0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. S.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #15 : Ekim 30, 2023, 18:40:12 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. S.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #16 : Ekim 30, 2023, 18:53:27 »
Baştan kara manevrasinin daha zor olugunu dusunuyorum. Dümenci kictan kara yanasirken rıhtım veya iskeleye olan mesafeyi çok daha rahat görüp, dümeni ve gaz kolunu bırakmadan palamar halatini karaya ulaştırabilir.
« Son Düzenleme: Ekim 30, 2023, 22:07:54 Gönderen: Efe Sarıoğlu »


*

    E. S.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #17 : Ekim 30, 2023, 18:55:47 »
Ayrıca kıctan inip binmek, malzeme taşımak çok daha kolay değil mi? Ben İskandinav denizcilerin baştan kara ısrarına anlam veremiyorum. Belki dümen palasını koruma amaçlı bir hareket olabilir


*

    A. K.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #18 : Ekim 30, 2023, 19:02:09 »
Haklısın malzeme indir bindir çok daha kolay . Ayrıca Herkes baştan yanaşırsa  kokpıtler yine burun buruna geliyor . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Yani tekneler arası privacy değil iskeleden gelenlere privacy olabilir. Zaten oraya gelen de sokakdan geçen değil , tekne sahibidir . Eski tip palaların dışarıda olduğu zamandan kalma ALışkanlık denebilir , yanaşma manevrası kolay denebilir.


*

    H. S.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #19 : Ekim 31, 2023, 08:01:12 »
Ben bir de yaz aylarında popüler koylardaki kıçtan karaya bağlanma konusuna neden karşı olduğumu ve alargada kalmayı neden tercih ettiğim hakkında iki kelam etmek isterim.
Öncelikli çekincem hijyen... Normalde 10 teknenin rahat rahat "alarga"da kalabileceği genişlikte bir koya, ısrarla 120 tekneyle giriyoruz ve tekneleri tersane gibi yan yana, yan yana karaya bağlıyoruz. E bu tekne sahiplerinin %10'u işgüzarlık edip sintine yapıp , siyah tankını boşalttığında ortalık kanalizasyona dönüyor. Hadi gel de o canım koyda denize gir... Hani çoğu zaman kayalıklarda oluşan ve yosun zannedilen o kaygan şeylerin her zaman yosun olmayabileceği konusundan bahsetmeme gerek yok sanırım. İşte ben bu yüzden bu tip kalabalık koylarda ne kendim denize girerim ne de ailemi sokarım.
Beni rahatsız eden ikinci olay ise saygı... 30 metrelik bir halalta 3 metre genişliğindeki bir tekneyi kıçtan kara yaptığınızı düşünün, 90m2 lik bir alana 2 gün, 3 gün için bir gecekondu kurmuş gibi oluyorsunuz. Size özel diye düşündüğünüz o bölgeye kimse giremiyor. Özetle ben bu iki sebepten dolayı "alarga"cıyım.
Genel temayüle aykırı şeyler söylediğimin farkındayım ama konu başlığını görünce yazayım dedim..
Sevgi&Saygı
Hakan   
« Son Düzenleme: Ekim 31, 2023, 08:04:07 Gönderen: Hakan Sökmen »

*

    E. S.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #20 : Ekim 31, 2023, 10:43:05 »
H
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben bir de yaz aylarında popüler koylardaki kıçtan karaya bağlanma konusuna neden karşı olduğumu ve alargada kalmayı neden tercih ettiğim hakkında iki kelam etmek isterim.
Öncelikli çekincem hijyen... Normalde 10 teknenin rahat rahat "alarga"da kalabileceği genişlikte bir koya, ısrarla 120 tekneyle giriyoruz ve tekneleri tersane gibi yan yana, yan yana karaya bağlıyoruz. E bu tekne sahiplerinin %10'u işgüzarlık edip sintine yapıp , siyah tankını boşalttığında ortalık kanalizasyona dönüyor. Hadi gel de o canım koyda denize gir... Hani çoğu zaman kayalıklarda oluşan ve yosun zannedilen o kaygan şeylerin her zaman yosun olmayabileceği konusundan bahsetmeme gerek yok sanırım. İşte ben bu yüzden bu tip kalabalık koylarda ne kendim denize girerim ne de ailemi sokarım.
Beni rahatsız eden ikinci olay ise saygı... 30 metrelik bir halalta 3 metre genişliğindeki bir tekneyi kıçtan kara yaptığınızı düşünün, 90m2 lik bir alana 2 gün, 3 gün için bir gecekondu kurmuş gibi oluyorsunuz. Size özel diye düşündüğünüz o bölgeye kimse giremiyor. Özetle ben bu iki sebepten dolayı "alarga"cıyım.
Genel temayüle aykırı şeyler söylediğimin farkındayım ama konu başlığını görünce yazayım dedim..
Sevgi&Saygı
Hakan   
Hakan Korsanım sorun da tam sizin bahsettiğiniz şu nüanstan kaynaklanıyor; 10 teknenin rahat rahat "alarga"da kalabileceği genişlikte bir koya, ısrarla 120 tekneyle giriyoruz
Mesela Göcek koylarının çoğunda derinlikten dolayı aslında 10 teknelik bile alarga yeri yok ama o koya girmek isteyen 150 tekne var. Bu şartlar altında yer bulabilen 120 tekne marina düzeninden hallice kıçtan kara yapmak zorunda kalıyor. Tekne sayımız ve popüler koylardaki bağlanma kapasiteleri arasında uçurum olduğu için kıçtan kara bağlanmaya mecbur kalıyoruz diyebilirim.
Aslında alarga mı, kıçtan kara mı sorusunun cevabı bağlanacağınız koyun coğrafi yapısında saklı. Uygun derinlikte, iyi demir tutan, solugan almayan bir koyda alargada kalmak daha güvenli ve kişisel mahremiyetiniz açısından daha uygundur.
Ancak dip yapısını bilmediğin, derinliğin 30 metre ve üzeri olduğu koylarda veya hakim rüzgar ile koya giren soluganın açıları farklı ise kıçtan kara bir zorunluluk haline geliyor.
*

    A. K.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #21 : Ekim 31, 2023, 11:06:24 »
Tekneler illa Göçek diye tutturuyorlar , çünkü havalı, çevrelerindeki arkadaşları da orada, sosyalleşme var, ben de oradaydım sizi göremedim var vs vs. Tabi Göçek güzel bir yer ama yine sonunda  karasal bağantı problemine geliyoruz.

Hele egede koy mu kalmadı , hep bellemişiz belli yerler . Kuzey fiyortları gibi girinti çıkıntı . Biz denizi doğa olarak değil sosyal hayatımızın bir parçası olarak gördüğümüz sürece tekne tefriş yarışları , bak abi 500bine şunu düşürdüm , Göçeğe gittik herkes oradaydı muhabbeti sürer . Bazı konularda kendinden  Taviz verilmediği için Forumda bayrak araştırması tartışması sürer , Onlarca milyonluk tekneler havada uçuşur ama marinalar pahalı protesto edelim konuları tavan yapar. sürer de sürer . Vermeden almak bizim doğamızda var maalesef.
Ama ben hala teknelerden ne şekilde para tırtıklayacaklar onu bekliyorum , o zaman gör ortalıktaki yangın yerini .

*

    H. S.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #22 : Ekim 31, 2023, 19:33:50 »
Önceki mesajımda düzenleme yapamadığım için buraya ek bir mesaj olarak girmek durumundayım. Kendime kızdığım yanlış bir ifade kullanmışım. “Alarga”cıyım ne demek? . “Alargada demirleme taraftarıyım” demek daha doğru ve özenli olacaktı…Ek mesaj trafiği için özür…
*

    A. Ç.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #23 : Ekim 31, 2023, 21:31:32 »
Sanırım şunu kabul etmemiz gerekiyor: KUçtan kara yabancıların deyimi ile akdeniz usulü bağlanmaktır. Akdeniz usulü bağlanma, bağlanma alanının kısıtlı olduğu koşullarda mümkün olduğu kadar çok teknenin aynı ,iskeleye, herkesin kendine özel alanı ve hürriyeti olacak şekilde bağlanmaktır. Örneğin İngiltere'de ve başka ülkelerde kısıtlı bir iskele varsa o iskeleye bir tekne bağlı ise diğer bir tekne onun üstüne aborda olur. ve tercihen iki teknenin başı aynı yöne bakacak şekilde bağlanır. İkiden çok tekne üst üste bağlansa bile karaya çıkacak kişiler tekne başından geçerek karaya ulaşırlar ve mümkün olduğu kadar birbirlerini az rahatsız ederler. Sanırım bizim kadar iklimleri de müsait olmadığı için bağlı teknelerde yaşam havuzluktan daha çok kamara içindedir. Bu alışkanlık, bizde zaten kısıtlı olan koylarımızda da kıçtan bağlanmaya dönüşmüştür. Aslında korunma açısından kıçtan koltuk almanın bir yararı yoktur, nadir yerler hariç tekneden karaya da botsoz çıkamazsınız. Kuıçtan koltuk almanın tek faydası diğerlerinin demir alanlarına tecavüz etmeden demirlemesini bilmediğimiz için ve yeterl salınma alanı da olmadığı için küçük bir sahil parçasına tıkılmamızıdr.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #24 : Ekim 31, 2023, 21:49:56 »
Özet;
Coğrafya kaderdir...
*

    A. Ç.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #25 : Ekim 31, 2023, 22:28:08 »
Kıçtan kara derinlik müsade ettiği sürece kader değildir. Gezgin Korsan2ın sanal ir ortam olmaktan daha çok sosyal bir ortam olduğu zamanlarda Kınalı'nın arkasında midye partileri yapardık. en teknemi demirlerdim ve üstüme 3-4 tekne aborda olurdu. Rüzgar kuzeyli olduğu sürece hiç bir prolem olmaz, güneye dönerse zaten ufak ufak eser o zaman kalkıp teknelere gitme zamanının geldiği anlaşılırdı. Bir botla karaya çıkar, aynı botla gençler midye çıkarır, tenekede midye yerdik (beyaz sıvı eşliğinde). Ataköy'e yarışa gitmeden önce yine teknelerimizle Kınalı'ya giitk ve tekneler bana aborda oldu, zaman kısıtlı olduğu için karaya çıkmadık ve teknelerimizde yedik. Tam anlamı ile komşuda pişer bize de düşer ortamı idi. Bir teknede pişen diğer teknelerde paylaşıldı. Adalarda bağlanacak yer kısıtlı olduğundan tekneler biraz da mecburiyetten alargada kalırdı. Şimdi ise Burgaz önünde lokanta tonozlarına bağlanıp karaya çıkmak biraz daha moda olmuş görünüyor. Sanırım kyı ile ağlantımızı koparamadığımız bir denizciliğimiz var.
*

    M. T.

Ynt: Alarga mı, Kıçtan kara mı?
« Yanıtla #26 : Kasım 03, 2023, 19:22:49 »
Kalabalik yerlerde alarga problem. Herkes demir atmayi , ne kadar kaloma verilecegini bilmiyor. Gecen yaz Lefkada da birakin demir atmayi, igne atacak yer yoktu. Nidri’nin hemen karsisindaki koy full… Nidri ile koy arasindaki kanal da full.

Kictan kara herkes yapmiyor ya da yapamiyor, bizim isimize geldi milletin alarga da kalmasi.. sote bi yere kictan kara olduk. Ayni sekilde Paxos’daki Lakka..cok populer bir koy, herkes alarga da… kictan kara sote bir yere girdik.

O kadar cok yanasma ayrilma beceremeyen, yelkeni dogru acamayan, demir atmayi bilmeyen hatta tonoz alamayan tekneye rastladikki… Dubrovnik e dogru inerken Sunsail ( orda baseleri var ) tekneleri yukari cikiyordu.. yelkeni pirpir etmeyen ( az da degil, ciddi pirpir ) 1 tekne gecmedi..

Hirvatistan Kornatide bir koy da.. bir charter teknesi 15 kere tonoz almayi denedi… botla gittik halat goturup onden verdik , sonra kendi halatlarini bagladik. Biz kendi teknemize donemeden biralari acip icmeye bile basladilar. Bir adam, karisi ve cocugu cikmislar tekneyle…

Bir katamaran cikis yapti yanimizdan.. kic halatlarini cozmeye SUP la bir cift gonderdiler.. halatlar cozuldu, katamaran koyun ortasina demir alip gitti, arkada biraktilar. Bunlarda 200 metre SUPla peslerinden gittiler, anlam veremedim.. yan ruzgar yok, cok da sikisik bir alan degildi.

Yabanci forumlarda boyle az bilen / tecrubeli chartercilara credit card captain diyorlar…. Hirvatistan ve Yunanistan da bunlarla kayniyor.. hesap basit. Ne kadar cok charter teknesi o kadar cok az bilen / bilmeyen kaptan… ben kaptan demek de istemiyorum.. amator denizci. Kaptan unvani bence kolay alinmamali.

Konuya donersek… issiz ya da az tekne olan koylarda alarga mantikli. Kalabalik yerlerde kictan kara allahin emri. Zaten oyle bir koy a bir kamera koyup timelapse yapilsa sezon oncesinden… gorunurki alarga baslayip kictan karaya doner millet.

Ben her zaman kictan kara tercih ediyorum, koy orta derece yogunsa, cift halatla baglayinca daha guvenli geliyor.. teknenin kicinda sanki kendimize ozel bir yuzme alani..

Bos ya da musait koylarda uygun derinlige sal demiri… bitsin gitsin.
*

    M. B. A.

Ynt: Alarga mı, Kıçtan kara mı?
« Yanıtla #27 : Kasım 05, 2023, 13:26:21 »
Biz başladığımız ilk yıllarda "kıçtan kara" nedir bilmezdik. Alarga veya rıhtım varsa aborda (örn. Sivriada)

Kıçtan kara'yı sonra sonra, yeni teknemizle güneye inmeye başlayınca öğrendik.

Zamanla kendimizi, bağlanma yöntemlerimizi geliştirdik ailece. Şimdi her yerde -genellikle- kolayca kıçtan kara olabiliyoruz.

Giriş çıkış trafiği yoğun olan yerlerde, hakim rüzgarlar da müsade ederse kıçtan kara tercih sebebidir kesinlikle. O teknenin arkasında oluşan alan çok kıymetli. Çoluk çocuk rahat ediyor yüzerken filan

Ama alarga da candır. Özellikle iniş veya çıkış seferlerinde sadece bir gece kalınacaksa en iyisi... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. S.

Ynt: Alarga mı, Kıçtan kara mı?
« Yanıtla #28 : Kasım 05, 2023, 17:03:55 »
Hocam iste benim dedigim tam da bu. Arkada oluşan 30x3=90m2 lik “gecekondu” alanından bahsetmiştim. Yine bence diğer ailelere ayıp oluyor sanki. Zira bahsettiğimiz o alanı kullanamıyorlar. Hijyen takıntıma ek olarak bu yüzden de alargada demirde kalma veya tonoza bağlanma taraftarıyım.
*

    Ö. U.

Ynt: Alarga mı, Kıçtan kara mı?
« Yanıtla #29 : Nisan 08, 2024, 01:11:30 »
Sevgili  korsanlar,
Burada okuduğum  kadarıyla eğer zemin ve tekne  sayısı uygunsa herkes alarga taraftarı. Bu noktada benim sorum rüzgar yönünü değiştiğinde ne olacak? Alargada  rüzgar 90 yada 180 derece dönerse tekneye ne olacak? Bu durumda çapanın taramaması için marka ve model önemli midir sizce? Taramaması için çapa marka görüşleriniz nelerdir? Ultra çaa 180 derece dönen rüzgarda gerçekten çok iyi tutuyor mu?
Alarga yerine kıçtan kara yapmış olsak rüzgar 90 derece dönüp bordaya geldiğinde çapa gene tarayabilir mi?