0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #30 : Aralık 05, 2023, 20:27:16 »
Beton ağırlık konusunda yardımcı olsa da yoğunluğu 2 civarında olduğu için suda ağırlığını yarı yarıya kaybeder. Bodrum'da eskiden gulet inşa edenler salmada kullanılacak beton dökümünde normal çakıl ve kum yerine demir cevheri kullanırdı.


*

    U. C. O.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #31 : Aralık 06, 2023, 03:46:08 »
Aslında göcekte zemine 2*2metre 4-5mm kalinliginda sac bırakılsa, yada kübik demir yapılar. Hem resif olur. Manyetik özelliği olan paslanmaz sac cinslerinden de olur. Teknelerin çapaları da bizim kaliphanelerde kullandiğimiz miknatislardan olsa bizim mıknatıs dipteki demire şaap diye yapişsa ne güzel olur. Kalomaya veda.

Yandaki kola da el incesi bağlar manyetik kuvveti kapatırız demir alırken.

Dikeyde 1ton kaldıranları var. 3.5 emniyet katsayısı bunların hemde.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #32 : Aralık 06, 2023, 07:16:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aslında göcekte zemine 2*2metre 4-5mm kalinliginda sac bırakılsa, yada kübik demir yapılar. Hem resif olur. Manyetik özelliği olan paslanmaz sac cinslerinden de olur. Teknelerin çapaları da bizim kaliphanelerde kullandiğimiz miknatislardan olsa bizim mıknatıs dipteki demire şaap diye yapişsa ne güzel olur. Kalomaya veda.

Yandaki kola da el incesi bağlar manyetik kuvveti kapatırız demir alırken.

Dikeyde 1ton kaldıranları var. 3.5 emniyet katsayısı bunların hemde.

 

Manyetik alan ciddi dikey tutunma sağlasa da mıknatısın demir üzerinde yan kaymasını engellemez. Tekne dalga veya rüzgarla bir tarafa doğru itildiğinde dipteki metal üzerinde kayarak tutunmadan kurtulur.


*

    A. K.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #33 : Aralık 06, 2023, 11:43:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aslında göcekte zemine 2*2metre 4-5mm kalinliginda sac bırakılsa, yada kübik demir yapılar. Hem resif olur. Manyetik özelliği olan paslanmaz sac cinslerinden de olur. Teknelerin çapaları da bizim kaliphanelerde kullandiğimiz miknatislardan olsa bizim mıknatıs dipteki demire şaap diye yapişsa ne güzel olur. Kalomaya veda.

Yandaki kola da el incesi bağlar manyetik kuvveti kapatırız demir alırken.

Dikeyde 1ton kaldıranları var. 3.5 emniyet katsayısı bunların hemde.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Güzel olur da saçın üzerinde midyeler olursa bizim elektro magnet yapışmadığından tutamayabilir.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ayrıca kışın korsanlar saçları çalarlar. Güzel para tutar.
« Son Düzenleme: Aralık 06, 2023, 11:44:24 Gönderen: Atilla Kaplan »


*

    A. K.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #34 : Aralık 06, 2023, 11:56:01 »
40 sene önce Haydarpaşa önünde Independenta  adında dev bir petrol tankeri  çarpışarak  patlamıştı. Alevler aylarca sürdü . Siddetinden bizim kalamıştaki evin camları patlamıştı .   

Adamlar  gelip teknenin 30 tonluk pervanesini  su altından kesip takanın altına bağlayarak çalmışlardı. Çok sonradan yakalandılar.

*

    E. S.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #35 : Aralık 06, 2023, 14:28:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
40 sene önce Haydarpaşa önünde Independenta  adında dev bir petrol tankeri  çarpışarak  patlamıştı. Alevler aylarca sürdü . Siddetinden bizim kalamıştaki evin camları patlamıştı .   

Adamlar  gelip teknenin 30 tonluk pervanesini  su altından kesip takanın altına bağlayarak çalmışlardı. Çok sonradan yakalandılar.

Hurda ticareti yapan bir tanıdığımın İzmir gemi söküme getirmek üzere bir gemi satın almıştı. Geminin su üstünde kalan pervanesinin 1 kanadını Afrika açıklarında kesip çalmışlardı. Bronz değerli bir maden, hırsızların ağızının suyunu akıtıyor.
*

    U. C. O.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #36 : Aralık 06, 2023, 16:22:36 »
Magnetic mooring diye birşey varmış da. Tamamen başka birşeymiş.
Zaten bize olmaz. Yelkenliler genelde grp. Demir pek yok.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. S.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #37 : Aralık 06, 2023, 16:26:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Magnetic mooring diye birşey varmış da. Tamamen başka birşeymiş.
Zaten bize olmaz. Yelkenliler genelde grp. Demir pek yok.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Haberde sistemin yakıt tüketimini azalttığı ve dolayısı ile karbon emisyonunu düşürdüğü yazıyor, bunların koltuk halatları içten yanmalı mı?
*

    U. C. O.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #38 : Aralık 06, 2023, 16:29:32 »
Tahminim şu

Feribot olduğu için sürekli git gel yapıyor.
Halatla bağlanmiyor zaten

Yolcular ve arabalar binerken sabit kalabilmek için tornistan yapıyor, baş kıç pervane çalışıyor ya. O sırada harcanan yakıt bence.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Magnetic mooring diye birşey varmış da. Tamamen başka birşeymiş.
Zaten bize olmaz. Yelkenliler genelde grp. Demir pek yok.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Haberde sistemin yakıt tüketimini azalttığı ve dolayısı ile karbon emisyonunu düşürdüğü yazıyor, bunların koltuk halatları içten yanmalı mı?
*

    U. C. O.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #39 : Aralık 06, 2023, 16:34:55 »
Şu kısımlardan öyle anladım ben.

It makes it possible for a London ferry to dock in just ten seconds. The mooring system consists of two hydraulically controlled arms, each with a magnetic plate at the end, measuring approximately 1500 x 1500 mm, which hold the ferry in a stable position at the dock.

Mampaey refers to these movements with the nautical terms ‘sway’ (in practice 320 kN) and ‘surge’ (in practice 130 kN), and the associated forces are caused by passing ships and the flow of the water, in this case the River Thames.