balkonundan testlere devam edeceğim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap