0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. D.

Ynt: Demir Feneri Kullanımı
« Yanıtla #30 : Kasım 19, 2023, 20:04:10 »
    80m koltuk halatıyla karaya bağlanmak nedir ben anlayabilmiş değilim. 80m zaten alarga mesafesidir. Bu mesafede halat olursa Bizanslıların boğazı zincirle kapatmasından farksız olur. Uzun koltuk halatıyla bağlanmak, koyda yüksek süratle bot kullanmak, yüksek sesli müzik, denize çöp atmak, teknenin altını ışıklarla donatmak, diğer teknelere çok yakın demirlemek, vs. gibi davranışlar denizde saldırganlık olarak kabul edilir. Kendine denizciyim diyen herkesin, Rahmi Koç'un "Denizde adab-ı muaşeret" kitabında olduğu kadar olmasa da, asgari saygı kurallarına uyması gerekir. Yazılı olmayan ancak bin yıllar içinde oluşmuş bu kuralların ne olduğu da gerçek denizciler tarafından bilinir. Bunu bilmeyen veya bilmek istemeyen karadan devşirme denizcilere de insanlığın ve nezaketin ne olduğunu anlatacak bir okul yok. Tavsiye olarak, bu tür durumlarla karşılaşınca dilimiz döndüğünce anlatalım diyeceğim ama sonuçta dayak yeme riski çok yüksek Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap, isteyen deneyebilir tabii Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.


*

    Ö. Ö.

Ynt: Demir Feneri Kullanımı
« Yanıtla #31 : Kasım 19, 2023, 20:33:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Deniz polisi sart. Niye koylardaki problemlere sahil guvenlik bakmak zorunda?

Yuzlerce teknenin oldugu yogun yerlerde 2-3 boyle tekne dolassa.. hizli giden botlara da okkali bir ceza kesse… olmaz mi?

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Deniz Polisi var zaten ama isminin tersine denizde olan olaylarla ilgilenmiyorlar. Sadece ihbar üzerine tekne içindeki olaylar için görev yapıyorlar.

Mesela Fethiye'de 2 tane gıcır gıcır kocaman motorlu polis botu var, 1 temmuz kabotaj bayramı dışında hareket ettiklerini görmedim.

11 yıldır Göcek koylarında ticari denizcilik (gulet+yelkenli) yapıyorum, kaç kere sahil güvenlik tarafından denetlendim biliyor musunuz?
Cevap: 3
(İkisi gulet ile, biri 15 temmuz dönemi liman çıkışında gbt kontrolü için)

Ne yazık ki idare için koylar, denizler, ormanlar sadece rant varsa değerli. Amatör denizciyi tanımıyorlar zaten, tek kabul görenler "armatör" denizciler.

Biz kendimizi eğliyoruz işte..


*

    E. A.

Ynt: Demir Feneri Kullanımı
« Yanıtla #32 : Kasım 20, 2023, 12:40:11 »
Yazın bir koya bağlamıştım kayığı. turlar vb herkes gittiken sonra 2 tane "ayışığı turu" geldi. saat 02:00ye kadar onlarca kez bağırdım, korna çaldım, demir feneri ile mors koduyla küfrettim, deniz polisini aradım, sahil güvenliğe ihbarda bulundum. 15 gün sonra ekteki mesajı yolladılar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap .Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

adamlar son ses müzik açıp, bağıra çağıra şarkı söyleyip gittiler.

halatımı sarı yapsam ne demir fenerimi açık tutsam ne kapalı tutsam ne fayda:)


*

    E. S.

Ynt: Demir Feneri Kullanımı
« Yanıtla #33 : Kasım 20, 2023, 13:59:20 »
Koltuk halatlarının uzunluğu konusunda fikir beyan ederken sadece Göcek Marmaris koylarında olan alışkanlıklarınızı göz önüne almayın. Bodrumun Kuzeyi, Güllük, Didim, Doğanbey taraflarında koylar Göcek gibi birden derinleşmiyor. 3 metre derinlikte demir atıp 80-100 metre koltuk halatı kullanmak zorunda kaldığım zamanlar oldu. Keyfi olarak tekne ile kara arasında kendine bir havuz yaratmak veya yakınına tekne girmesini engellemek amacı ile yapılan uzun koltuk bağlantıları elbette denizciliğe yakışmaz ama buna mecbur kaldığın durumlar da yok değil.
Kanunda yeri yok diye güvenlik önlemlerini almaktan kaçınmayı saçma buluyorum. Koltuk halatını ve tekneyi görünür kılmanın kime neden zararı olsun ki (çakarlı aydınlatmalardan bahsetmiyorum) bu derece şiddetli olarak aksini savunuluyor anlam veremiyorum.


*

    E. D.

Ynt: Demir Feneri Kullanımı
« Yanıtla #34 : Kasım 20, 2023, 14:45:51 »
  Efe hocam, öğrenmek için soruyorum, 3m ye demir atıp 80-100 m ye hangi koşullarda nasıl koltuk aldınız?

*

    E. S.

Ynt: Demir Feneri Kullanımı
« Yanıtla #35 : Kasım 20, 2023, 15:06:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
  Efe hocam, öğrenmek için soruyorum, 3m ye demir atıp 80-100 m ye hangi koşullarda nasıl koltuk aldınız?

Hani çoluk çocuğun çok sevdiği "git git derinleşmeyen" koylar vardır bilirsiniz. Bu gibi yerlerde teknenin pruvasını koya giren solugana dönmek için kumsal tarafından koltuk almanız gerekiyor. Teknem Kıyıkışlacık'ta bağlı iken Alagün adası ve Bozbük taraflarında sık sık gittiğimiz bir kaç koy vardı bu şekilde koltuk almayı gerektiren. Gözünüzde canlanması için Google Earth den aldığım görüntüleri de ekliyorum.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. D.

Ynt: Demir Feneri Kullanımı
« Yanıtla #36 : Kasım 20, 2023, 15:27:03 »
  Teşekkürler. Ama eklemem gerekirse; koy boşken ve özel durumlarda yapılabilir ancak koyda iki tekne daha olsaydı sanırım yapmazdınız. Bizim de bahsettiğimiz bu, başkalarıyla ilişkiler esnasındaki eylemlerimiz.
« Son Düzenleme: Kasım 20, 2023, 15:39:20 Gönderen: Erdal Duran »
*

    Ö. Ö.

Ynt: Demir Feneri Kullanımı
« Yanıtla #37 : Kasım 20, 2023, 15:59:24 »
Fikrimi biraz şiddetli dile getirdiysem kusura bakmayın, öfkem şartlara uygun uzun koltuk halatı kullanan ve bunu bir şekilde görünür kılmak için çaba sarf eden duyarlı/düşünceli kaptanlara değil, şartlar daha yakında durmaya uygun olsa da bir koyu kapatmak için bilerek isteyerek görgüsüz ve açgözlü şekilde uzak kıç bağlayıp sonra yine kendi servis botlarının diğer tekneler arasında aşırı hızlı şekilde vızır vızır dolaştıranlaradır.