Gezgin Korsan

Korsan Kıraathanesi => Güverte Sohbetleri => Konuyu başlatan: Egemen Altuntaş - Ağustos 22, 2023, 11:31:41

Başlık: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Egemen Altuntaş - Ağustos 22, 2023, 11:31:41
Her şey aralık ayında "yeter ya ben denize açılmak istiyorum" dememle,  a101 teknesi diye de bilinen marinboat samba deluxe almamla başladı. Niyetimiz eşim ve kızımla birlikte bir gece bilemedin iki gece sığacık'ın koylarında demirlemek, bacanak birey ile balığa çıkmaktı. Cici tehanumuzu a(lırken bağlama derdi olmasın, yazlığın olduğu sitenin otoparkında römork üzerinde kalsın, yaza doğru da sitenin plajı tarafında diğer sitelerin teknelerini bağladığı yere bağlarız diye düşündük. (Veeeery nice)

Aralıkta teslim alırken denize indirdik Tehanu'yu. ilk indirmede ayağım kaydı römork üzerinde tekneyi suya iterken. G???t üstü suya düştüm. Tebabet bilenler için söylüyorum tibiamın ön yüzünde geniş bir sıyrık, ıslak bir kot pantolon ile deneme sürüşü yaptım. Eh tekneyi suya indirirken kan dökmek diye bir adet vardır belki nazar çıksın diye.

Sonra havalar sular işler derken şubat ayında bir kez daha indirdik. Maaile güzel güzel sığacık  çıkışı tarafında hiç hareket etmeden kahve içip gevrek yiyerek takıldık ve yaz gelsin bunu hep yapalım dedik.

Sonra gene havalar, işler derken taaa ramazan bayramına kadar gece kalalım gündüz yüzelim şansı olmadı. Tekneyi pek güzel indirdik bayram zamanı, Teknede kış brandası var. Parası neyse verip aldık gerekirse soğukta bile kalırız. Kalırız da ön arka yanları açarken bir baktık o rulo olarak tutacak tokalı zamazingoların bez kısımları toz gibi dağıldı. Şansıma yanımda çengelli iğneler vardı bir şekilde onları taktım marin boat sana laflar hazırladım. 2 koy gezdik, 1 gece geceledik. Gece kıçtan kara için yanaşınca ayaklarımı kayalar kesti. Crocslarla veya deniz ayakkabısı ile denize açılmak gerektiğini öğrendik. Bir de tekne alırken ekstraları (branda, çapa vb) kendin seçip kendin yaptırmalıymışsın.

Akşam yemeği için nugget yapalım demiştik ki küçük kamp ocağının tüpünü (parfümden hallice) yanımıza almayı unuttuğumuzu farkettik o gece ve ertesi güne yemeğimiz olmadığından gezimizi 1 gecede bitirdik. Ders çıkardık. Tekneyi denize indirmeden ve açılmadan bir çekındır list yapılacak ve kontrol edilecek. Ders çıkarmak güzeldir.

Aradan gene vakitler, işler , havalar geçti. Yıllık izin aldık. Amaç belli tekneyi denize indiriyoruz, 2 gece net konaklıyoruz (hava sonra çok çalkantılı olacak çünkü) sonra dönüp komşu sitemizin önünde tekne bağlanan yere tekneyi bağlıyoruz. Komşu zaten demiş benim orada attığım tonozum var boşta. Bağlarsınız. Bağlarız ya. Hay bin yaşayın.

Cuma akşamı çekındır listimizdeki her şeyi çek ediyoruz. Cumartesi sabah erkenden yola çıkış olduğundan erken yatıyoruz. Sabah römorku bağlamak için teknenin yanına gidince sürprizle karşılaşıyorum. Römorkun lastiği sibopundan yarılmış. Lastik inik. Ulan sibop. Aracın lastik tamir kiti var kriko ve bijon anahtarı yok. Zaten daha önceden lastik söküp takmışlığım da yok ya neyse. Siteden bulup buluşturuyorum. Lastiği söküp lastikçide sibopu değiştirip tekrar lastiği takıyorum. Çekındır liste 1 madde daha eklendi. Bir gece önce tekerlere de bakılacak. Tamam 1,5 saat rötar var ama olsun. Keyfimi hiçbir şey kaçıramaz.

Mezarlık yolunda dağ restoranın oradan indiriyorum tekneyi. Oh mavi sular bebek. 2 gün geziyoruz. Yol yapıyoruz. Bir an bakıyorum ya bu aküyü 2de tutuyorum hani biterse 1 numara yedek olsun diye. şunu 1 konumuna getireyim aaa 1 numaram, güvence aküm bitmiş. olsun 2 var. O dolu. Hatta ben yolda bunları Both yapayım şarj olsun giderken diyorum. İyi fikir be aferim bana.

Marinadan benzin alıyorum, teos antik kenti tarafına, evimizin oraya yola çıkıyorum. teknedekileri indirmek için komşu sitenin iskelesini kullanıyorum. Komşu site kıl. Anında birileri geliyor yedik sanki yüzer dubadan iskelenizi. Ekibi indirip az öteye geçeyim çapa atayım, o arada tonozu bulayım bağlarım diyorum. Aaaa marş basmıyor. Aküler bitmiş. Both of them. (Elektrik ve aküden anlamam. Hala da niye bitti ikisi de bilemiyorum) Both şalter acaba kabahat sende mi?

Rica minnet komşu sitenin yüzer iskelesine bağlayıp, elle de zinciri atıp (ırgat ırgatlık yapmıyor malum elektrik olmayınca) çıkıyorum sudan. Kollarım kopuyor tekneyi it çek yapmaktan, zinciri salmaktan çekmekten ve hatta yüzmekten. Olsun ulan 2 gecemi denizde geçirdim. Hem de son gece, son ses şarkılar çalıp bağıra çağıra yüzen 2 tur teknesine ve ağzıyla içmeyi bilmeyen misafirlerine rağmen.

Aküleri söküp akücüye götürüyorum. Daha önce akü sökmüşlüğüm yok. Bacanak bireyle hallediyoruz. Onun da akümülatörler ile ilgisi çok uzaktan. Şarj ediyor 24 saat akücü. Gidip alıp tekrar takıyorum. Güzel be çözdük bir şekil.

Diyorum bacanak bireye hadi gel balığa çıkalım. Çıkıyoruz. Çok bir şey tutamasak da instoşa balıque queyfi diye post atıyoruz. Atarız hakkımız. Sonra dönüyoruz . Lan tonoz işini unuttuk ya biz. Neyse çapa+kıçtan kara sorunu çözer. Boş bir aralık buluyorum teknelerin az dışında, şamandıraların az yanında. Atıyorum çapayı. Bağlıyorum kıyıda bir kazığa kıçtan kara. Yerimiz iyi, sorun yok.

Misafir geliyor, iş çıkıyor vb derken ve tekne de son derece güzel yerdeyken ses etmiyoruz. Hafta sonu geldi zaten deniz kenarında iş yapılmaz. Cumartesi oluyor. Yıllık iznin son 2 günü. Hava güney güney estiği için çıkmıyoruz hiç. Akşamın köründe, tam da yemekte telefon geliyor. Hocam senin teknenin yanındaki teknenin ipi kopmuş, tekneni oradan alır mısın? Haydaaa ulan. Don gömlek koşuyorum mayoyu giymeden. Atlıyorum gecenin en 21inde suya.

Tekneyi çekeceğim ama çapa gelmiyor. Niye gelmiyor lan bu derken eski bir tonozun zincirine takılmış farkediyorum. Çıkarıyorum. ırgatın up düğmesine basıyorum ırgat çalışmıyor. Zİncirin baklası sıkışmış. Haydi çek it derken bir şekil halledip tekneyi alıyorum açığa. Bağlayacak başka yer kestiriyorum gözüme. Çapayı salıyorum açığa diyorum 30 metre zincir var. Sala sala tornistan giderim. Gene kıçtan karaspor. Zincirin baklası sürekli ırgata sıkışıyor. Allah belanı versin zincir. Irgatlığı, görevi yapacak olan elektrikli birey yerine ben yapıyorum. Kollarım kopuyor. Ama bağlıyorum gece kör karanlıkta. Çekındır en dı şoping liste su altı feneri ekliyorum.

Ertesi sabaha kadar kol ağrısından uyuyamıyorum. Bir de bu bağlama işi sürecini berbat yönetmem yüzünden. Çünkü akü bittiği gün bir abimiz ben konuşurum site güvenlikleri ile tonozu ve kazığı ayarlatırım diyor. Ona güveniyorum. Abi şekilli. Pazar sabahı erkenden kalkıp çapaya bakıyorum. Müthiş tutmuş sıkıntı yok. Durur yani aslında öyle. Ama bir kazık çakmak iyi olur. Olur da pazar plajın en yoğun olduğu gün. Bacanak bireye diyorum "Aga, kazık işini yarın hallet, tonozu da bir daha hatırlat abimize". Sudan çıkıp izmire dönüyorum. Kızın okulu açılıyor ertesi gün neticede.
Dün arıyorum bacanak bireyi naptınız diye. Tekne mis gibi duruyor yerinde diyor. E hani kazık hani tonoz diyorum. Abimiz hallederiz dedi, hallederiz diyor. Abi hallederizci çıkıyor. El elin teknesini türkü çığırarak bağlıyor.

Hanımla diyoruz ki acaba biz bu işe hiç girmese miydik? Zaman gerekiyor bunlar için, tabii enerji de. 2 günlük tekne sefası sonunda 4 günlük yorgunluk oldu (bugün 4. gün kol ağrılarım azıcık kaldı). Veya biraz daha bütçe yapıp biraz daha büyüğünü marinaya mı bağlasak? Hanım bir de diyor ne güzel bak at çek it derken hem biskolata erkeği olacaksın hem de sağlık dolacaksın. Ah hanım birey ben anca 3 harfli marketler için kayseride üretilmiş şişkolatanın erkeği olurum bu halle ya neyse

Özetle deniz yahut tornistan açmazının tam ortasındayız.


Özet Geç diyenler için (Tl dr;) tekne almak isteyenler, heveslenenler, atar çekeriz ne var ya diyenler, her yerde yelkenli yazıyor küçük tekne ile ne oluyor diye merak edenlere 8 aylık minnoş bir serüven. Yutubır abilerin ablaların kardeşlerin küçük tekne queyfi videolarında olmayan şeyleri paylaşmak istedim.
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Oktar Demircioğlu - Ağustos 22, 2023, 11:46:52
Merhaba,

Yazınızı keyifle okudum, anlatım şekliniz yaşadıklarınızı oldukça keyifli kılmış.

İlk tecrübelerde olur böyle vakalar, both şalterin bağlantılarını kontrol etmenizde fayda var, aküleri de daha sık both konumunda şarj edin, biri tamamen boşalırsa diğeri ile birleştirdiğinizde ondan akım çekecektir. Makineniz ne bilemiyorum ama çoğu outboard makine rolanti devrinde çok düşük şarj akımları oluşturabiliyor, konu bitik aküyü şarj etmekse biraz devirli kalmakta fayda var.

Birde acil durum startı için bir ip verilmiş olmalı makine ile birlikte, onun nasıl kullanılacağını öğrenmenizi öneririm.

Vazgeçmeyin derim, hep ileri  1w5ey8

Saygılarımla.
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Egemen Altuntaş - Ağustos 22, 2023, 11:50:19
O ipi vermediler sanırım Manuel çalıştırmak için bir şey olmalı diyorsunuz anladığım. Gene kopapapapacak kollar :)
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Oktar Demircioğlu - Ağustos 22, 2023, 12:03:00
https://www.youtube.com/embed/wi1acpT-QdY

Videoda mevcut, 60hp mercury de motor kapağının içinde sanırım çalıştırma ipi.
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Egemen Altuntaş - Ağustos 22, 2023, 12:04:18
Benim 40lık. Bakayım bende de orada mı?

 t*"y+
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Efe Sarıoğlu - Ağustos 22, 2023, 13:33:04
Egemen Korsan vallahi süper anlatım. 1000 sayfa daha olsa okurum. Çok eğlendim elinize sağlık. Tornistanı aklınızdan bile geçirmeyin, zaten deneme sürüşünde tuzlu su kaçmış artık kolay kolay bırakamazsınız:)
Aküler motor çalışırken neden bitmiş onu anlamadık. Sadece şarja bağlatıp yerine takmakla problemi geçici olarak çözmüş oluyorsunuz, aynı sıkıntıyı tekrar yaşamamak için sorunun kaynağını bulmak lazım.
Netice itibari ile küçük teknenin avantaj ve dezavantajları var. Dezavantajlar sizi tornistana kadar getiriyorsa bir tık daha büyük bir tekne alıp marinaya bağlamayı düşünebilirsiniz. Benzer tecrübeleri yaşamamak için bir süre daha bu tekneniz ile denizde kalmaya devam edip, geçmişte yaşadığınız aksilikler için önlem alıp, check listinizi biraz daha uzatınca daha sorunsuz seyirler yapar hale gelirsiniz.
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Özgür Ökten - Ağustos 22, 2023, 13:50:06
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aküler motor çalışırken neden bitmiş onu anlamadık. Sadece şarja bağlatıp yerine takmakla problemi geçici olarak çözmüş oluyorsunuz, aynı sıkıntıyı tekrar yaşamamak için sorunun kaynağını bulmak lazım.
İki akülü teknelerde both şalter bağlantısı aşağıdaki gibi oluyor;

(https://www.wikiderya.org/sites/default/files/pictures/users/u32/BothSalter.png)
(https://www.wikiderya.org/sites/default/files/pictures/users/u32/BothSwitch.png)

1 veya 2 konumundayken iki akü birbirinden ayrıdır, hangisi seçili ise tekne içinde o akü tüketilir.
1+2 konumunda ise iki akü birbirine paralel bağlanmış olur, tekne içinde ikisi aynı anda tüketilir.
Bu pozisyonda unutulup gece kullanıldı ise her iki aynı anda boşalmış olabilir.


Diğer bir sorun da bu küçük teknelerde akünün ve teknenin kullanılmadığı zamanlar genelde uzun olur, ama bu bekleme süresi boyunca aküler şarj edilmez ve bekleyen akü bir süre sonra kendi iç direnci ile kendi kendine boşalır. Bir (kaç) kere aşırı boşalan akü ise artık sağlığını kaybeder ve hiçbir zaman tam şarj tutmaz, çabuk boşalır. Çöp olur.
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Nur Gökçeoğlu - Ağustos 22, 2023, 13:56:07
 1w5ey8 İyi mizah ve tekne dünyası çok sık biraraya gelmiyor. Okur olarak büyük keyif aldığım için tam yol ileri demenizi ve hep yazmanızı diliyorum.
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Egemen Altuntaş - Ağustos 22, 2023, 14:15:51
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Egemen Korsan vallahi süper anlatım. 1000 sayfa daha olsa okurum. Çok eğlendim elinize sağlık. Tornistanı aklınızdan bile geçirmeyin, zaten deneme sürüşünde tuzlu su kaçmış artık kolay kolay bırakamazsınız:)
Aküler motor çalışırken neden bitmiş onu anlamadık. Sadece şarja bağlatıp yerine takmakla problemi geçici olarak çözmüş oluyorsunuz, aynı sıkıntıyı tekrar yaşamamak için sorunun kaynağını bulmak lazım.
Netice itibari ile küçük teknenin avantaj ve dezavantajları var. Dezavantajlar sizi tornistana kadar getiriyorsa bir tık daha büyük bir tekne alıp marinaya bağlamayı düşünebilirsiniz. Benzer tecrübeleri yaşamamak için bir süre daha bu tekneniz ile denizde kalmaya devam edip, geçmişte yaşadığınız aksilikler için önlem alıp, check listinizi biraz daha uzatınca daha sorunsuz seyirler yapar hale gelirsiniz.

Akü konusu için biraz ampirik takılıyorum. Eğer tekrarlarsa alternatörde sorun olabilir derim. Onun için de mercury servisini karadayken aramak lazım. 20 saat bakımı ile aradan çıkarırım diye düşündüm :)
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Egemen Altuntaş - Ağustos 22, 2023, 14:20:46
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Diğer bir sorun da bu küçük teknelerde akünün ve teknenin kullanılmadığı zamanlar genelde uzun olur, ama bu bekleme süresi boyunca aküler şarj edilmez ve bekleyen akü bir süre sonra kendi iç direnci ile kendi kendine boşalır. Bir (kaç) kere aşırı boşalan akü ise artık sağlığını kaybeder ve hiçbir zaman tam şarj tutmaz, çabuk boşalır. Çöp olur.

Özgür kaptanım kış boyu ben off konumuna almayı unutmuşum. otomatik sintine pompasıvb de var. o yüzden 1 numara gitti sanırım. sonra da 2 numara ile birlikte çalışınca birbirlerini tükettiler.
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Özgür Ökten - Ağustos 22, 2023, 14:28:13
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Diğer bir sorun da bu küçük teknelerde akünün ve teknenin kullanılmadığı zamanlar genelde uzun olur, ama bu bekleme süresi boyunca aküler şarj edilmez ve bekleyen akü bir süre sonra kendi iç direnci ile kendi kendine boşalır. Bir (kaç) kere aşırı boşalan akü ise artık sağlığını kaybeder ve hiçbir zaman tam şarj tutmaz, çabuk boşalır. Çöp olur.

Özgür kaptanım kış boyu ben off konumuna almayı unutmuşum. otomatik sintine pompasıvb de var. o yüzden 1 numara gitti sanırım. sonra da 2 numara ile birlikte çalışınca birbirlerini tükettiler.
Şalteri kapatsanız dahi kullanmadığınız süre 1-2 ay olursa aküleriniz yine ölecektir.

Kurşun asit akülerin kendi kendine boşalma oranı aylık %10-15 civarıdır. Yani tam dolu ve iyi durumda bir akü ideal sıcaklık şartlarında bile 2 ayda tam (%30 DoD değerine göre) boşalır. Tekne gibi sıcak bir ortamda bu 1 ayda olabilir.

Tavsiyem 30-50w civarı küçük bir güneş paneli ile kullanılmayan zamanlarda takviye etmenizdir.
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Egemen Altuntaş - Ağustos 22, 2023, 14:40:39
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tavsiyem 30-50w civarı küçük bir güneş paneli ile kullanılmayan zamanlarda takviye etmenizdir.

2 tane 60amperlik sulu akü için yeterli olur mu 30-50watt?
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Özgür Ökten - Ağustos 22, 2023, 15:57:06
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tavsiyem 30-50w civarı küçük bir güneş paneli ile kullanılmayan zamanlarda takviye etmenizdir.

2 tane 60amperlik sulu akü için yeterli olur mu 30-50watt?
Evet, kullanılmadıkları bekleme dönemleri için fazlası ile yeterli olur.

120A sulu akü aylık %15 kayıp desek aylık ~20Ah bir kapasite kaybı demek. Günlük 1Ah'den bile değil.

50W bir panel ise ortalama bir yaz günü 20Ah enerji üretir, güneşli kış aylarında da 10Ah gibi. Yani fazlası ile yeter, üstüne ufak tefek tüketimleri (arada bir çalışacak sintine pompası veya güvenlik için açık bırakılacak bir ışık gibi) de karşılayacaktır.
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Tunç Aş - Ağustos 23, 2023, 14:32:37
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tavsiyem 30-50w civarı küçük bir güneş paneli ile kullanılmayan zamanlarda takviye etmenizdir.

2 tane 60amperlik sulu akü için yeterli olur mu 30-50watt?
Evet, kullanılmadıkları bekleme dönemleri için fazlası ile yeterli olur.

120A sulu akü aylık %15 kayıp desek aylık ~20Ah bir kapasite kaybı demek. Günlük 1Ah'den bile değil.

50W bir panel ise ortalama bir yaz günü 20Ah enerji üretir, güneşli kış aylarında da 10Ah gibi. Yani fazlası ile yeter, üstüne ufak tefek tüketimleri (arada bir çalışacak sintine pompası veya güvenlik için açık bırakılacak bir ışık gibi) de karşılayacaktır.
''gunesli kis gunleri...' dediginiz icin sormak istedim . bulutlu havalarda max kazanim icin farkli uretilen gunes panelleri var piyasada . bunlarin arasindaki kazanc farki maliyet farkini tolere eder mi
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Özgür Ökten - Ağustos 23, 2023, 15:16:15
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
''gunesli kis gunleri...' dediginiz icin sormak istedim . bulutlu havalarda max kazanim icin farkli uretilen gunes panelleri var piyasada . bunlarin arasindaki kazanc farki maliyet farkini tolere eder mi
İnanmayın, sadece pazarlama için kullanılan süslü cümleler onlar. :)

Güneş paneli hücreleri 150 milyon km uzaktaki güneşten gelen fotonların panel hücreleri içindeki yarı iletke (https://tr.wikipedia.org/wiki/Yar%C4%B1_iletken)n katmanlardan elektronları kopartarak bize elektrik enerjisi üretmesi prensibi ile çalışır.

Güneşten gelecek fotonların (elektromanyetik kuvvetleri taşıyan parçacıklar) güneş paneline ulaşmasını engelleyen herşey (bulut, toz katmanları, sis, yağmur, ağaç gölgesi, kuş boku, yelken kumaşı vb.) enerji üretimini düşürür.

Elbette daha az güneş ışığında daha verimli çalışacak hücre çalışmaları var ama henüz biz son kullanıcılar açısından henüz attığı taş ürküttüğü kuşa değmiyor.

(https://cleantechnica.com/files/2014/01/Best_Research-Cell_Efficiencies.png)
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Atilla Kaplan - Ağustos 23, 2023, 18:21:53
En korktuğum şey ,kışın gibi, teknede değilken  fazla akımdan akülerin kaynaması .

O yüzden  , Ben kışın ana panelleri devre dışı bırakıp 10 wattlık kışlık paneli devreye alıyorum . Özgür korsanın dediği  gibi aküyü ayakta tutuyor.  Ben de huzurlu uyuyorum.
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Hakan Zorlu - Ağustos 24, 2023, 00:29:49
Süper keyifli olmuş anlatım
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Oktar Demircioğlu - Ağustos 24, 2023, 10:27:37
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
En korktuğum şey ,kışın gibi, teknede değilken  fazla akımdan akülerin kaynaması .

O yüzden  , Ben kışın ana panelleri devre dışı bırakıp 10 wattlık kışlık paneli devreye alıyorum . Özgür korsanın dediği  gibi aküyü ayakta tutuyor.  Ben de huzurlu uyuyorum.

Kaliteli bir solar regülatör ile bu ihtimalden korkmanıza gerek yok, akünüze göre doğru yağılandırılmış bir victron MPPT örneğin, solar panel gücünüz ne olursa olsun hiçbir sorun yaşamazsınız.
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Mahir B. Aşut - Ağustos 26, 2023, 12:41:17
Teknemde bulunan; MPPT özellikli solar şarj cihazı, akü izolatörü, akü koruyucusu, redresör ve invertör gibi tüm ekipmanımı zaman içerisinde Victron markalılarla değiştirdim. Kesinlikle paralarını fazlasıyla hak eden ürünler.
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Cengiz Türk - Eylül 01, 2023, 23:58:20
Mastervolt tercih eden yok galiba  :)
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Özgür Ökten - Eylül 02, 2023, 00:22:30
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mastervolt tercih eden yok galiba  :)
İlginç şekilde birbirine denk markalar olmasına rağmen Victron'un Türkiyede marka bilinirliği daha iyi gibi.

Neredeyse tüm piyasayı domine eden bu iki dev marka için Hollanda'yı tebrik etmek gerek!  1w5ey8
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Mehmet Ali Zor - Eylül 02, 2023, 09:41:44
Mastervolt Victrondan ayrılan ortak tarafından kuruldu diye biliyorum.
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Fatih Çay - Eylül 27, 2023, 21:11:39
Merhaba,
Ayni tekneden bende de vardı, bahsettiğiniz sorunlar her zaman baş gösterebilir, büyüğünü de alsanız aynı sorunlar olabilir. Biraz proaktif davranmak, araba gibi her an hazır olmayacağını düşünerek hareket etmek gerekiyor. Bir yeri olmasa başka bir yeri sorun verebilir teknelerin. Umarım mutlu geçen 2 gününüz sizi bağlar bu işe. Akülerden biri bittiğinde şalteri both konumuna aldığınızda dolu olan aküden güç çekmeye başlar. Dolu olduğunu düşündüğünüz aku de zayıflamış ise motorun ilk marş akımını karşılamaz hale gelmiş olabilir. Gecmis olsun hepsi için.
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Atilla Kaplan - Eylül 28, 2023, 00:02:16
Ben bu sene  mppt  çıkışina both şalter bağladim. Böylece araya hiç bir alet edevat takmadan istediğim akuye yönlendiriyorum.  .
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Baturhan Başkurt - Eylül 28, 2023, 13:24:09
Egemen korsanımızın kalemine sağlık, forumun çoğu yelkenci olduğu için genelde çok olan ama az bahsedilen bir konuya temas etmiş. Bir şekilde denize adım atıp şu 'popoya tuzlu su kaçırma' işini yapalım gitsin diyenlerin çoklukla yaşadığı ortak tecrübeler bunlar.
Ülkemizde denizi bilen ve sevenlerle, denizden yararlanabilmeye güç yetirebilen kişiler malesef aynı değiller. Ben ataköy marina' da başladım tekneciliğe, ancak teknelerin % 80' i marinadan hiç çıkmadan kekamoz bağlıyor. Etrafınızda bir şeyler sorup öğrenebileceğiniz, size yol gösterecek veya yarenlik edecek insan sayısı çok az. Çoğumuzun gücünün yettiği 'yüzer nesneler', denizci ülkelerde ancak karada çiçek saksısı olacak nitelikte. Yerli üreticiler varsa aramızda kusura bakmasınlar ama yaptıkları iş iş değil. Ben de 'sıfır' yerli tekneyle başladım, Egemen korsanla benzer tecrübeleri yaşadım. Ben kendisine ülkemizin popüler sözüyle 'durmak yok, yola devam' diyorum. Tekneyi büyütmek kadar küçültmek te bir çözüm olabiliyor. Bir kayıkla dahi olsa denizle teması kesmemek lazım, herkese kolaylıklar ve sevgiler...
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Egemen Altuntaş - Kasım 05, 2023, 16:13:38
Tekneyi bu haftaki lodos fırtınasına kapılmadan kazasız belasız geçen hafta çektik karaya. Çile bülbülüm çile şarkısının en güzel ve herkesin katılabildiği yeri allah diye bağırıldığı kısmıdır malum. Sevgili marinboat'un ürettiği bu 4.95'in de herkesin katılacağı yeri bu allah dedirtme kısmıymış onu öğrendim.

1 yılın sonunda size marinboat tecrbemi ve neden allah (sonrası razı olsun diye değil de tam tersi şekilde devam edeni)dedirttiğini anlatayım.

-Kışlık brandanın sarma tokaları daha kullanamadan parçalandı
-Krom olduğu iddia edilen çoğu yer paslandı
-ve ekte fotoda görebileceğiniz gibi zincir paslandı, krom ırgat zaten allahlık hale geldi.
-genel olarak işçiliklerden memnuniyetsizim bir senede böyle olmamalıydı.

Neyse ben tornistan yapmamaya karar verdim, denizden kuzak kalmayacağım. Ama şimdi bana kaybolan yıllarımı verseler, şimdi bana yeniden marinboat alır mısın deseler tek bir kuruş harcamaya niyetim yok diye şarkı söylerim.

soru: zinciri değiştirmem gerekir mi yoksa bu sorunu çözebilecek bir yöntem var mıdır? Değiştirmem gerekirse nasıl bir zincir alayım?

Tenk yü

 (https://i.ibb.co/nnCTwq1/F-Kd-XJv-WQAE6mp-Y.jpg) (https://ibb.co/nnCTwq1) 
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Özgür Ökten - Kasım 05, 2023, 21:25:12
Zincir çok kötü değil, pul pul dökülen pas katmanları ve çapta incelme yoksa sorun yok gibi. Belki baklaların kaynak yerleri daha yakından incelenmeli.
Amabu fotoya göre asit+galvaniz sorunu çözer gibi görünüyor.

Hiç böyle paslanmış ırgat görmemiştim. Üzücü..
Yine metal kaybı yoksa pas çözücü, pasta cila ile gider gibi
Ama dışı böyle olan ırgatın içi nasıldır, pek güven vermedi doğrusu.
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Atilla Kaplan - Kasım 05, 2023, 21:51:01
Irgati krom temizleme ilacıyle bir silin. Pas görünen yerlerin çoğunun geçeceğini zannediyorum.
Tahminimce zincirden gelen paslar birikme yapmiş
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Yusuf Topaloğlu - Şubat 23, 2024, 23:17:24
Hepimiz gerçekte yaşadık benzer durumları daha doğrusu çoğumuz diyelim. Keyifle hatırlanır bunlar ilerde . Tekne önemli ama donanımı güçlendirmek sizin elinizde .Donatan belki o yüzden deniyor. Tekne ne kadar basitse o kadar keyif veriyor. ;??^+%%
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Ümit Subat - Şubat 24, 2024, 01:35:35
Egemen kaptan Selamlar
Bence bu yazım dili ile devam edin. Okurken çok keyif aldım ve gözümün önünde eski anılarım canlandı. Hepimiz o acemilikleri yaşadık. Ama güzel tarafi da bunlar., yasayarak hem tecrübe edilniyorsunuz hem de anı biriktiriyorsunuz. Dostum mücadeleye devam.  Deniz güzeldir.
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Hazel Çelik - Şubat 24, 2024, 10:22:08
Harika bir deneyim olmuş  ;) okurken çok keyif aldım ama başıma gelsin istemem  x():
At çek zor iş, marina fiyatları desen o da sıkıntı. İki gram deniz keyfi yapacağız ama işte şartlar...
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Alpan Düzalan - Nisan 07, 2024, 11:24:06
Selamlar 4.70 Safter kullanıcısı Ufak tekne sahibi olarak sizi çok iyi anlıyorum. Anlatım şekli ve yazım yeteneğiniz için tebrik ediyorum  ;??^+%%
Başlık: Ynt: Çile bülbülüm çile veya tornistan
Gönderen: Öner Uslu - Nisan 09, 2024, 01:19:03
Paylaşımınız için çok teşekkürler. 4.5 metre fiber botu at çek kullanmıştım bir yıldan fazla. Her ne kadar balık  için çok keyifli olsa da at çek özellikle denizden çıkarken yorgunluğun üzerine zor geliyordu.
Daha öncesinde ise 5.5 metre alüminyum bir tekneyi iki zamanlı 30 bg motorla römork üstünde kullanmıştık  kuzenle. Bu anlattıklarınıza yakın o kadar çok badiremiz oldu ki. Sonra alüminyum kabuk ve iki zamanlı motor kullanmaya tövbe etmiştik.
Marina yada tonoza bağlamak sezon boyunca  kullanım için en ideali gibi görünüyor.