0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. E.

Serpil Yavaş Korsan Facebook'ta çok güzel bir yazı paylaşmış. Forumda da paylaşmasını istedim ama paylaşmaz şimdi o.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şimdilik aşağıya alayım, paylaşırsa bunu sileriz.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

The results

Which loop proved to be the strongest, and which bend outlasted the rest? Let’s analyse the results

image: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Strongest sailing knot
Which loops and bends faired best for Dyneema and Marlowbraid?

image: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Strongest sailing knot
Which is the best loop for three-strand polyester?

image: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Strongest sailing knot
Strongest loop: Regardless of the type of cordage, it’s an eye splice

image: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Strongest sailing knot
Best loop for three strand. After a splice, the best loop is a round turn and two half-hitches

image: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Strongest sailing knot
Best loop for Marlowbraid and Dyneema is the double fisherman’s loop. For Marlowbraid, it’s as strong as a splice

image: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Strongest sailing knot
The strongest bend is the double fisherman’s knot

Conclusion

For all three types of cordage, the eye splice was the strongest loop, provided the splice is very long and tapered, because splices tend to fail at its end. A spliced loop is fine for mooring lines and it’s the best solution for fastening shackles to halyards, provided the splice is served with whipping twine. Splicing nuts didn’t fair at all well. If you can’t splice three-strand, you haven’t actually tried because it’s fairly easy, but you should choose the round turn with two half-hitches.

Of the other loops, the double fisherman’s loop is the strongest. If you can’t splice Marlowbraid or find a rigger to do it for you, that’s the knot to choose. The bowline, the ‘king of knots’, fared marginally worse than the figure of eight, suggesting a shackle spliced onto your jib sheets and taped round with Velcro for protection is the best option.

Of the bends, the double fisherman’s knot was the pick of the bunch for both Dyneema and Marlowbraid, with the double sheet bend a fairly distant second. The single version of both performed better than the reef knot.

In general, it’s clear that a knot in any load-bearing line weakens it significantly so anything but a long line with a splice at the end is seriously compromising the line’s strength. On the other hand, it’s reassuring to know that you will have fair warning that a knot is about to fail because there will be plenty of creaking and jumping as the tension hauls any stretch out of the line.

Which knot is best for what?

Mooring

A decent, long eye splice is the best option for security and strength – handy virtues when it comes to mooring up – but the loop will wear in the same place. If you use Marlowbraid for mooring but can’t splice it, the round turn and two half-hitches is best. It’s stronger than a bowline and it can be untied under load.

Sheets and shackles

For fastening sheets to sails, the data says you’ll be better off with a double fisherman’s loop – however, that’s assuming you don’t mind cutting them off the clew at the end of the season – the bowline is much easier undone. For fastening shackles to halyards, that’s not a problem so if you can’t eye-splice a shackle, choose the double fisherman’s loop.

Bending lines together

Again, going from the data, the strongest bend for joining two lines of the same, or similar diameter was the double fisherman’s knot. For lines of different diameter, the double sheet bend is the most suitable knot – It’s the most secure and among the quickest to tie.


Read more at Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mayıs 06, 2015, 11:14:24 Gönderen: Hakan Erim »


*

    M. E.

Ynt: En güçlü bağ hangisi? (What is the strongest sailing knot?)
« Yanıtla #1 : Mayıs 06, 2015, 12:01:09 »
Güzel bir çalışma olmuş, ancak birkaç husus önemli.

Bir kere Marlowbraid olarak bilinen örgü içi 3 kollu dışı ıskota halatı örgüsü gibi olan halatlardır. Burada pek anlaşılamıyor iç yapısının nasıl olduğu ama bu çok da önemli değil, çünkü kabaca mukavemetleri aynı

Keza Dyneema veya benzeri HTPE (yüksek modüllü) halatların hemen hepsinde düğüm-bağ güvenilirliği çok düşük. Bu tür yapılara kasa yapılması gerekliliğinin altında yatan esas unsur bu...
Bu durum tabiyatıyla maaliyeti direkt olarak etkiliyor, malum bahsi geçen halatlar oldukça pahalı

Standart uygulamalarda biz gezi yelkencilerinin günlük olarak kasa dikişi veya splice uygulamamız aslında çok gerekli mi? Emin değilim...
Pratikliği sebebiyle biz bağlara mahkumuz. Bazı donanımlarda kasa dikişleri veya uc uca dikişler kullanılabilir.
Kalıcı bağlanma ve tonoz sistemlerinde keza dikişler şart.

Dolayısıyla kullandığımız standart halatlarda güvenlik sınırları içinde hareket edebilmek için, misal seri üretilmiş bir fransız teknesinde bir hatta bazen iki boy kalın halat kullanılıyor. Hareketli armada eğer bir makara kırılması, sürtünme oluşması gibi beklenmedik bir durum yoksa kolay kolay kopma gerçekleşmiyor.

Dolayısıyla diyeceğim odur ki kopacak diye ''izbarço atmayalım aman'' gibi bir çıkarıma gelmemk lazım. İzbarço iyi bir bağdır. Doğru düzgün atıldığında da görevini fazlasıyla yerine getirir... Yeter ki gerektiğinden daha ince bir bağlanma halatı kullanmamış olalım ))

Biz asıl bağlarken esnemeyi sağlayalım, sürtünmeye engel olalım. Günlük işlerde halatımız koparsa  muhtemelen bunlardan kopar

 


*

    A. K.

Ynt: En güçlü bağ hangisi? (What is the strongest sailing knot?)
« Yanıtla #2 : Mayıs 06, 2015, 12:31:03 »
Mehmet Hocam gerekeni söylemiş . Kendisi kadar olmasa da ; yetiştiğim ve büyüdüğüm ortam gereği zorunlu olarak öğrenilmiş bir miktar  bağ bildiğimi zannediyorum,  bazen bunun adı bu muymuş dediğim çok oluyor. Bir çoğunu da kullanılmayan hafıza bölümüne attım. Sadece ve sadece İzbarço(bazen doblin izbarço) kullanıyorum. Hepsine yetiyor; benim için şampiyon izbarçodur. Zaten yukarıdakilerin bir kısmı bağ veya düğüm değil;  halat örgü ve kasa işlemleridir.
Tabi ki bu demek değildir ki başka bir bağa ihtiyaç yok, eğer imkanımız varsa hepsini bir çoğunu kullanabilelim. İzbarço ya ilave sancak ve  kazık bağlarını da uygulayabilsek fena da olmaz hani.


*

    E. B.

Ynt: En güçlü bağ hangisi? (What is the strongest sailing knot?)
« Yanıtla #3 : Mayıs 07, 2015, 06:09:36 »
Merem , Dyneeema halatta izbarço tutmuyormu yani ?  ben de gizdeki çelik halat yerine seninle beraber aldığımız dyneeema halatı kullanacaktım?


*

    U. U.

Ynt: En güçlü bağ hangisi? (What is the strongest sailing knot?)
« Yanıtla #4 : Mayıs 07, 2015, 10:21:37 »
En güçlü bağ sevgi bağıdır  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kolay kolay kopmaz,esner ve dayanır ama kopunca da bir daha dikiş tutmaz  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    M. E.

Ynt: En güçlü bağ hangisi? (What is the strongest sailing knot?)
« Yanıtla #5 : Mayıs 07, 2015, 12:37:00 »
Tamam işte senin kıç civadrana da dyneemadan örmüştük keza... Dyneema alacaksan üzerine izbarço atmamak lazım. Mutlaka kasa dikişi...