0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #15 : Aralık 01, 2023, 12:05:44 »
Doğru adresten cevap gelmiş. Kaloma konusunda bir bilgi: Demirin dibe takılması ve yatay durması için demir halatının yataya yakın  çekmesi gerekiyor. Neredeyse tüm demir çeşitleri için azami kaloma 10 kat, bunun üstüne çıksanız bile tutunma miktarı artmıyor.


*

    E. D.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #16 : Aralık 01, 2023, 12:50:06 »
   Orhan hocam, fazla zincirin, esnek olmadığı için, taramaya karşı fazla bir direnci yok diyorsunuz. Peki önerdiğiniz 5-6m lik zincir ile halatın birleştiği noktada bağlayacağımız bir ağırlık, fazla zincir kullanmaktan daha yararlıdır diyebilir miyiz "Barut hocam okuyorsa şıppadanak rüzgar yüküne göre zincir katener eğrisini çizer şak diye sonucu söyler negzel olur!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap" önermesine göre?


*

    A. Ç.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #17 : Aralık 01, 2023, 13:26:44 »
4 bofor havadan sonra zincir eğrisi neredeyse tamamen düzeliyor yani halat gibi oluyor. Çapaya yakın bir ağırlık asmak da ağırlık çok fazla değilse demir zincirinin veya halatının düzelmesine neden olacaktır. Bu nedenlie ağırlık asmak veya zincir kullanmak yerine doğru miktarda kaloma bırakmak en doğrusudur. Ne kadar düz olursa olsun kaloma demiri çekme açısı değişmeyecektir. Çapanın büyük tutulmasının nedeni ağırlığı arttırmak değil, tutnma alanını arttırmaktır.


*

    O. B.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #18 : Aralık 01, 2023, 14:33:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
   Orhan hocam, fazla zincirin, esnek olmadığı için, taramaya karşı fazla bir direnci yok diyorsunuz. Peki önerdiğiniz 5-6m lik zincir ile halatın birleştiği noktada bağlayacağımız bir ağırlık, fazla zincir kullanmaktan daha yararlıdır diyebilir miyiz "Barut hocam okuyorsa şıppadanak rüzgar yüküne göre zincir katener eğrisini çizer şak diye sonucu söyler negzel olur!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap" önermesine göre?

Demir ile tekne arasına, halat veya zincire  bağlanacak her türlü ağırlık damper etkisi yapacak ve demir tarama riskini azaltacaktır.
Yani demir ile tekne arasında tamamıyla zincir varsa,  zincirin etkisi ağırlık bağlanma etkisiyle (zincir ağırlığı kadar) aynı olacaktır.
« Son Düzenleme: Aralık 01, 2023, 14:34:59 Gönderen: Orhan Barut »


*

    E. D.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #19 : Aralık 01, 2023, 19:07:43 »
  Üstadlara teşekkürler. Sonuç olarak; Halat zincir kombinasyonu, halata ağırlık bağlama, mümkün olan en büyük çapa ve olabildiğince uzun kaloma sert havada taramaya karşı en güvenilir tedbirlerdir diyebiliriz sanırım.

*

    A. Ç.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #20 : Aralık 01, 2023, 20:29:29 »
Sadece bir öneri, aynı zincir üzerine biri ileride olacak şekilde iki çapa bağlamak daha doğru olabilir. Tekneden uzakta kalan yatay çekileceğinden çok iyi tutar, yakın olan da yeterli kaloması varsa zaten tutar ve ağırlık yerine zemine takılacağı için uzaktaki çapanın tutmasını garantiler. Bu denenmiştir. Kesinlikle barınılamayacak bir koyda aşırı rüzgar altında ama dalganın fazla olmadığı bir ortamda bir geceyi hiç kımıldamadan geçirdim. Hatırladığım kadarı ile deriniik istediğim kalomayı bırakabilmek için müsaitti.
« Son Düzenleme: Aralık 01, 2023, 20:31:01 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »
*

    E. D.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #21 : Aralık 01, 2023, 20:43:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sadece bir öneri, aynı zincir üzerine biri ileride olacak şekilde iki çapa bağlamak daha doğru olabilir. Tekneden uzakta kalan yatay çekileceğinden çok iyi tutar, yakın olan da yeterli kaloması varsa zaten tutar ve ağırlık yerine zemine takılacağı için uzaktaki çapanın tutmasını garantiler. Bu denenmiştir. Kesinlikle barınılamayacak bir koyda aşırı rüzgar altında ama dalganın fazla olmadığı bir ortamda bir geceyi hiç kımıldamadan geçirdim. Hatırladığım kadarı ile deriniik istediğim kalomayı bırakabilmek için müsaitti.

Buna tandem çapa deniyor, değil mi?
*

    A. Ç.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #22 : Aralık 01, 2023, 21:11:21 »
Evet sıralı anlamında tandem veya in tandem.
*

    E. A.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #23 : Aralık 05, 2023, 10:44:27 »
Ben malum çapa zincir kombinasyonu ile tonoz yapma operasyonunda eski kulağı kesiklerden bir kaptan, zincir ile şamandıra halatı arasına zincirden 1 metre sonraya 5 litrelik bir bidon bağla zincirin taramasını azaltır demişti. Sanırım zincirin eğimini artırıp yere yapışmasını sağlıyor o yöntem ile.

Hiç sorgulamadan yaptım ama yüksek dalgada çapa taramıştı gene Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. B.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #24 : Aralık 05, 2023, 10:50:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben malum çapa zincir kombinasyonu ile tonoz yapma operasyonunda eski kulağı kesiklerden bir kaptan, zincir ile şamandıra halatı arasına zincirden 1 metre sonraya 5 litrelik bir bidon bağla zincirin taramasını azaltır demişti. Sanırım zincirin eğimini artırıp yere yapışmasını sağlıyor o yöntem ile.

Hiç sorgulamadan yaptım ama yüksek dalgada çapa taramıştı gene Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bidonun içinde su varsa hiç bir şey bağlamamakla aynı şey olur. Boş veya yakıt varsa daha kötü olur.
*

    E. A.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #25 : Aralık 05, 2023, 12:13:45 »
boş bidon. bosa kancası etkisi olur en kötü ya :)o da mı olmaz yoksa  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #26 : Aralık 05, 2023, 12:28:47 »
Tonoz ve ağırlık gibi çözümler yerine dibe saplanarak tutunan çözümlerin taramadan durma olasılığı çok daha yüksektir. Örneğin çelik çapa imal eden aynı zamanda aynı çapa büyüklüğünde alüminyum çapa yapan firmanın hem çelik hem alüminyum çapaları saplandıktan sonra aynı tutma gücünü sağlıyor. Ne kadar ağır olursa olsun sadece dipte sürtünmeye dayalı olarak duran bir tonoz taramaya meyilli olacaktır. Aynı tonozun altına dibe tutunacak bir tırnak yaptığınızda taraması çok azalacaktır.
*

    E. S.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #27 : Aralık 05, 2023, 14:17:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben malum çapa zincir kombinasyonu ile tonoz yapma operasyonunda eski kulağı kesiklerden bir kaptan, zincir ile şamandıra halatı arasına zincirden 1 metre sonraya 5 litrelik bir bidon bağla zincirin taramasını azaltır demişti. Sanırım zincirin eğimini artırıp yere yapışmasını sağlıyor o yöntem ile.

Hiç sorgulamadan yaptım ama yüksek dalgada çapa taramıştı gene Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bana hiç mantıklı gelmedi, eski kulağı kesik denizciler pek ayık gezmezler size de öyle bir anı denk gelmiş olabilir:) Müsait olduğunuzda kabaca düzeneği çizip gönderebilir misiniz?
*

    E. D.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #28 : Aralık 05, 2023, 15:07:06 »
  Denizcinin kulağı kesik olanı makbuldur derler ama aslında kulağının neden ve nasıl kesildiğine bağlı olarak değişir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Neyse, mevzu derin, ben konuya döneyim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Bidonun içine deniz suyu koyarsanız, Orhan hocamın dediği gibi, dış ortamla iç ortam eşit ağırlıkta olacağı için bidon bıraktığınız yerde dengede duracaktır. Tabii burada bidonun boş malzeme ağırlığını göz ardı edersek. Eğer tatlı su koyarsanız tuzlu suya göre özgül ağırlığı düşük olduğundan bidon yüzecektir. Sonuç; hiçbir yararı yok aksine zararlı. Bu sonuç kulağı kesik denizcinin kulağının neden kesildiği konusunda ipucu verir mi bilmiyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
*

    Ö. Ö.

Ynt: tekne yanaştırma kavgası
« Yanıtla #29 : Aralık 05, 2023, 19:12:32 »
kulağı kesik kaptan: ha, bidonun içine beton doldurmayı unutma he.. bi de gelirken iki kırmızı tuborg getir..