0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    G. B.

Ynt: 1.2 Tdi Polo İle 81 Günde Türki̇ye Turu! Tam 14.089 Km!
« Yanıtla #15 : Ağustos 16, 2022, 13:16:06 »
Öncelikle aranızda bulunmaktan çok mutluyum, başlık altında değişik konuların işlenmesi çok güzel. Ben gezi notlarımı buradan bir kaç resim eşliğinde paylaşayım.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bölüm 1 - Gelibolu Yarımadası ve Çanakkale

Yorucu bir yolculuğun başlangıcı... Türkiye turuna çıkacağız derken yolculuk başladı. İlk gün için çok büyük bir alana sahip Gelibolu yarımadası ve Çanakkale vardı...
Hava şartları nedeniyle on gün ertelenen yolculuk, beklenilen duruma değer gibi güneş açtı. Yine de olumsuz durumlar vardı. Henüz beş kilometre gitmedim ve lastik basınç sensörü lastik patlak uyarısı verdi... Tur neredeyse başlamadan bitiyordu derken anladım ki, lastik sadece biraz inmiş...

Edirne'nin sevimli sahil ilçesi Enez'den çıktığım yolculukta ilk durak Gelibolu oldu. Hava oldukça güzeldi, şöyle bir tur attım, bir çay içtim ve savaş müzesine girmek istedim lakin müze görevlisi Atatürk kültür merkezine gitmiş, istenirse müzeyi açmaya geliyormuş. Daha önce gezmiş olduğum için belki işi vardır diye telefon edip görevliyi çağırmadım.
Yeni köprünün yanından geçerken bir ara düşünüp tarihi yarım adaya gitmeden Çanakkale merkeze mi geçsem diye düşündüm fakat buralara ne zaman yolum düşerse her zaman olduğu gibi yine gittim. Önce Çanakkale Destanı Tanıtım Merkezine uğradım ve ardından 57. Alay şehitliğimize, Conk bayırına... Çok fazla küçük öğrenci vardı, buraya küçük öğrencilerin gelmesi beni çok mutlu etti, bir çoğu dinlemese bile kulak misafiri olduğum kadarıyla öğretmenleri çok detaylı bir şekilde tarihi anlatıyorlar.
Zamana karşı yarış nedeniyle detaylı bir gezi olmadı lakin hepsini sığdırmaya çalıştım. Sırasıyla Seddülbahir, Abide ve Kilitbahir kalesini de kısmen gezmiş oldum. Bahar gelmiş, çiçekler ve kokuları anlatılmaz derecede hoştu. Böyle güzel bir coğrafyada, böylesine kanlı bir savaş... Yorumsuz...

Kilitbahir de köprüye dönüp dönmeme konusunda çok kararsız kaldım. Bir tarafım köprüden geç bir daha ne zaman yolum düşecek belli değil derken diğer tarafım karşısı Çanakkale şuradan feribot ile geç dese bile ben köprüyü kullanmayı tercih ettim ve böylece geldiğim yolu geri döndüm. Dönünce bitmiyor tabi bir o kadar da Çanakkale tarafıma ilerledim. Böylece Çanakkale merkeze varmış oldum.

Arabayı pazar yerine bıraktım ve sahile doğru yürümeye başladım. Havanın güzel olması Çanakkale merkezi çok hareketli yapmış gibi. Balık tutanlar, şarkı söyleyenler, kahkaha atanlar... Ne hoş bir şehir, her yeri mavi yeşil deniz ve güzel insanların olduğu bir topluluk. Öylesine yorulunca gezme şansım olsa bile çok değerlendirme içine almadım. Aynalı Çarşı içinden sahile doğru yönelip Çimenlik Kalesi etrafında bir tur yaptım ve Truva atına doğru gittim. Sahilde biraz yürüyüş ve ardından ara sokaklarda bir kaç adım...

Gün batımını Çanakkale sahilinde batırmak çok hoştu. Ayrıca video çektiğim için sanıyorum fotoğraf kısmında çok zayıf kaldım. Biri olsa diğeri olmuyor ama olsun yürümek çok güzel. Bir şehrin içinde bulunmak, sohbet etmek...
İlk günden 330 km yapmış ve arabaya in, bin derken yorulmuşum... Yarın Assos üzerinden Akçay oradan Balıkesir merkez düşünüyordum lakin şuan tüm fikrim değişti. Doğrudan Balıkesir iline gidip orada dinlenmeyi düşünüyorum. İlk günden girilen bu ağır programlar, gün geçtikçe yorucu olabilir, sıkabilir ve pes ettirebilir. Öyle ise daha önce gördüğümüz bazı yerleri es geçebilirim diye düşünüyorum yoksa ilk haftadan işler karışabilir.
Sabah olunca bakacağız dostlar belki Assos belki Balıkesir... Sabah direksiyona oturduğum zaman karar vereceğim... Türkiye'nin güzel yollarında, güzel şehirlerinde karşılaşmak dileği ile hepinize sevgiler ve selamlar.

Not : İmla ve kelime hataları olabilir. Affınıza sığınıyorum.

Araba ile ilgili gruplar için ayrıca şunları ekleyelim.
Araç yakıtı daha önce yüklü test edilen değerden daha yüksek çıktı. Bunun nedeni arabanın çok fazla yüklü olması. Bunun çözümünü arabanın deposunu yarım bırakmak ile çözeceğiz, depodaki fazla ağırlıktan bu şekilde tasarruf etmeye çalışacağız.
Araba değerleri hesaplanan ortalama 3.4 / 100 km. Bugün yakaladığımız 3.6 / 100 km. Bunun dışında herhangi bir sorun gözlemlendi.



Not: İlk videolar uzun ve yolda paylaşıldığı için doğrudan birleştirilerek çekildiği için sıkıcı olabilir ama geziyi kayıt altında tutmak için ekledim.
« Son Düzenleme: Ağustos 16, 2022, 13:19:45 Gönderen: Göksel Baştürk »


*

    İ. E.

Ynt: 1.2 Tdi Polo İle 81 Günde Türki̇ye Turu! Tam 14.089 Km!
« Yanıtla #16 : Ağustos 16, 2022, 16:46:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
VW grubundan son aracım (son değil de en yenisi) Audi A5 1.4 TFSi'dı... o arabadaki şanzıman eğer yavaşlamasını istediğinizi gösteren bir eylem yapmazsanız ayağınızı gazdan çektiğinizde kendiliğinden boşa alıyordu (aldığını söylemiyordu ekranda ama devir rölantiye düşüyordu)... Demek ki kompresyonla (en yüksek viteste dahi olsa) kaybedilen enerji rölantide yakılan yakıtın götürdüğünü geçiyor ki adamlar böyle bir yola başvurmuşlar...
[/quote
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
VW grubundan son aracım (son değil de en yenisi) Audi A5 1.4 TFSi'dı... o arabadaki şanzıman eğer yavaşlamasını istediğinizi gösteren bir eylem yapmazsanız ayağınızı gazdan çektiğinizde kendiliğinden boşa alıyordu (aldığını söylemiyordu ekranda ama devir rölantiye düşüyordu)... Demek ki kompresyonla (en yüksek viteste dahi olsa) kaybedilen enerji rölantide yakılan yakıtın götürdüğünü geçiyor ki adamlar böyle bir yola başvurmuşlar...
Otomatik vitesli VW araçlarda  boşa almaya gerek yok bende 2015 Tiguan var yokuş aşağı durumda veyahut bir kavşağa/ trafik ışıklarına yaklaşırken veyahut herhangi bir nedenle ayağınızı  gazdan çekerseniz ekranda serbest sürüş yazısı çıkıyor ve yakıt tüketimi nerde ise 0 oluyor yani araç kendi kendini bir nevi boşa alıyor.Kendinizin boşa alıp sonra D almanız DSG şanzımana zarar verir