0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ö. O. D.

Volvo-Penta D-1 30 Duman problemi
« : Mart 27, 2024, 14:36:00 »
Sevgili kaptanlar,

2005 model teknemdeki volvo-penta D-1 30 beygirlik motorum 1330 saatte. Aylar önce başlayan bir duman sorunum var, iskele kıçtaki egzos çıkışından önce hafif gelen duman zamanla artınca ben de 100 saat bakım zamanı da çok yaklaştığından önce klasik bakım yaptırdım, filtreler yağ vs değişimi ancak sonrasında motordaki yağın renginin beyaza çalmasından köklü bir tamirat süreci başladı. İlk bakan usta bir süre sonra motorun rektifiye görmesi ya da yeni motor almam gerektiğini söyledi ikinci bir görüş aldım bu usta ise daha pozitif bir yorum yaptı ( motor hararet yapmış olabilir ya da kötü yakıt olabilir gibi) ancak onun incelemesi sonrası dirsek değişimi, devir daimin değişmesi sonrası duman oldukça azaldıysa da yine de bitmedi. İlk şüphelendiğimiz pervanenin kekomoz yapması nedeni ile üzerine fazla yük bindiği ve bu yüzden motorun yakıtı yeteri kadar yakamadığı idi. (sorun ilk başladığında duman koyu renkli idi, tamirat sonrası oldukça azaldı ama beyaza yakın bir gri renk ile devam ediyor, ilk çalıştırmada suya hafif kurum atma da öyle..)

Uzatmadan, geçen hafta karaya aldık altı boyandı, pervane temizlendi ama o da ne? Duman hala devam..
Bu sefer enjektörlere çevirdik odağımızı, hepsi söküldü incelendi ve parçaların kaynamış olduğu, memelerin kurum dolduğu söylendi, gerekli temizlik sonrası tekrar motora taktık, duman devam  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu kez usta bir pistonun çalışmadığını farketti bana öneri olarak 1-2 saatlik bir seyir yapmamı ( motoru çok zorlamadan) duman devam ederse pistondaki sorunu çözmek için bir kimsayal kullanmayı önerdi.

Sizce bu duman hala neden geliyor, sorunun pistonda olmama ihtimali var mıdır, bir öneriniz olur mu?

Fikir verecek herkese şimdiden teşekkürlerimle.

Sevgiler,
Özgür


*

    O. B.

Ynt: Volvo-Penta D-1 30 Duman problemi
« Yanıtla #1 : Mart 27, 2024, 14:41:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ö. O. D.

Ynt: Volvo-Penta D-1 30 Duman problemi
« Yanıtla #2 : Mart 27, 2024, 15:01:22 »
Orhan Üstadım,

İlginiz için çok teşekkür ederim balık tutmayı öğretmek gibi oldu bu katkı sağolun.
Pistonun durumunu teyit etmeden olmayacak diye yorumladım, potansiyel sorun kaynaklarını neredeyse aynı sıra ile ama ömrümden ömür, cüzdan paracıklar uçarak  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap izlemişiz ve çözmüşüz.. şu son kısmı da umarım çözeriz de, bir sonraki soruna dek bir süre sorunsuz kalırım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: Volvo-Penta D-1 30 Duman problemi
« Yanıtla #3 : Mart 27, 2024, 15:47:42 »
Yağın beyazlanması içine su kaçtığının işaretidir. Su ise aşındırıcıdır. Büyük olasılıkla segmanlar zarar görmüştür. Motorda tek piston arızası çok nadirdir. Aynı şartlarda çalışan parçalar genellikle aynı şartlarda aşınır. Bir piston sorunlu ise diğerlerinde de sorun çıkma olasılığı yüksektir. Silindirlerde ve pistonlara ne sorun olduğunu görmek için sökmek dışında çözüm yok. 


*

    Ö. O. D.

Ynt: Volvo-Penta D-1 30 Duman problemi
« Yanıtla #4 : Mart 27, 2024, 16:02:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yağın beyazlanması içine su kaçtığının işaretidir. Su ise aşındırıcıdır. Büyük olasılıkla segmanlar zarar görmüştür. Motorda tek piston arızası çok nadirdir. Aynı şartlarda çalışan parçalar genellikle aynı şartlarda aşınır. Bir piston sorunlu ise diğerlerinde de sorun çıkma olasılığı yüksektir. Silindirlerde ve pistonlara ne sorun olduğunu görmek için sökmek dışında çözüm yok.

Çok teşekkür ederim bilgi için sağolun Ahmet kaptanım.

*

    A. G.

Ynt: Volvo-Penta D-1 30 Duman problemi
« Yanıtla #5 : Mart 30, 2024, 08:53:11 »
Özgür korsanım,

D1 30 volvo penta Perkins makina dır, volvo penta dan orjinal alıcağüın parçalar ile Perkins bayilerinden alacağın parçalar aynı ancak fiyat daha ucuz. Volvo da perkinsten alıyor ve kar koyup satıyor. İzmir Real Oto, perkins bayisinde D130 un parçalarını bulabilirsin. makinanızın enjektör pompası üzerindeki seri numarası ile Real oto dan fiyat almanı tavsiye ederim. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap    Ayrıca D1 30 un kondesesi statik elektriğe karşı hassas , hep aynı yerden deliniyor, sanırım egzos çıkışının dönüş yaptığı yerden, bilginiz olsun
*

    Ö. O. D.

Ynt: Volvo-Penta D-1 30 Duman problemi
« Yanıtla #6 : Nisan 01, 2024, 14:23:19 »
Kıymetli bilgiler için çok teşekkürler Abbas kaptanım,

Sorunun pistondan olduğuna neredeyse emin olduk bir iki hafta sonra motoru sökerek, umarım ufak çaplı, bir rektifiyeye girişmem gerekli, o esnada gerekecek parçalar için refere etiğini yer ile de temasa geçeceğim, sağolun..
*

    O. S.

Ynt: Volvo-Penta D-1 30 Duman problemi
« Yanıtla #7 : Nisan 01, 2024, 15:59:23 »
Özgür kaptanım selamlar,

Öncelikle geçmiş olsun diyorum.
Kişisel fikirlerimi yazmak istedim, umarım aklınızı daha fazla karıştırmaz yardımcı olur.
 
Volvo Penta D1 modeli 1960 yıllarında Japon Shibaura firmasının küçük bahçe traktörleri için tasarladığı bir motor.
1978-1984 yılları arasında Burtrak Firması tarafında Burdur' da üretilen İşbora (İhi Shibaura = İşbora, bir reklamcılık dehasıdır) markalı traktörlere de takılmıştır. Bu traktörlerin bazılarında D2-40, D2-55 muadili Perkins motorlar da kullanılmış.
Volvo, 70 yıllarda bu motorun geliştirme haklarını satın alır ve marinize ederek MD30 adıyla yat üreticilerine satmaya başlar. Kompakt yapısı, gaddar ve dayanıklı olması nedeniyle tutulur ve geliştirilmeye devam edilir. Son versiyonu Penta D1-30 ilk kez 2000 li yılların başında üretilmiştir.

Bu motorun birebir Perkins muadili yok, USTP-29 ile piston çap ve strokları aynı. Yine de rektefiye için gerekli gömlek, segman, piston kafası, rulman gibi parçaları aynı olmayabilir.
Ben Silindir kapak contasını İzmir İkinci Sanayideki Coşan Conta' dan tesadüf eseri bulmuştum. Siz de fotoğrafını gösterirseniz bir gün içinde hazırlar. Zamanında bana çok destek olmuştu, 2020' de otogara kadar gidip Didim' e giden otobüse contayı ulaştırmıştı. Üstelik contanın nasıl bir şey olduğunu telefonda anlatmıştım, resim bile yoktu.

İzmir ikinci sanayideki bolsu isimli pompa tamircisi, tatlı ve tuzlu su pompaları için hazır tamir kitleri oluşturmuş ve bunları kullanarak tamir ediyor.
Dirsek için piyasada paslanmaz çelikten üretilmiş bir dolu ürün var. Egzos susturucusu için Sealux plastik waterlock üretiyor ve satıyor.
Kızdırma bujisi için aylarca dolaştım, gezmediğim yedek parçacı kalmadı, yine ikinci sanayideki bir dükkanda biraz kısasını buldum. Tornada pasolu kısmını alınca tam boyuna geldi, 5 yıldır onu kullanıyorum. Kışın ortasnda bile 8 sn ısıtma sonrası 1. saniyede motor çalışır halde.

Korkulacak bir motor değil, güvenebileceğiniz bir usta bulun, sonrasında gerekli komponentlere illaki ulaşırsınız. Bir parçasına ulaştığınızda, diğerlerini nereden bulabileceğinizi sorun, eminim bir yerlerde size yarayacak bir parça yada bilgi vardır.
*

    A. G.

Ynt: Volvo-Penta D-1 30 Duman problemi
« Yanıtla #8 : Nisan 01, 2024, 21:10:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kıymetli bilgiler için çok teşekkürler Abbas kaptanım,

Sorunun pistondan olduğuna neredeyse emin olduk bir iki hafta sonra motoru sökerek, umarım ufak çaplı, bir rektifiyeye girişmem gerekli, o esnada gerekecek parçalar için refere etiğini yer ile de temasa geçeceğim, sağolun..
Özgür Kaptanım, arıza tespitini lütfen paylaşın, tecrübe fevkalade önemli bence, piston kolu eğrilmiş ise strok ölçüsü kaçmış ve yamma tam gerçekleşmiyor da olabilir, siboplarda kaçak olabilir, her iki durumda da yanma tam olarak gerçekleşmiyor olabilir. 
*

    Ö. O. D.

Ynt: Volvo-Penta D-1 30 Duman problemi
« Yanıtla #9 : Nisan 02, 2024, 13:29:29 »
Ozan Kaptanım merhaba,
Kıymetli yorumlar için çok teşekkürler.

Abbas kaptanım selamlar,
Motor söküldüğünde tespit edilecek tüm bulguları ileteceğim buradan sağolun.

Selamlar,
Özgür